Egelliefhebbers verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 23:22

:') :') :')

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:42

:D :D

Waar heeft ie nu z'n tanden in gezet??

Ik heb de foto's van die wilde egels terug gevonden, waar ik in het begin iets van zei.
Ik zal kijken dat ik ze kan scannen, kunnen jullie ook even meekijken *-:)

MabuPets

Re: Egelliefhebbers verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:23

oh wat zijn ze toch leukk! :D

Ik heb trouwens een vraagje. Ik ben al een aantal dagen aan het brainstormen dat ik voor Frits een natuurlijk ingerichte bak wil maken, ipv zijn paarse loopwiel en zijn huisje met raampjes erin :+
Nu bedacht ik me, Witbuikjes leven in de natuurlijk in halfwoestijn gebieden en Savanna gebieden.
Heeft iemand zijn witbuikje al eens op deze soortgelijke ondergronden proberen te houden. Dus droge aarde of iets dergelijks? Of is er een reden waarom niemand deze ondergronden gebruikt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 21:56

Meelwormpjes, ikke! En ben benieuwd naar de foto's!

Ik heb wel eens meer 'natuurlijke' inrichtingen gezien, en dan vooral vaak combinaties met bijv houtsnippers en zand. Ik denk dat de meeste mensen het niet gebruiken omdat het onhandig is met schoonmaken, de egel snel vies wordt, het niet zo goed geurtjes opneemt etc.

Geen egel, wel een stekelbeestje :D Nieuwste aanwinstje. Een tenrec! Waren twee verwaarloosde tenrecs opgevangen door iemand maar het bleken 2 mannen te zijn en ze vochten, dus ze kon ze niet allebei houden. Nu zit hij dus bij mij en mag hij hier wat verder opknappen :D
Ondanks de stekels is het geen familie van de egel maar een compleet ander diertje :)

Afbeelding

Afbeelding

Slaperige hoofd :')

Afbeelding

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:01

Leuk!
Je familie wordt steeds groter. ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:42

Gespot vanmorgen vroeg in de tuin :) Eén van mijn kleine stekelige vriendjes had blijkbaar nog een dorstje :P 's Avonds komen ze mee de brokjes afsnoepen van de zwerfkat die hier komt eten, en vanmorgen was ie er dus weer <3

Afbeelding

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:39

Ahhh wat een lieve foto's weer <3 <3 <3!

@fiffil, weet jij nog een paar goede adresjes waar je een egeltje vandaan kunt halen, ik weet dat je het al eens genoemd hebt ooit, maar ik weet het niet meer :').

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:34

Ik kom even binnen vallen als stille meelezer, vind al die egeltjes zo schattig.

Misschien leuk voor egelliefhebbers bij de Kwantum heb ik van de week een super leuk kussentje gehaald:
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:09

Pandora2 wat leuk!
En QueenE bedankt voor de tip volgens mij zit er hier wel een Kwantum in de buurt, binnenkort maar eens kijken :D

Witbuikjes zijn momenteel heel lastig te krijgen er is redelijk veel vraag en weinig aanbod. Ik ken meerdere fokkers maar veel hebben er wachtlijsten, soms zelfs van een jaar. Ik denk dat momenteel je beste kans nog is om naar de beurs in Houten te gaan en te kijken of daar een goede fokker staat.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:28

Weet je ook wanneer die beurs is?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:41

Doen egeltjes ook zo'n soort van paringsdans ? Gisteravond kwamen mijn 2 stekelige vriendjes het eten van zwerfpoes afsnoepen en na hun maaltijd gingen ze om elkaar heen draaien en heel de tijd zo van die knorgeluidjes maken...soooo cute <3 Zouden daar babies van komen denken jullie ?
Had mijn fototoestel alvast mee naar buiten genomen, omdat ik weet dat ze er elke avond zijn, maar de flits werkte niet... -O- stom ding :')

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:24

Hahaha, klinkt wel aannemelijk :j. wel heel cute hoor, egelbabies <3 <3 <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:29

Ja, zou idd heel erg leuk zijn ! Uitbreiding van het gezinnetje <3 Alleen zal ik ze dan pas te zien krijgen als ze al flink uit de kluiten gewassen stekeltjes zijn denk ik... :+
Heb vorig jaar zo'n jonkie uit de kelder gered...moeders zat bovenaan de trap te gillen...ben toen maar wezen kijken en beneden zat die kleine... trap omhoog lukte niet, arm ding :7 :D

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:47

hyppolyte schreef:
Weet je ook wanneer die beurs is?

7 juni is de eerstvolgende :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:54

Ja, egels die gaan paren kunnen aardig wat herrie maken :D Hoop geknor, maar het mannetje "zingt" soms ook naar het vrouwtje. Dus grote kans dat je straks kleine stekelbaby's in je tuin hebt!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:59

*\o/* *\o/* Een herrie is het zeker ... zwerfpoes is er bang van :')
Ik hou mijn fototoestel al klaar voor als het zover is ! :D

Gefeliciteerd Fiffill !

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:09

Wat is het rustig hier!

Hoe gaat het met alle egeltjes?

Mijn Fritsie heeft een opstandige periode. Hij wilt geen brokjes meer eten nu ik hem ook Rauw bij voer. Hij laat gewoon 2 dagen zijn brokjes staan. Zelfs als ik ze fijn maal en meng tussen zijn vlees weet hij nog steeds de kleine stukjes er tussen uit te vissen :Y)

Dus hij is nu volledig over op vlees en insecten en wat groente en fruit dat hij lekker vind. En ik moet zeggen hij is nu veel beter op gewicht te krijgen en te houden met het vlees.
Als toevoeging krijgt hij een keer in de week Carmix over zijn eten, een vitamine preparaat welke ook gebruikt worden in dierentuinen voor grote katachtigen en reptielen etc. Tot nu toe ben ik erg tevreden over het resultaat :)

Afbeelding
<3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 18:23

Wel uitkijken dat hij geen tekorten krijgt, rauw voeren wordt om die reden afgeraden. Ik voer zelf veel rauw maar ook nog brok bij. Om (deels) rauw te willen voeren zonder tekorten moet je je wel echt goed inlezen, dat is met dit soort dieren helaas niet zo makkelijk als bij honden of katten.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:08

Nee klopt, daarom wou ik hem brok bij blijven geven. Maar meneer vertikt het nu om het te eten nadat hij rauw heeft gekregen. Hij laat makkelijk dagen zijn eten staan als ik hem brok (bij) voer :x Na weken proberen heb ik het opgegeven. Mag ik vragen hoe het dieet van jou egeltjes eruit ziet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 01:43

Ik zit momenteel in het buitenland met slechte verbinding dus kom er later op terug, maar welk brok voer je?

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:41

Oh dat is ook vervelend.. Wat nou als je hem eerst brok geeft en dan pas rauw. Als hij van de brokken heeft gegeten. Of hongert hij zichzelf dan uit?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:39

Zo, ik ben weer thuis, dus dat typt wat makkelijker :D Wat je ook kunt doen is een mix maken, ik doe dat zelf ook (alleen doe ik er dan geen brok door). Ik gooi van alles door elkaar en vries dat in in van die ijsblokjesvormen. Heb je precies een portie per keer, ideaal. Je zou ook brok er doorheen kunnen mengen (evt in kleine stukjes breken met vijzel of een plastic zak en hamer)

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:47

Hallo!
Mijn egeltje is binnenkort jarig en ik heb bij een webshop een insecten mix van gedroogde sprinkhanen, meelwormen en garnalen gevonden. Alleen kan ik niet zo snel op internet vinden of egeltjes ook garnalen mogen, weet iemand dat toevallig?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 17:09

Ja dat kan, pas alleen wel op met gevriesdroogde beestjes want die kunnen voor verstopping zorgen. Levend is altijd beter. Van de gedroogde gewoon niet teveel tegelijk voeren.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:27

Oke, bedankt!