Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik doe ze meestal per 10. Dat krijg ik dan in mijn eentje op een voormiddag diepvriesklaar. Ik heb wel een plukmachine waardoor ik daar veel minder werk aan heb. Ik heb nu nog 9 eenden zitten die moeten gebeuren en 3 kippen. Die zijn waarschijnlijk voor dit weekend. Ik wacht tot ze maximum 5/6 maand zijn of als ze minstens 1,5 kilo geslacht zijn, dus een 3 kilo levend gewicht. Als ze 5/6 maand zijn gaat alles wat ik niet ga gebruiken om te kweken mee in de diepvriezer. Indien er mooie, kwaliteitsvolle hennen tussen zitten die ik zelf niet kan gebruiken vanwege inteelt komen deze 2 weken voor het slachten te koop. Zijn ze niet verkocht worden ze mee geslacht. Momenteel heb ik er vrij veel zitten omdat ik ook meerdere rassen heb uitgeprobeerd dit jaar. Dus hoe gevoelig zijn ze als kuikens aan ziektes, hoe is het vlees, hoe snel groeien ze etc. Hieruit heb ik nu beslist verder te gaan met de mechelse koekoek.
Zonder kuikens gerekend. De bedoeling is om tegen de winter geminderd te zijn naar 6 mechelse koekoeks hennen + de haan, mijn leghennen (die eenmaal overleden niet gaan worden vervangen), 3 barbaries eenden en 5 dendermondse eenden. Verder blijft er ook 1 faverolles hen. Zij heeft een verdikt gewricht en mankt wat dus mag hier gewoon blijven 
Alhoewel ik net 2 nieuwe vrouwtjes en een ram ben gaan halen die zijn ingeënt. Binnenkort ook konijnentractoren maken voor hun dat ze lekker op het gras kunnen
Ze had haar wat pijn gedaan aan een poot en mankte wat. Nu is dat manken erger geworden en zijn haar spieren aan het afsterven aan 1 poot. Ook flink afgevallen. In overleg met de dierenarts zit ze nu apart en kijken wij het aan. Ze lijkt het niet erg te vinden en neemt meerdere keren per dag een uitgebreid bad 

Normaal ging zij ook sowieso blijven om te kweken. We kijken het dus even aan wat ze gaat doen met haar poot nu ze klein zit en niet meer de drang heeft van continu met de rest mee te lopen.

Dus alles komt van locale boeren die diervriendelijk werken. Het verschil proef je echt. Mensen zijn ook altijd verbaasd als ik kip op tafel zet, dat die zo mals en sappig is. Stressvrij leven en geslacht worden, geen korrel om de groei te versnellen etc. 
Ze liggen eigenlijk alleen maar lang uitgestrekt neer.
En alle kuikens ook natuurlijk!