Je kunt beter naar het gehele plaatje kijken, vooral bek, blik en staarthouding zie je veel aan. Al zegt staarthouding bij dit ras weer niet veel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lisitano schreef:Borstelen hoeft niet altijd dominant te zijn. Borstelen betekent vaak spanning. Honden doen het ook wel tijdens spel
Je kunt beter naar het gehele plaatje kijken, vooral bek, blik en staarthouding zie je veel aan. Al zegt staarthouding bij dit ras weer niet veel.
MarlindeRooz schreef:Je kan beter gewoon de honden hun eigen taal laten spreken, vaak gaat dat gewoon goed. Altijd je hond maar overal vandaan houden zorgt juist voor agressie.
Thesserd schreef:MarlindeRooz schreef:Je kan beter gewoon de honden hun eigen taal laten spreken, vaak gaat dat gewoon goed. Altijd je hond maar overal vandaan houden zorgt juist voor agressie.
Niet iedere hond is sociaalvaak genoeg meegemaakt om dat met zekerheid te kunnen zeggen. In de zin van; onze honden hun gang laten gaan, gaat niet altijd maar gewoon goed
Thesserd schreef:Lisitano schreef:Borstelen hoeft niet altijd dominant te zijn. Borstelen betekent vaak spanning. Honden doen het ook wel tijdens spel
Is idd lastig soms. Die van ons hebben de staart ook standaard op de rug. Onderscheid maken tussen spanning en dominantie/agressie is best lastig dan, waardoor je soms uit voorzorg je hond al weg haalt terwijl dat niet altijd nodig geweest was dan. Je moet maar net vluchtig en handig genoeg zijn om de intenties van je hond af te kunnen lezen aan de bek en blik
Lisitano schreef:Thesserd schreef:
Is idd lastig soms. Die van ons hebben de staart ook standaard op de rug. Onderscheid maken tussen spanning en dominantie/agressie is best lastig dan, waardoor je soms uit voorzorg je hond al weg haalt terwijl dat niet altijd nodig geweest was dan. Je moet maar net vluchtig en handig genoeg zijn om de intenties van je hond af te kunnen lezen aan de bek en blik
Inderdaad, mijn hond heeft het ook (husky x malamute).
Soms moet ik dat stomme reuengedoe ook maar even laten gaan als iemand dezelfde kant op loopt als ik. Anders blijf je ze uit elkaar halen. Honden kunnen dat heel vaak prima zelf oplossen. Dat gepats en gedraai vind ik prima als er maar wederzijds respect is. Mijn hond loopt in ieder geval altijd weg als de spanning teveel opbouwt. Gaat dan die reu er alsnog achteraan kom ik tussenbeide.
Lisitano schreef:Borstelen hoeft niet altijd dominant te zijn. Borstelen betekent vaak spanning. Honden doen het ook wel tijdens spel
anneliesdj schreef:Lisitano schreef:Borstelen hoeft niet altijd dominant te zijn. Borstelen betekent vaak spanning. Honden doen het ook wel tijdens spel
En op de foto kun je die lichaamshouding, staart, hals/kop ook zien en dat past toch wel in het plaatje van een hond wat de confrontatie opzoekt.
Ts, heb je dit al gezien? [BB] Molossers
Anoniem schreef:Nou ik denk ook dat het een raskenmerk is van de erfbewakers...
Vind het nog steeds een prachtbeest. Onze hond zou ook niet met hem willen spelen,haha, die zou m ook te groot vinden.