Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:49

Spannend Cayenne! Ik vind witte herders altijd zulke mooie beesten!

Veel succes en plezier vandaag Fabster!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:05

Bedankt!

Hebben jullie nog wat tips voor de eerste kennismaking? Ze kan de eerste minuten vrij heftig reageren (grommen en blaffen), maar daarna is het goed. (Er is vorig jaar ingebroken en daarbij heeft ze klappen gehad waardoor ze flink schuchter naar vreemden geworden is). Ze bijt niet en de eigenaren hebben drie jonge kinderen waar het goed mee gaat, dus ze lijkt me op dat punt wel te vertrouwen als ze eenmaal weet dat het 'goed volk' is.
Mij lijkt puur negeren het beste?

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:19

Ik denk ook gewoon negeren. Als het daarna goed is, komt ze óf zelf even kijken óf ze gaat iets voor zichzelf doen en kun je zien wat haar normale gedrag thuis is.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:01

Ben even de definitie van nobel gaan opzoeken omdat ik het anders ook niet kon uitleggen :D
Citaat:
Nobel betekent grootmoedig, of met goede bedoelingen. In vroeger woordgebruik was nobel een aanduiding voor iemand van aanzienlijke afkomst. Dit is terug te leiden naar het Latijnse nobilis, wat illuster of 'uit een goede familie' beteken

Goede bedoelingen, zeker en vast, mijn Mastin heeft echt een heel gemoedelijk en zacht karakter. Het andere nobel klopt voor mijn gevoel ook, ik vind dat ze een edele uitstraling heeft.

Om naast het paard mee te lopen, zou ze zeker niet geschikt zijn. Ze heeft graag beweging en gaat heel graag wandelen maar zeker niet om een hele tijd te draven of te rennen. Voor haar is beweging ook hier in de tuin en de wei rondscharrelen, hier en daar eens gaan kijken, gaan snuffelen, ergens gaan liggen, wat rondkijken, weer een beetje verder wandelen, eens gaan drinken uit de beek, pootjes lekker vuil maken...

Mijn andere Spanjaard (kruising met Podenco, Bodeguero enzo denk ik) zou dat wel kunnen, die kan een uur met iemand gaan lopen en bij thuiskomst nog vrolijk zijn speeltje gaan halen om het apporteren.

Het zelfstandig bij de Mastin is eigenlijk dat ze je niet heel de dag volgen maar rustig hun eigen ding doen. Op dit moment ligt mijn kruising DH naast mij en zal die onmiddellijk opstaan en mee gaan waar ik in huis ook ga (ook al is ze al 15.5 jaar). Buiten blijft die op enkele meters van mij, altijd.
Fenna (de Mastin) ligt nu buiten in de tuin, als de poort open staat, ligt ze soms aan de stallen. Ze is wel erfgebonden maar zoekt haar eigen plekje en hoeft mij niet te achtervolgen. Tauro de andere Spanjaard, ligt lekker in de zetel (op de bank bij jullie), hij zal wel mee gaan mocht ik nu buiten gaan of zo maar als ik mij gewoon in huis beweeg, blijft hij liggen.

Ik heb net met Fenna een cursus basisgehoorzaamheid gedaan en ze heeft dat prima gedaan maar ook hier moet je niet verwachten dat dat gaat zoals met een DH bvb die erg op de baas gericht is. Zo'n DH zal bij een volgoefening je goed in de gaten houden, Fenna sjokt gewoon braaf naast mij, vorige keer heeft ze twee keer naar mij gekeken en toen was ik heel blij natuurlijk :-).

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:02

Succes Cayenne, zijn mooie honden zo'n witte herders en een herderkarakter is een zaligheid ook natuurlijk :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:00

Balte schreef:
Ben even de definitie van nobel gaan opzoeken omdat ik het anders ook niet kon uitleggen :D
Citaat:
Nobel betekent grootmoedig, of met goede bedoelingen. In vroeger woordgebruik was nobel een aanduiding voor iemand van aanzienlijke afkomst. Dit is terug te leiden naar het Latijnse nobilis, wat illuster of 'uit een goede familie' beteken

Goede bedoelingen, zeker en vast, mijn Mastin heeft echt een heel gemoedelijk en zacht karakter. Het andere nobel klopt voor mijn gevoel ook, ik vind dat ze een edele uitstraling heeft.

Om naast het paard mee te lopen, zou ze zeker niet geschikt zijn. Ze heeft graag beweging en gaat heel graag wandelen maar zeker niet om een hele tijd te draven of te rennen. Voor haar is beweging ook hier in de tuin en de wei rondscharrelen, hier en daar eens gaan kijken, gaan snuffelen, ergens gaan liggen, wat rondkijken, weer een beetje verder wandelen, eens gaan drinken uit de beek, pootjes lekker vuil maken...

Mijn andere Spanjaard (kruising met Podenco, Bodeguero enzo denk ik) zou dat wel kunnen, die kan een uur met iemand gaan lopen en bij thuiskomst nog vrolijk zijn speeltje gaan halen om het apporteren.

Het zelfstandig bij de Mastin is eigenlijk dat ze je niet heel de dag volgen maar rustig hun eigen ding doen. Op dit moment ligt mijn kruising DH naast mij en zal die onmiddellijk opstaan en mee gaan waar ik in huis ook ga (ook al is ze al 15.5 jaar). Buiten blijft die op enkele meters van mij, altijd.
Fenna (de Mastin) ligt nu buiten in de tuin, als de poort open staat, ligt ze soms aan de stallen. Ze is wel erfgebonden maar zoekt haar eigen plekje en hoeft mij niet te achtervolgen. Tauro de andere Spanjaard, ligt lekker in de zetel (op de bank bij jullie), hij zal wel mee gaan mocht ik nu buiten gaan of zo maar als ik mij gewoon in huis beweeg, blijft hij liggen.

Ik heb net met Fenna een cursus basisgehoorzaamheid gedaan en ze heeft dat prima gedaan maar ook hier moet je niet verwachten dat dat gaat zoals met een DH bvb die erg op de baas gericht is. Zo'n DH zal bij een volgoefening je goed in de gaten houden, Fenna sjokt gewoon braaf naast mij, vorige keer heeft ze twee keer naar mij gekeken en toen was ik heel blij natuurlijk :-).

Dat karakter herken ik erg in mijn overleden Rus. Ook die ging ergens op het terrein liggen om de wacht te houden, terwijl Miep altijd bij mij in de buurt was. Jenna nm ik alleen op korte ritten mee. En die moest ik altijd ophalen. Die vond t ook allemaal wel best. Meer onder het mom van 'ik kom er zo aan hoor. Even hier snuffelen' :D Lange ritten hoefde ik met haar dus niet te maken. Op vakantie ging ze wel gewoon mee op lange wandelingen. Bleef altijd in de buurt, weinig jachtinstinct, maar was altijd achter ons aan het meesjokken inderdaad. En blij als we dan weer thuis waren. Kon ze tenminste liggen. Terwijl Miep na een dagwandeling nog weer bij de steentjes in de beek stond om te spelen. Toch wou Jenna wel altijd mee. Ze volgde me echt niet in huis (Miep trouwens ook niet), maar zodra het er op leek dat ik weg ging, stond ze klaar; niet zonder mij! Als ik alleen even boodschappen ging doen, lag ze bij terugkomst nog voor de deur. Zodra ik bij de tv op de bank ging zitten, zat ze naast me. Of ze er bij mocht. Een schoothond van 45 kilo. Ik was zó gek op die hond! Maar mss ook omdat ze zo gek was op mij.

Dus ik denk dat een mastin goed bij me past. Alleen nog niet nu. Ik zoek nu iets actievers. Maar wie weet hoe het erbij staat over een paar jaar.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:03

Dat vindt Fenna ook zalig, naast je in de zetel komen zitten. Al probeert grombeer Tauro daar meestal een stokje voor te steken, die wil liefst van al in je kruipen :D
Als het Fenna toch lukt bij je te zitten, krijg je heel veel lieve likjes of moet ik zeggen likken :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:06

Mag ik vragen hoe lang jij wandelt met je mastin?

Edit; de mastin die ik al een jaar op t oog had en over had gebeld, is er nog steeds. Heb m toch weer opgeslagen... :')
Laatst bijgewerkt door Fabster op 30-06-17 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:11

Als de paarden thuis staan in de winter, werk ik 1 u per dag aan uitmesten, eten geven, hooinetten vullen. Mijn "domeintje" is omringd door weides van de buren. De honden scharrelen dan vrij rond en Tauro en Fenna gaan dan toch wel een eindje op stap.
Als ik dan ga wandelen, tussen de 3 a 5 keer per week was het het voorbije half jaar dan is het meestal maar een half uur.

Een echte wandeling is ongeveer een uur en doe ik om de dag/ om de twee dagen/drie dagen. Beetje afhankelijk van hoe Fenna is. Ze heeft mijn vorige salon "verbouwd" dus ik hou haar energie niveau in de gaten :D
Ze lopen wel dagelijks los op de weide, in de piste...
Fenna is net een jaar geworden dus ik denk dat ze mettertijd nog minder energie gaat hebben.

Als ik straks in september weer ga werken, hoop ik drie keer per week wandelen te halen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:14

Wat bedoel je met 'salon verbouwd'? Vindt ze het erg om alleen achter te blijven? Want dat was mijn dilemma met mijn overleden rus. Dievwou wel altijd mee, maar liep voor geen meter.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:24

Alleen blijven is geen probleem, echt alleen is ze nooit want ik heb vier honden dus :D .
Ze heeft een tijdje redelijk wat zaken kapot gebeten waaronder de zijkant van wat jullie de bank noemen. De bekleding los getrokken en natuurlijk het allerleukste, de vulling eruit geplukt :D
Gelukkig was die bank een "afdanker" van mijn vriendin en heb ik ter vervanging een mooi leren salon via tweedehands op de kop getikt.

Ze kreeg op dat moment zeker genoeg beweging, was bijna nooit alleen thuis, had veel kauwbeentjes en dergelijke maar toch... Vaak gebeurde het ook gewoon als ik aan de computer zat en zij stilletjes in de zithoek leek te "liggen" :D

Op dat moment begonnen we net aan onze cursus op de hondenschool en daar heb ik wel goeie tips gekregen. Nu scheurt ze nog een krantje of een verpakking stuk, enkel als ze die ergens vindt en mijn crocks vallen ook nog altijd heeeeeel erg in de smaak :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:32

Mag ik mij hier ook voorstellen? In 2013 adopteerde ik mijn eerste Roemeentje Kya en in 2016 haar vriendje Tito. Beide enorm verschillend van karakter. Kya meer teruggetrokken en rustig, Tito een klein duracell konijn. Beide ook wel enorm aanhankelijk, Kya enkel naar mij toe, Tito is een allemansvriend. Ik gok wel dat Kya in het verleden mishandeld moet geweest zijn (ook al heb ik haar sinds puppy van 4 maanden). Zo heeft ze enorm veel schrik van mannen en de borstelsteel. Als ik mij eens boos maak op haar krimpt ze ook in elkaar (boos worden doen we dus niet meer).

Tito is de zwart-witte
Afbeelding

Nog een fotootje om Kya haar bouw beter op de foto te zetten.
Afbeelding

Beiden zijn echte mengelmoesjes. Dus wie denkt te weten welke rassen ze met zich meedragen mogen mij dat altijd vertellen ;). Wel is duidelijk dat er iets van windhond in Kya zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:54

Wat een leuke honden! Ik vind Kya ook ontzettend leuk.
Op een ander forum lees ik weleens dat mensen een rassentest laten doen en daar komt dan soms iets heel verrassends uit. Is dat geen optie? :P

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:56

hangt af van de kostprijs ;) :p

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:05

100 euro ofzo.

Zhuzhu zit in de auto. Afbeelding

Geen hond onder de stront, in ieder geval :D

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:44

Spannend! :-)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:52

Nou, ze is echt schattig hoor! Ze weet wel hoe ze Fabsters moet inpakken.... :+

Afbeelding
Languit op schoot!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:55

Das al een mooie start he! Bij Tauro had ik de fout gemaakt van hem in mijn eentje te gaan ophalen. Heeft heel de weg geprobeerd om achter het stuur op mijn schoot te kruipen :D :D
Gelukkig woon ik niet zo ver van de luchthaven haha.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:08

Fijn Fabster, alle zorgen voor niets geweest.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:58

Haha Fabster, het is wel een knapperd hoor!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:03

Beetje veel haar, wel. Verhaart ook als een gek. Ik heb al even info ingewonnen bij mensen met een border. Ik moet dus een herderharkje. En ze is echt kleiner dan ik dacht. Echt een bordercollieformaat.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:05

Wat een knapperd Fabster.

Tito ben ik destijds met 2 vriendinnen gaan ophalen. Gelukkig had ik een kattenmand mee waar die in paste met een absorberende doek want meneertje moest heeeeeeeel dringend plassen.

Kya is meegekomen samen met haar zus naar een vriendin van mij. Ik was toen net geopereerd en mede daardoor heeft ze daar eerst 2 weekjes mogen logeren. Overdag kwam ze wel telkens enkele uurtjes naar mij zodat ze kon wennen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:11

Deze heb ik net rond in de tuin gewandeld, maar wou nog niet plassen. Op Schiphol ook niet drinken, maar nu gierende dorst. Dus die moet straks wel nodig plassen, denk ik.

Paarden zijn raar...Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:22

Ziet er wel een hele mooie hond uit!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:32

Ze is echt wel schattig. Zoekt steun bij mij, heeft respect voor de oude Miep (die meteen ook heeft aangegeven dat zij de regels bepaalt) en is niet opdringerig naar de katten. 1 kat (de ruskat ook) is brutaal genoeg om even te snuffelen. De andere kat houdt echt niet van dit soort nieuwe dingen. Die moet ik ook maar een paar dagen binnen houden, denk ik. Extra voordeel is dat de ruskat nu niet meer de nieuwste is en dat de andere kat nu liever bij haar is dan beneden :D . Dus mss gaat die inburgering straks ook ineens een boost krijgen.