Billy schreef:Ja, ik heb haar uit frankrijk. Haar dochter is broken, kan ook evt glad uitkomen..
Heb je al een wachtlijst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petitparis schreef:kiwiwitje schreef:En die van ons is nu al zo...![]()
Tja, zo ken ik er nog, beagles zijn ook altijd erg. Maar ze er zijn toch nog gradaties in zoals: "normaal" ben je bijna de puntjes van je vingers kwijt. "Drachtig" bijten ze nog 2 x extra in je vingers tot hand, want er moest toch nog eens een extra koekje inzitten
StonedRomy schreef:Ik hoop dat de fokster de hond van mijn moeder een naam geeft. Olivia heeft een vrij rare stamboomnaam doordat alles Japans is... En dan begint met Olivia.
Ik zou dus de letter van dat jaar gebruiken ( volgend jaar de R bij de akita ) en daar een mooie naam van maken en dan de kennelnaam. Wel iets wat een roepnaam kan worden erin of de mensen een naam laten bedenken met de beginletter en verder opvullen met je kennelnaam en eventueel een tweede naam.
MyWishMax schreef:Als de hond een leuke stamboomnaam heeft of waar je een leuke roepnaam van kan maken, dan gebruik ik die. Anders noem ik ze gewoon totaal anders en maakt het me niet uit wat er op de stamboom staat.
Enkele of dubbele naam ligt er enorm aan wat voor namen het zijn. Zoals jouw honden vind ik niet zo leuk, wat standaard zoals je zelf al zegt. Maar Harvey Specter vind ik wel weer erg leuk. Ik vind themanesten qua naam ook altijd erg leuk. Wij hebben gelukkig ook geen verplichte beginletters, hoewel de meeste fokkers allemaal het alfabet aanhouden.
Mensen eigen naam laten verzinnen gaat bijna niet, je moet binnen 10 dagen doorgeven aan de RvB. Wij hebben dat bij onze teef kunnen doen, omdat wij 1e keuze hadden en er 1 teef was
EDIT: Wat jij als fokker namelijk een leuke naam vindt, hoeft de pupkoper niet te vinden. Bij mijn reu waren er 4 reuen en er waren 2 namen die ik absoluut niet zou gebruiken, 1 waar ik bij twijfelde omdat ik het rot vond roepen en dan nog 1 naam die apart was, maar wel leuk. Ik had het geluk dat die naam bij de pup hoorde die ik uitzocht
kiwiwitje schreef:Haha lastig, herkenbaar RomyMaar jij hebt het dan ook wel echt lastig met dat japans. Wat ik al gedaan heb voor ''inspiratie'' is op de raad van beheer zoeken in het stamboek. Puur op ras.
Zoe; snap ook wel dat je '' planned winner'' niet echt iets vind. Ook niet echt een roepnaam van te maken.. Dat vind ik dan ook jammer. De naam die je noemt voor Teefje daar kun je wel een roepnaam van maken.
Voor Chase lastig. Iets met storm Chaser? Dan zit Chase er wel in. Maar daar was je vast ook al op gekomen.![]()
Als we het geplande nest online gooien en we hebben veel interesse voordat de pups geboren zijn wil ik ook best wel vragen wat de (eventuele) kopers zelf leuk vinden. Maar niet perse iets toewijzen.
MyWishMax schreef:Krijg je volgend jaar 2 pups, Zoe_97? Knap hoor, de honden die je nu hebt zijn toch ook nog jong? EDIT: ik lees het al,sorry! Wat is die teef nog jong zeg, is dat normaal bij jouw ras?
Hier zal het allemaal wat langer duren, hebben nu 1 geschikte hond die nog 2 examens af moet leggen en die hopelijk nog de wedstrijden in gaat. Van het 1e nest is het niet praktisch om iets te houden, aangezien de oudste volgend jaar 9 wordt, de middelste 5 en de teef zelf 3. Duurt gemiddeld 3 jaar of langer voordat ze aangekeurd kunnen worden en dan trainen we 3 keer per week. Wedstrijden kan in principe tot 7 of 8, net hoe de hond zich houdt. Dan komt het in de knoop, de reu is nog lang niet met pensioenleeftijd, de teef gaat pas net beginnen aan het drukke schema.
Maar je zal zien dat we verliefd worden op een pup en die toch hier rond blijft lopen.
MyWishMax schreef:Krijg je volgend jaar 2 pups, Zoe_97? Knap hoor, de honden die je nu hebt zijn toch ook nog jong? EDIT: ik lees het al,sorry! Wat is die teef nog jong zeg, is dat normaal bij jouw ras?
Hier zal het allemaal wat langer duren, hebben nu 1 geschikte hond die nog 2 examens af moet leggen en die hopelijk nog de wedstrijden in gaat. Van het 1e nest is het niet praktisch om iets te houden, aangezien de oudste volgend jaar 9 wordt, de middelste 5 en de teef zelf 3. Duurt gemiddeld 3 jaar of langer voordat ze aangekeurd kunnen worden en dan trainen we 3 keer per week. Wedstrijden kan in principe tot 7 of 8, net hoe de hond zich houdt. Dan komt het in de knoop, de reu is nog lang niet met pensioenleeftijd, de teef gaat pas net beginnen aan het drukke schema.
Maar je zal zien dat we verliefd worden op een pup en die toch hier rond blijft lopen.
kiwiwitje schreef:Hoe kun je nu niet verliefd worden op een pup
We hebben afgesproken dat als we er eentje kunnen houden we het doen. Maar maar mochten er genoeg pupkopers zijn gaan ze gewoon weg. En mijn vader wil er eentje dus ik kan altijd de ''leukste'' naar hem doen
petitparis schreef:kiwiwitje schreef:Hoe kun je nu niet verliefd worden op een pup
We hebben afgesproken dat als we er eentje kunnen houden we het doen. Maar maar mochten er genoeg pupkopers zijn gaan ze gewoon weg. En mijn vader wil er eentje dus ik kan altijd de ''leukste'' naar hem doen
Evenveel pups als geïnteresseerde kopers is leuk, paar extra is luxe. 2x zoveel geïnteresseerden die ook echt op de wachtlijst willen, is frustrerend.
DIVA2 schreef:Kiwi: ik ben zo iemand die niet verliefd kan worden op een pup.
Ik was ook niet op slag verliefd op Mae. Die heb ik puur op verstand en aanraden gekocht.
Dat het later de beste keuze ever zou zijn, dat wist ik toen nog niet.
DIVA2 schreef:Ik negeer de stamboom naam volkomen. Zo was de naam van Mae 'Dynamic Force Please Tell Rosie'.
Welke naam Marcel en Lene voor de volgende bedenken maakt mij echt niets uit, hier gaat ze toch anders genoemd worden.
De naam van Mae had ik binnen 2 tellen, nu ben ik nog steeds aan het dubben.