Bokkers met een Akita?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jordy_

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:54

Bedankt! Ik heet Danielle trouwens, beetje misleidende naam haha :+

Inderdaad aan Patella luxatie. Net voor de laatste controle geweest (operatie is nu 2 mnd geleden) en alles was naar volle tevredenheid! 18 januari staat haar volgende poot gepland samen met sterilisatie. Wouden een nestje bij haar, maar met zo'n erfelijke kwestie lijkt dat ons niet handig. Allemaal spannend en best sneu voor zo'n jong hondje. Maar kunnen in de zomer dan iig weer volledig opbouwen!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:24

Vervelend zeg. Patella testen zijn wel verplicht bij de shiba. Hadden de ouders het ook?

Welkom trouwens! :+

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:36

Dankje! Helaas zijn wij er later achter gekomen dat we haar bij een broodfokker weg hebben :( we waren er al een hele tijd mee bezig om zo'n hond aan te schaffen en steeds wouden mensen ze niet vast houden tot we konden komen kijken. Nu hadden we die zaterdag weer een afspraak staan op ruim 2,5 uur rijden afstand. Voordat we de auto insprongen toch nog even gebeld voor het geval dat..... Je raad het al, pups al verkocht.
Wij waren ontzettend teleurgesteld, dus hebben op marktplaats gekeken waar nog pups waren en zijn daar heen gereden. De prijs was niet zo laag dat we twijfels kregen. En hoewel het daar heel groot was, was het wel erg netjes en schoon en de mensen vriendelijk. Hebben achteraf ook de helft van het aankoop bedrag terug gekregen. Ik heb niks raars gezien daar, maar de verhalen op internet liegen er niet om.

Als wij niet perse die zaterdag wouden kijken hadden we meer research gedaan.. Maarja ben wel ontzettend blij met mijn hond! Het is een schatje :) wel een leer voor de volgende keer..

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:35

Dit is onze akita , wel een amerikaanse versie !
Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:40

Oooh jongens die haren. Hier is de eerste nu vol in de rui. En hij heeft zo'n lekker wollige vacht, ziet er ook niet uit. Vanmiddag huis gezogen, uurtje later hebben ze samen dolle speelkwartier en alles zit weer onder |o :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:46

Leuk Osanta! Hoe oud is hij/zij :D?

secricible schreef:
Oooh jongens die haren. Hier is de eerste nu vol in de rui. En hij heeft zo'n lekker wollige vacht, ziet er ook niet uit. Vanmiddag huis gezogen, uurtje later hebben ze samen dolle speelkwartier en alles zit weer onder |o :')

Ik deel jouw leed. Hier ook het hele huis vol haren, elke dag stofzuigen en het is nog steeds een grote bende. Hopen dat ze er snel vanaf is.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:54

Akita's zijn zo'n mooie honden :)

Ik meld mij hier ook graag met onze mini akita (shiba :P ) Diesel
Heeft alleen oren als hij zin heeft 8-)

Als pup
Afbeelding

In de sneeuw (is hij gek op)

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:04

Ah da's jammer inderdaad Jordy (nu ben ik je naam alweer kwijt haha). Valt me nog mee dan dat je de helft van aankoopbedrag terug hebt gekregen!

Leuk dier Osanta :D waar komt hij vandaan? Vind het altijd leuk om te horen/lezen als hij bij een fokker vandaan kom die ik ken. Ken er aardig wat nml, zeker bij de American Akita :D

Leuke shiba leenbeesje! Moet zeggen dat pup foto en volwassen hond wel enorm verschillen haha. Is t een Sesam?

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 06:10

Mooie honden Osanta en Leenbeestje! De shiba lijkt sprekend op die van mij.

Klopt Thesserd, maar als ik internet mag geloven gaat het niet altijd zo soepel daar dus dat scheelt weer.

Wij gaan morgen op vakantie, en brengen haar vanavond weg. Is de hele nacht al vreselijk onrustig en nu ze bij mij ligt is het goed, net alsof ze het aanvoelt. :(

Ze kan trouwens vreselijk joelen, zo als een wolf! Doe die van jullie dat ook?

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:44

Mjetterd schreef:
Leuk Osanta! Hoe oud is hij/zij :D?

.

Ze is nu 7 jaar , maar hier bij ons ook ontzettend in de rui !

Jordy_ schreef:
Mooie honden Osanta en Leenbeestje! De shiba lijkt sprekend op die van mij.

Klopt Thesserd, maar als ik internet mag geloven gaat het niet altijd zo soepel daar dus dat scheelt weer.

Wij gaan morgen op vakantie, en brengen haar vanavond weg. Is de hele nacht al vreselijk onrustig en nu ze bij mij ligt is het goed, net alsof ze het aanvoelt. :(

Ze kan trouwens vreselijk joelen, zo als een wolf! Doe die van jullie dat ook?

die van ons doet het tijdens het alarm elke 1e maandag van de maand , maar dan ook echt hard :')

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:48

Inderdaad Thesserd, hij is heel hard verandert van kleur.

Hij is Sesam rood, op zen rug wat donker, maar de rest is rood.

Joelen als een wolf kan hij ook, maar hij maakt nog liever het geluid van een baby in opstand :') (weet niet hoe ik het anders moet verwoorden)
Wel een perfect alarmsysteem :+

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:26

Shibascream!!! }>

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:37

Welkom hier!

Vanmorgen maar even een borstel erover heen gehaald
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:54

Hier hangen alle haartjes nog goed vast. Volgens onze kapper moet je met een borstel van je hond afblijven. De natuur regelt het 2 keer per jaar zelf en wanneer het moment is aangebroken 1 week lang dagelijks goed borstelen. Het allerbeste is als je het met een hark kam doet die maakt wel onderscheid tussen losse en vaste haren. Aangezien de haren afwisselend uitvallen.
1 Haar blijft 1 jaar zitten . in 2 ruifperiodes wisselen de alleroudste haren dus voor nieuwere en blijven de half jaar oude haren dus nog een half jaar zitten . Op voorwaarde dat ze niet gestimuleerd worden.
Kito is nu 2 maand geleden gewassen en ik heb hem sindsdien ook niet meer gekamd of geborsteld alles zit nog keurig vast.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:02

Ik borstel idd niet, tot het punt dat er bergen los haar in zitten en dan kam ik 2 of 3keer fors bergen haar er uit. En dan de rest valt er vanzelf wel weer uit

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:15

Zo doe ik dat ook. Dan kam ik er een paar dagen achter elkaar een berg uit en klaar voor een half jaar.

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:15

Nou gister dus met chicka naar de da gemoeten.. ze piste overal (wat ze normaal niet deed) en.we dachten.dat het een.blaas ontsteking was... nou goed gedacht dus, chicka heeft blaasontsteking. Nu moet ze 15 dagen.aan de antibiotica. Is voor haar geen.probleem want dan.krijgt ze een worstje :')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:19

Dat is balen, hopen dat de abkuur aanslaat. Hoe heb je de urine opgevangen? Ik heb weleens met een soeplepel over straat gelopen om te proberen urine van gyoko op te vangen, zag er heel charmant uit :')

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:43

akishino schreef:
Dat is balen, hopen dat de abkuur aanslaat. Hoe heb je de urine opgevangen? Ik heb weleens met een soeplepel over straat gelopen om te proberen urine van gyoko op te vangen, zag er heel charmant uit :')

A
Wij moesten met een potje over straat en als ze dan ging piesen snel dat potje eronder :') chicka dacht ook wat overkomt mij nou weer :')

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:00

:')

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:38

Beterschap voor Chicka, Osanta!
Boomer is nu idd ook aan het verharen :P
Wij borstelen ook alleen wanneer het haar uitvalt :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:16

Ik heb Lily vanochtend maar eens geborsteld. Maar ze vind dat allemaal veelste interessant dat ze niet netjes stil kan staan, ze draait alleen maar rondjes om mij heen :').
Afbeelding

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:53

Wauw wat is ze knap!! En ze kijkt er ook mooi onschuldig bij..

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:27

Wat een lief koppie heeft ze <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:58

Wat een mooierd toch.
Onze dame is ziek, en behoorlijk...
Gisteren toen we thuis kwamen leek ze geschrokken van iets en zich bezeert te hebben. Maar vandaag blijkt dat ze een zware infectie heeft waarschijnlijk in haar ruggewervel of zenuwen. Haar voet rechtsachter functioneert nauwelijks en vanmiddag had ze 41graden koorts. Dieren arts was afschuwelijk vandaag, ze was zo overstuur door dat beentje en dan ook nog de angst daar... Hebben haar met 2 man vast moeten houden in een donkere kamer met kalmeringsmiddelen om haar tot rust te krijgen. Plas en poep tot het plafond. Hoop zoiets nooit meer mee te maken...
Dus nu zware antibioticakuur en kalmeringstabletten en hopelijk over een paar dagen verbeteringen. Dierenarts durfde niet te zeggen hoeveel kans ze had, ze is pas 5 :(