Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:inowa schreef:Natuurlijk doen we alles wat we kunnen om haar te redden maar het is een beetje erg rot om te weten dat ze straks nog geen 10 euro gaat opleveren.
Ach, wat geven boeren toch veel om hun dieren he?![]()
Het arme moppie ligt daar doodzwak en moederloos en dan is het ergste dat ze nog geen 10 euro gaat opleveren. En dat op een paardenforum, waar je toch hoopt dierenliefhebbers te treffen! Aan iedereen die het 'leuk' vindt om dit te volgen, zouden jullie hetzelfde reageren als dit om paarden ging??
Riraito schreef:Er zullen zat boeren zijn die zo'n kalfje gelijk laten doden, de cijfers liegen er niet om. Natuurlijk, er moet ook geld in het laatje komen en zoals TS net zegt, brengt zo'n kalfje bijna niks op.
Dat klinkt niet leuk, is niet leuk. Maarja, wat doe je er aan? Ik eet zelf geen vlees, maar als ik zie dat een kilo vlees voor 3-4 euro weg gaat in de supermarkt dan is dat toch idioot? Net als melk, soms is water zelfs duurder! Natuurlijk willen de mensen die het niet breed hebben ook vlees en melk, maar deze producten zijn in mijn ogen een luxe en die mogen best meer kosten. Als een kalfje de veehouder meer kost dan dat ze oplevert, hoe kan dat dier dan toch de juiste verzorging krijgen? Niet iedereen gaat dat diertje dan uit eigen portemonnee behandelen.
Riraito schreef:Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het kalf dan naar het slachthuis had gemoeten. Ik weet niet of vlees van elders geslachte dieren in de voedselketen mag, maar mijn gevoel zegt van niet.
Rocamor schreef:Als de wil weg is, dan gaat het inderdaad niet meer. Heel jammer.
Inowa, houden jullie de moeder nog wel aan? Omdat ze nu een tweelingdracht heeft gehad? Ik kan gelukkig de kop en de kont van een koe onderscheiden, maar als leek zijnde zou ik "bang" zijn dat zo'n koe wellicht zo vruchtbaar is, dat ze vaker tweelingdracht zou krijgen. Of is daar eigelijk geen sprake van?
Riraito schreef:Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het kalf dan naar het slachthuis had gemoeten. Ik weet niet of vlees van elders geslachte dieren in de voedselketen mag, maar mijn gevoel zegt van niet.
Feit is wel, het vlees wordt steeds goedkoper. Daarom moet ik het buitenlandse vlees ook niet, nóg weer goedkoper. Maarja, als het hier duurder wordt dan heeft dat gevolgen voor de export. Wij eten hier bijv. bijna geen kalfsvlees, gaat allemaal het land uit.
Riraito schreef:Er zullen zat boeren zijn die zo'n kalfje gelijk laten doden, de cijfers liegen er niet om. Natuurlijk, er moet ook geld in het laatje komen en zoals TS net zegt, brengt zo'n kalfje bijna niks op.
Dat klinkt niet leuk, is niet leuk. Maarja, wat doe je er aan? Ik eet zelf geen vlees, maar als ik zie dat een kilo vlees voor 3-4 euro weg gaat in de supermarkt dan is dat toch idioot? Net als melk, soms is water zelfs duurder! Natuurlijk willen de mensen die het niet breed hebben ook vlees en melk, maar deze producten zijn in mijn ogen een luxe en die mogen best meer kosten. Als een kalfje de veehouder meer kost dan dat ze oplevert, hoe kan dat dier dan toch de juiste verzorging krijgen? Niet iedereen gaat dat diertje dan uit eigen portemonnee behandelen.