Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:37

Ben benieuwd!!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:11

Ze is helemaal niet zoals verwacht... ook het wennen gaat compleet anders, en ze vraagt constant aandacht. Die ze natuurlijk ook krijgt!

Wauw. Wauw ongelofelijk veel wauw <3

Ze is perfect, het mooiste 'kind' dat er is. Zo vreselijk lief, zo knap, zo ongelofelijk, dat had ik nooit durven dromen.

Wennen? Alsof ze er -wat mij betreft- al jaren is. Zij zelf moet flink wennen natuurlijk.

Kat 1 en zij hebben kennisgemaakt, schrokken allebei van elkaar (blinde kat), maar dat gaat wonderwel. Mijn andere poezemeisje is een schijterd die ik morgen wel zie verschijnen.

We waren op tijd op het vliegveld, een aantal andere adoptante ook. Allemaal even gespannen :p

Papierwerk daar gedaan, en toen wachten...

En toen was ze daar! Wauw. Helemaal verliefd, nog meer dan ik al was.

Na haar reis, goed eten en drinken, spelen, een gehaktbal jatten (en bijzonder knap: laten vallen!), heel veel knuffelen en kusjes geven, ligt ze nu te dromen.

Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:33

Supergaaf bericht! Geniet van je hondenkind.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:10

Gefeliciteerd! En gelukkig valt het begin alvast echt niet tegen en heeft ze je meteen voor haar gewonnen.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:24

Leuk!!!! Lekker genieten!

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:44

Wat een lieverd! Geniet van elkaar!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:20

Dank jullie :D

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:11

Wat bedoel je met helemaal anders verwacht? :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:50

ze is zoveel geweldiger! Het gaat veel beter dan verwacht, en je maakt je altijd een voorstelling. Die voorstellingen moet je achteraf wat bijstellen, want dit gaat wel goed, maar dat was toch minder.

Lia is de ideale, perfecte meid. De voorstelling die ik van haar had, waarvan ik dacht nog wel wat te moeten bijstellen, is overtroffen.

Als ik mijn perfecte droom-hond had mogen 'maken', was het niet zo perfect gelukt als zij is

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:01

Super dat je zo positief over haar bent!

Ik dacht een horror hond in huis te hebben gehaald met mijn grote jongen, maar hij doet het zo goed. Luistert als beste op het losloopgebied, kan met alle honden samen en totaal niet bang voor onweer/vuurwerk ( vorig gezin heeft daar een andere mening over, maar bij ons ligt hij gewoon en kijkt niet eens op. ) tja, hij is doodsbang voor mensen en ook bezoek gaat wat minder goed, maar als ik hem met een lijn aan mijn akita vast maak dan gaat hij gewoon liggen en is het prima. Er moet soms gewoon echt een klik zijn tussen de hond en eigenaar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:22

StonedRomy schreef:
Super dat je zo positief over haar bent!

Ik dacht een horror hond in huis te hebben gehaald met mijn grote jongen, maar hij doet het zo goed. Luistert als beste op het losloopgebied, kan met alle honden samen en totaal niet bang voor onweer/vuurwerk ( vorig gezin heeft daar een andere mening over, maar bij ons ligt hij gewoon en kijkt niet eens op. ) tja, hij is doodsbang voor mensen en ook bezoek gaat wat minder goed, maar als ik hem met een lijn aan mijn akita vast maak dan gaat hij gewoon liggen en is het prima. Er moet soms gewoon echt een klik zijn tussen de hond en eigenaar.

Moet wel beetje bij elkaar passen ja, veel mensen vinden mijn hondje druk... Ik vind het vaak een slome muts :+ vorige was veel actiever en rende nog meer. (in huis beiden gewoon braaf hoor).

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:25

Die van mij moet inderdaad iedere dag een flink stuk kunnen zwemmen wilt hij zich goed voelen. Dagje overslaan kan met wat spelletjes spelen, maar meerdere dagen niet zwemmen en ik heb een stuiterbal in huis.

Tja, met gewoon wandelen en laten rennen kom je er niet tegenop. Voor ons prima, rijden we toch even naar de rivier?

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:28

Ons adoptiehondje is ook perfect voor ons gezin. Past precies bij ons! Maar wij waren eerst ook gastgezin dat vond ik wel ideaal. Dan leer je een hondje eerst kennen voor je het adopteert. We waren er wel vrij snel uit dat zij nooit meer weg mocht :). We hadden ook haar zusje maar die sloopte gelijk de heleboel en ik was blij dat die uiteindelijk ging. Zij is nu heel happy in haar gezin.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:51

Ik had dus de mazzel dat de mijne in gastgezin 1 dorpje verderop zat, kon mooi gaan kennismaken en kijken of ze leuk zou zijn voor mij of niet.

Ik ga elke dag naar een bosje in de buurt waar ze los Mogen en op het erf kan ze ook vaak los en nu bij de wei.

Vandaag...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de relatie met de kat... toen ze voor het eerst binnen kwam, vloog de kat haar bijna aan, nu zijn het echt wel vriendjes al begrijpen ze geen bal van elkaar.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 776973212/

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:00

Wat heerlijk om te lezen, al die succesverhalen!

Djoopie: is het niet moeilijk? Elke keer dat er eentje gaat lijkt me weer een moeilijke tijd

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:07

Ja dat is zeker lastig maar we hebben het niet lang gedaan. We wilden een tijdje gastgezin zijn, maar ja toen waren we gelijk verkocht met ons eerste gasthondje haha. Daarna kreeg ik een andere baan en paste het gastgezin zijn niet meer bij ons aangezien ik meer door de weeks ging werken. En uiteindelijk is afscheid nemen echt niet mijn ding geloof ik :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:11

Bij mij zijn alle opvang honden nooit meer weg gegaan :')

Eerste was ook zo'n zielig mormeltje dat we eigenlijk meteen besloten haar te houden. De Griek zat al wat maanden bij ons en zou weer op een vliegtuig moeten en hij is dus ook gebleven.

Laatst weer even overwogen een hondje op te vangen, maar zou ook langdurig zijn en ik ken mijn ouders ( en mezelf ) te goed.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:28

Als ik elke hond die bij mij als gast verblijft moet houden dan komt het niet goed. :')

Bij de organisatie waar ik voor opvang is het ook niet toegestaan om je opvang hond te adopteren.

Ik heb momenteel 2 opvanghonden (herplaatsers) in huis.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:53

respect hoor! Ik vind het enorm knap

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:58

Ik vind het zo knap dat mensen hondjes tijdelijk opvangen, opvoeden, zindelijk maken, trainen in andere opzichten en dan weer afgegen.... Heeft natuurlijk ook zijn leuke en dankbare kanten, maar het is een boel werk en ze gaan steeds weer weg...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:19

Het is ook dankbaar werk en ik zal ook heel eerlijk zijn dat ik soms moeite heb met sommige
die weg gaan waar ik langer voor heb gezorgd.

Maar het gaat niet altijd over rozen want de 2 herplaatsers die ik nu opvang zijn beide pups en
al geadopteerd geweest maar door diverse redenen vanuit de adoptanten weer terug bij mij.

Zulke mensen adviseer ik voortaan de Intertoys en komen op de zwarte lijst voor organisaties.

Ik kan een 6 delig boek werk schrijven over adopties en adoptanten want ik al die jaren heb ik
zoveel mee gemaakt en niets is te bizar.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:35

Nog twee nachtjes slapen dan komen onze 2 beaucerons in Nederland aan. Helaas wel erg laat in de avond en ik moet nog 2 uur in de auto maargoed dan zijn ze er. In principe zal bij ons de pup ook herplaatst worden omdat wij zelf ook al 3 honden hebben. Wat ik nog even spannend vind is dat 1 van onze reuen soms wat vervelend kan reageren op andere honden. Omdat we ze snachts ophalen wordt het lastig ze op vreemd terein kennis te laten maken.
Ik denk dat ik de twee "vreemde" honden maar in de bijkeuken apart laat slapen en dan smorgens kennis laat maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:01

Oh, Beaucherons!!! Gaaf!!!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:20

Leuk! Wel inderdaad onpraktisch, maar als jullie reu zo kan reageren is het wellicht beter de eerste nacht ze apart te houden

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 06:33

Afbeelding
Mijn lieve Spanjaard en onze pony. Elke dag nog zo blij met hem. Hij denkt zelf dat ie ook een pony is, staat altijd tussen de ponies in mee hooi te eten of met ze te spelen of te kroelen in de paddock. Vanavond ga ik een klein hondje ophalen van Schiphol die uit Roemenië komt. Met een heel lang triest verhaal. Zij gaat bij mijn moeder in de opvang. We gaan hem helemaal in de watten leggen en hij mag eerst eens rustig bijkomen en daarna ( als mijn moeder hem nog kan laten gaan..)op zoek naar een gouden mandje. Wat ik van de foto's en video's heb gezien echt een heel lief klein dingetje. Hij was mishandeld en kwam met zware verwondingen aan in de opvang in Roemenië. Vanaf nu zal zijn leventje alleen nog maar een groot feest Zijn!