Hèt frettentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:36

Helaas inderdaad. Erg triest voor de diertjes. Oa is er een hele slechte fokker in Apeldoorn die dit doet. Hij verkoopt drachtige moertjes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:50

Das helemaal slecht zeg... leuren en rondzeulen met dragende moertjes

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:36

Die van mijn was ook een ongelukje. Ik wist niet eens dat het bestond, tot ik die van mij wel erg raar vond doen en toen eens ben gaan googelen. Vond het heel erg zielig..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:00

ahh, dat is inderdaad heel zielig

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:21

Sonja_vR schreef:
Das helemaal slecht zeg... leuren en rondzeulen met dragende moertjes

Jup deze man gaat gewoon elk jaar ongestoord zijn gang.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:03

Macchiato schreef:
Molfre schreef:
Wat een droppies en wat een prachtige kooi heb je!!

wolletjes heeft net een nagel half uit dr pootje getrokken/gescheurd. Even paniek dus bij vriendlief, maar t gaat nu wat beter (bloem is een wonder middel)

Dank!

Wat vervelend! Hoe heeft Wolletje dat voor elkaar gekregen?? Gaat het ondertussen wat beter?

Odin heeft een leuk spel bedacht. Het gaat als volgt: men neme een baasje en je klimt via de rug heeeeelemaal omhoog tot je op het hoofd van het baasje zit. Dan heeft baasje geen keus en moet je wel oppakken :D Dan schuift baasje je weer over de vloer weg en ren je weer als een idioot naar baas toe om het hele proces het liefst een keer of 80 te herhalen. SUPER VET!! *\o/*

Heb vandaag dus actief met Odin en Thor gespeeld voor het eerst en je merkt dat ze onwijs goede opvoeding vanuit huis mee hebben gehad. Wat een heerlijke draken zijn het :D

Haha geweldig :D

Mormel vindt vloer schuiven ook een super leuk spelletje :P

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:18

Thor heeft een beetje last van de hik lijkt het. Hebben jullie fretten dat ook wel eens?

oliebol oliebol oliebol!! Kom er net achter dat Odin en Thor (denk eerder Thor dan Odin overigens) 3 waslabeltjes van fleecedekentjes afgegeten hebben! Ben bang dat ze deze daadwerkelijk opgegeten hebben |( Wat moet ik nou!?!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:52

Geef ze olijfolie, als ze het niet willen oplikken even in een spuitje en zo in t bekkie. Als je geen verbetering ziet na een uur of 4 even naar de dierenarts denk ik toch.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 20:03

Het rare is wel dat ze gewoon goed functioneren. Ze eten goed, kom elke dag genoeg poep voor twee tegen. De poep is ook normaal. Kan het zijn dat de labeltjes verteerd zijn? Of zitten ze straks vast?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:24

Ik zie dit topic nu pas. Ben nog niet bij gelezen, maar ik heb 3 fretten. Alle 3 man en op leeftijd. Wodka, albino van 6; Bailey's wildkleur van 8 en Mokka wildkleur van 9. Bailey's en Mokka hebben beide aardig wat ouderdomskwaaltjes en zitten de rest van hun leventjes vas aan de Metacam, omdat hun gewrichtjes pijnlijk zijn. Niet gezond voor ze, maar wel een eerlijke manier om ze voor zo lang ze nog hebben redelijk ter been te houden. Wodka mankeert ook wel wat; hij is kippig en heeft aan 1 oog staar en heeft een slecht gebit.

Ze zitten bij mij buiten in een zeer grote ren met genoeg slaapmogelijkheden. Aangezien Mokka en Bailey's niet meer zindelijk zijn ligt er in het buitenhok hennepstrooisel en in de poepbakken zit houtkorrel. Binnen staat ook altijd een rol wc papier en een dweil klaar om alle ongelukjes makkelijk op te kunnen ruimen.

Mijn fretten zijn ge-ent en gechipt. Enten doe ik omdat ze het grootste gedeelte van de dag buiten zitten en er loopt genoeg wild hier rond waaronder egels en marters, dus ik wil het risico niet lopen dat ze daardoor ziek worden. We komen de laatste 2 jaar al veel te vaak bij de dierenarts. Van het chippen heb ik ook al het voordeel gehad doordat er 1 ontsnapt was. Deze was gevonden en naar de dierenarts gebracht, waar ze de chip hebben uitgelezen en mij gebeld hadden dat ze een fret hadden gevonden, dus alles wordt gechipt, je weet maar nooit.

Foto's plaats ik wel een keertje als ik op de pc zit, dat werkt een stuk makkelijker dan de telefoon.

Ondertussen ga ik de rest van de pagina's nog even doorlezen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:12

Macchiato schreef:
Het rare is wel dat ze gewoon goed functioneren. Ze eten goed, kom elke dag genoeg poep voor twee tegen. De poep is ook normaal. Kan het zijn dat de labeltjes verteerd zijn? Of zitten ze straks vast?

Dat hangt van het materiaal af denk ik, fretten verteren eigenlijk alleen vlees en vleesproducten goed.
Ik zou ze als ik jou was toch een klein spuitje olijfolie geven, is ook nog eens goed voor de vacht.

Succes ermee :(:)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:28

Ik heb Thor in ieder geval gisteravond al wat olijfolie gegeven (die likte dat met plezier op :P ) Zal Odin zo ook maar voor de zekerheid wat geven.

Gekke poppendoppen. Heb natuurlijk direct alle labeltjes overal afgeknipt. Was echt NIET in mij opgekomen dat de mogelijkheid bestond dat ze de labeltjes op zouden eten |o :roll:

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:57

Ohnee....
Mijn fret heeft hier net een van mama's vazen van de vensterbank gegooid!!!!

Het is hier nu oorlog, en mama wil precies dezelfde vaas, natuurlijk nergens meer te vinden..
Fretten zijn zo leuk, alleen op dit moment even niet... Hihi

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:58

lesleygjof schreef:
Ohnee....
Mijn fret heeft hier net een van mama's vazen van de vensterbank gegooid!!!!

Het is hier nu oorlog, en mama wil precies dezelfde vaas, natuurlijk nergens meer te vinden..
Fretten zijn zo leuk, alleen op dit moment even niet... Hihi

Tip, vastplakken met dubbelzijdig tape.. :')

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:00

hahahaaa goeie tip... Tanx
Mijn vorige fret had er ook al een gesneuveld, en net schreeuwde mama...
NOOIT MEER FRETTEN IN DIT HUIS!!!!

Dus ik zal langzamerhand maar eens op zoek moeten naar een woning...
Zonder fretten kan ik niet. Hihi

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:15

lesleygjof schreef:
hahahaaa goeie tip... Tanx
Mijn vorige fret had er ook al een gesneuveld, en net schreeuwde mama...
NOOIT MEER FRETTEN IN DIT HUIS!!!!

Dus ik zal langzamerhand maar eens op zoek moeten naar een woning...
Zonder fretten kan ik niet. Hihi

Haha. Nou hier was vooral mijn moeder zo verstandig om alles vast te plakken. Nu lachen we erop. Als we in de winkel lopen. Kijken we gelijk naar de onderkant. Of het wel vast te plakken is.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 08:17

Die van mij komen nog niet in de vensterbank...zijn ze nog te klein voor :')

Was net de bodemplaat van de kooi aan het schoonmaken en had daarvoor een paar blaadjes keukenpapier gepakt. Had er al een aantal gebruikt en wil de (dacht ik) laatste pakken, kon ik niks meer vinden. huh :o?
Kijk ik even goed om mij heen en zie onder de tafel een half velletje liggen en even verderop Thor slepend met de andere helft :') Lolbroek.

Ga binnenkort denk ik de kooi opsplitsen in 2. Ze zijn me toch net iets te onrustig bij elkaar in de kooi. Buiten de kooi samen spelen gaat leuk, maar in de kooi toch net wat te veel gekloot. :( Ze liggen ook steeds vaker apart van elkaar te slapen

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:43

Tijdelijk even scheiden kan soms verstandig zijn.

Ze groeien vast hard. En straks zijn ze zo handig ! En komen ze overal op

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 07:09

Heb gisteravond de mama weer eens gezien....die zijn ze nu al (10 wk) voorbij gegroeid :') . Zowel mama als papa zijn niet heel groot dus ben benieuwd wat hun formaat uiteindelijk wordt. Op welke leeftijd is een fret ongeveer uitgegroeid?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 07:43

De kooi is opgesplitst! Ik hoop dat ze er blij van worden. Toch wel jammer dat ze uit elkaar moeten, maar dat vechten steeds was geen optie meer. Wel verwarrend dat ze de ene keer vechten en de andere keer praktisch lepeltje lepeltje tegen elkaar aan liggen..

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:18

Met maand of 8 zijn ze wel beetje puppy af.
Wellicht kunnen ze op een later moment wel weer samen. Als ze gaan puberen worden het monsters haha.
1 van mijn fretten hier kan het soms ook nog. Met spelen is hij zo grof. Hij beseft het zelf niet. Want als ik zeg Ehh Vince !(zo heet hij) dan stopt hij vrijwel direct.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:35

Heb net de planten water gegeven dan wil Freddie heel graag in graven :')

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 09:00

Aaah ik zit een beetje met mijn handen in het haar! Ze blijven zo hard met elkaar 'spelen'! Ik weet even niet wat ik er mee moet...is dit nog echt spelen of is dit al echt vechten? Zit er over te denken om tot de castratie ze ook maar apart te laten spelen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:01

Heb je misschien een filmpje, dat is makkelijker beoordelen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:12

Je kan je vraag ook eens stellen op het frettenforum.

De meesten raden wel aan ze apart te houden, zeker als ze nog niet gecastreerd zijn.