Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fourseasons schreef:Hier weer een verschoond hokje en heb bij de witte ook even het kontje gewassen en een beetje bij geknipt. Die kooi op de vorige pagina ziet er trouwens nog best schoon uit voor het verschonen.
Kan ik niet.
En altijd zitten die haren in de weg....
net een kat hoe die je ineens kan aanvallen en bijten
hier helpt de onderbuurvrouw (tevens oud-eigenaresse)
alleen de kont van de witte word hier altijd vies en hok is altijd wel schoon. Wassen doe ik ook maar héél soms, knippen doe ik meer. Stefaaah schreef:xIrlijn schreef:Ik had hier ook nog nooit van gehoord. Best een eng idee..
Ik ook niet.. Gisteren mijn pak zaagsel leeg gemaakt, toch maar naar iets anders op zoek gaan nu!
Het klinkt behoorlijk ernstig en ik kan me voorstellen dat die stofdeeltjes gemakkelijk schade aanbrengen in de longen. Maar aan de andere kant zijn er zo veel cavia's die gezond oud worden op zaagsel (vind dit wel een beetje het 'ik kan roken want mijn opa is er ook oud mee geworden' argument, maar goed). En het is hartstikke gemakkelijk en fijn spul voor in de kooi. Wat zou anders het meest voor de hand liggende alternatief zijn? Stro?
Stro lijkt mij ook niet bepaald comfortabel, maar wat is dan het alternatief? Die bedxel snippers vind ik persoonlijk niet zo fijn, en alleen kattenbakkorrels lijkt me ook niet lekker voor ze. Ik heb het idee dat je dan direct uitkomt op speciaal zaagsel/houtsnippers waarbij de prijs behoorlijk stijgt..