[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:45

Oei!
Strekt hij zich steeds? Stomme vraag misschien maar ik heb dat een keer met mijn reu gehad, overgeven niet eten en maar strekken, uitrekken alsof hij net wakker was. Hij bleek een blokkade door een vreemd voorwerp te hebben. Met spoed geopereerd en er kwam een bullenpees uit. Had hij niet op gekauwd maar ineens doorgeslikt. Een andere reu die kende, zelfde verhaal alleen kwamen er bij hem dikke stenen uit.
Misschien heeft hij iets raars gegeten?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 13:13

Oef dat is ook naar! Yorek strekt zich niet aldoor uit. Dierenarts heeft maandag wel ook echt heel goed bij zijn maag en darmen gevoeld maar kon toch niks vinden. Echo vond hij op dat moment nog niet nodig. Straks maar even kijken wat de beste vervolgstappen zijn. Hij voelt zich duidelijk echt niet goed :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:29

Och och..
Ja ook honden kunnen wel eens ziek zijn natuurlijk maar het voelt zo rot hè?

Hij kijkt ook zo sneu op de foto!
Sterkte Yorek! Hopelijk is het 'gewoon een griepje'.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 15:12

Net een tijdje terug van spoedafspraak omdat ik het niet vertrouwde (weten we ook weer dat dat ongeveer 3x duurder is dan een gewoon consult).

Hij heeft wel iets opgezette darmen, maar als het echt een obstructie zou zijn wordt het ook echt hard en pijnlijk. Dat is nu niet het geval. En voor andere echt enge dingen is hij eigenlijk nog "te goed" (gelukkig).

Ze gaan nu nog steeds een beetje uit van een maagvirus/griep. Dan zou hij vrijdag wel echt een stuk opgeknapt moeten zijn. Ze kunnen alleen een alvleesklierontsteking niet helemaal uitsluiten nog nu. Ze geven echter nu liever geen ontstekingsremmers omdat dat weer heel zwaar is op de maag en de kans op dit moment groter is dat dat het niet is.

Morgen moeten we weer terugkomen voor weer een uitgebreid onderzoek om te kijken hoe hij dan is. Komende 24 uur complete rust, wel water aanbieden en 3x eten proberen te geven. En goed de ontlasting in de gaten houden. We moeten aan de bel trekken als hij wel erge diaree krijgt of gaat overgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:49

Ahwww beterschap!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:56

arme Yorek, hopelijk knapt hij snel op!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:46

Ocherm beterschap!
Als het inderdaad zacht is, darmen geluid maken is het meestal geen blokkade.

Hopelijk knapt hij snel op

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:44

Oei! Beterschap voor Yorek en sterkte voor jullie! Hopelijk knapt hij snel op en is het inderdaad maar een virusje..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:39

Beterschap. Hopelijk knapt hij snel op.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 20:50

Hij heeft zojuist in elk geval wat gedronken *\o/*
Wat kan je daar dan blij mee zijn!

Hij is gelukkig ook weer wat alerter dan vanmiddag. Toen ging alles een beetje langs hem heen. Nu kijkt hij weer wat helderder uit zijn ogen en reageert weer in elk geval iets op de wereld om zich heen. Zojuist kwam hij zelfs heel even wat troost halen waar mijn vriend even een foto van heeft gemaakt.

Hij IS super zielig. En dat vindt hij zelf ook!

Afbeelding

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:34

a gos dat koppie... Beterschap met hem!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:49

Ach, arme hond :(:) Hij kijkt ook wel heel sneu op die laatste foto.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:15

Ach dat arme drolletje.. wat kijkt hij sneu!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:26

Ze kunnen dat zo goed hè!
Wat ben jij ziekjes!! en hop de oortjes zakken nog verder..

Maar goed. Hij is natuurlijk echt ziek. Hopelijk knapt ie vlug op!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:31

Agossie, hij ziet er echt heel zielig en ziek uit. :(:)
Houdt hem goed in de gaten en sluit toch iets in de darmen niet uit.. Ik heb nou al 3 keer zoiets in mijn directe omgeving meegemaakt. Paar dagen tobben met een hond en uiteindelijk met spoed op de operatietafel omdat ze een voorwerp in de darm hebben.

Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar als je het niet vertrouwd ga dan naar een goede kliniek voor verder onderzoek. Beterschap!! Hopelijk is het inderdaad maar een buikgriepje.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 06:25

Hij heeft in elk geval vanochtend ook wat gedronken en toonde voor het eerst sinds dinsdag een interesse in wat eten. Er staat op dit moment een kipfilet te koken, dus hopelijk wil hij straks iets eten!

IMJ schreef:
Ze kunnen dat zo goed hè!
Wat ben jij ziekjes!! en hop de oortjes zakken nog verder..

Maar goed. Hij is natuurlijk echt ziek. Hopelijk knapt ie vlug op!

Ohja zeker! Als je "zielig" tegen hem gaat praten, doet hij graag mee. Maar zeker toen ik gisteren met spoed toch eerder naar de dierenarts ben gegaan voelde hij zich ook wel echt heel erg beroerd en was hij helemaal in zichzelf gekeerd. Gelukkig toont hij nu weer iets meer aandacht/interesse voor de wereld om hem heen.

Jessix schreef:
Agossie, hij ziet er echt heel zielig en ziek uit. :(:)
Houdt hem goed in de gaten en sluit toch iets in de darmen niet uit.. Ik heb nou al 3 keer zoiets in mijn directe omgeving meegemaakt. Paar dagen tobben met een hond en uiteindelijk met spoed op de operatietafel omdat ze een voorwerp in de darm hebben.

Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar als je het niet vertrouwd ga dan naar een goede kliniek voor verder onderzoek. Beterschap!! Hopelijk is het inderdaad maar een buikgriepje.

Hebben we ook zeker niet uitgesloten! We hebben ook al de afspraak staan met de dierenarts dat als hij vandaag niet verbeterd was dat we toch een echo gaan doen voor de zekerheid, ook al lijkt het nu iets anders te zijn. Op een gegeven moment moet je dingen ook gewoon 100% kunnen uitsluiten als ze zo ziek blijven. Op dit punt is een infectie/virus op de maag het meest waarschijnlijk. Maar wat we nog niet kunnen uitsluiten ondanks een kleine kans is toch een obstructie of een alvleesklierontsteking. Voor beide had hij inmiddels eigenlijk zieker moeten zijn, maar helemaal uitsluiten kunnen we het nog niet.

Inmiddels is de kip gekookt dus die staat nu af te koelen.
Ook positief trouwens is dat hij vanochtend echt "vechte" tegen het toedienen van het pilletje. Gisteren was hij daar ook heel gelaten in. Nu probeerde hij echt weg te komen en was hij ook echt beledigd dat ik dat ding achter in zijn strot had gedauwd. Natuurlijk sneu voor hem dat het zo vervelend vindt, maar ik ben erg blij dat hij dat wel weer liet zien.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 11:24

Hij toonde wel interesse in de kip, maar wilde niet eten. Gelukkig wel nog wat gedronken én hij heeft een klein poepje gedaan. Koste hem even wat moeite, maar poep zelf zag er gelukkig goed uit. Geen bloed, geen diaree. Dat luchtte hem ook duidelijk op, want daarna zag hij er duidelijk even beter uit.

Nu zo op weg naar de dierenarts en hoop dat we dan wat meer duidelijkheid krijgen. Ik wil dat ze nu in elk geval toch gewoon een echo gaan maken. Ongeacht of ze er zelf nou genoeg aanleiding toe zien of niet. Het blijft me teveel wisselen hoe hij erbij ligt. En wil nu gewoon met 100% zekerheid uitsluiten dat er niet toch wat zit.

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:17

Hopelijk sluit de Echo wat uit. Tegenwoordig doen dierenartsen niet meer zo snel een Echo etc.

Mijn hus mankt op het moment erg paar månaden terug waren er fotos geweest voor de fok keuring en die waren goed. Nu wil ik toch een foto van der poot maar ze doen echt moeilijk. De da kan niks vinden dus wil er 1 voor de zekerheid

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:51

Snap niet zo goed dat ze er moeilijk over doen. Je betaalt er toch gewoon voor, dus waarom niet?
Hoop dat je meer duidelijkheid krijgt Marlies en hopelijk is Yorek weer snel de oude.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 17:09

Vandaag bloedonderzoek gehad en dus een echo. Resultaten van bloedonderzoek waren eigenlijk allemaal goed, inclusief de alvleesklier.

Echo was ook goed, geen obstructie, alvleesklier zag er goed uit, organen zagen er goed uit! Het enige wat wel echt opviel was dat de peristaltiek in zowel de maag als darmen vrijwel afwezig was. Dit is iets wat past bij een virale infectie.

Conclusie is dus eigenlijk dat het een nogal zware virale infectie is. Hij heeft het wel echt zwaar te pakken en dan kan het 2/3 weken duren voor ze echt weer wat beter worden.

We moeten hem voor nu dus vooral gewoon heel goed in de gaten blijven houden. De kans is vrij groot dat er straks nog (flinke) diaree bij komt en dan wordt uitdroging wel echt een groter risico. Hij heeft vandaag dus weer een klein beetje (2x) gedronken, maar dat is niet genoeg als hij er ook nog diaree bij krijgt.

En mocht hij wel nog (weer) veel zieker worden dan moeten we wellicht nog verder gaan zoeken (endoscopie). Hopelijk is dat niet nodig en gaat hij vanaf hier verder verbeteren!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:15

Gelukkig!

Heeft hij nog koorts? En verder dus geen diarree en overgeven meer?

Dan zou ik zelf ook zo bezorgd zijn: wat is het nou. Lekker als de symptomen zo onduidelijk zijn. Ik verdenk de mijne er nu ook van. 4 dagen geleden 2 x overgegeven en 1 x spuit diarree en wat moe. Eet als een dijkwerker en verder geen koorts en al twee dagen weer nergens last van, incl goede ontlasting ,behalve hangerig.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 17:28

Nee, koorts heeft hij gelukkig nooit gehad. Heel erg overgeven maandag, daarna niet meer (kwijlt wel af en toe dus is nog wel misselijk). Diaree heeft hij ook nooit gehad, maar de kans is dus wel groot dat dat nog komt.

Het is nu dus vooral dat hij erg mat is, niet eet en bijna niet drinkt. Hij voelt zich duidelijk miserabel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:29

MarliesR schreef:
Nee, koorts heeft hij gelukkig nooit gehad. Heel erg overgeven maandag, daarna niet meer (kwijlt wel af en toe dus is nog wel misselijk). Diaree heeft hij ook nooit gehad, maar de kans is dus wel groot dat dat nog komt.

Het is nu dus vooral dat hij erg mat is, niet eet en bijna niet drinkt. Hij voelt zich duidelijk miserabel.

En hoeveel plast hij nog, controleer je de huidplooi op terugspringen?? Ik vind niet eten niet zo erg bij een hond of kat maar niet drinken is funest. Snap ook niet dat de dierenarts geen vocht heeft toegediend.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 19:27

Hij plast nog wel met regelmaat. Is wel te donker van kleur, maar niet exteem. De turgor is vanaf dinsdag gelukkig nog steeds goed en controleren we regelmatig. Dierenarts heeft geen vocht toegediend omdat hij nu niet uitgedroogd is. Maar het is zeker iets wat we goed in de gaten moeten houden.

Hij heeft nu vanaf dierenarts bezoek drie keer gedronken, dus daar lijkt ook verbetering in te zitten gelukkig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:46

kan je iets in het water doen dat hij lekker vindt?