Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:56

Billy schreef:
Ja, ik heb haar uit frankrijk. Haar dochter is broken, kan ook evt glad uitkomen..

Heb je al een wachtlijst? :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 14:09

petitparis schreef:
kiwiwitje schreef:
En die van ons is nu al zo... -O- :')

_O- Tja, zo ken ik er nog, beagles zijn ook altijd erg. Maar ze er zijn toch nog gradaties in zoals: "normaal" ben je bijna de puntjes van je vingers kwijt. "Drachtig" bijten ze nog 2 x extra in je vingers tot hand, want er moest toch nog eens een extra koekje inzitten :')

Ons teefje is van het motto; Alles is eetbaar tot het tegendeel bewezen is.
Tenminste dat roep ik altijd. Nu is het niet zo dat ze echt gekke dingen eet hoor. Maar als ze de kans krijgt, heeft niemand hier iets te eten en is zij ipv ongeveer 14 kilo 24 kilo :P

VRAAG:

Onze honden hebben een stamboom(en de pups zullen dit ook krijgen). Maar, nu vind ik de stamboom namen van onze honden niet echt geweldig. Zeker niet omdat er niet echt een roepnaam van te maken valt (Movie Star/Guess Girl). Ja ''star'' is een optie.. Maar voor een reu vind ik dat niks :o en daar zijn er pas 10000 van..

* Dus, als jij/jullie voor een stamboomhond gaan, wil je dan zelf een naam bedenken of vind je het ook leuk als je een deel van de stamboomnaam kan gebruiken?

* Liever enkele namen of dubbele ( bijv: :+ Kennelnaam + Harvey /Kennelnaam+ Harvey Specter)

Ik heb inmiddels een mega lijst en vind dat namen bedenken nog best een dingetje. :P

Edit; ohwja zover ik weet hebben we geen ''verplichte'' letter
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 06-12-17 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:12

Ik hoop dat de fokster de hond van mijn moeder een naam geeft. Olivia heeft een vrij rare stamboomnaam doordat alles Japans is... En dan begint met Olivia.

Ik zou dus de letter van dat jaar gebruiken ( volgend jaar de R bij de akita ) en daar een mooie naam van maken en dan de kennelnaam. Wel iets wat een roepnaam kan worden erin of de mensen een naam laten bedenken met de beginletter en verder opvullen met je kennelnaam en eventueel een tweede naam.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 14:16

StonedRomy schreef:
Ik hoop dat de fokster de hond van mijn moeder een naam geeft. Olivia heeft een vrij rare stamboomnaam doordat alles Japans is... En dan begint met Olivia.

Ik zou dus de letter van dat jaar gebruiken ( volgend jaar de R bij de akita ) en daar een mooie naam van maken en dan de kennelnaam. Wel iets wat een roepnaam kan worden erin of de mensen een naam laten bedenken met de beginletter en verder opvullen met je kennelnaam en eventueel een tweede naam.

Zover ik weet hebben we hier geen verplichte letters.
Kennelnaam komt als eerste ( Special Muchi's Harvey Specter, om maar even in het voorbeeld te blijven :+ )

Jammer is dat he als die stamboomnaam ''niks'' is..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:17

Als de hond een leuke stamboomnaam heeft of waar je een leuke roepnaam van kan maken, dan gebruik ik die. Anders noem ik ze gewoon totaal anders en maakt het me niet uit wat er op de stamboom staat. :')

Enkele of dubbele naam ligt er enorm aan wat voor namen het zijn. Zoals jouw honden vind ik niet zo leuk, wat standaard zoals je zelf al zegt. Maar Harvey Specter vind ik wel weer erg leuk. Ik vind themanesten qua naam ook altijd erg leuk. Wij hebben gelukkig ook geen verplichte beginletters, hoewel de meeste fokkers allemaal het alfabet aanhouden.

Mensen eigen naam laten verzinnen gaat bijna niet, je moet binnen 10 dagen doorgeven aan de RvB. Wij hebben dat bij onze teef kunnen doen, omdat wij 1e keuze hadden en er 1 teef was :+

EDIT: Wat jij als fokker namelijk een leuke naam vindt, hoeft de pupkoper niet te vinden. Bij mijn reu waren er 4 reuen en er waren 2 namen die ik absoluut niet zou gebruiken, 1 waar ik bij twijfelde omdat ik het rot vond roepen en dan nog 1 naam die apart was, maar wel leuk. Ik had het geluk dat die naam bij de pup hoorde die ik uitzocht

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 14:30

MyWishMax schreef:
Als de hond een leuke stamboomnaam heeft of waar je een leuke roepnaam van kan maken, dan gebruik ik die. Anders noem ik ze gewoon totaal anders en maakt het me niet uit wat er op de stamboom staat. :')

Enkele of dubbele naam ligt er enorm aan wat voor namen het zijn. Zoals jouw honden vind ik niet zo leuk, wat standaard zoals je zelf al zegt. Maar Harvey Specter vind ik wel weer erg leuk. Ik vind themanesten qua naam ook altijd erg leuk. Wij hebben gelukkig ook geen verplichte beginletters, hoewel de meeste fokkers allemaal het alfabet aanhouden.

Mensen eigen naam laten verzinnen gaat bijna niet, je moet binnen 10 dagen doorgeven aan de RvB. Wij hebben dat bij onze teef kunnen doen, omdat wij 1e keuze hadden en er 1 teef was :+

EDIT: Wat jij als fokker namelijk een leuke naam vindt, hoeft de pupkoper niet te vinden. Bij mijn reu waren er 4 reuen en er waren 2 namen die ik absoluut niet zou gebruiken, 1 waar ik bij twijfelde omdat ik het rot vond roepen en dan nog 1 naam die apart was, maar wel leuk. Ik had het geluk dat die naam bij de pup hoorde die ik uitzocht

Hiermee bedoelde ik vooral, negeer je toch de stamboomnaam hoe dan ook omdat jij vind dat de hond Spike moet heten.. :)

Zelf de stamboomnaam laten kiezen schiet inderdaad niet op.

Maaar, bedankt voor je reactie. Je denkt er in ieder geval het zelfde over als ik! :P Wil wel een beetje origineel blijven en dan voor namen te kiezen waar in ieder geval een roep naam van gemaakt kan worden. Guess Girl daar kun je weinig van maken... :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:32

Goh, Meestal mag de pupkoper een suggestie doen voor de stamboomnaam. Maar ik ken intussen verschillende fokkers die per nest een thema gebruiken en hier in België hangen we sowieso vast aan een vooraf bepaalde begin letter, buitenlandse fokkers hanteren vaak ook een letter om aan te geven om welk nest het gaat.
Mijn reu, Menzo (Per Makuli) heb ik zijn stamboomnaam (zonder kennelnaam :+ ) gehouden als roepnaam, want hij was al 5 maanden.
Cita noemt Candy Cane (vom Teutoburger Wald uit het CC-nest, alle pups hebben 2 delige namen beginnend met een C), maar dit vond ik maar niks. Dus een roepnaam gezocht en goedgekeurd door fokster (niet dat ze daar iets over te zeggen heeft :D )

Vriendin haar 1ste nest was in het jaar beginnend met een P => Perfect Dance-litter: gevolg alle pups noemden Perfect gevolgd door een dans (Mambo, Samba,... 3 (Soca, Tango en Jive)hebben hun stamboomnaam gehouden als roepnaam (mochten ook hun voorkeur uitdrukken bij het toewijzen van de stamboomnamen).
2de nest was het Quest-litter => Quest for Love, romance,... Deze hebben allemaal een andere roepnaam gekregen uitgezonderd de pup die ze gehouden heeft. Daar zit de roepnaam bij verwerkt in de stamboomnaam.
Een andere fokker had een QT-nest

edit: ik denk dat wij meer tijd hebben dan 10 dagen om de stamboomnamen aan te vragen. Denk dat dit ook op 5-6 weken is, wanneer je DNA afneemt en laat chippen
Laatst bijgewerkt door petitparis op 06-12-17 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:32

Ik ken inderdaad zat mensen die die stamboomnaam compleet negeren, maar ik verzin zelf altijd wat namen die ik leuk vind en wacht dan af wat de stamboomnaam is. Soms is dat een naam die je zelf niet zou kiezen, maar toch 'past' bij de hond.

Maar je moet nu wel een Harvey in het nest hebben he? :+:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 14:37

Haha MWM, zal je eens een PB sturen, dan kun je lachen :')

Harvey staat inderdaad bij mij wel hoog op het lijstje. Vooral omdat het inderdaad een roepnaam heeft, maar ook omdat ik die naam in de omgeving eigenlijk niet hoor/zie. Ook niet op de fb pagina van het ras.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:53

ik kies graag zelf ene lange stamboomnaam. bij Kenai heb ik niet zelf kunnen kiezen en vindt zijn naam ook biet echt leuk, het komt zo hzautair over. hij noemt namelijk "Planned winner from izzys footsteps" (vanaf de from is kennelnaam). in belgie ben je wel aan de letter gebonden.Mijn volgende teefje zal als het in 2018 geboren worden waarschijnlijk red riding hood ruby gaan heten. (uin belgië ben je verplicht de eerste letter van het jaar te nemen). een reutje heb ik wel al de roepnaam voor (chase) maar de mogleijke stamboomnaam nog niet gekozen.

Als ik binnen enkele jaren mijn eigen kennel heb zou ik graag nesten thema namen geven eventueel met de roepnaam van de toekomstige eigenaar zijn keuze erin verwerkt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:01

Olivia heet voluit Olivia No kawaii tenshi go. De volgende hond zit ik zelf te denken aan R' Japanse naam En dan kennel naam en eventuele lijn namen ( No/Go etc ) maar ja... De R komt al niet voor in de Japanse taal, dus dan maar een R' of een korte Engelse roepnaam en dan iets Japans?

Te moeilijk dit :') mijn moeder wilt als roepnaam Ra of river, dus kan wel Ra * Japans woord * * lijn naam * * kennel naam *

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 15:06

Haha lastig, herkenbaar Romy :') Maar jij hebt het dan ook wel echt lastig met dat japans. Wat ik al gedaan heb voor ''inspiratie'' is op de raad van beheer zoeken in het stamboek. Puur op ras.

Zoe; snap ook wel dat je '' planned winner'' niet echt iets vind. Ook niet echt een roepnaam van te maken.. Dat vind ik dan ook jammer. De naam die je noemt voor Teefje daar kun je wel een roepnaam van maken.
Voor Chase lastig. Iets met storm Chaser? Dan zit Chase er wel in. Maar daar was je vast ook al op gekomen. :')

Als we het geplande nest online gooien en we hebben veel interesse voordat de pups geboren zijn wil ik ook best wel vragen wat de (eventuele) kopers zelf leuk vinden. Maar niet perse iets toewijzen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:10

Bij mijn ras zijn ze meestal niet zo origineel qua namen. Meestal gewoon 1 naam met kennelnaam.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:41

kiwiwitje schreef:
Haha lastig, herkenbaar Romy :') Maar jij hebt het dan ook wel echt lastig met dat japans. Wat ik al gedaan heb voor ''inspiratie'' is op de raad van beheer zoeken in het stamboek. Puur op ras.

Zoe; snap ook wel dat je '' planned winner'' niet echt iets vind. Ook niet echt een roepnaam van te maken.. Dat vind ik dan ook jammer. De naam die je noemt voor Teefje daar kun je wel een roepnaam van maken.
Voor Chase lastig. Iets met storm Chaser? Dan zit Chase er wel in. Maar daar was je vast ook al op gekomen. :')

Als we het geplande nest online gooien en we hebben veel interesse voordat de pups geboren zijn wil ik ook best wel vragen wat de (eventuele) kopers zelf leuk vinden. Maar niet perse iets toewijzen.

De letter is een r maar ik vind wel iets tegen die tijd :p

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:47

Bij mijn vorige hond hebben we zelf mogen kiezen omdat wij 1ste keus hadden en we in de 1ste week al gaan kijken waren. Maar vind die namen van de fokkers ook wel leuk. Vooral kennelnaam + dubbele naam :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:50

Krijg je volgend jaar 2 pups, Zoe_97? Knap hoor, de honden die je nu hebt zijn toch ook nog jong? EDIT: ik lees het al,sorry! Wat is die teef nog jong zeg, is dat normaal bij jouw ras?

Hier zal het allemaal wat langer duren, hebben nu 1 geschikte hond die nog 2 examens af moet leggen en die hopelijk nog de wedstrijden in gaat. Van het 1e nest is het niet praktisch om iets te houden, aangezien de oudste volgend jaar 9 wordt, de middelste 5 en de teef zelf 3. Duurt gemiddeld 3 jaar of langer voordat ze aangekeurd kunnen worden en dan trainen we 3 keer per week. Wedstrijden kan in principe tot 7 of 8, net hoe de hond zich houdt. Dan komt het in de knoop, de reu is nog lang niet met pensioenleeftijd, de teef gaat pas net beginnen aan het drukke schema. :')

Maar je zal zien dat we verliefd worden op een pup en die toch hier rond blijft lopen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:00

MyWishMax schreef:
Krijg je volgend jaar 2 pups, Zoe_97? Knap hoor, de honden die je nu hebt zijn toch ook nog jong? EDIT: ik lees het al,sorry! Wat is die teef nog jong zeg, is dat normaal bij jouw ras?

Hier zal het allemaal wat langer duren, hebben nu 1 geschikte hond die nog 2 examens af moet leggen en die hopelijk nog de wedstrijden in gaat. Van het 1e nest is het niet praktisch om iets te houden, aangezien de oudste volgend jaar 9 wordt, de middelste 5 en de teef zelf 3. Duurt gemiddeld 3 jaar of langer voordat ze aangekeurd kunnen worden en dan trainen we 3 keer per week. Wedstrijden kan in principe tot 7 of 8, net hoe de hond zich houdt. Dan komt het in de knoop, de reu is nog lang niet met pensioenleeftijd, de teef gaat pas net beginnen aan het drukke schema. :')

Maar je zal zien dat we verliefd worden op een pup en die toch hier rond blijft lopen.

Ik weet gewoon nog niet of het een reu of teef wordt. Mijn terf is nu bijna 2 mijn reu net een jaar. In ons ras mogen teven gedekt worden vanaf anderhalf jaar, maar deze teef zal minimum 2 zijn voordat ze pups heeft.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:09

De R is denk ik nog een vrij prettige letter, Ra vind ik ook best leuk :j

Ik heb 100% vrije keuze zo zonder stamboek maar heb 0 ideeën, voor een reu zou ik er een stuk of 5 hebben maar ik wil een teef :+
Hond die ik nu heb was de eerste die ik zelf een naam gaf, ze heet Spip en vind dat een leuke naam maar iedereen noemt haar Pip :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 16:26

MyWishMax schreef:

Hoe kun je nu niet verliefd worden op een pup :P
We hebben afgesproken dat als we er eentje kunnen houden we het doen. Maar maar mochten er genoeg pupkopers zijn gaan ze gewoon weg. En mijn vader wil er eentje dus ik kan altijd de ''leukste'' naar hem doen :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:38

kiwiwitje schreef:
We hebben afgesproken dat als we er eentje kunnen houden we het doen. Maar maar mochten er genoeg pupkopers zijn gaan ze gewoon weg. En mijn vader wil er eentje dus ik kan altijd de ''leukste'' naar hem doen :P

Evenveel pups als geïnteresseerde kopers is leuk, paar extra is luxe. 2x zoveel geïnteresseerden die ook echt op de wachtlijst willen, is frustrerend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 16:41

petitparis schreef:
kiwiwitje schreef:

Evenveel pups als geïnteresseerde kopers is leuk, paar extra is luxe. 2x zoveel geïnteresseerden die ook echt op de wachtlijst willen, is frustrerend.

Oh dat geloof ik graag. Eerst maar eens hopen dat er genoeg geïnteresseerden zijn voor de pups straks!
Uh, eerst maar eens hopen dat het pakt en alles gezond geboren word..

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:43

Ik negeer de stamboom naam volkomen. Zo was de naam van Mae 'Dynamic Force Please Tell Rosie'.
Welke naam Marcel en Lene voor de volgende bedenken maakt mij echt niets uit, hier gaat ze toch anders genoemd worden.
De naam van Mae had ik binnen 2 tellen, nu ben ik nog steeds aan het dubben.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:44

Kiwi: ik ben zo iemand die niet verliefd kan worden op een pup.
Ik was ook niet op slag verliefd op Mae. Die heb ik puur op verstand en aanraden gekocht.
Dat het later de beste keuze ever zou zijn, dat wist ik toen nog niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 16:54

DIVA2 schreef:
Kiwi: ik ben zo iemand die niet verliefd kan worden op een pup.
Ik was ook niet op slag verliefd op Mae. Die heb ik puur op verstand en aanraden gekocht.
Dat het later de beste keuze ever zou zijn, dat wist ik toen nog niet.

DIVA2 schreef:
Ik negeer de stamboom naam volkomen. Zo was de naam van Mae 'Dynamic Force Please Tell Rosie'.
Welke naam Marcel en Lene voor de volgende bedenken maakt mij echt niets uit, hier gaat ze toch anders genoemd worden.
De naam van Mae had ik binnen 2 tellen, nu ben ik nog steeds aan het dubben.

Moet ook eerlijk zeggen dat ook die stamboomnaam mij een beetje tegen valt. Daar had ik ook niet voor gekozen denk ik..
Jij bedenkt dus echt voor de pup geboren is de naam al?

Ik was ook niet opslag verliefd op onze pup, maar nu kwam dat ook wel omdat ie bij de fokker weinig interesse had in iemand. Vond het veel leuker zijn eigen plan te trekken en stout te zijn(aan de kabels van de tv hangen, stoelpoten bijten enzo) maar ik denk dat dat wel anders is als het je eigen pups zijn..

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:06

De pup krijgt onze naam als we d'r ophalen.
Of ik moet de mogelijkheid hebben om naam al door te geven maar dat betekent dus wel dat ik vroeg(mits er überhaupt iets te kiezen valt) de pup uit moet kiezen.
Mijn voorkeur is later kiezen/overleggen met fokker welke het beste te nemen.