Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Re: Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:31

Borstelen hoeft niet altijd dominant te zijn. Borstelen betekent vaak spanning. Honden doen het ook wel tijdens spel ;)
Je kunt beter naar het gehele plaatje kijken, vooral bek, blik en staarthouding zie je veel aan. Al zegt staarthouding bij dit ras weer niet veel.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:38

Zooo, die is al groot geworden zeg! Leuk een update :). Wat fijn dat het nog steeds goed met hem gaat! Ben je al klaar met de puppycursus met hem en hoe gaat het daarmee? Geniet van hem in 2016, op naar veel mooie momenten samen! :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:10

Lisitano schreef:
Borstelen hoeft niet altijd dominant te zijn. Borstelen betekent vaak spanning. Honden doen het ook wel tijdens spel ;)
Je kunt beter naar het gehele plaatje kijken, vooral bek, blik en staarthouding zie je veel aan. Al zegt staarthouding bij dit ras weer niet veel.

Is idd lastig soms. Die van ons hebben de staart ook standaard op de rug. Onderscheid maken tussen spanning en dominantie/agressie is best lastig dan, waardoor je soms uit voorzorg je hond al weg haalt terwijl dat niet altijd nodig geweest was dan. Je moet maar net vluchtig en handig genoeg zijn om de intenties van je hond af te kunnen lezen aan de bek en blik :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:12

Je kan beter gewoon de honden hun eigen taal laten spreken, vaak gaat dat gewoon goed. Altijd je hond maar overal vandaan houden zorgt juist voor agressie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:14

Nou,zeker niet altijd.
Mijn hond is onzeker en kan daardoor agressief reageren. Zo is hij bang voor herders.
Als er zoeen bij hem komt patsen wil ik dat echt niet laten escaleren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:18

Mijn hond is ook vaak bang voor herders, maar ik houd mijn hond sowieso altijd bij me omdat ik niet weet wat andere honden doen. En een beetje hond heeft onze hond (20 kg inc pretvet) in een oogwenk op de rug. :=
Ken ik de hond of loopt die hond ook los? Dan mag krijgt ze het commando "toe maar". En dan stuift ze er inderdaad met een borstel en al blaffend op af. :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:54

MarlindeRooz schreef:
Je kan beter gewoon de honden hun eigen taal laten spreken, vaak gaat dat gewoon goed. Altijd je hond maar overal vandaan houden zorgt juist voor agressie.

Niet iedere hond is sociaal :+ vaak genoeg meegemaakt om dat met zekerheid te kunnen zeggen. In de zin van; onze honden hun gang laten gaan, gaat niet altijd maar gewoon goed :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:57

Ja maar dat is door mensen aangedaan/verpest. :P

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:58

Thesserd schreef:
MarlindeRooz schreef:

Niet iedere hond is sociaal :+ vaak genoeg meegemaakt om dat met zekerheid te kunnen zeggen. In de zin van; onze honden hun gang laten gaan, gaat niet altijd maar gewoon goed :')

En zeker met een hond van dit formaat, die boxer is net een mops tov Akula. :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:38

MarlindeRooz schreef:
Ja maar dat is door mensen aangedaan/verpest. :P

Niet altijd hoor. Kíjk maar bij raseigenschappen bij bepaalde rassen. Net als schapendrijvers zijn er rassen die intolerantie naar soortgenoten in zich dragen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:28

Thesserd schreef:
Lisitano schreef:

Is idd lastig soms. Die van ons hebben de staart ook standaard op de rug. Onderscheid maken tussen spanning en dominantie/agressie is best lastig dan, waardoor je soms uit voorzorg je hond al weg haalt terwijl dat niet altijd nodig geweest was dan. Je moet maar net vluchtig en handig genoeg zijn om de intenties van je hond af te kunnen lezen aan de bek en blik :')

Inderdaad, mijn hond heeft het ook (husky x malamute).

Soms moet ik dat stomme reuengedoe ook maar even laten gaan als iemand dezelfde kant op loopt als ik. Anders blijf je ze uit elkaar halen. Honden kunnen dat heel vaak prima zelf oplossen. Dat gepats en gedraai vind ik prima als er maar wederzijds respect is. Mijn hond loopt in ieder geval altijd weg als de spanning teveel opbouwt. Gaat dan die reu er alsnog achteraan kom ik tussenbeide.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:41

Lisitano schreef:
Thesserd schreef:

Inderdaad, mijn hond heeft het ook (husky x malamute).

Soms moet ik dat stomme reuengedoe ook maar even laten gaan als iemand dezelfde kant op loopt als ik. Anders blijf je ze uit elkaar halen. Honden kunnen dat heel vaak prima zelf oplossen. Dat gepats en gedraai vind ik prima als er maar wederzijds respect is. Mijn hond loopt in ieder geval altijd weg als de spanning teveel opbouwt. Gaat dan die reu er alsnog achteraan kom ik tussenbeide.

Hmm... met reuen kan ik me enigszins voorstellen dat dat redelijk goed gaat. Baas is baas. Maar die teven van ons... jeetje, vooral degene die met mij mee gaat (ik ga binnenkort op mezelf wonen). Teven onder elkaar weten niet van ophouden. Het gaat hun volgens mij ook niet om een machtspositie... ik weet niet wat het is. Gevaarlijk iig :') Gelukkig met mensen en kinderen wel schatten :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:50

Oja teven zijn inderdaad een verhaal apart :+ Ingewikkelde wezens ook :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:51

Teven willen volgens mij gewoon het laatste woord. :roll:

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:55

Als teven elkaar eenmaal haten dan stoppen ze pas met vechten als de ander dood is. Reuen drinken er naderhand een spreekwoordelijk biertje op en is het weer goed.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 10:08

Akula laat ik gewoon met andere honden, is echt balanced en reageert heel correct. Ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen als volwassen reu.

Staart is inderdaad standaard op de rug en het borstelen is amper te zien, vacht staat namelijk al recht op.. heb em nog nooit echt zien borstelen of verstrakken

Sensahorses: klopt, vind dat echt leuk <3

Anneliesdj: hij is idd nog geen jaar.

De cursus moest ik helaas stoppen, kreeg een luchtweg infectie, we willen hem van het jaar weer op gaan pakken.

Blokje: ik zal em binnenkort weer eens opmeten en wegen.
Foto naast mensen moet wel lukken, doe ik wel even naast vriendlief.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:33

Op die foto met die Boxer borstelt ie hoor :D Kijk maar naar de vacht op zijn schouders, achterop zie je het ook wel duidelijk.

Niets negatiefs aan ook. Mij was ook altijd wijs gemaakt dat dat fout gedrag was dus ik dacht al dat ik een agressieve reu had. Maar hij doet het juist bij momenten van spanning en ook als hij heel wild speelt met zijn vriendje. Het ziet er heel imponerend uit als een grote hond met veel vacht zo'n borstel op zet.

Beterschap met je infectie.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:36

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:31

Enige vraag die bij mij door mijn hoofd gaat
Hoeveel liters aan kwijl produceert Akula ondertussen op een dag? :')

Manman wat is die groot geworden zeg! Ben ook héél benieuwd naar een foto met iemand ernaast.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:48

Lisitano schreef:

En op de foto kun je die lichaamshouding, staart, hals/kop ook zien en dat past toch wel in het plaatje van een hond wat de confrontatie opzoekt.

Ts, heb je dit al gezien? [BB] Molossers

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:18

anneliesdj schreef:
Lisitano schreef:

En op de foto kun je die lichaamshouding, staart, hals/kop ook zien en dat past toch wel in het plaatje van een hond wat de confrontatie opzoekt.

Ts, heb je dit al gezien? [BB] Molossers

Ik zeg ook iets over borstelen in algemeen ;)
Ik zie zijn bek en blik niet. Als ik kijk naar de staart en voorpoten valt die confrontatie wel mee.
Met dit ras een reu moet je sowieso oppassen. Hij komt nu wel op een leeftijd waarbij je kans hebt op omslaan en je dus elk stukje lichaamstaal zeer snel moet kunnen zien. Met een hond van dit kaliber kun je niet afwachten tot het ooit fout gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:35

Je kunt genoeg zien hoor, vergelijk maar eens met de foto waar hij achterom kijkt. Kijk naar zijn hele ruglijn, staarthouding, halshouding, oren, neus en oog. Je kunt zijn gezichtsuitdrukking niet zien, maar je kunt zijn hoofdhouding wel zien ;)

Maar ik wil de discussie niet weer de verkeerde kant op hebben, dus ga hier verder niet meer opin ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 09:31

Het is gewoon nog steeds een hele sociale hond, aan de riem kan hij wel eens reageren maar los niks aan het handje. De boxer was heel erg tegen hem aan het grommen en dat blauwe ding op de grond aan het verdedigen, dat hij dan verstrakt vind ik logisch, maar het was niet agressief, een minuut later liep hij erom heen te springen als een jong kalf.. hij kan zo enthousiast zijn, eens kijken of ik een keertje kan filmen als ik thuis kom, zo vrolijk altijd <3

Het is geen valse hond, dus ik ga hem niet behandelen als er zou iets kunnen gaan gebeuren als hij een keer iets verstrakt, als ik dat zou doen ga ik volgens mij juist iets creëren wat er nu niet is. Beetje jammer dat hij eigenlijk altijd wil spelen maar bijna alle honden hem iets te groot vinden :')

Zondag show, dus dan foto's dat ik er naast sta. We hebben er zin in :D Is in Eindhoven om 10.00 uur. Gaat er nog iemand naar Eindhoven hier?

bigbrown: hij kwijlt gewoon overdag helemaal niet. Wel bij inspanning als lopen. :+ Maar dat is niet zoveel.

Ik wil ook eerlijk zijn, het enige wat wij tegenwoordig lastig aan hem vinden is dat hij niet goed binnen kan liggen, hij wordt er snel nerveus van, gaat lopen hijgen en wil naar buiten.. soms kan hij heerlijk liggen slapen, maar andere keren moeten we best vaak opstaan om hem in en uit huis te doen.. hij wil graag bij ons zijn maar niet altijd binnen :+ dus dan zit hij buiten sip voor de deur te kijken, is hij binnen gaat ie rond sloffen. Hij kan ook gewoon niet echt wennen aan de TV, die moeten we echt wel zachter hebben staan, denk toch dat het een nadeel is dat we hem later hebben gekregen, hij is voor zijn 15weken nooit in huis geweest.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:50

Nou ik denk ook dat het een raskenmerk is van de erfbewakers...

Vind het nog steeds een prachtbeest. Onze hond zou ook niet met hem willen spelen,haha, die zou m ook te groot vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:36

Anoniem schreef:
Nou ik denk ook dat het een raskenmerk is van de erfbewakers...

Vind het nog steeds een prachtbeest. Onze hond zou ook niet met hem willen spelen,haha, die zou m ook te groot vinden.

Ik weet wel zeker dat het een raskenmerk is :). Die dieren zijn gefokt om buiten te zijn.

Akula ziet er super uit, TS :D. Ik ben benieuwd hoe de show gaat zondag!