gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:54

Quellian schreef:
Dit buitenhok hebben we van iemand overgenomen:
[ Afbeelding ]

Mooi hok! Ik zie het niet heel goed op de foto, maar is er een (donker) gedeelte waar ze zich terug kunnen trekken? Die van mij trekken zich daar terug als ze ergens van geschrokken zijn, dat is hun veilige plek.

Hierbij nog de fotos van mijn konijntjes:
Pebbles:
Afbeelding
Zij is de dapperste van de twee, vind het prima om geaait te worden, en blijft goed stil zitten bij het kammen.

Snowy:
Afbeelding
Heeft er wat meer moeite mee om zich te laten aaien, als ze eenmaal in mijn nek is genesteld vind ze het goed en kan ze uren blijven zitten. Kammen vind ze absoluut niet leuk, ze heeft ook een hele dikke vacht in vergelijking met Pebbles, maar ze blijft al steeds beter stil zitten.

Samen:
Afbeelding

Maar het allerleukst vinden ze het om, als ze net gepoetst zijn, lekker te gaan graven in het zwarte zand. :+
Afbeelding

LinekeP

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:10

Bedankt voornde tip! Zal er naar kijken.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:25

Lientjuh, worden je konijnen geborsteld??

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:32

die zijn echt ontzettend schattig <3 <3 <3

(ik heb ook heel veel respect voor je dat je twee langharige konijnen hebt, wat een werk moet dat zijn := )

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:54

Anniek22 schreef:
Lientjuh, worden je konijnen geborsteld??

Ja eens per week helemaal, en als het nodig is vaker. Op de foto waren ze net gekamd. Ze zitten momenteel heel slecht in de haren :( Vooral Snowy heeft momenteel een hele dikke vacht, met nog heel veel pluis haren van de winter, maar ze gaan er nog niet allemaal tegelijk uit, en ik wil ze ook nog niet te veel knippen omdat het 's nachts toch nog koud is.

Lienie_F schreef:
die zijn echt ontzettend schattig <3 <3 <3

(ik heb ook heel veel respect voor je dat je twee langharige konijnen hebt, wat een werk moet dat zijn := )

Het scheelt heel veel dat Pebbles een hele fijne vacht heeft, dat scheelt al veel in tijd met borstelen, snowy kost daarentegen extra veel tijd. Snowy is ook al een paar keer naar een fokker van Teddy konijnen gebracht, omdat die net iets meer ervaring hebben met het kammen van die dikke vacht ;)

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:33

Wauw Stampertje _/-\o_
Afbeelding

Het hele hoofd wordt er in geduwd :')
Afbeelding

Ik heb ondekt dat stamper bang is van vliegtuigen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 04:50

Nee echt titanium strips zitten erop :)

Het fijne van het hok is dat je de ren kan afsluiten. Dit doe ik voor de nacht altijd.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:23

Of je maakt de ren veilig, zodat afsluiten niet nodig is. Hier hebben ze altijd toegang tot de ren, gezien ze 's nachts het meest actief zijn

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:33

De ren is klaar! Inmiddels zit er ook al een deurtje in.
Van de week nog even verder met het huisje zelf!

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:38

Wauw, mooi zeg!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:13

Gave ren zeg! Dat is wel een super leuk idee! Ik ben nog op zoek naar ideeën voor een ren!

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:53

Ziet er goed uit!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:56

Wat onwijs leuk, Maaaarije!

Ik vind die langharige konijntjes zó leuk <3 Maar dan moeten ze inderdaad wel goed tam zijn, om ze zo vaak te kunnen borstelen.

@ Lientjuhh22, ze hebben geen donker hol, maar het nachthok wordt nog dichtgemaakt (zit nu alleen gaas voor, dus er is nog helemaal geen 'windvrije' plek). We kijken nog even hoe we dat doen.

Hier is het hok met de ren ook klaar. Afgelopen zondag hebben ze er overdag in gezeten, maar het koelde af, dus zijn ze weer naar binnen verhuisd (en nu wordt er helemaal niet zulk geweldig weer voorspeld). Hebben jullie enig idee wanneer ze écht naar buiten kunnen en ook direct buiten kunnen blijven?
Afbeelding
Het vrouwtje is -denk ik- schijnzwanger, ze hebben een heel nest gemaakt. Binnenkort toch maar laten steriliseren.
Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:46

Quellian schreef:
Wat onwijs leuk, Maaaarije!

Ik vind die langharige konijntjes zó leuk <3 Maar dan moeten ze inderdaad wel goed tam zijn, om ze zo vaak te kunnen borstelen.

@ Lientjuhh22, ze hebben geen donker hol, maar het nachthok wordt nog dichtgemaakt (zit nu alleen gaas voor, dus er is nog helemaal geen 'windvrije' plek). We kijken nog even hoe we dat doen.

Hier is het hok met de ren ook klaar. Afgelopen zondag hebben ze er overdag in gezeten, maar het koelde af, dus zijn ze weer naar binnen verhuisd (en nu wordt er helemaal niet zulk geweldig weer voorspeld). Hebben jullie enig idee wanneer ze écht naar buiten kunnen en ook direct buiten kunnen blijven?
[ Afbeelding ]
Het vrouwtje is -denk ik- schijnzwanger, ze hebben een heel nest gemaakt. Binnenkort toch maar laten steriliseren.
[ Afbeelding ]

wat een mooie ren :D

maar vind je dat niet heel onhandig dat je er zelf niet rechtop in kunt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:03

De twee rechter delen kunnen aan de bovenkant open, dus daar kunnen we rechtop staan. We konden hem niet 2 meter hoog maken, want dan gaan de katten weer de schutting over (tuin is afgezet) en open laten kon ook niet ivm de katten. Dus keuzes :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:04

Quellian schreef:
De twee rechter delen kunnen aan de bovenkant open, dus daar kunnen we rechtop staan. We konden hem niet 2 meter hoog maken, want dan gaan de katten weer de schutting over (tuin is afgezet) en open laten kon ook niet ivm de katten. Dus keuzes :D

okee, duidelijk :D

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:20

Hier worden de katten gewoon de ren uitgejaagd :+ Onze eigen katten proberen het niet eens meer haha

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:22

Wij hebben 9 katten, ik vertrouw ze niet allemaal als ik er niet bij ben... De konijnen lopen ook alleen maar los als ik erbij ben.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:24

Ligt natuurlijk ook heel erg aan je konijnen... 3 van mij vinden katten wel interessant, 1 niet, die gaat stampend en jagend achter ze aan

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:46

Ze kunnen nu gewoon permanent naar buiten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:51

Mijn bollen wol zitten gewoon buiten in de regen.. stom zijn ze haha, behalve als het echt hard regent, dan gaan ze toch maar naar binnen.

Zit te denken om aan de zijkant van het huisje ook nog een ingang te maken, is dat verstandig?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:07

Maaaarije schreef:
Mijn bollen wol zitten gewoon buiten in de regen.. stom zijn ze haha, behalve als het echt hard regent, dan gaan ze toch maar naar binnen.

Zit te denken om aan de zijkant van het huisje ook nog een ingang te maken, is dat verstandig?

dat doet hij hier dus ook, maar dan is er helemaal geen doorkomen meer aan met zijn vacht, dus dan moet hij toch maar naar binnen (gelukkig staat een deel van de ren onder de overkapping en kunnen we de ren scheiden, dus hij heeft wel altijd een loop stuk).
Gisteren waren we niet thuis, en toen heeft hij zichzelf helemaal nat laten regenen, hij was echt helemaal verzopen. En blij dat hij was toen hij op schoot in een handdoek afgedroogd werd :') <3

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:23

Eoweyn_x schreef:

Als ze vanaf binnen komen? Dan hebben ze wel een erg groot temperatuurverschil? Ik las dat konijnen niet goed tegen verschil kunnen...

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:41

Quellian schreef:
Eoweyn_x schreef:

Als ze vanaf binnen komen? Dan hebben ze wel een erg groot temperatuurverschil? Ik las dat konijnen niet goed tegen verschil kunnen...

ik zou persoonlijk nog een paar dagen wachten, nu met al die regen is het buiten nog niet erg lekker, aan het eind van de week wordt het beter.
Ook dacht ik dat de nachttemperatuur niet meer onder de tien graden mocht komen, maar dat weet ik niet zeker

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:02

Na ijsheiligen mogen ze permanent naar buiten, dus als het 's nachts niet meer vriest.