Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 20:24

ikga morgen middag na het werk weer portretjes schieten, de afgelopen tijd erg fruk geweest en ik dacht vandaag tijd te hebben, maar liep ook weer anders.

maar met de pups gaat alles super, ze zijn vandaag alweer 4 weken oud en 3,5 kg. vandaag zijn ze allemaal voor de 2e keer ontwormd en is Bambi gezellig meegeweest naar de supermarkt waar hij werd aangezien voor een leonberger pup :P
ook gaan ze iedere dag eventjes naar buiten en omdat het vandaag wat warmer was zijn ze iets langer naar buiten geweest en hebben ze heerlijk met de blaadjes gespeelt.
verder zijn ze al redelijk krant zindelijk en worden ze steeds aanhankelijker.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:34

Leuk! Ik ben erg benieuwd. Wat groeien ze hard zeg. Voor je het weet zijn ze al weer uitgevlogen..

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 22:25

knappe puppys
Afbeelding

van links naar rechts: Bambi, Balou, Boris en Bruce
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ennasil92 op 02-12-16 22:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:28

WOW wat een knapperds zeg!!

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:46

Bambi had er het minst zin in volgens mij haha! Echt leuke foto's! <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 12:24

de pupsels vanochtend, nog maar 2,5 week voordat ze het nest alweer verlaten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:25

<3 wat gaan ze hard

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 16:45

ja echt niet normaal hoe snel het gaat, voor ik het weet zijn ze alweer weg...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:16

Ennasil92 schreef:
ja echt niet normaal hoe snel het gaat, voor ik het weet zijn ze alweer weg...

Ik kan niet wachten tot dat moment gekomen is :D :D :D *\o/*

Nee hoor geniet er nog maar even heerlijk van!! Hopelijk ik daarna vele jaren genieten met en van 1 van de boeven ;)

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:09

Gaat idd super snel!
Ben benieuwd wat iedereen zn keuze is en of het weer 'goed' uit komt :D
Ik kom iig vrijdag weer even knuffelen <3

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:32

Ik had de foto's op fb gezien, ze zijn echt leuk!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:33

Sann_ schreef:
Gaat idd super snel!
Ben benieuwd wat iedereen zn keuze is en of het weer 'goed' uit komt :D
Ik kom iig vrijdag weer even knuffelen <3

Dat vind ik ook erg spannend welke pup hier uiteindelijk gaat komen. Ik hoop..... ;) hahaha gemeen he ;)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:25

Wij gaan zondag weer knuffelen ! <3 Ik kan ook bijna niet meer wachten met welke het gaat worden :D Iedereen al een voorkeur dan? Ik vind ze alle 4 heel leuk maar heb het idee dat 1 of 2 echt duidelijkst bij onze wensen en onze situatie passen :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:02

Ik heb sterke voorkeur voor 1 maar die past niet het beste in mijn situatie ;) past wel het beste bij mij zelf zonder naar alles om mij heen te kijken.

Heb er wel 2 die zeer goed bij mij en bij mijn situatie passen. Oftewel best keuze al zou ik waarschijnlijk niet voor mijn favoriete pup moeten gaan als ik heel eerlijk ben richting hem en mezelf ;)

Hoewel als het zo uit komt het met aanpassingen zeker goed zou komen. Het zou wel veel meer werk kosten denk ik om te bereiken wat ik met de pup wil bereiken als dat het werk kost met 1 van de andere 2 ;)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:10

dierenfan schreef:
Ik heb sterke voorkeur voor 1 maar die past niet het beste in mijn situatie ;) past wel het beste bij mij zelf zonder naar alles om mij heen te kijken.

Heb er wel 2 die zeer goed bij mij en bij mijn situatie passen. Oftewel best keuze al zou ik waarschijnlijk niet voor mijn favoriete pup moeten gaan als ik heel eerlijk ben richting hem en mezelf ;)

Hoewel als het zo uit komt het met aanpassingen zeker goed zou komen. Het zou wel veel meer werk kosten denk ik om te bereiken wat ik met de pup wil bereiken als dat het werk kost met 1 van de andere 2 ;)

Ik denk dat ik precies snap wat jij bedoelt en welke je emotionele voorkeur zou zijn ;) En als ik het goed heb dan zou dat denk ik wel de pup zijn die heel goed bij ons en onze situatie zou passen. Maar ik wacht zondag nog even af :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:20

daisyjazz schreef:
dierenfan schreef:

Ik denk dat ik precies snap wat jij bedoelt en welke je emotionele voorkeur zou zijn ;) En als ik het goed heb dan zou dat denk ik wel de pup zijn die heel goed bij ons en onze situatie zou passen. Maar ik wacht zondag nog even af :j

Klopt helemaal ;) ik ben zeer benieuwd naar jou ervaring zondag!

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:51

Hier net zo. Daarom ga ik vrijdag maar weer. Wil ze wat beter leren kennen voor ik een echte keuze maak. Ze zijn maar 1x jong :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 23:04

vandaag zijn de pupsels alweer 5 weken oud, helaas een lange werkdag gehad ivm met een zieke collega en had ik geen tijd om uitgebreid foto's te maken. wel heb ik snel wat foto's met mijn mobiel geschoten en zal ik morgen betere foto's maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:24

Schattig! Heeft een bokker Balou? Die trekt me al van het begin heel fel aan, wat een leukerd!

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:10

_Alarm_wlkp schreef:
Schattig! Heeft een bokker Balou? Die trekt me al van het begin heel fel aan, wat een leukerd!

Dat is nog niet bekend. Volgende week zondag zullen we het weten!

Wij vandaag weer wezen knuffelen, en heb mn voorkeur doorgegeven. Ben benieuwd <3

Niet zoveel foto's kunnen maken, want mn zoontje wilde alleen maar foto's van zichzelf maken :')

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 00:15

waarschijnlijk weet ik de "indeling" van de pups morgen al O:)
zal als ik alle keuze lijstjes binnen heb met de a.s. pup eigenaren overleggen of ze het al eerder weten willen of dat ik ze nog even in spanning laat wachten :P

ik heb zojuist het lijstje gevonden waar de gewichten van de pups van het A nest met 7 weken op staan.
deze wogen met 7 weken tussen de 4,4 en de 5,9 kg.
de pups van het B nest zijn nu 5 weken oud en wegen tussen de 4,6 en de 5,1.
ik ben benieuwd wat voor een varkens het B nest met 7 weken zullen zijn als ze zo hard doorgroeien :p
ow en het vorige nest bestond trouwens uit 9, dus het is niet dat ik ze zwaar verwaarloosde ofzo ;)

(p.s. morgen ochten begin ik eerst met portetjes te maken, mijn excuses :( )

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 01:02

Als dat zo is, zeg ik; houd me maar niet langer in spanning. Haha :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 01:40

Jaaaa bij zekerheid graag morgen al!!!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:16

dierenfan schreef:

Pas op, je weet nooit welke richting het gaat uitgaan met zo een kleine ukkies.

Onze mechelaar pup is nu ondertussen 17 weken. Wij hadden laatste keuze in de nest, dus eigenlijk geen keuze. En de pup die als laatste overbleef (de onze dus)was écht de tamzak van de hoop. Je zag'm nooit spelen met de anderen, lag altijd ergens apart te slapen, kwam nooit spontaan 'dag' zeggen als we gingen kijken, was op geen enkel moment écht enthousiast. Lang getwijfeld hierdoor.... Toch voor gegaan, omdat het een pup is uit een moederlijn die echt fantastisch is.

Nu, 10 weken nadat we hem zijn gaan halen.... hebben wij de hevigste van de bende onder onze hoede :Y) . Ik zie de andere pups nog bij regelmaat (3 andere pups zitten op zelfde hondenschool, de andere zien we nog op wedstrijden), en de rollen van toen in de nest zijn volledig omgedraaid. De hevigste van de bende die in de nest altijd als eerste kwam afgevlogen is nu een ietswat onzekere pup, die wat van zich afgrolt als er grotere honden wat dichtbij komen en voor de rest tijdens training zich liever neerlegt dan iets anders. De onze is daarentegen degene die met elke hond rondvliegt en speelt, nergens bang van heeft, en letterlijk rondspringt om te werken +:)+.

Om dus maar te zeggen ;-)

Verder, TS, wat een prachtige pups heb jij gefokt! Dikke pluim voor je doordachte kweken. Ik zie liever nesten zoals deze (zonder 100% bloedzuiverheid, maar wel met doordachtheid), dan de nesten met lonkende namen maar zonder doordachtheid of enkel omwille van de namen...

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 13:30

hierbij de beloofde foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

`Balou
Afbeelding

Afbeelding

Bambi
Afbeelding

Afbeelding