Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heleennn schreef:M_D_H schreef:Maar goed dan nog, wat stel jij voor? Dialoog werkt schijnbaar niet, tuin is niet af te zetten en mijn dieren moeten toch ook veilig in huis kunnen lopen? Daarnaast neem ik geen katten zodat mijn meubels heel blijven en nu worden ze als nog gesloopt...
Ja ik vind dit echt niet kunnen hoor. Dat ze in je tuin lopen oke, dan ga je naar de buurvrouw en zeg je dat je dit niet wil. Maar dat ze echt in je huis binnen lopen? Alles slopen en op bed slapen? Als dat mijn kat was zou ik het 100% begrijpen als de lieverd een glas water over zijn bekkie krijgt. Dat zou ik je ook absoluut niet kwalijk nemen. Maar hoe kunnen ze dan je huis binnen? Je doet toch alle ramen/deuren toe als je het huis uit gaat?
Resistance schreef:Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?
Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.
Palmera schreef:Verder: als je nou eens een keertje een drol in je tuin aantreft is dat tot daar aan toe. Maar als je iedere keer als je in de tuin wilt werken (echt, is ook een hobby voor sommige mensen, o.a voor mij) in de drollen graait gaat de lol er toch vanaf? Waarom staat de kattenhobby van de één boven de tuinhobby van de ander? Zeker gezien het feit dat de tuinhobby in eigen tuin word gehouden en de kattenhobby dus blijkbaar niet.
Tolerantie betekend toch niet dat je altijd en eeuwig alles maar moet accepteren en nooit eens ergens wat van mag zeggen?
Resistance schreef:Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?
Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.
Anoniem schreef:Gaan we dan ook voor iedere niet opgeruimde paardendrol 400€ boete geven voor iedere ruiter die mogelijk de mest niet heeft opgeruimd?
En iedere hondendrol met een hond in de buurt, wordt daar dan ook 400€ voor uitgeschreven? Iedere dronkenlap die buiten staat te kotsen: 400€ boete. En pak dan ook gelijk het tuig aan wat (klein)afval op straat mikt: 400€
_San87_ schreef:Tolerantie is het toverwoord. Maar dat werkt wel twee kanten op. Dus ja, ook katteneigenaren gaan nu, eindelijk, water bij de wijn moeten doen
.
Anoniem schreef:Ik gooi hem er nog maar even in; want water bij de wijn is prima maar voor door rood licht rijden is de boete lager, dus dat is wel bijzonder buitenproportioneel.
<KNIP>
Cowboy55 schreef:Anoniem schreef:Ik gooi hem er nog maar even in; want water bij de wijn is prima maar voor door rood licht rijden is de boete lager, dus dat is wel bijzonder buitenproportioneel.
<KNIP>
Maar als dit daadwerkelijk ingevoerd wordt kun je in dat opzicht al voorspellen wat er in no time bij pulpprogramma's als Hart van Nederland te zien is: Minousch, de kat van de 87-jarige rolstoelgebonden mevrouw Janssen ontsnapt. Mevrouw Janssen heeft nul komma nul kans om Minousch te vangen, dus worden de hulpdiensten gebeld. Mevrouw Janssen krijgt vervolgens Minousch en een boete van Euro 400. DRAMA! Maar gelukkig ook veel Bokkers die tevreden tegen hun wederhelft zeggen: Terecht!
bridgetF schreef:Ik vind de boete die ze voorstellen buiten proportie hoog, voor iemand doodrijjden krijg je nog bij wijze van spreke minder, een banketstaaf taakstrafje.
Ik vind het ook vervelend als er katten in mijn tuin poepen, maar als ik met de kinderen naar de speeltuin loop, ligt er een prachtig gras veld voor, waar jan en allermans de hond laat poepen en niet opruimt (ondanks de opruim plicht). Ik ben uiteraard voor een opruim plicht voor honden poep, maar hondenbelasting vind ik de grootste onzin die er bestaat.
Vind het ook niet kunnen om eigenaren te verplichten de kat op eigen terrein te houden. Veel katten zijn gewoonte dieren, die vliegen tegen het plafond op als ze in eens binnen moeten blijven. Niet elke tuin kan afgezet worden, denk aan de financiële kosten die het met zich mee brengt en vele mensen niet kunnen veroorloven. Dierenasiels komen overvol te zitten.
Ik ben wel voor verplichte chip en castratie, mocht er inderdaad strikte overlast van een kat, dan is de eigenaar traceerbaar. Maar ja wie controleert dat? Er is nu een chip plicht bij honden, nou er zijn anders aardig wat honden gechipt, maar niet (correct) geregistreerd.
Ik vind dat we gewoon eens wat toleranter moeten worden naar elkaar en dier. Niet zeuren over die hond die eens een keertje zit te blaffen, de kinderen die te luidruchtig zijn in hun spel of wat dan ook. Echt overal zijn regeltjes voor en als die er niet zijn, worden ze wel bedacht. Waar houdt het op?
Change3x schreef:Ik vind het hilarisch dat mensen zeggen dat je je kat (een roofdier!) maar binnen moet houden.
En dat je anders maar je kat uit moet gaan laten want dat doe je met een hond ook.
Want katten en honden lijken ook zoveel op elkaar. Je vergelijkt een paard toch ook niet met een geit?
gohya schreef:En wat komt hierna? je mag niet meer buiten met je paard,want die mesten ook zowat overal.Kan je wel zeggen,je hoort de mest op te ruimen,klopt,genoeg die dit ook doen.Maar niet iedereen kan dit zomaar doen met hun paard.Tja dan moet je maar niet buiten rijden? allemaal makkelijk gezegd als je er zelf geen probleem mee hebt.
Citaat:Als niet kattenmens wordt er zoals hier dus nu het een en ander geroepen, maar waarom zelf niet wat doen aan je tuin zodat er geen vreemde katten binnen komen?
Citaat:Ik kan me om dat soort dingen echt niet druk maken, er zijn zoveel ergere dingen in het leven.