Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:22

Precies Lepeltje :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:01

kiwiwitje schreef:
Beide, ik zie de vermiste honden via fb. Zowel algemeen via vermist pagina's als via kennissen. Niet aan de regels voor import voldoen is in dit topic al meerdere keren naar voren gekomen. Maar zie ik bij kennissen in zekere zin net zo goed. Kan mij niet voorstellen dat zichtbaar zieke dieren gewoon toegestaan word om te reizen. Terwijl ik toch wel van zowel honden als katten daadwerkelijk zieke dieren voorbij zie komen.
Dat is niet dat ik alles over 1 kam scheer, want dan lees je dus duidelijk niet de rest van mijn berichten.
Waarom moedwillig je niet aan de regels houden, niet testen, niet castreren, niet enten, niet chippen en nog zieke dieren binnen halen? Waarom? En dan zie je er via fb van dus verschillende kanten juist de buitenlandse reddertjes vermist zijn. Er natuurlijk vanuit gaande dat je daar als baas ook niet blij mee bent. Maar wat is de hond dan hier beter af dan daar?

http://www.bndestem.nl/overig/zielige-h ... ~ad5f96d9/
Zieke pups uit kroatie, die dus gewoon bij haar zitten... Misselijk makend.
Die beesten zijn dus doelbewust naar NL gehaald, en zijn dan nog eens lekker ziek ook..

https://www.mcvoordieren.nl/honden-uit-het-buitenland
Testen geeft dus verre van garanties...

Dit kun jij waarschijnlijk niet weten, maar in dit artikel wordt dan ook wel weer een stichting genoemd waar je écht geen hond moet halen. Waarschijnlijk komt de hond niet eens uit het buitenland (maar wordt wel zo verkocht). Mevrouw heeft veel te veel honden, fokt zelf ook en het gaat haar allemaal de pet te boven.

Zijn er dus verkeerde stichtingen, ja zeker! Zou daar misschien iets aan gedaan moeten worden? Correct, net zoals aan alle andere broodfok.

Ik moest trouwens wel heel hard lachen om de uitspraak dat ze enge ziektes mee nemen óf je kat dood bijten _O-

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:03

kiwiwitje schreef:
Ik zeg ook nergens alleen de ''geredde'' hondjes weg lopen. Ik zeg ook helemaal niks over die katten.

Blijkbaar is het erg lastig om te begrijpen wat mijn probleem precies is. Dus ga ik het nog een keertje proberen;

- Zorg dat aan alle regels voldaan is als je een hond importeert.
- importeer dus nooit een hond die niet geholpen is, niet ingeënt is, niet getest is of ziek is. En houd er rekening mee dat testen geen garantie is voor een gezonde hond.
- wil je die beesten helpen, zorg dan dat je vooral de stichtingen steunt die bezig zijn met het castreren van die beesten. Als het kan ook het enten en behandelen van de dieren daar.
Maar WAAROM dus duidelijk zieke dieren naar NL halen, of dieren die o.a. volgens reacties uit het topic niet eens gechipt zijn, maar pas in NL. Dan ben je gewoon doelbewust de zaak aan het beflikkeren, en word je opgelicht waar je zelf bij staat. Lekker hoor hondjes redden, geld uit geven aan een stichting die niet eens zich aan de regels houd. Dat is toch gewoon smerig?

Als je dan al zo nodig zo'n dier hier heen wil halen, of wil opvangen, of via een stichting uitgekomen bent bij een hondje die al in een opvang gezin zit of wat dan ook, kijk dan gewoon eens verder. Kijk of alles wel klopt. Vraag alles op wat er met dat beest gedaan is. Is daar geen documentatie van. Lekker laten zitten. Waarom wel janken over de broodfok, maar niet over de ellende die dan via het buitenland binnen komt? Die zijn echt geen haar beter hoor.

Echt niet alle stichtingen doen het volgens de regeltjes
Zie dit nieuwsbericht over het idee van een keurmerk:
Citaat: Stray-AFP is geen voorstander van een keurmerk. "Er zijn al genoeg wetten waar de stichtingen aan moeten voldoen. Die zien door de bomen het bos al niet meer. Ze zijn echt al zorgvuldig genoeg, daar ligt het probleem niet.

Serieus, waarom? Je zou zeker als stichting moeten willen dat er alles aan gedaan word dat het goed gebeurd. Dat je je als stichting los kan maken van alle negatieve dingen, omdat ze door een keurmerk kunnen zien dat jullie WEL goed bezig zijn..
https://nos.nl/artikel/2166470-hondente ... nodig.html

Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Mensen moeten verder kijken dan hun neus lang is en gewoon hun research doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:49

_Micha_ schreef:
kiwiwitje schreef:
Beide, ik zie de vermiste honden via fb. Zowel algemeen via vermist pagina's als via kennissen. Niet aan de regels voor import voldoen is in dit topic al meerdere keren naar voren gekomen. Maar zie ik bij kennissen in zekere zin net zo goed. Kan mij niet voorstellen dat zichtbaar zieke dieren gewoon toegestaan word om te reizen. Terwijl ik toch wel van zowel honden als katten daadwerkelijk zieke dieren voorbij zie komen.
Dat is niet dat ik alles over 1 kam scheer, want dan lees je dus duidelijk niet de rest van mijn berichten.
Waarom moedwillig je niet aan de regels houden, niet testen, niet castreren, niet enten, niet chippen en nog zieke dieren binnen halen? Waarom? En dan zie je er via fb van dus verschillende kanten juist de buitenlandse reddertjes vermist zijn. Er natuurlijk vanuit gaande dat je daar als baas ook niet blij mee bent. Maar wat is de hond dan hier beter af dan daar?

http://www.bndestem.nl/overig/zielige-h ... ~ad5f96d9/
Zieke pups uit kroatie, die dus gewoon bij haar zitten... Misselijk makend.
Die beesten zijn dus doelbewust naar NL gehaald, en zijn dan nog eens lekker ziek ook..

Testen geeft dus verre van garanties...

Dit kun jij waarschijnlijk niet weten, maar in dit artikel wordt dan ook wel weer een stichting genoemd waar je écht geen hond moet halen. Waarschijnlijk komt de hond niet eens uit het buitenland (maar wordt wel zo verkocht). Mevrouw heeft veel te veel honden, fokt zelf ook en het gaat haar allemaal de pet te boven.

Zijn er dus verkeerde stichtingen, ja zeker! Zou daar misschien iets aan gedaan moeten worden? Correct, net zoals aan alle andere broodfok.

Ik moest trouwens wel heel hard lachen om de uitspraak dat ze enge ziektes mee nemen óf je kat dood bijten _O-

Als je je gezond boeren verstand gebruikt kan je dat best weten.. :p mag toch hopen dat iedere domme gans dit snapt?

Maar dat is dus ook gelijk het hele probleem. Er zijn genoeg(veel te veel) van de stichtingen zoals die ik hier boven noemde. En dat is dus het probleem.
Ik geloof best dat er goede stichtingen zijn die minimaal voldoen aan de regels van de NVWA, ik hoop dat ze nog veel meer dingen doen dan dat maar goed, dat betekend niet dat er niet een hoop hele slechte tussen zitten.

Heb ergens iets over een keurmerk gepost(ik bok via mn telefoon, dus ga t effe niet terugzoeken :) )
Daar lees je dat de stichtingen dus geen keurmerk willen, omdat ze al vinden dat ze teveel regels hebben. Dat kan ik nou dus gewoon niet begrijpen...

Edit; toevoeging..
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 31-08-17 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:57

Aan de voorstanders/ervaringsdeskundigen met buitenlandse asielen:
Off-topic, maar ik heb al naar enkele stichtingen een mail gestuurd, maar krijg nooit antwoord. Wij zijn op zoek naar een puppy, een kleiner ras dat mét katten kan. Kunnen jullie een stichting/asiel aanraden? PB me gerust!

(Sorry dat ik zo binnen val, maar ik wou hier geen extra topic voor openen :) )

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:38

Bhriseis schreef:
Off-topic, maar ik heb al naar enkele stichtingen een mail gestuurd, maar krijg nooit antwoord. Wij zijn op zoek naar een puppy, een kleiner ras dat mét katten kan. Kunnen jullie een stichting/asiel aanraden? PB me gerust!

pb komt eraan

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:20

Bhriseis schreef:

Echte puppy als in puppy puppy's kunnen ze nooit leveren, dat gaat niet, dan zouden ze illegaal moeten werken. Maar als je zoekt vanaf dike 4 maanden, dan hebben ze die wel.

Zie dat je al pb hebt, het is wel zo dat het stichtingen zijn die draaien op vrijwilligers, dus tja, soms duurt het even (vond het ook vaak lang toen ik nog zocht, maar ja.. die mensen hebben ook net als wij allemaal een leven naast dat vrijwilligers werk). En moet zeggen in vakantie tijd (wat het net was, loopt het ook wel eens wat traag).

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:24

kiwiwitje schreef:
Heb ergens iets over een keurmerk gepost(ik bok via mn telefoon, dus ga t effe niet terugzoeken :) )
Daar lees je dat de stichtingen dus geen keurmerk willen, omdat ze al vinden dat ze teveel regels hebben. Dat kan ik nou dus gewoon niet begrijpen...

Ik wel.

Er is een wettelijke regeling mbt inenting, identificatie en transport. Als dat al in orde is (en gecontroleerd wordt) zijn we al een heel eind op de goede weg. Wat stichting X, asiel Y of fokker Z nog extra biedt tov het wettelijke minimum, dat zullen we dan op hun website wel lezen.

Als je een serieus keurmerk wil (zeg maar in de stijl van ISO certifiering) kost dat handenvol tijd en geld. Een groot bedrijf zet daar een paar consultants op, dan nog is het lekker spannend bij de audit. Om de zoveel tijd volgt er terug een audit, dus terug een boel werk. Voor een organisatie die gerund wordt door vrijwilligers en een beperkt budget heeft is dit onmogelijk. Ook een bonafide fokker van rashonden, die dat mestal als hobby doet, of het plaatselijk asiel heeft die middelen niet.

Een keurmerk in de zin van een stempeltje 'approved by ourselves' heeft echt geen meerwaarde, integendeel. Een poosje geleden was zelfs er een topic van iemand die heel trots zei een pup gekocht te hebben van een fokker 'goedgekeurd door Pedigree Pal'.

Tenslotte blijft het de verantwoordelijkheid van degene die de hond in huis haalt om kritisch te kijken vooraleer te beslissen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:26

Sclimpre schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik wel.

Er is een wettelijke regeling mbt inenting, identificatie en transport. Als dat al in orde is (en gecontroleerd wordt) zijn we al een heel eind op de goede weg. Wat stichting X, asiel Y of fokker Z nog extra biedt tov het wettelijke minimum, dat zullen we dan op hun website wel lezen.

Als je een serieus keurmerk wil (zeg maar in de stijl van ISO certifiering) kost dat handenvol tijd en geld. Een groot bedrijf zet daar een paar consultants op, dan nog is het lekker spannend bij de audit. Om de zoveel tijd volgt er terug een audit, dus terug een boel werk. Voor een organisatie die gerund wordt door vrijwilligers en een beperkt budget heeft is dit onmogelijk. Ook een bonafide fokker van rashonden, die dat mestal als hobby doet, of het plaatselijk asiel heeft die middelen niet.

Een keurmerk in de zin van een stempeltje 'approved by ourselves' heeft echt geen meerwaarde, integendeel. Een poosje geleden was zelfs er een topic van iemand die heel trots zei een pup gekocht te hebben van een fokker 'goedgekeurd door Pedigree Pal'.

Tenslotte blijft het de verantwoordelijkheid van degene die de hond in huis haalt om kritisch te kijken vooraleer te beslissen.

En met beetje googlen kom je tegenwoordig ook al heel eind

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:37

Sclimpre schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik wel.

Ik heb het niet over het keurmerk op zich. De stichting geeft duidelijk aan dat het probleem niet bij hun ligt, en dat er volgens hun al teveel regels zijn. Dat kan ik niet begrijpen. Als je het allemaal niet kan bekostigen als stichting, vraag je maar gewoon meer voor de beesten. Als je gaat bezuinigen op gezondheid, ben je gewoonweg niet goed bezig. Of dat nu om een rashonden fokker gaat of het ''redden'' van dieren uit het buitenland.

Citaat:
''Stray-AFP is geen voorstander van een keurmerk. "Er zijn al genoeg wetten waar de stichtingen aan moeten voldoen. Die zien door de bomen het bos al niet meer. Ze zijn echt al zorgvuldig genoeg, daar ligt het probleem niet.''

Dus het gaat ze niet om het geld, het gaat ze om de hoeveelheid regeltjes. Dat is dan ook alles waar ik op reageer. Niet of dat het geld kost om een keurmerk op te richten en dergelijke. Puur en alleen de regeltjes. Want dat is wat de stichtingen ook aanhalen. Niets meer en niet minder.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:40

De wettelijke regeling kwa traces bedoel je?
Als elke organisatie daar nu eens aan zal voldoen komen de meeste nog bij een (overheids) dierenarts in het buitenland voordat ze op transport mogen.
Dan weet ook de NVWA hoeveel honden er naar Nederland komen en waar ze naar toe gaan.

De NVWA controleert wel de organisaties die traces gebruiken maar we hebben al enkele keren gehad dat de beste man doodsbang is voor honden en wij elke hond naar het hek maar moesten brengen om daar de check te doen.

Tja kleine puppy's formaat zijn weer helemaal in, wij krijgen dagelijks weer tig aanmeldingen van mensen die dat zoeken maar met een buitenlandse hond is het toch vaak een gok aangezien of beide ouders niet bekend zijn of alleen moeder.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:43

Sjolvir: 4 maanden is ook helemaal prima hoor! Voor ons is het gewoon belangrijk dat het klikt tussen de poes en de hond, en dan lijkt het me fijn om van kleins af aan te introduceren. Ik stuurde naar drie instanties een mail, netjes een heel verhaal over dat ik thuiswerk etc, maar nooit antwoord gekregen :+

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:46

Heb het al eens aangekaart, maar er zijn echt veel asiels die met buitenlandse honden en katten een hoop geld verdienen. Ze laten de leukste naar Nederland komen natuurlijk.

Zo was er een katje van Spanje naar hier gekomen die last had van astma, dat poesje ging naar een asiel dat haar wilde opvangen en herplaatsen. Maar toen ze zagen dat het diertje medicatie (puffertje) moest krijgen wilde ze haar niet meer. Terwijl ze al in Nederland was aangekomen. Een aantal asielen afgebeld die normaal de dieren opvangen, wilde haar allemaal niet.

Toen is ze opgevangen in een asiel wat normaal nooit buitenlandse dieren omdat ze het zielig vonden om het diertje weer terug op het vliegtuig naar Spanje te zetten.

Dus geloof me.. er zitten veel rotte appels in dit wereldje.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:52

Ja dat klopt er zitten veel rotte appels in het wereldje..
Of organisaties die idd alleen de mooiste kiezen voor adopties.

Wij halen het hele nest naar Nederland en indien moeder er is en gewoon sociaal
komt die ook mee.

@ Bhriseis een pup mag pas reizen met 15 weken vandaar de 4 maanden genoemd word.
Dit is vanwege de rabiës die ze pas mogen op 12 weken en minimaal 3 weken in hun systeem
moet zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:52

Maat hond is lastige, ik zocht iets dat kleiner bleef dan mijn vorige. Durfde de gok bij die die ik nu heb wel aan, was 10 kilo (op geschatte 5 maanden die ze oud was, die leeftijd klopte wel met haar tanden wisselen overigens) dus verwachte eind gewicht zelf maar beredeneerd tussen de 15 en 20 kilo (combi van diverse gewichts en groei curves van diverse honden rassen, aangezien je uiteraard niet weet wat het voor kruising is), mijn hond is gelukkig toch nog 20 kilo geworden, 15 had ik wel heel klein gevonden.
Maar eind grote is wel eens lastig in te schatten (hoewel eenvoudiger naar mate hond ouder is uiteraard).

(mijn hond was als pup over hek van het asiel gegooid, mazzel, denk ik dan, alitijd beter dan op straat gegooid worden)

4 maanden a 5 maanden hebben ze wel, vond dat zelf wel handige leeftijd.
Jammer dat je geen antwoorden hebt gekregen, moet zeggen toen ik zocht heb ik geloof ik 6 vragenlijsten van diverse stichtingen helemaal in moeten vullen aangezien ik echt op hond zocht die al in NL was en leuke zijn dan ook nog wel eens weer net weg.

En nu zie ik nog vaak genoeg leuke langs komen, maar ik ben al voorzien!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:01

Waarom een hond uit het buitenland halen als de asiels hier in nederland vol zitten.
Omdat het zielig is?
Is een hond in Nederland dan niet zielig?
Om nog maar niet te praten over eventuele ziektes, want ook met entingen en paspoorten wordt gerommeld.
Maargoed, wie ben ik he ;)

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:04

Bhriseis schreef:

Wij hebben een kleine podenco uit Spanje die bij de stichting Arca Noah vandaan komt (http://www.arcanoah.eu). Heb goede ervaringen met deze stichting (soms duurt reactie via mail iets langer omdat ze het gewoon erg druk hebben met de verzorging van de dieren). Puppies hebben ze daar ook regelmatig, maar die mogen pas vliegen vanaf 4,5 maanden i.v.m. de inentingen. Ze kunnen uiteraard van te voren niet garanderen dat een hond met katten kan, maar dat kan volgens mij bij geen enkele pup. Onze hond was 1,5 en ze hebben van te voren (op mijn verzoek) getest hoe ze reageerde op katten. Gelukkig ging dit goed en nu is ze ruim 3 jaar bij ons (echter wanneer een kat gaat rennen, dan gaat ze er graag even achteraan ;-) )
mochten je vragen hebben dan kan je me altijd pb sturen hoor!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:07

kim_hester schreef:
Waarom een hond uit het buitenland halen als de asiels hier in nederland vol zitten.
Omdat het zielig is?
Om nog maar niet te praten over eventuele ziektes, want ook met entingen en paspoorten wordt gerommeld.

Wat maakt het uit waar de hond vandaan komt? Elke geredde hond is er 1! ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:09

Daarbij zit niet iedereen te wachten op een Stafford, Pitbull, pittige herder of Jack Russell, vaak voorzien van de nodige gedragsproblemen. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:17

kim_hester schreef:
Omdat het zielig is?

Niet helemaal bijgelezen zeker...
In NL zit het niet vol en valt weinig te halen, heb het echt geprobeerd... en vele anderen met mij.

En ik stond zelfs open voor powerbreeds... (had hiervoor staf x mech), maar ook die waren niet vindbaar met fastsoenlijk karakter en moest met katten kunnen. Tja... en een hond van minder dan 10 kilo neem ik wel als ik 80 ben, nu graag nog iets groters.

En wat betreft zieligheid ligt het maar net aan de betreffende hond, mijn vorige NL hond heeft het bij zijn NL baas slechter gehad (kreeg ik met 1 1/2 jaar) dan mijn huidige Roemeen (kreeg ik met 5 maanden en was over hek van asiel gegooid dus die had mazzel).
Mijn honden kies ik niet uit op zielig, maar op leuk voor mij en dan voor de komende 16 jaar of zo. Als andere mensen wel een kneusje willen, prima, moeten zij weten, ik wil voor zover te overzien uiteraard, maatje voor zolang mogelijk.
Ik zoek gewoon leuke gezonde hond voor mezelf, herkomst is voor mij dan niet aan grenzen verbonden. En heb als voorwaarde bij een hond dat die niet bewust gefokt is (dan wel bij een of andere pretnesten Fokker vandaan komt), aangezien er al genoeg honden op de wereld zijn en nee... dus niet in NL asiel... zoals je in dit topic kan meelezen.

Oh ,met mijn hond is overigens wel wat mis.. mist stukje staart :+ , maar daar kan je oud mee worden.

Wat betreft rommelen, tja, googlen op de stichting waar je je dier weg wil halen helpt vaak al heleboel.
En aangezien bij ons honden altijd mee gingen op vakantie naar juist ja..onder andere het middenlandse zeegebied.. kan ik daar ook niet echt een punt van maken.

Bij volgende hond begin ik gewoon weer in NL met zoeken, maar als er niets te halen valt stap ik zo weer de grens over. (bij mij blijft wel staan dat hond al in NL moet zitten, heb dat al vaker aangehaald, moet hem kunnen ontmoeten voor aanschaf)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:29

Ben het helemaal met je eens Sjolvir :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:32

Ik vind het niets dat er massaal honden vanuit het buitenland naar Nederland gehaald worden
Maar ieder zo z'n mening

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:10

Bedankt voor de heldere antwoorden.

Wat betreft de 'zieligheid': ik woon vlakbij een asiel in de stad waar ik zelf regelmatig met de honden van het asiel ga wandelen. Het asiel is zo populair dat er elke dag weer wachtrijen staan met vrijwilligers (het asiel is gelegen te midden in een groot park, ideaal). De kleine jonge hondjes zijn daar zo weer weg, en de grote die overblijven gaan ook heel snel naar een nieuw baasje. Maar inderdaad, allemaal type Stafford of Duitse herder. Die ga ik niet met mijn 3 kg wegende mini kat vertrouwen in een rijwoning...

Dan zou ik nog eerder naar een fokker gaan, maar waarom een hond aankopen als je gewoon een diertje kan redden? Ik koos ook heel bewust voor een zwerfkatje uit het asiel, en wat een lief dankbaar beestje is dat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:35

Ik heb er geen problemen mee dat buitenlandse honden hier een plek kunnen vinden, waar ik wél problemen mee heb is hoeveel honden hierheen gehaald worden. Op marktplaats staat het vol met buitenlandse honden en er worden er alleen maar meer hierheen gehaald. Niet elke stichting maakt gebruik van gastgezinnen dus een groot deel komt hierheen, wordt of meteen geplaatst waardoor er totaal niet gekeken kan worden of de hond wel in een gezin past, of ze worden de kennel in gegooid en vanuit daar geplaatst. Imo zou het verantwoordelijker zijn om eerst goed te selecteren, te kijken of een hond überhaupt wel 'makkelijk' geplaatst kan worden en geen honden te blijven halen tot de eersten geplaatst zijn. Honden die eigenlijk niet te plaatsen zijn hierheen halen werkt gewoon niet en daarvoor zijn er ook al teveel.
Ik heb in de opvang waar ik gewerkt heb veel honden gezien die via een stichting naar Nederland gestuurd werden, daar meteen in huis geplaatst werden en toen het vervolgens niet ging geen plek meer hadden waar ze naar toe konden want de stichting gaf niet meer thuis of had geen plek om ze op te vangen..
Onder andere 2 hele nerveuze Griekse hondjes, broer en zus die beide angstproblemen hadden en samen geplaatst zijn, een goede stichting zou sowieso moeten weten dat je dat gewoon niet moet willen omdat ze elkaar dan blijven versterken..
Ook staat het me inmiddels wel tegen dat het gewoon handel geworden is, het geval van zelf fokken en zogenaamd gedumpt zijn staat niet op zichzelf, jonge hondjes verkopen goed dus als je die hebt dan is daar sneller geld aan te verdienen dan aan de volwassen honden die hierheen komen.

Ook de echt oude honden worden hier nog heen gesleept en ik vraag me dan oprecht af voor wie ze dat doen? Een hond van 10+ die niet in huis geleefd heeft word op het vliegtuig gezet, komt hier aan en moet de rest van de tijd die hij nog heeft wel even leuk en gezellig een huishond zijn, want dat is wat mensen graag willen. Al die stress voor een oude hond vind ik gewoon niet eerlijk naar de hond toe, en ik vind dan ook dat dat puur is om als mens een goed gevoel te krijgen.
Helaas zitten er gewoon te veel rotte appels tussen en zijn er inmiddels zoveel stichtingen die honden hierheen halen dat het plaatsen lastiger is en de honden veel langer blijven zitten. Ondertussen is de volgende 'lading' er al weer en worden de kansen zo alleen maar kleiner.

Overigens heb ik zelf van jaren terug ervaring met 2 stichtingen, de ene is het hondje van mijn moeder, was prima, hondje was gezond, zat in een gastgezin en nooit problemen mee gehad.
De 2e echter kwam ook uit een gastgezin maar daar stond ik de volgende dag al mee bij de DA, moest hem uit de auto tillen omdat hij te zwak was om te lopen en hij was dus hartstikke ziek. Hij heeft het overleefd maar eenmaal thuis bleef mijn eigen hond zo apart op hem reageren dat er gewoon 'iets' met hem was, hij is dan ook terug gegaan, opnieuw geplaatst en de nieuwe eigenaren zijn €5.000 kwijt geweest voordat het echt goed ging met hem.
Al met al zou ik best weer voor een hond kunnen gaan die oorspronkelijk uit het buitenland komt maar niet meer via een stichting, dan zou de hond dus 'gewoon' via herplaatsing aangeboden moeten worden want aan de stichtingen zal ik me echt niet meer branden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:05

kim_hester schreef:
Omdat het zielig is?

Doingggggg...... ja wie ben jij.... je valt zo binnen zonder ook maar iets te lezen ..... dus doing......