Ik volg het topic al een tijdje uit interesse maar ik heb zelf geen molosser. Ik vind het mooie en fijne honden al denk ik niet dat een dergelijke hond mij en mijn gezin past. Het neemt niet weg dat ik het hele mooie honden vind bij de juiste eigenaar.
Ik wil zowel Loez als HorseTopShop heel veel sterkte toewensen. Wat een rot nieuws voor allebei.
Potverdorie hts!!! Wat een rotnieuws!! Heel veel succes dinsdag en veel sterkte!
Wij hebben vanavond onze laatste fotoshoot gehad en wat ik zo zag zitten er ontzettend mooie plaatjes bij! Zenna mijn staff er heeeel even bij gehad, zij is een verhaal apart. Kan niet tegen drukte en stress dus ze was enorm druk en gespannen. Toch gauw wat foto's gemaakt van ons 4 samen, voor het idee want die hadden we niet.
Beast is rustig en kalm, veel slapen, dus we slapen vannacht wederom op de bank. Willen hem niet alleen laten mocht het toch zover zijn....
Riel; molossers zijn in een woord geweldig. Menig molosser is zo trouw als iets en kalm en stabiel. Vaak idd bij de juiste eigenaar wel een ideale gezinshond.
Zo ben ik opgegroeid met boerboels. Ooit komt er nog een.
Bedankt in ieder geval. Zullen we zeker nodig hebben!
Nogmaals sterkte Loez. Fijn dat jullie nog wat moois foto's met z'n viertjes hebben kunnen maken.
Dit lijkt me zo'n moeilijke tijd.. Weren wat er komen gaat en wachten tot.. Tsja op wat eigenlijk.. Totdat Beast aangeeft dat het genoeg is? Of dat je zelf de knoop doorhakt?
Wij hakken het 'liefst' zelf de knoop door. Jack en ik willen hem niet dood vinden. Dus dat zal ook niet lang duren, we hebben zulke onzekerheid nu, dat is voor ons allemaal niet prettig.
Ze willen dinsdag een biopsi nemen of te kijken of het goed- of kwaadaardig is. Het is alleen erg risicovol en ze kunnen er mogelijk niet bij. Dat betekend dat het waarschijnlijk niet te verwijderen is. De tumor heeft het aambeeld, hamer en stijgbeugel al volledig gesloopt. Aan haar rechteroor is ze daarom al volledig doof. Dinsdag zullen we ook verder de mogelijkheden bespreken en de bijkomende kosten.
Het lijkt allemaal zo onwerkelijk. Ik maak me vreselijk zorgen. Ze kunnen tegenwoordig zoveel. Waarom komen dit soort dingen dan nog steeds voor?
5 jaar en 3 maanden geleden heb ik haar geboren zien worden. Ik heb haar de eerste seconde van haar leven in mijn handen gehad. Ze was de laatste uit het nest. De kleinste. Ze werd vaak weggeduwd bij de tepels. Ik heb haar er steeds weer bijgelegd zodat ze toch kon drinken. Er was dan ook geen twijfel om haar te houden.
Februari vorig jaar (precies een jaar geleden) is haar moeder overleden. Zij en mijn reu (haar vader) zijn helemaal gek samen. Waar de 1 is, is de ander. Soms zeg ik weleens dat die 2 aan elkaar vastgesmolten zijn.
Ik zou niet weten wat ik zonder haar moet. Ze is nog zo jong.
Dankjewel Kimmie! Zodra ik de foto's binnen heb zal ik er een paar plaatsen. We hebben vast een 'voorlopige' afspraak gemaakt voor het inslapen. Maar mocht hij dit weekend achteruit gaan, dan gaan we uiteraard eerder. Weer op de bank geslapen en dat zullen we komende dagen ook nog zeker doen.
Als ik Jack met Beast op de bank zie liggen dan begin ik al te huilen pff ik huil echt zelden, maar onze honden zijn echt ons alles.
Denk dat de opgezette buik na het eten vooral van de groei van de tumor komt... Maag zet uit na het eten, tumor heeft minder plek, dus buik zet op...
Weet niet zozeer of dat "opgezette buikje" van de prednison komt maar dat kan wel. Dat zijn urine weer helder is en hij vaker plast maar dan kleinere beetjes, is wel prednison gerelateerd! Prednison is ook een vochtafdrijver namelijk!
Dat vermoeden had ik idd ook. Z'n bult voel je idd beter als hij gegeten heeft, dit zei de DA ook, maag zet op en duwt lever en milt dus verder naar buiten.
Jack is er nu namelijk bang voor dat het toch een 'ontsteking' zou zijn. Maargoed op de foto is duidelijk een en ander te zien.
Weet niet of iemand hier verstand heeft van röntgenfoto's? Kan hem evt via pb sturen.
bij Do zag ik ook die dikke buik,leek wel alsof hij een bal ingeslikt had ,heb er toen nog een DA naar laten kijken,maar omdat hij een jaar daarvoor héél ziek was geweest op zijn darmen ( dunne + dikke darmen zwaar ontstoken verdikt + vol abcessen) weten ze de dikke buik aan verklevingen van die darmen..
hij toonde toen ook helemaal niet ziek verder,tot hij stopte met eten ( nou ja,hij at zijn eigen voer niet meer maar ons eten dus wel...vandaar dat ik me eigenlijk niet heel erg 'zorgen'maakte..),niet meer mee naar buiten wilde en begon te braken..
ze dachten toen zijn milt,pas met opereren bleek zijn lever mega vergroot te zijn, te bloeden,en zoals de DA zei "het was 1 catastrofe" in zijn buik
maar hij is eigenlijk tot op 2 dagen voor zijn dood gewoon Do geweest...vandaar ook dat zijn dood zó onverwachts kwam...
loez
Geplaatst: 21-02-16 22:40
Zo is het hier op dit moment ook. Hij is nu gewoon echt zichzelf. Vandaar dat wij batuurlijk bang zijn dat het niet verkeerd zit. Maargoed, ik heb z'n röntgenfoto en die zegt alles. Verder is hij echt kilo's kwijt, maar nu, hij vliegt op z'n eten af, kauwt z'n bot en is vrolijk.
Hij krijgt ook prednison dus dat heb ik Jack ook gezegd, zonder de prednison zou hij ook wel minder tonen denk ik.
En hij kan idd zo dood neervallen.
Heb geen bloed meer af laten nemen, tandvlees is zo bleek als wat en de foto zei genoeg..
Opereren zou maximaal 3 maanden verlengen... Dus dat was voor ons al geen optie. Chemo ook niet.
Vergeet niet dat prednison heel krachtig is en heel grote honger veroorzaakt dus dat hij terug eet of veel eet is een logisch gevolg, hier zagen we dat bij Baico ook maar het heeft helaas niet lang effect gehad (de prednison)...
Hopelijk hebben jullie iets meer tijd samen nog!
En inderdaad, het bleke tandvlees was ik nog vergeten te vermelden in mijn eerste post!
Ok! Valt dat ook op z'n plek. Nog steeds Hopen we denk ik diep in ons hart dat er niets mis is. Omdat hij zo goed toont.
Maar eigenlijk weet je gewoon dat het grotendeels de pillen zijn die hem nog zo goed houden of net zoals Kimmie al zegt, lijkt niets aan de hand tot dat het aan de binnenkant fout gaat... Pfff Haal morgen nog een lekkere vlees maaltijd waar hij woensdag mag van genieten... We gaan hem zo ontzettend missen. Het is zon fijne rustige stabiele hond... Zeker voor mijn teefje die verder niet zomaar met andere honden kan.
Zij gaat woensdag ook mee om naderhand afscheid te nemen.