Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 14:33

Mooi. Ik ga hem ook bestellen :D succes met opbouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:37

Splash_ schreef:
He Joolien en loez ook op het Sphynx breeders forum? Ik vind het maar een raar clubje....

Ja er zitten aparte tussen maar ook een boel mensen met veel kennis en kunde.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:51

Joolien schreef:
Splash_ schreef:
He Joolien en loez ook op het Sphynx breeders forum? Ik vind het maar een raar clubje....

Ja er zitten aparte tussen maar ook een boel mensen met veel kennis en kunde.
ik lees vooral en af en toe een reactie....zoals Joolien zegt, een paar vreemde eenden en ook veel mensen met verstand van het ras.....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 21:54

Oh ja die zitten er ook wel bij. Alleen ik heb er een beetje een raar gevoel bij bij het hele groepje. Ik zou een kitten kopen bij een cattery, die werd helemaal de grond ingeboord omdat zijn hcm testen alleen via dna zouden zijn gedaan. Van 2 fanatieke posters pbs gekregen. Ik telefonisch contact gezocht met fokker en bleek wel allemaal in orde te zijn. Toen werd de cattery van het een op het andere moment compleet opgehemeld en de pbs die hun mij hebben gestuurd wisten ze opeens de waarheid niet meer van. Ja ja...... Niet gek dat ik heb afgebeld. Vertrouw dat hele zaakje voor geen meter. Dus ik heb zeker mijn twijfels bij diegene die je van het is daar op dat forum.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:55

Splash_ schreef:
Oh ja die zitten er ook wel bij. Alleen ik heb er een beetje een raar gevoel bij bij het hele groepje. Ik zou een kitten kopen bij een cattery, die werd helemaal de grond ingeboord omdat zijn hcm testen alleen via dna zouden zijn gedaan. Van 2 fanatieke posters pbs gekregen. Ik telefonisch contact gezocht met fokker en bleek wel allemaal in orde te zijn. Toen werd de cattery van het een op het andere moment compleet opgehemeld en de pbs die hun mij hebben gestuurd wisten ze opeens de waarheid niet meer van. Ja ja...... Niet gek dat ik heb afgebeld. Vertrouw dat hele zaakje voor geen meter. Dus ik heb zeker mijn twijfels bij diegene die je van het is daar op dat forum.
ja dat was zeker apart toen ja....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 10:23

Voor de instagrammers, is een erg grappige devon rex om te volgen: thousandfacesofstitch
En mijn favo sphynxen; alf_and_dips

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:06

Splash_ schreef:

Dat is wel vreemd ja. Een daarvan was Wil zeker? :P

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:08

Joolien schreef:
Splash_ schreef:

Dat is wel vreemd ja. Een daarvan was Wil zeker? :P
die is erg fanatiek.....

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:10

Ik ga de Cattery waar ik mijn sphynxen ga kopen niet een daar vermelden....heb er een goed gevoel bij en ze testen heel goed en dat vind ik belangrijk.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 16:57

Ja klopt, wil oa. Maar dat zij opeens ook de waarheid niet meer weet van haar pbtje en vervolgens die cattery zo de hemel in prijst geeft mij echt geen goed gevoel.

De cattery waar mijn kitten vandaan komt is wel geregistreerd op het forum, plaatst afentoe wat maar houdt zich verder afzijdig. Zij worden wel Door iedereen aangeraden en hebben alles in orde.

Fijne mensen, heb de testen zelf in gezien. Goed gevoel bij, mooie katten, aardige mensen, schoon en verzorgd. Ik betaal wel iets meer dan het gemiddelde maar dan heb ik wel een plek waar ik terug op kan vallen indien nodig.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:00

Splash en dat is fijn! Liever idd iets meer betalen...en dan openheid en eerlijkheid krijgen, dan zulke rare dingen....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:01

Precies Loes :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:20

Splash_ mag ik vragen bij welke Cattery je de kitten 'besteld' :P hebt ?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:47

Op elk forum vind je wel van die doorgeschoten wausen. :P
Kijk alleen hier op bokt al.

Ik heb inmiddels 4 katten aangeboden gekregen waarvan ik bij 1 niets meer hoorde zodra ik doorvroeg, de 2e heeft blaasgruis en is qua dieet niet te combineren met Mo (die heeft een voedselallergie).
De 3e en 4e hoop ik allebei te gaan bezoeken en daarna pas neem ik een besluit.
Beide kunnen evt wat langer bij hun huidige baasjes blijven, mocht dat nodig zijn (wordt 20 mei geopereerd), zijn kerngezond en nog redelijk jong (de een is ong 11 maanden en de ander ong 2,5 jaar), vrij rustig en passen erg goed in het plaatje wat ik voor ogen heb.
De jongste is nog(?) wat schuw, zal wat langer de tijd nodig hebben om te wennen maar schijnt een heel leuk katje te zijn als ze eenmaal wat ontdooit.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:58

Hoe komen jullie aan de herplaatsers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:01

BloemBloem schreef:

Eerste kregen wij aangeboden, de 2e bij toeval in het asiel en de 3e via marktplaats.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:03

Wat een mazzel Jolien.

Ik twijfel zo... zit aan allebei voor en nadelen.
Kitten of 'volwassen' kat.

Vanavond eerst maar weer een poging doen om
mijn man over te halen gnagna

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:08

Bloembloem, ik stuur je even een pb.
Lor, klinkt goed de laatste 2 :) gewoon allebei bezoeken en kijken of het klikt. Spannend hoor... Leuk!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:08

BloemBloem schreef:

Goed oriënteren. :)
Ik heb gezocht op kittentekoop.nl, baasjegezocht.nl en dierenasiels.com.
Daarnaast op diverse fora nog een oproep gedaan met daarin een uitgebreide beschrijving van wat ik zoek en wat ik denk dat bij Mo past.
Het wordt overigens wel weer een haarbal, nakies passen helaas niet bij mijn Mo qua karakter.

Splash:
Ben heeeeel benieuwd naar de katten in kwestie, mn de zwart-witte (de jongste) vind ik geweldig omdat ze een zwarte vlek op haar neus heeft. <3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 17:10

Klinkt leuk Lor! Heb je al een afspraak met de mensen gemaakt om kennis te maken?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:15

De een bemiddeld voor een kennis van haar en ging deze week iig contact opnemen met die kennis en mijn verhaal doorgeven (qua wat ik kan bieden enzo), de ander heb ik vanmiddag een PB gestuurd om een afspraak te maken. :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:37

Nog 5 nachtjes slapen en dan ga ik knuffelen met mamma poes to be en alle anderen die ze hebben :) zo'n zin in

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 08:04

Leuk Loes :D kan ik me voorstellen dat je daar zin in hebt. En leuk en gezellig dat je gewoon zo welkom bent bij hun.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:46

Ja absoluut, terwijl het nog meer dan een jaar duurt....:)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:11

Nog 18 dagen! Dan komen onze Devons!
Ik ben het huis aan het aanpassen, vrijdag de Krabpaal in elkaar zetten.

Zijn best nog wat dingetjes die ik moet doen voordat ze komen!