Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikilover schreef:Ik snap jouw reactie na meerdere slechte ervaringen met ' vechthonden '.
Echter vind ik het inderdaad gewoon jammer dat nu alles over 1 kam geschoren wordt.
Ik had dan liever gezien dat alle honden ofwel aangelijnd ofwel gemuilkorfd dienen te worden, niet alleen bepaalde rassen.
Als ik een teckel met een balletje zie spelen, en ik dan mijn rottweiler dat moet ontzeggen in hetzelfde park, ja dan zou mij dat wel iets doen ja.
Excuses als ik overkom als iemand die maar alles en iedereen wil verdedigen, de enige die ik namelijk wil verdedigen is mijn schat van een rottweiler.
zimbabwe schreef:Even een schop tegen het zere been van velen, maar een ander punt:
Waarom zou iemand een hond willen die op een dergelijke risicolijst staan? Kunnen de hondenliefhebbers met deze honden niet gewoon switchen van ras en een minder vechttypische kiezen?
zimbabwe schreef:Even een schop tegen het zere been van velen, maar een ander punt:
Waarom zou iemand een hond willen die op een dergelijke risicolijst staan? Kunnen de hondenliefhebbers met deze honden niet gewoon switchen van ras en een minder vechttypische kiezen?
bruintje123 schreef:Tuurlijk. Het zijn altijd de anderen die het doen, want eigen honden doen nooit wat. Precies daarom worden er maatregelen getroffen.
Palmera schreef:zimbabwe schreef:Even een schop tegen het zere been van velen, maar een ander punt:
Omdat sommige mensen ze mooi vinden, er graag mee werken, ze graag trainen, ze graag een uitmuntende en trouwe waker willen hebben?
Ik bedoel, waarom wil iemand een poedel?
zimbabwe schreef:Een hond nemen omdat hij waaks is en pakt als er vreemd volk op je erf komt is wel een deftige reden.
Dat voelt voor mij hetzelfde als een geweer kopen en iemand van je erf afschieten. Dat mag ook niet in nederland.
Nabster schreef:Palmera schreef:
Omdat sommige mensen ze mooi vinden, er graag mee werken, ze graag trainen, ze graag een uitmuntende en trouwe waker willen hebben?
Ik bedoel, waarom wil iemand een poedel?
En vergeet de categorie mensen niet die het gewoon ontzettend geil vinden om met zo'n dier te lopen. Lekker opvallen, mensen bang maken.
bruintje123 schreef:Maar naast dat ik het fijn vind een hond om me heen te hebben, wil ik ook een hond die de uitstraling heeft dat hij waakt. Oke deze keer ook mislukt met de herder, maar het idee dat hij wel eens kan bijten vind ik wel prettig met al die lui die niet meer werken voor hun geld tegenwoordig.
Hier in de buurt is dan ook al erg veel ingebroken in schuren in het buitengebied.
Gillbo schreef:Liesje1611 schreef:Dus dit betekent dat de Rhodesian Ridgeback van mijn vriend preventief nooit meer los mag lopen en gemuilkorfd moet zijn?
Terwijl het de sufste hond allertijden is, vreemden/kinderen/andere dieren doen haar niks.. Al ga je erbovenop zitten en leg je haar oren in de knoop.
Zou echt beláchelijk zijn.
staat die op de lijst dan?
Dat is nl een jachthond toch en geen vechthond
Marloez schreef:nikilover schreef:Ik snap jouw reactie na meerdere slechte ervaringen met ' vechthonden '.
Echter vind ik het inderdaad gewoon jammer dat nu alles over 1 kam geschoren wordt.
Ik had dan liever gezien dat alle honden ofwel aangelijnd ofwel gemuilkorfd dienen te worden, niet alleen bepaalde rassen.
Als ik een teckel met een balletje zie spelen, en ik dan mijn rottweiler dat moet ontzeggen in hetzelfde park, ja dan zou mij dat wel iets doen ja.
Excuses als ik overkom als iemand die maar alles en iedereen wil verdedigen, de enige die ik namelijk wil verdedigen is mijn schat van een rottweiler.
Met rottweilers nooit last gehad.. Daar lijn ik hem dan ook nooit voor aan, (tenzij de desbetreffende rott aangelijnd is). Ik ben ook wel voor alle honden muilkorven als daarmee het probleem opgelost kan worden.
Ik heb die momenten die jij beschrijft met de teckel dus heel geregeld als mensen in het park hun vechthond laten apporteren met een balletje en mijn hond niet mee kan doen en niet eens meer los kan lopen omdat die sukkel ondanks na drie keer aangevallen te zijn blijkbaar niets geleerd heeft en er toch wel heen gaat.Balletjes hebben een te sterke aantrekkings kracht op hem.