Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:12

Wat een knapperd en duidelijk op zijn plek! <3

Nimmy

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:08

Wat een knappe Aussies!

Zindelijkheid is het enige wat nog niet vlekkeloos gaat. Vanmorgen was bench vies, maar heeft ie niet gepiept (op eerste piep is vriend wakker en zorgt dat ie ff op de bak kan). En als hij moe of overenthousiast is dan heeft ie soms ongelukjes.

Nu laatste rondje uit, straks nog ff op bak en vannacht wekker weer zetten. Moeten we even wat extra aandacht aan geven, maar komt vast goed.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 09:36

Komt wel goed! Heb je de bench zo klein mogelijk gemaakt? Dan willen ze namelijk liever niet het eigen nest bevuilen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:00

Marlou_ schreef:
Komt wel goed! Heb je de bench zo klein mogelijk gemaakt? Dan willen ze namelijk liever niet het eigen nest bevuilen.

Nog niet, gaan we straks even doen. Gisteren terug van schoonouders, had half uur geslapen in auto thuis op bak doet ie niks. Loopt zelf naar bench om daar te plassen...

Als ie gewoon goed wakker is gaat ie keurig zelf naar de bak.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 10:02

Dan zou ik dat eens proberen. Gewoon dat ze net languit kan liggen. Het proberen voor te zijn is ook moeilijk. Ik heb een week lang evi geobserveerd en als ze aanstalte maakte naar de achter deur ging ze de tuin in en als ze plaste goed belonen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:11

Als hij naar bak geweest is komt hij altijd knuffel halen. Dat zit er al stevig in. Bak ook al voor de deur kunnen zetten. Nu volgende stap naar buiten.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:57

Thanks allemaal! :D
Ja hij is hier zeker op zijn plekkie. Ik ben helemaal verliefd op hem :o

Lastig met de zindelijkheid Nimmy. Wij maken nooit gebruik van een bench dus ik kan je er helaas geen tips over geven.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:38

Komt wel goed, we kunnen inmiddels wel bedenken waarom het overdag soms fout gaat.

En de nachten zullen ook wel goed gaan komen. Hij heeft het een aantal nachten goed gedaan, dus hij kan t wel.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:59

Dat je weet wat de reden is scheelt al zooo veel.
Goed bezig!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:09

Kleine tip: na 20.00 geen eten en drinken meer geven en zo laat mogelijk de laatste keer uitlaten. Wat er niet in gaat, hoeft er ook niet uit ;-).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:03

_Anneruth schreef:
Kleine tip: na 20.00 geen eten en drinken meer geven en zo laat mogelijk de laatste keer uitlaten. Wat er niet in gaat, hoeft er ook niet uit ;-).

Precies

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:29

keona schreef:
_Anneruth schreef:

Precies

Tussen 9.30 en 10.30 krijgt hij laatste maaltijd. Daarna nog rondje lopen, op bak zetten en de bench in tussen 11 en 12.

Dit ritme willen we er voorlopig inhouden. In de bench heeft hij geen water, verder wel.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:53

Vannacht is het goed gegaan! Halve bench ipv hele. Nu het overdag ook nog helemaal onder controle krijgen. Komt vast goed.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:02

Pff wat waa die van mij toch makkelijk als ik sommige pup verhalen hoor, sliep vanaf 8 weken door van 11 tot half8 en altijd droog geweest in de bench en was met 12 weken volledig zindelijk.

Zondag is hij meegeweest met een fotomeeting, zijn weer mooie plaatjes uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:27

Mensen hoe moet ik nog kunnen wachten met al die schattige foto's haha. Ik moet eerst nog een huis hebben :(. Mijn ouders zien me nu namelijk al aan komen haha en ik wil hem zelf opvoeden zonder dat mijn ouders etc zich ermee bemoeien.. Zijn er mensen die in Friesland of Zuid Holland wonen? Ik ben namelijk fotograaf en zoek nog knappe aussies voor mijn portfolio je krijgt dan flinke korting en je krijgt 8 tot 10 foto's op webformaat met logo :).

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:02

Wauw, wat een prachtige foto's! XxDiandraxX. Die eerste is echt super maar die andere ook.

@Nimmy: fijn! komt wel goed :-).

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:41

Die onderste 2 heb ik zelf gemaakt de eerste is van een fotograaf.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:55

Kan jij ook wel fotograaf worden :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:56

_Anneruth schreef:
Kan jij ook wel fotograaf worden :D

Nee joh, camera staat gewoon op automatisch.. Geen flauw idee hoe alles werkt met iso etc. Gewoon af en toe geluk met schieten.. ;)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 12:01

Prachtige hond zeg! Wij gaan in de zomer weer voor een pup en toevallig ook van de zelfde moeten als evi! We zijn er totaal nog niet over uit of het een reu of teef wordt. We willen dat het goed bij evi past qua karakter.
We zitten met de afweging door hormonen en testosteron gedrag haha maar als het een reu wordt gaan beide gecastreerd/gesteriliseerd worden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:58

Marlou_ schreef:
Prachtige hond zeg! Wij gaan in de zomer weer voor een pup en toevallig ook van de zelfde moeten als evi! We zijn er totaal nog niet over uit of het een reu of teef wordt. We willen dat het goed bij evi past qua karakter.
We zitten met de afweging door hormonen en testosteron gedrag haha maar als het een reu wordt gaan beide gecastreerd/gesteriliseerd worden.

Wij hebben een tot nu toe perfecte match. Zal vast goedkomen met de gekozen fokkers...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 13:31

Ja inderdaad! Het scheelt ook dat zij evi ook kennen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:57

Wat een knapperd Diandra!

In mijn ervaring werkt een teef en een reu vaak het beste :j
Ik twijfel nog over castratie. Hij leeft nog 5 maanden met een teefje in huis. Teefje wordt normaal eens in de 14 maanden loops dus dan zou het september zijn en dan wonen ze als het goed is niet meer samen. Maar doordat mijn teefje de laatste loopsheid is gedekt en een nestje heeft gehad vertrouw ik er niet zo op dat ze zich nu weer aan die 14 maanden houdt :P Met het teefje willen we nog 1 nestje fokken en daarna wordt ze gesteriliseerd.
Maar Dyson vertoont verder geen dominant gedrag door zijn hormonen. Hooguit af en toe rijgedrag naar het teefje toe. De dierenarts vond dat er geen reden was.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:19

EJuniorJoost schreef:
Mensen hoe moet ik nog kunnen wachten met al die schattige foto's haha. Ik moet eerst nog een huis hebben :(. Mijn ouders zien me nu namelijk al aan komen haha en ik wil hem zelf opvoeden zonder dat mijn ouders etc zich ermee bemoeien.. Zijn er mensen die in Friesland of Zuid Holland wonen? Ik ben namelijk fotograaf en zoek nog knappe aussies voor mijn portfolio je krijgt dan flinke korting en je krijgt 8 tot 10 foto's op webformaat met logo :).

Beetje afhankelijk wat je idee is heb ik hier een aus in Zuid Holland.

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:21

Wie komt er ook naar het aussie weekend van de ascn