'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:16

Ik ben ergens wel blij dat er zoveel katten rondlopen door de buurt. Houd de muizen en dergelijke ander ongedierte mooi onder controle.

Vind wel dat verplicht chippen en castreren een must is. Zodat mocht een kat gelinkt worden aan overlast de eigenaar er op aangesproken kan worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:18

Heleennn schreef:
M_D_H schreef:
Maar goed dan nog, wat stel jij voor? Dialoog werkt schijnbaar niet, tuin is niet af te zetten en mijn dieren moeten toch ook veilig in huis kunnen lopen? Daarnaast neem ik geen katten zodat mijn meubels heel blijven en nu worden ze als nog gesloopt...

Ja ik vind dit echt niet kunnen hoor. Dat ze in je tuin lopen oke, dan ga je naar de buurvrouw en zeg je dat je dit niet wil. Maar dat ze echt in je huis binnen lopen? Alles slopen en op bed slapen? Als dat mijn kat was zou ik het 100% begrijpen als de lieverd een glas water over zijn bekkie krijgt. Dat zou ik je ook absoluut niet kwalijk nemen. Maar hoe kunnen ze dan je huis binnen? Je doet toch alle ramen/deuren toe als je het huis uit gaat?

Hij komt zelfs binnen als ik er ben :roll:
Of eigenlijk, ze komen... Het zijn er twee van dezelfde vrouw.

Overigens laten wij het slaapkamer raam en het doucheraam altijd open. Draai en kiepstand dus zelfs als we weg zijn komt daar niemand binnen.
Behalve dus twee bijzonder brutale katten >;)
Al heb ik er dus een van die twee niet meer gezien sinds die stekels in zijn bekkie kreeg en daarna nog zwemles kreeg. (Eerlijk is eerlijk, mijn intentie was om hem naar de overkant van de sloot te gooien maar de zwaartekracht of mijn gebrek aan gooikunsten wogen zwaarder dus belande het dier als nog in de sloot, de slootkant is tevens de enige kant waar ik een dier de tuin uit kan krijgen omdat dat dat enige kant is met een laag hek/haag)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:24

Mensen hebben geen zin om hun kat te entertainen dus gooien ze het beest maar buiten. Ik heb 3 katten (waarvan 2 op straat geboren) die binnen leven, ze hebben een koer waar ze op kunnen. Ze jagen prima op de vliegen en de vlinders die hier komen. Voor de rest zorg ik ervoor dat mijn beestjes zich niet gaan vervelen.
Ze hebben klimmogelijkheden, speelgoed, elke week zorg ik voor iets nieuws.
Ze vallen niemand lastig, worden niet overreden/vergiftigd, lopen niet weg en ik weet waar mijn beestjes zijn ten allen tijde.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:32

Resistance schreef:
Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?

Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.

Helemaal mee eens. Mensen kunnen niks meer van elkaar hebben en niet inleven wat dieren nodig hebben. Een kat in de tuin, een duif die op de auto poept, vogels voeren maar de kraaien en kauwen mogen niet komen alleen de zangvogels,kinderen die spelen en ga zo maar verder. Vreselijk. Tenenkrommend wat ik hier lees. Heb 3 katten en 2 ervan komen dus niet meer buiten de tuin omdat ik het niet meer aandurf meer om wat andere mensen ze aan kunnen doen. Ook een aanloopkat die vooral buiten leeft heb hem laten chippen en castreren maar dit dier is niet binnen te houden. Katten worden ook steeds vergeleken met honden in dit topic maar is hetzelfde als appels met peren vergelijken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:53

Palmera schreef:
Verder: als je nou eens een keertje een drol in je tuin aantreft is dat tot daar aan toe. Maar als je iedere keer als je in de tuin wilt werken (echt, is ook een hobby voor sommige mensen, o.a voor mij) in de drollen graait gaat de lol er toch vanaf? Waarom staat de kattenhobby van de één boven de tuinhobby van de ander? Zeker gezien het feit dat de tuinhobby in eigen tuin word gehouden en de kattenhobby dus blijkbaar niet.
Tolerantie betekend toch niet dat je altijd en eeuwig alles maar moet accepteren en nooit eens ergens wat van mag zeggen?

Natuurlijk is tolerantie niet perse eenzijdig alles maar accepteren. Maar ik neem toch aan dat mensen die tuinieren en dan wel eens een drol vinden ook niet heilig zijn. Dat die mensen verder nog een bestaan hebben behalve het hebben van een kat of willen tuinieren. Dat mensen die met tuinieren drollen tegen komen ook wel eens iets doen wat een buurman misschien wat vervelend vind maar dat men elkaar wederzijds gewoon wat kan gunnen. Ik heb geen buren die nooit iets doen wat gewoon een beetje irritant is, dat ben ik vast ook, dat is iedereen als je op een kluitje woont? Er wat van zeggen, er samen een oplossing voor afspreken etc dan lijkt ik ook gewoon normaal.
Vinden dat vanalles verboden moet worden vind ik dan weer niets en je boos maken om het feit dat iemand een eikel is die toch niet gaat veranderen gaat je imo ook niet gelukkiger maken.

TinGu

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 03:17

Pfff wat een heftige meningen hier zeg. Ben geloof ik heel blij dat jullie mijn buren niet zijn.... :oo

Gelukkige houden we hier nog steeds de dialoog gaande met de buren. Buuf vindt het ook niet leuk als haar plantjes worden uitgegraven, en komt het melden als ze last heeft van mijn katten. Ze mag ze dan ook ten alle tijden uit haar tuin jagen, dat is nou eenmaal haar recht. Ik vind het dan alleen wel fijn als ze dat op een redelijk kat-vriendelijke manier doet, dus met een emmer water of een bezem, en niet door gif te strooien oid.

Ook ik heb af en toe last van ongewenst kattenbezoek. Ik heb 2 dames, en de heren weten hen goed te vinden. Om ze buiten mn huis te houden heb ik een speciaal Luik aangeschaft dat alleen mijn dames erin kunnen. Anders kon ik dagelijks kattenpis opruimen, wat ook niet mijn hobby is.
En als de ramen en deuren open staan heb ik overal horren. Houdt ongewenste dieren prima buiten, dus ook katten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:28

Resistance schreef:
Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?

Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.

Nee hoor, we zijn gewoon met z'n allen dichter op elkaar komen wonen. Wat dus inhoudt dat je meer van elkaar te verduren krijgt en dus meer rekening met elkaar moet houden.

Als je in een woonwijk woont en je hebt geen geschikte tuin/omgeving voor een kat of andersoortig dier wat veel ruimte nodig heeft, een pony ofzo, moet je dus niet zo'n dier aanschaffen. :)*
Een kat is mi een boerderijdier, daar heeft niemand last van een loslopende kat.
In een woonwijk zijn ze tot overlast, schijten alles onder en maken 's nachts veel herrie. Word regelmatig wakker van katten die hun territorium bewaken, er zijn er gewoon teveel in de woonwijk, er is niet genoeg territorium meer voor ze.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:31

Resistance schreef:

Dit dus.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:46

Ik vind de boete die ze voorstellen buiten proportie hoog, voor iemand doodrijjden krijg je nog bij wijze van spreke minder, een banketstaaf taakstrafje.

Ik vind het ook vervelend als er katten in mijn tuin poepen, maar als ik met de kinderen naar de speeltuin loop, ligt er een prachtig gras veld voor, waar jan en allermans de hond laat poepen en niet opruimt (ondanks de opruim plicht). Ik ben uiteraard voor een opruim plicht voor honden poep, maar hondenbelasting vind ik de grootste onzin die er bestaat.

Vind het ook niet kunnen om eigenaren te verplichten de kat op eigen terrein te houden. Veel katten zijn gewoonte dieren, die vliegen tegen het plafond op als ze in eens binnen moeten blijven. Niet elke tuin kan afgezet worden, denk aan de financiële kosten die het met zich mee brengt en vele mensen niet kunnen veroorloven. Dierenasiels komen overvol te zitten.

Ik ben wel voor verplichte chip en castratie, mocht er inderdaad strikte overlast van een kat, dan is de eigenaar traceerbaar. Maar ja wie controleert dat? Er is nu een chip plicht bij honden, nou er zijn anders aardig wat honden gechipt, maar niet (correct) geregistreerd.

Ik vind dat we gewoon eens wat toleranter moeten worden naar elkaar en dier. Niet zeuren over die hond die eens een keertje zit te blaffen, de kinderen die te luidruchtig zijn in hun spel of wat dan ook. Echt overal zijn regeltjes voor en als die er niet zijn, worden ze wel bedacht. Waar houdt het op?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:16

Tolerantie is het toverwoord :j. Maar dat werkt wel twee kanten op. Dus ja, ook katteneigenaren gaan nu, eindelijk, water bij de wijn moeten doen :).

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:21

* komt binnen vallen *

Ik las het vanmorgen en dacht zal eens kijken of er al iets te vinden is hier. Ja dus.. Heb dus ook niet 14 pagina's gelezen maar alleen de laatste reacties.

Ik moet eerlijk zeggen, honden mens hier, maar kan katten wel echt leuk vinden, ze zijn zo heerlijk eigenwijs.

Maar.... Er komt een maar.. Ik vind wel echt, dat als er hondenbelasting moet worden betaald (met alsnog de aanlijnplicht en opruimplicht want anders een boete..) er ook wel iets meer met katten gedaan mag worden. Kattenbelasting is denk ik lastig, maar een verplichte chip en in ieder geval de castratie/sterilisatie.
Er zijn nog zoveel katten die maar rondfokken, overlast veroorzaken daarmee. Ik heb een net over de vijver zodat de katten hem niet leegvissen...
En als mensen geen geld hebben om hun tuin aan te passen aan de kat, dan nemen ze toch lekker geen kat?
Honden mensen passen ook hun tuin aan zodat ze er niet uit kunnen..

Het blijft waarschijnlijk een discussie punt, want er gaat nooit iets uitkomen, omdat de katten mensen vinden dat katten buiten vrij horen rond te kunnen lopen.. ( Al las ik hier wel een paar die netjes hun katten ondanks boerderijkittens binnen houden en ze zelf vermaken +:)+ , zo zou het dus ook horen in mijn ogen.. )

En katten die muizen vangen, als alle loslopende katten in NL alles zouden vangen, waren er niet meer zoveel kleine dieren als muizen en vogeltjes. De katten zijn gewoon best veel in steden/dorpen. Allemaal opgepakt op kleine stukjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:21

Anoniem schreef:
Gaan we dan ook voor iedere niet opgeruimde paardendrol 400€ boete geven voor iedere ruiter die mogelijk de mest niet heeft opgeruimd?
En iedere hondendrol met een hond in de buurt, wordt daar dan ook 400€ voor uitgeschreven? Iedere dronkenlap die buiten staat te kotsen: 400€ boete. En pak dan ook gelijk het tuig aan wat (klein)afval op straat mikt: 400€

Ik gooi hem er nog maar even in; want water bij de wijn is prima maar voor door rood licht rijden is de boete lager, dus dat is wel bijzonder buitenproportioneel.

En nee mijn kat schijt niet in de tuin van de ander maar ik ga 'm ook niet chippen; beest komt immers niet buiten de deur en ik ga 'm die stress van de dierenarts niet aan doen, toen ie gecasteerd werd heeft ie alles bij elkaar gekotst van de stress omdat ie in 't mandje moest :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:24

_San87_ schreef:
Tolerantie is het toverwoord :j. Maar dat werkt wel twee kanten op. Dus ja, ook katteneigenaren gaan nu, eindelijk, water bij de wijn moeten doen :).

Dat laatste valt nog te bezien. Voorlopig is het slechts een proefballonnetje van een plaatselijke politicus die behoefte had aan zijn '15 minutes of fame'. Maar fijn dat dit plan zoveel mensen diep gelukkig maakt.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:26

Ik vind het hilarisch dat mensen zeggen dat je je kat (een roofdier!) maar binnen moet houden.

En dat je anders maar je kat uit moet gaan laten want dat doe je met een hond ook.

Want katten en honden lijken ook zoveel op elkaar. Je vergelijkt een paard toch ook niet met een geit?

_O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:29

Anoniem schreef:
Ik gooi hem er nog maar even in; want water bij de wijn is prima maar voor door rood licht rijden is de boete lager, dus dat is wel bijzonder buitenproportioneel.

<KNIP>

Maar als dit daadwerkelijk ingevoerd wordt kun je in dat opzicht al voorspellen wat er in no time bij pulpprogramma's als Hart van Nederland te zien is: Minousch, de kat van de 87-jarige rolstoelgebonden mevrouw Janssen ontsnapt. Mevrouw Janssen heeft nul komma nul kans om Minousch te vangen, dus worden de hulpdiensten gebeld. Mevrouw Janssen krijgt vervolgens Minousch en een boete van Euro 400. DRAMA! Maar gelukkig ook veel Bokkers die tevreden tegen hun wederhelft zeggen: Terecht!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:30

Er zijn anders genoeg katten die echt niet beter weten en het prima doen binnen. Als het een roofdier zou zijn, dan wil je dat überhaupt niet in huis hebben lijkt mij..

En dat ze buiten lopen, dat is wat mij betreft prima. Maar dat ze in ieders tuin lopen en dat eigenaren maar vinden dat dat normaal is, dat is wat ik vooral niet snap....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:32

Waarom kunnen de dure raskatten er wel tegen om binnen te wonen en de huis tuin en keuken kat niet?

Zet je tuin af zodat niemand last heeft van je kat, ik begrijp werkelijk niet dat dat zo moeilijk moet zijn.
Ja dat is een hele verandering voor vele, maar eigenlijk is het ook te gek voor woorden dat dit eigenlijk ook zo maar kan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:36

En wat komt hierna? je mag niet meer buiten met je paard,want die mesten ook zowat overal.Kan je wel zeggen,je hoort de mest op te ruimen,klopt,genoeg die dit ook doen.Maar niet iedereen kan dit zomaar doen met hun paard.Tja dan moet je maar niet buiten rijden? allemaal makkelijk gezegd als je er zelf geen probleem mee hebt.
Een hond hoort te poepen op de uitlaat route's,die worden steeds schoon gemaakt met de poepzuiger en daarom betaal je honden belasting.Al is dat opeens heel veel minder geworden,dat schoonmaken.

Een kat verstopt zijn poep,je kan er dus niet snel IN trappen.En Ja het is smerig als je het in je tuin vind steeds.Er zijn genoeg katwerende middelen voor weinig geld,probleem opgelost.Ja maar moet IK dan zorgen dat de kat van een ander uit me tuin blijft? hoe moet een eigenaar dat dan doen? binnen houden? kunnen veel katten niet.

Dit komt er toch nooit door,ze weten niet welke kat bij welke eigenaar hoort.En bewijs maar dat het Die kat was die in jou tuin zat.
Hier in Ermelo zal het er niet komen,ze doen geen eens iets als er honden in je tuin poepen.
Hier poepen meer honden in mijn tuin dan katten.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:37

K heb niet alle reacties gelezen. Maar het mag van mij ingevoerd worden. Mensen kunnen wel dingen zeggen. Maar ik blijf er bij een ander hoeft geen last te hebben van jou aangeschafte huisdier. En poepen in andermans tuin hoort daar ook bij. En als hondeneigenaren ben je overal zelf verantwoordelijk voor. Dan moet het niet zo zijn dat je maar moet tolereren dat katten in jou tuin mogen schijten. Ik heb vroeger ook buren net katten gehad. Zij zorgden er zelf voor dat de katten de tuin niet uit konden. En hadden het zo gemaakt dat ze daar genoeg te doen hadden. Verder lieten ze de kat gewoon uit aan een tuigje. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben. Maar de boetes moeten we gelijk aan die van de hond zijn. Dat vind ik wel zo eerlijk.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:38

Cowboy55 schreef:
Anoniem schreef:

<KNIP>

Maar als dit daadwerkelijk ingevoerd wordt kun je in dat opzicht al voorspellen wat er in no time bij pulpprogramma's als Hart van Nederland te zien is: Minousch, de kat van de 87-jarige rolstoelgebonden mevrouw Janssen ontsnapt. Mevrouw Janssen heeft nul komma nul kans om Minousch te vangen, dus worden de hulpdiensten gebeld. Mevrouw Janssen krijgt vervolgens Minousch en een boete van Euro 400. DRAMA! Maar gelukkig ook veel Bokkers die tevreden tegen hun wederhelft zeggen: Terecht!

Maar als Minousch gechipt is, heeft mevrouw er wel alles aangedaan. Ontsnappen kan natuurlijk altijd.. Dat is iets anders dan systematisch altijd buiten zijn.. :))
Mijn buurjongen zijn kat is alleen buiten aan een tuigje. Als hij er ook is. De andere buren, die katten lopen wel overal... :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:42

bridgetF schreef:
Ik vind de boete die ze voorstellen buiten proportie hoog, voor iemand doodrijjden krijg je nog bij wijze van spreke minder, een banketstaaf taakstrafje.

Ik vind het ook vervelend als er katten in mijn tuin poepen, maar als ik met de kinderen naar de speeltuin loop, ligt er een prachtig gras veld voor, waar jan en allermans de hond laat poepen en niet opruimt (ondanks de opruim plicht). Ik ben uiteraard voor een opruim plicht voor honden poep, maar hondenbelasting vind ik de grootste onzin die er bestaat.

Vind het ook niet kunnen om eigenaren te verplichten de kat op eigen terrein te houden. Veel katten zijn gewoonte dieren, die vliegen tegen het plafond op als ze in eens binnen moeten blijven. Niet elke tuin kan afgezet worden, denk aan de financiële kosten die het met zich mee brengt en vele mensen niet kunnen veroorloven. Dierenasiels komen overvol te zitten.

Ik ben wel voor verplichte chip en castratie, mocht er inderdaad strikte overlast van een kat, dan is de eigenaar traceerbaar. Maar ja wie controleert dat? Er is nu een chip plicht bij honden, nou er zijn anders aardig wat honden gechipt, maar niet (correct) geregistreerd.

Ik vind dat we gewoon eens wat toleranter moeten worden naar elkaar en dier. Niet zeuren over die hond die eens een keertje zit te blaffen, de kinderen die te luidruchtig zijn in hun spel of wat dan ook. Echt overal zijn regeltjes voor en als die er niet zijn, worden ze wel bedacht. Waar houdt het op?

Maar waarom kan je een katteneigenaar niet verplichten zorg, en dus verantwoordelijkheid, te dragen voor zijn/haar eigen dier?

Waarom kan dat een hondeneigenaar wel verplicht worden maar een katteneigenaar niet? Waarom kan dat een paardeneigenaar wel verplicht worden en een katteneigenaar niet?
Waarom kunnen zoveel dieren wel binnen eigen terrein gehouden worden maar een katten eigenaar niet.

Het lukt zelfs de dierentuinen om hun roofdieren, waar toch echt flink grote katachtige bij zitten, om die binnen te houden dus jet lijkt mij meer een gevalletje van: Ik wil niet/ik heb het altijd zo gedaan en ik blijf het ook altijd zo doen. Oftewel onwil.

Kan je het niet betalen dan neem je geen kat. Dat wordt ook gezegd over andere dieren dus ik zie niet in waarom een kat hierin de uitzondering moet zijn.

Change3x schreef:
Ik vind het hilarisch dat mensen zeggen dat je je kat (een roofdier!) maar binnen moet houden.

En dat je anders maar je kat uit moet gaan laten want dat doe je met een hond ook.

Want katten en honden lijken ook zoveel op elkaar. Je vergelijkt een paard toch ook niet met een geit?

_O-

Maar WOW, newsflash: Een hond is ook een roofdier :wow:
Net als een slang, een egel en ga zo maar door... En die kunnen ook allemaal binnen blijven.

Sterker nog... De tijgers, leeuwen, cheeta's, jaguar's, ijsberen, bruine beren, zeehonden, zeeleeuwen en gaan zo maar door... Die zitten ook allemaal in een dierentuin en die blijven ook allemaal in hun afgezette stukje :wow:
En volgens mij zijn dat toch echt roofdieren :+
Knap hè... Dus waarom kan je je kat ook al weer niet binnen je eigen terrein houden??

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:43

Ik vind dat dure raskatten ook niet binnen horen, wel is het zo dat ze vaak zo worden gefokt dat ze niet perse naar buiten hoeven. In mijn ogen niet katwaardig, maar dat mensen ze binnen houden omdat hun kat van €2000 anders wordt gejat kan ik enigszins wel begrijpen. :)

Als niet kattenmens wordt er zoals hier dus nu het een en ander geroepen, maar waarom zelf niet wat doen aan je tuin zodat er geen vreemde katten binnen komen?

Ik woon in een rustige woonwijk met veel groen en hier lopen veel katten. We hebben er zelf ook 2, een ouwe en een jonge. De oude kat ligt veel in onze voortuin. De jonge kat is de hele dag achter muizen aan het aanvangen, het komt ook wel eens voor dat ik hem de bosjes in zie schieten bij de buren.

Hetzelfde is zo dat er wel eens katten in onze tuin zitten, voornamelijk voor de voordeur want daar staan altijd brokjes omdat mijn katten veel buiten zijn.

Ik kan me om dat soort dingen echt niet druk maken, er zijn zoveel ergere dingen in het leven.

Als je geen katten'last' wil hebben dan moet je niet in een woonwijk gaan wonen of zelf meehelpen er wat aan te doen ipv alleen maar schreeuwen dat het nare beesten zijn.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:44

gohya schreef:
En wat komt hierna? je mag niet meer buiten met je paard,want die mesten ook zowat overal.Kan je wel zeggen,je hoort de mest op te ruimen,klopt,genoeg die dit ook doen.Maar niet iedereen kan dit zomaar doen met hun paard.Tja dan moet je maar niet buiten rijden? allemaal makkelijk gezegd als je er zelf geen probleem mee hebt.

Toen ik nog reed kon ik ook niet makkelijk tijdens het rijden de mest opruimen. Maar als het mesten gebeurde op een plek buiten het bos kwam ik na die tijd terug om het op te ruimen. Dus dit niet kunnen doen met bepaalde paarden is onzin als je na die tijd terug komt kun je dit ook gewoon opruimen. En als mensen dit weten doen ze echt niet moeilijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:46

Citaat:
Als niet kattenmens wordt er zoals hier dus nu het een en ander geroepen, maar waarom zelf niet wat doen aan je tuin zodat er geen vreemde katten binnen komen?

wow :oo 8)7 dit is wel echt de omgedraaide wereld.

Dus iemand moet kosten maken voor een ander zijn dier.

Ik heb paarden en jij betaald de omheining?
Wanneer kan ik bij je aankloppen? :#

Citaat:
Ik kan me om dat soort dingen echt niet druk maken, er zijn zoveel ergere dingen in het leven.

Daar is bokt dooddoener nummer 1 weer :roll:
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 30-08-17 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:47

Als ik het geld zou hebben om en mijn tuin kat vrij te houden, of ergens in the middle of nowhere te gaan wonen, zou ik dat ook echt wel doen.. Al is dat niet zozeer door de kattenoverlast.
Maar ook hier weer. Waarom zouden niet katteneigenaren wel geld moeten uitgeven? Hondeneigenaren geven al geld uit, en flink ook vaak, aan de gemeente..

Als je een kat neemt, houd je hem gewoon in je eigen tuin. Buiten zijn is goed en heerlijk voor een kat, voor bijna elk dier.. Maar ze hoeven echt niet overal rond te struinen en alles overhoop te trekken..