[VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:30

<3 <3 <3
Welke zijn de teefjes en welke de reuen?
Ook geen grote witte aftekeningen zo te zien :D Ze zijn inderdaad niet allemaal gitzwart, zou wel heel gaaf zijn als er bij de 1e generatie al 'black phase' pups zouden zitten :))

JoSav schreef:
Ja, lief he?

renatuuh schreef:
Ik heb het idee (maar dat kan ook de foto zijn) dat sommige bruinzwart zijn. Ze zijn wel heel schattig <3

Sommige zijn momenteel diepzwart, een aantal is meer deels zilvergrijs aan het kleuren. Hoe zich dat ontwikkelt weet ik iig nog niet. Ik weet iig dat Belgische herder drager kunnen zijn van twee type zwart maar hoe dat precies zit weet ik ook niet. Daar kan Van ongetwijfeld meer over zeggen. Het kunnen natuurlijk ook gewoon genetisch dezelfde kleur zijn in dit geval, maar iets anders geuit. Durf ik echt niet te zeggen.
Bij de Groenendael komt dominant en recessief zwart voor inderdaad maar het is nu duidelijk dat Inara in ieder geval dominant zwart is(anders waren de pups niet zwart geweest) wat ze op de A locus(daar ligt oa recessief zwart) draagt weten we nog steeds niet :Y)
Dominant zwart is waar we op gehoopt hadden die heb je namelijk nodig om 'black phase' te krijgen, alleen wat die vergrijzing precies veroorzaakt is onbekend.

@balance, langhaar is niet mogelijk uit deze combinatie omdat Ravi dat niet draagt. Al verwacht ik wel mooie volle vachten en niet kort-kort zeg maar :P

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:37

Jaaa, van harte gefeliciteerd!!! Val ons gerust lastig met foto's O:) :D

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:55

Wat een droppies! Ik ben erg benieuwd hoe ze uitgroeien! Oftewel,meer foto's is helemaal niet erg! Ben ook erg benieuwd wat voor karakter ze krijgen (hebben). Hou ons vooral op de hoogte!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:31

Aaach wat schattig. Die twee na laatste foto <3

Ik gok zo dat ze qua kleur best nog wel eens toverballetjes kunnen worden :D

Een korte wollige vacht is wel heel mooi O:)

Onze pups waren toen zo bij geboorte:

Afbeelding

En (2 van hun) met 8 weken zo:
Afbeelding

En die rechter werd daarna weer heel donker en nu wordt ie meer roodbruinig, zoals zijn pa (moeder is zwart/grijs). Hij is inmiddels 1 :+ Zal genetisch misschien niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar is wel erg leuk om te zien hoe ze van kleur kunnen veranderen!

veranadautje

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:54

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van dit 5 tal

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:56

ah gossie, wat lief, gefeliciteerd!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:59

Oh wat leuk, lief, schattig en mooi!! <3
Ik ga je volgen, ben benieuwd!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:23

Thesserd schreef:

[ [url=m/qDFZi4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FRW7KE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En die rechter werd daarna weer heel donker en nu wordt ie meer roodbruinig, zoals zijn pa (moeder is zwart/grijs). Hij is inmiddels 1 :+ Zal genetisch misschien niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar is wel erg leuk om te zien hoe ze van kleur kunnen veranderen!
Ik weet niet of er al ooit zo'n zwarte akita kleurgetest is maar ik denk dat dit dezelfde kleur is :j
Leuk om te zien hoe die er pas geboren uit zien, lijken ook een wat bruin/grijze waas te hebben zo op de foto

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:21

<3 gefeliciteerd :D

en waarom woon je zo ver weg :P ik wil puppies aaien :P en voor het eerst een teke in levende lijven zien :P

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:09

Thesserd schreef:

[ [url=m/qDFZi4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FRW7KE.jpg]Afbeelding[/url] ]

* smelt smelt *

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:15

Wat zijn ze mooi! Heerlijke foto's! <3

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 11:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De pups groeien goed. Afgelopen weekend viel de groei wat tegen, maar dat kan de eerste paar dagen na de geboorte. Vandaag heeft Inara wat last van stuwing, waardoor ze erg onrustig is en steeds uit de werpkist stapt om binnen vijf minuten weer terug te gaan en dan na vijf minuten weer uit de werpkist te willen. Ze kan er zo uit, maar vraagt toch toestemming. Erg vermoeiend, vooral omdat ik dan telkens de warmtelamp moet verhangen. :=

Ik hoop dat ze zich snel beter voelt, want dit is wel heel irritant. Ik krijg zo helemaal geen werk gedaan.
Ook qua eten doet ze nog steeds moeilijk en krijg ik brokken er nauwelijks in. Zo los kijkt ze er niet eens naar om, maar met wat yoghurt en honing gaat het er wel in. Dat krijgt ze nu dan maar een keer daags en de rest alleen maar vlees. Dure hond zo, want er gaat meer dan een kilo vlees in, maar het is niet anders.

De gele en paarse zijn teefjes, de rest reutjes. De rode was de grootste, maar die groeit momenteel het minst dus inmiddels is de witte de grootste van het nest. Nog steeds liggen de gewichten heel dicht bij elkaar. De rode groeide even heel weinig, maar is sinds gisteren na wat extra aanleggen weer enorm gegroeid dus ik ben dik tevreden.

Wat leuk om die dikke vacht van de Akita's te zien. Het is de bedoeling dat de Tamaskan een wolfachtige vacht heeft, dus een redelijk dichte vacht is zeker wel gewenst, iig niet het typische stokhaar of langhaar dat je bij veel rassen ziet, maar idd dichter bij de oertypes. :j

Wat ze qua kleur gaan doen is natuurlijk nog afwachten. Ze zijn in elk geval genetisch zwart, dat is een ding dat zeker is.
Ze hebben allemaal wat wit, de een meer dan de ander. Allemaal een plastron, de ene een kleine, de ander een flinke en de witte heeft daarnaast een wit voorpootje (sokje) ipv alleen witte teentjes.

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste dagen een beetje onder een steen heb geleefd door alle indrukken en daarnaast proberen draaiende te houden van mijn werkzaamheden enz.
Maar, geen klagen hoor!

Neon schreef:
<3 gefeliciteerd :D

en waarom woon je zo ver weg :P ik wil puppies aaien :P en voor het eerst een teke in levende lijven zien :P

Tja, ik woon nu eenmaal in Verweggistan. :D Al vind ik dat Nederlanders 100 km vaak al belachelijk ver weg vinden en ik dan denk "och, dat doe je in een uurtje". Misschien juist omdat ik in Verweggistan woon. :Y)

We zijn druk aan het nadenken over namen. Ik wil binnen een bepaald thema, maar ben er nog niet over uit aangezien een naam hoog op de lijst Lyndis was en tja laat 1 van de toekomstige baasjes nu Lynn heten dat is dan een beetje raar, vandaar dat ik er nog een paar dagen over nadenk hoe ik ze in het thema ga inpassen. :j

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:57

Kun je niet een beetje vlees door de brokken roeren? Misschien dat ze dan makkelijker brokken eet?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 12:25

Jolliej schreef:
Kun je niet een beetje vlees door de brokken roeren? Misschien dat ze dan makkelijker brokken eet?

Helaas niet. Heb al vanalles geprobeerd erdoor te doen, maar alleen met Griekse yoghurt en een scheutje honing eet ze de brokken. Dus de komende twee weken laat ik het zo en dan probeer ik dan wel weer, ook met het oog op het straks spenen van de pups, want ik kan moeilijk een stel vleesworsten oid meegeven in het puppypakket. :+ Dan zijn brokken juist makkelijk. En is ook de reden dat ze altijd en brokken en vlees heeft gekregen. Soms gaat ze logeren bij mensen die dat hele vlees gebeuren eigenlijk maar vies of een gedoe vinden en dan zijn brokken wel erg handig.

Maar mevrouw denkt daar momenteel dus duidelijk anders over. :Y)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:29

<3 <3 <3

Je mag best een pup Lyndis noemen hoor moet je er alleen niet vanuit gaan dat dat ook haar roepnaam word als ze hierheen zou komen :P

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 12:39

Van schreef:
<3 <3 <3

Je mag best een pup Lyndis noemen hoor moet je er alleen niet vanuit gaan dat dat ook haar roepnaam word als ze hierheen zou komen :P

Haha, ja dat dus. En al staat het iedereen vrij de naam te veranderen is het toch een beetje gek als een pup met stamboeknaam Lyndis in het bezit is van Lynn. :') En manlief heeft die naam om die reden gevetood. :+
Ik wilde ze vernoemen met als thema Fire Emblem (mijn favoriete gamereeks) en de voorkeur was naar mijn favo uit de serie, maar 1 van de hoofdpersonen heet dus Lyn. Dus misschien dat ik ze dan maar moet vernoemen naar de meest recente uit de reeks (onlangs verschenen) want daar zitten ook wel leuke namen bij of de hoofdpersoon gewoon overslaan voor een andere keer (als die er al ooit komt). Ik denk er vanavond nog maar even over. En maar niet te lang, want ongetwijfeld zal iedereen de namen toch alsnog veranderen naar eigen voorkeur en zullen het Diesel, Luna, Wodan en Max worden. Of Beau of Bella, weet ik het. :Y) :D :D :+ Mensen moeten het zelf weten. Hebben wij ook gedaan immers. :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:56

Ooh Fire Emblem namen :D

Ik ben echt benieuwd hoe ze er straks uit zien :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:56

Wat een heerlijke foto's <3

Zo ver weg woon je toch ook weer niet, maar ik ben gewend die kant op te reizen :D Ik heb binnenkort meer tijd dus als de pups wat groter zijn en jij ook tijd/zin hebt kom ik graag een keertje langs!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:22

JoSav schreef:
Van schreef:
<3 <3 <3

Haha, ja dat dus. En al staat het iedereen vrij de naam te veranderen is het toch een beetje gek als een pup met stamboeknaam Lyndis in het bezit is van Lynn. :') En manlief heeft die naam om die reden gevetood. :+
Ik wilde ze vernoemen met als thema Fire Emblem (mijn favoriete gamereeks) en de voorkeur was naar mijn favo uit de serie, maar 1 van de hoofdpersonen heet dus Lyn. Dus misschien dat ik ze dan maar moet vernoemen naar de meest recente uit de reeks (onlangs verschenen) want daar zitten ook wel leuke namen bij of de hoofdpersoon gewoon overslaan voor een andere keer (als die er al ooit komt). Ik denk er vanavond nog maar even over. En maar niet te lang, want ongetwijfeld zal iedereen de namen toch alsnog veranderen naar eigen voorkeur en zullen het Diesel, Luna, Wodan en Max worden. Of Beau of Bella, weet ik het. :Y) :D :D :+ Mensen moeten het zelf weten. Hebben wij ook gedaan immers. :D
Ik ben wel wat gewent wat dat betrefd. Een van de pups uit mijn nestje heeft als roepnaam Lynn en mijn zus haar pony heeft dezelfde naam als mijn moeder :')

Dat de stamboomnaam anders is als de roepnaam is wel normaal. Ravi heet eigenlijk Bearberry :))
Voor de stamboomnamen vind ik een thema wel het leukst(al heb ik geen idee wat Fire Emblem is :')) Leuker als alle namen met een A of B etc

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:31

Aahhh wat een druppies <3

Erg lastig als het bij moeders niet helemaal wil lukken allemaal. Hopelijk gaat dat snel beter!

Erg herkenbaar trouwens hoor, dat ze eerste dagen niet zo goed willen groeien, en dat de dikst geboren pups uiteindelijk minder groeien!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:39

Awh wat een lieve foto's <3
Hopelijk gaat 't snel beter gaat met Inara!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 18:57

Ja, tof he, Fire Emblem namen. :D Ik zal ze dit weekend wel even bekendmaken, denk dat ze nu wel definitief zijn.

Paarse pupje blafte vanmiddag voor het eerst, echt vreselijk schattig. Ze lag achter een stang en het lukte niet bij mama te komen die de anderen aan het zogen was dus begon ze op mama te blaffen. Inara dacht bekijk het maar, de andere vier lagen nl. net rustig. Dus toen ben ik maar even te hulp geschoten.

Ze beginnen ook al een beetje rond te waggelen, al "zwemmen" ze nog voornamelijk.
Vanavond zijn ze alweer 1 week oud!
Zal morgen wat foto's plaatsen. Momenteel even erg druk.

Inara is weer een stuk rustiger al gaat ze nu wel echt af en toe uit de kist om even "me time" te hebben. Als ze dan beginnen te roepen komt ze wel direct in de benen dus al met al een super moeder.

Rode pup is inmiddels weer goed aan het groeien en weer even zwaar als de witte die hem eerder deze week had ingehaald.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:28

Ben benieuwd naar de namen :p

En al aan het blaffen dat heeft ze niet van papa :D ben benieuwd of ze ook gaan joelen

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:20

Alweer een week :oo

Wat een supermama inderdaad :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 12:26

Van schreef:
Ben benieuwd naar de namen :p

En al aan het blaffen dat heeft ze niet van papa :D ben benieuwd of ze ook gaan joelen

Oh, joelen doen ze zeker, vooral het paarse pupje is af en toe best vocaal zullen we maar zeggen. :D

Ja, bizar he dat ze alweer een week oud zijn.