Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:51

bitiba, en soms zoofast maar die is behoorlijk duur geworden de laatste tijd.
En speeltjes enzo bij aliexpress.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:53

Afbeelding

Afbeelding

Weer eens wat anders dan een tekening of schilderij.
Glas!!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:02

IMJ schreef:
Ooooo wat lief.

Ik ben creatief geweest met een plantenbak van de action

Deze die in de aanbieding is.

[ [url=m/ih7wiI.png]Afbeelding[/url] ]

Ingang in gemaakt
Latjes weer gebruikt voor randje
Letters erop met heel veel secondelijm 2 kussens erbij en klaar.

[ [url=m/8v4C3s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZgjLb2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1yySOc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/quote]

Dan is dat wel dezelfde die ik zag! Vond het zo'n geniaal idee. De mijne krijgt nog "Texel" erop, (zo heet mijn kat) maar kan nog nergens goede houten letters vinden :(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:09

Ik voerde applaws tot ze hier beide van de ene op de andere dag besloten dat niet meer te eten... heel fijn. Nog een paar dagen laten staan maar nee ze aten echt niet. Toen happy cat geprobeert. Aten ze goed tot Zika ervan over ging geven. Terug naar kleine verpakking applaws... nee weer niet. Toen purixon besteld omdat ze geen orijen hadden. En gelukkig eten ze dat heel goed en vinden ze het heel lekker. Oh ja en ik kan geen lam bestellen want daar zika ook van overgeven. Dus een lange speurtocht maar goed dan maar zo. Natvoer krijgen ze wel nog van applaws.
Ik had de brokjes ook gemengd maar hier visten ze alleen de nieuwe brok eruit...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:35

die eigenwijze krengen ook :+
Zijn verder niet kieskeurig ofzo...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:04

Wij gaan onze kitten Sam's field geven die wij volgende week zondag krijgen. Geen ervaring met het voer maar pets place raadde het ons aan en als de kitten het niet lust krijg je je geld terug.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:08

Zou ik ook doen, het duurste voer aanraden :') hoop dat je zelf ook onderzoek hebt gedaan en niet klakkeloos op een advies van een dierenwinkel medewerker afgaat?! Ik zeg niet dat het slecht is, maar ik zou als ik een dierenwinkel medewerker was ook het duurste voer aanraden, is goed voor de omzet

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:10

Wij hebben de whiskas nu gemengd met de purizon, vanavond laat een klein beetje voeren voor de nacht, eens kijken of ze het lekker vinden!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:25

Purizon is echt goed! helaas at onze kater het slechts 1week.. 8)7

Mossel, met alle respect.. Ik denk dat iedereen het beste voor zijn kat wil..
Jij geeft goedkoper voer. Ik las dat er een test was waaruit bleek dat lidlbrok of aldibrok goed uit de test kwam (qua supermarktbrokken).

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:27

Die van ons krijgen nu purina one, dit kregen ze al en ben hier mee doorgegaan . Is dit een beetje kwalitatief voer? Lees er niet veel over? Naast de brokjes krijgen ze nu nog whiskas junior vlees, hier lees ik wel negatieve reacties over dus als iemand advies heeft hoor ik het graag :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:28

Tuurlijk wil iedereen het beste voor zn kat, en dat ik goedkope brok geef heeft er niks mee te maken. Ik vind het gewoon dom om iets voeren omdat de dierenwinkel dat zei, en daar mag ik best mijn mening over geven, en zint je dat niet lees je er lekker overheen :)

Ik voer brokken en vlees waar mijn beesten het goed op doen, waar ze lekker van eten en waar ze gelukkig mee zijn. Dus ik ga niet af op een winkel die een brok van 70 euro aanraad. Jaren geleden werden alle beesten ook oud op de "simpele" brokken dus dan kunnen ze dat nu ook.
Vervelend he dat ik niet mee ga in die onzinnige hype

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:30

Maar je hoeft toch niet direct zo te reageren? Ik begrijp dat niet. Misschien leuk het gewoon gezellig te houden en verder zeg ik er niets meer over.. :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:31

IMJ schreef:
Maar je hoeft toch niet direct zo te reageren? Ik begrijp dat niet. Misschien leuk het gewoon gezellig te houden en verder zeg ik er niets meer over.. :j

Ik mag nogmaals best mijn menig geven, en als het je niet zint lees je er lekker overheen ;)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:35

Ze gaf ook nog een ander merk voer aan wat graanvrij is. Was net zo duur. Wij willen dat de kitten een goede start maakt en daar hoort goed voer ook bij en daarna kijken we wel of we het blijven geven of niet ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:40

IMJ schreef:

Jij geeft goedkoper voer. Ik las dat er een test was waaruit bleek dat lidlbrok of aldibrok goed uit de test kwam (qua supermarktbrokken).

Ik heb idd gehoord dat het goed voer is. Het zijn onze eerste eigen dieren en ik wil het wel graag meteen goed doen. Als ik nu wat meer moet betalen (het vult meer dus uiteindelijk zou het niet veel schelen) en mijn katten het daar beter op zouden moeten doen, en gezond blijven dan doe ik dat met alle liefde. Gezonde beestjes zijn voor mij belangrijker dan goedkoop voer hihi

xxmh, ik vind purizon dus best mee vallen qua prijs, wij hebben nu de kittenvariant. Proefpakketje was 7 euro ofzo en dan heb je een zak van 400 (?) gram en 6 bakjes natvoer om te proberen. Dit bestaat uit mijn hoofd voor 70% uit vlees en 30% uit andere dingen.
Misschien ook wat voor jou?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:47

Ik geef dus Meracat (Wahre Liebe is daarvan een kitten variant) en ga beginnen om half om half te doen met Energique voor de kat. Dit, omdat ik het een fijne afwisseling en aanvulling vindt, om naast de brok ook vlees te doen. Maar omdat niet elke kat energique lust, ben ik bij de dierenwinkel die dat verkoopt langsgeweest. Daar heb ik 2 hamburgertjes gekregen om te proberen. Heb mijn kitten een kwart burger gegeven om te kijken of hij het wilde eten. En hij vond het heerlijk. Dus deze burgertjes opmaken en dan een zakje kopen. Ben benieuwd hoe hij het erop gaat doen. :)

De Meracat voldoet ook super. Hij groeit als kool, eet het goed, ziet er goed uit en is enorm energiek en speels. En geen grammetje te dik! Zeer tevreden dus.

Hoop dat de combinatie brok en vlees ook goed gaat voldoen :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:05

LoveUggs schreef:
IMJ schreef:

Ik heb idd gehoord dat het goed voer is. Het zijn onze eerste eigen dieren en ik wil het wel graag meteen goed doen. Als ik nu wat meer moet betalen (het vult meer dus uiteindelijk zou het niet veel schelen) en mijn katten het daar beter op zouden moeten doen, en gezond blijven dan doe ik dat met alle liefde. Gezonde beestjes zijn voor mij belangrijker dan goedkoop voer hihi

xxmh, ik vind purizon dus best mee vallen qua prijs, wij hebben nu de kittenvariant. Proefpakketje was 7 euro ofzo en dan heb je een zak van 400 (?) gram en 6 bakjes natvoer om te proberen. Dit bestaat uit mijn hoofd voor 70% uit vlees en 30% uit andere dingen.

Okee! Ga er eens naar kijken. Wat wij nu hebben is 400 gram €4.49 en 2
5 kilo €20.99 en 7 kilo 46.99. Wij willen alleen brokjes geven en geen nat voer.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:08

IMJ schreef:

Nou inderdaad zeg.

Marise kan niet ruiken of de winkelmedewerker gelijk heeft of niet, maar aangezien de meesten er van uit gaan dat ze verstand van hun assortiment hebben is dat heel logisch.

Trouwens, het verschilt echt totaal per kat waar ze het goed op doen.
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 28-07-17 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:09

wij voeren applaws kittenbrok en soms een pakje van lily's kitchen natvoer. dat is een nieuw kattenvoer die je kunt halen bij de AH. zit 65% vlees in en geen granen. kost maar 1 euro voor een pakje.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:14

@Jeike: toevallig ook al de brok geprobeerd/gezien van Lily's kitchen?

Heel vaak zijn de brokjes zo klein dan het hap, slik, weg is. Vind het toch wel fijn als ie kauwt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:15

xxxmh schreef:
LoveUggs schreef:

Okee! Ga er eens naar kijken. Wat wij nu hebben is 400 gram €4.49 en 2
5 kilo €20.99 en 7 kilo 46.99. Wij willen alleen brokjes geven en geen nat voer.

Ik heb het besteld via zooplus. Misschien iemand in je omgeving die katten heeft en waar je het natvoer aan kwijt kan? Of anders een gewone zak bestellen als je het wat vind haha.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:16

nee, daar heb ik niet naar gekeken!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:26

AlwaysH schreef:
IMJ schreef:

Nou inderdaad zeg.

Marise kan niet ruiken of de winkelmedewerker gelijk heeft of niet, maar aangezien de meesten er van uit gaan dat ze verstand van hun assortiment hebben is dat heel logisch.

Trouwens, het verschilt echt totaal per kat waar ze het goed op doen.

Dan nog kan je zelf zo snugger zijn om op onderzoek uit te gaan, er is zat over te lezen overal. Nogmaals ik zeg niet dat het slecht voer is maar om maar zo klakkeloos van iemand aan te nemen dat je een brok MOET nemen van 50/60 euro vind ik raar. En daar mag ik nogmaals gewoon mijn mening over hebben, net zoals mensen een mening hebben over de zogenaamde slechte brokken met granen en weinig vlees ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:37

Het was geen moeten, ze vroeg om advies.
En het is wel heel logisch dat brokken die voor 70/80% uit vlees bestaan flink duurder zijn dan brokken bestaand uit goedkope producten zoals granen en suiker.
Feit is dat katten vleeseters zijn.
En kvv is niet voor iedereen handig. Daarbij eet niet elke kat dat :-)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:38

Ik heb het niet over KVV gehad ;) dat eet mijn kat ook niet, maar dat betekent niet dat IK het belachelijke bedrag van 60 euro ga betalen voor een zakje voer terwijl ik daar ( als ze dus wel vlees zouden eten) 30 kilo vlees voor heb