[VOLG] Pups verwacht (hopelijk) begin 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 22:23

Vandaag is Captain America vertrokken naar zijn nieuwe huisje, het voelt gelijk al een stuk leger hier in huis.

Afbeelding

Desireetje89

Re: [VOLG] Pups verwacht (hopelijk) begin 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:01

Wat een leuke pups! Fijn dat ze allemaal een plekje hebben!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 12:00

Ooohh sorry dat ik bijna geen updates heb geplaatst..

Inmiddels is bijna het hele nest al vertrokken en zitten er nog 2 pups thuis (Cosmo en Countess).
Helaas was Countess om privé redenen afgezegd, maar nadat ik gisteren een oproepje op FB had zet stroomde de reacties binnen. Ik heb de 5 meest serieuze reacties een vragenlijst doorgestuurd en daaruit kijk ik bij wie ze het beste past.

Hieronder de pups die het nest al verlaten hebben in de volgorde dat ze weg zijn gegaan.

Captain America (Rex)
Afbeelding

Catseye (Gitte)
Afbeelding

Calypso (Nala)
Afbeelding

Crystal (Coco)
Afbeelding

Clea(Amber)
Afbeelding

Captain Marvel (Cooper)
Afbeelding

Cerise(Liva)
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:17

Wat zonde dat Countess geannuleerd is. Maar ook zij vind vast een fijn baasje. Betekend wel dat jij niet meer met haar aan de slag kan? Jammer!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 01:28

Vandaag is Cosmo vertrokken naar zijn nieuwe huisje (helaas vergeten een foto te maken) en maandag vertrekt Countess naar haar nieuwe thuis.
Countess zal weg gaan naar een "gastgezin", dit houd in dat ze haar als het ware krijgen, maar onder vrij strenge voorwaarden.
Ik zal haar op mijn kosten laten testen op erfelijke afwijkingen (dit laat ik nog uitgebreider doen dan bij Tessa), kleur en vacht en als ze over 2 jaar alle testen gehad heeft, overal vrij van is en een goed karakter heeft dan zal ik 2 a 3x een nestje met haar fokken. Uiteraard mogen zij ook meedenken met het uitzoeken van een dekreu (aangezien zij haar dan het beste kennen) en we zullen tegen die tijd wel zien welk ras het beste met haar matcht (ik wil gezonde honden op de wereld zetten met eens top karakter).

Hoogst waarschijnlijk zal ik zelf dan ook weer ergens toe zijn aan een pup en een pup van haar aanhouden.
(Het liefst zou ik haar zelf al houden, maar het is nu echt de tijd er niet voor en zit de laatste echt niet goed in mijn vel)

Op deze manier zal ik haar toch nog vrij strenge kunnen volgen en blijf ik in de lijnen van Tessa zitten kwa honden (mits ze geschikt is voor de fok uiteraard), want bij Arrow is het volgende week sowieso hakkie takkie weg zakkie en Tess word ook geholpen, maar waarschijnlijk van het najaar (dan kan ik haar makkelijker rust geven met het genezen, nu wil ik haar gewoon laten zwemmen als het mooi weer is)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 06:50

Tof!! Als ik er dan ook 1 bij kan hebben dan heb ik nu zonder verdere info voorkeur voor golden retriever er op whahahahaha. Ivm vacht, mogelijk karakter en werklust (werklijn golden zo'n mooie donkere atleet)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:31

Toch een mooie oplossing met Countess dan! Super!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 13:08

dierenfan schreef:
Tof!! Als ik er dan ook 1 bij kan hebben dan heb ik nu zonder verdere info voorkeur voor golden retriever er op whahahahaha. Ivm vacht, mogelijk karakter en werklust (werklijn golden zo'n mooie donkere atleet)

Ook leuk ja, enkel heb ik wel een lichte voorkeur voor staande oren en aangezien Countess de kleinste uit het nest is ga ik misschien ook voor een iets kleiner ras.
Rassen die ik tot nu toe in mijn hoofd heb zijn: samojeed, Finse lappenhond, Oud Duitse herder
Ik ga me nog verder verdiepen in deze en nog meer rassen en tegen de tijd dat het zover is maak ik pas de beslissing welk ras het beste bij haar past.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:37

Ennasil92 schreef:
dierenfan schreef:

Ook leuk ja, enkel heb ik wel een lichte voorkeur voor staande oren en aangezien Countess de kleinste uit het nest is ga ik misschien ook voor een iets kleiner ras.
Rassen die ik tot nu toe in mijn hoofd heb zijn: samojeed, Finse lappenhond, Oud Duitse herder
Ik ga me nog verder verdiepen in deze en nog meer rassen en tegen de tijd dat het zover is maak ik pas de beslissing welk ras het beste bij haar past.

Je hebt ook nog even! :P Maar wel leuk dat ze toch nog een beetje van jou blijft!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:34

Ennasil92 schreef:
dierenfan schreef:

Meesten hebben gewoon staande oren of alle kant op oren dan haha. Zou zelf niet kiezen voor duitse herder ivm dat je dan zoveel duitse herder bloed er in krijgt. De lappenhond en samojeed zijn weer wel heellll erg andere rassen. Kan wel erg leuk uit pakken misschien maar kan mij er qua mogelijk karakter wel bij voor stellen dat ze zeer eigenzinnig gaan worden en zeker samojeed ook stuk vocaler en zou die 2 eigenschappen zelf niet graag toevoegen. Juist nu het met de baas willen samenwerken en enorme doorzettingsvermogen daar in is zo prettig. Vocaal/praterig zijn ze al best aanwezig whaha en eigenzinnig ipv baasgericht zou ik niet voor gaan ;)

Maar je hebt idd nog flink de tijd en deze andere pa dus ook wat andere aanleg en karakter waarschijnlijk. Ik ben wel benieuwd ;)

Idd eerst eens 1.5 a 2 jaar afwachten en alles testen en dan kun je pas meer gericht gaan zoeken (tsjech, saarloos, tamaskan, werklijn husky whahahaha maar goed dat ik geen fok ambities heb want zou wel heel aparte kruisingen maken en ze allemaal willen houden)