Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:56

Nou dat wordt goed voer inslaan dus. Jemerkt echt welk voer je gebruikt. Het voer wat wij gebruiken zie je echt dat devacht gaat glanzen. We hebben tijdje ander voer gebruikt. Daar werd mn oudere kat veel doffer door. Dus maar weer het oude vertrouwde gebruikt.

Ik kan echt niet wachten tot ik haar kan halen over 4 weken. Tis echt een droppig pluizenbolletje. <3

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:41

Spannend he :)
Oooh en het blijft zo leuk, als je iets al zolang wilt..en dan gaat het eindelijk gebeuren en oooh tis ook zo gezellig :)
Welk voer gebruik jij?
Ik heb nu visan van Optima..moet m ff opmaken en dan wil ik die orijen proberen..maar die doffe vacht herken ik van de RC..gek eigenlijk wel, want die staat hoog aangeschreven..maar voor mijn dieren werkt het niet..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:14

Aanstaande zondag gaat Pepper mee naar de show in Houten, ben benieuwd wat ze van haar vinden. Wij vinden haar sowieso al helemaal geweldig <3

Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:32

Amy77 schreef:
Spannend he :)
Oooh en het blijft zo leuk, als je iets al zolang wilt..en dan gaat het eindelijk gebeuren en oooh tis ook zo gezellig :)
Welk voer gebruik jij?
Ik heb nu visan van Optima..moet m ff opmaken en dan wil ik die orijen proberen..maar die doffe vacht herken ik van de RC..gek eigenlijk wel, want die staat hoog aangeschreven..maar voor mijn dieren werkt het niet..

Ja sta ook echt te stuiteren *\o/* wil elke dag wel bellen hoe het gaat... mja dat kan niet :P

Ja he.... ik durfde niet te zeggen dat het RC was... maar inderdaad RC werd haar vacht echt dof van :=
Wij gaan Nutram Kitten gebruiken en voor onze kat van 1,5 zijn we nu overgegaan op Nutram Adult..

het is ook wel echt een dropje Yom <3

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:58

Spannend Yom! De grootste broer van onze dame gaat ook naar de keuring, ben benieuwd.

Hier doet de oudste (htk) kat het heel goed op RC, kitten ben ik er langzaam op aan het overzetten. Maar als ze daar niet goed op gaat moeten we dus maar doorwisselen met voer!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:10

Kan je ook met een liefhebber kat naar de keuring/shows?
Want wij hebben haar gekocht als liefhebber en geen fok.... Maar zo'n show lijkt mij wel eens leuk... zou dat mogen?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:58

Hihi, wat ben ij netjes door dat niet te zeggen Annemieke (over de RC)..och weet je, overal is een mening over en tevallig dat voer ben ik niet blij mee, waar anderen hun dier het er mss juist wel weer goed opdoet ;)

Knapperd die Pepper..leuk zo'n show..wist helemaal niet dat dat zo jong al mocht/kon? (bn er ook niet in thuis hoor, die keuringen en shows..ben ook liefhebber van het ras en wenig verstand ervan..weet wel wat ik mooi vind, dat dan weer wel, haha).

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:14

Ik heb mijn princess nog helemaal niet met julli gedeeld :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 21-01-14 22:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:15

Ooooh gut.. herken er zoveel van Liara in. <3 Wat een poppetje.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:16

haha ik wijzig steeds, maar presteer t om telkens dezelfde foto te plaatsen..monumentjem poging nr 2 :P

edit: gelukt...och wel jammer, zie dat ze minder mooi zijn geworden door het uploaden..maar het geeft iig een beeld :)

Thansk Roosch (gaat in je profiel spieken wie welke is bij jou)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:19

Ochja, die met die mooie ogen!! Typisch is dat he, 2 totaal verschillende poesjes en toch zo gelijkend in uitstraling..echte meiden haha

Deze foto's zijn trouwens van vorige maand, vlak voor de Kerst..toen was ze nog 4,5 maand..wat gaat het snel allemaal..dr kraag en tussen dr benen begint nu flink te groeien, leuk is dat!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:41

je kunt meedoen met een show in de huiskatten klasse. Alleen als je een kat hebt van een bepaald ras maar dan zonder stamboom, lijken ze toch weer teveel op een raskat en heeft dat niet veel zin

Je kunt ook meedoen in de klasse van het ras van je kat. Als je geen stamboom hebt, moet je je kat laten determineren, oftewel je kat door 3 keurmeesters laten keuren of deze mee mag doen met de klasse met stamboom.

Je kunt proberen dus

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:52

Ik zie er echt wat van Liara in terug.. :D

Afbeelding

Liara heeft trouwens geen papieren dus officieel een nep-MC. :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:54

Ochja, snap wat je bedoeld!
mijne is ook een nepperd hoor, hihi..papa en mama ken ik van kitten van aan en ook van een officiele fokster gehaald, maar zonder stamboom genomen..dus ja, ik dan automatisch ook zonder stamboom en das mij helemaal prima, gezien ik geen doeleinden voor haar heb :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:59

Ik heb er wel een geschikt voor shows (heeft in het verleden zeer goede resultaten
behaald bij de vorige eigenaar, zijn beide ouders ook), maar ik vind die shows 10 x niets :7

Ik ben 1 x wezen kijken, maar ik kreeg er de kriebels van :+
Ik vond de stands leuker en Jack was heel blij met zijn stinkmuis die ik voor hem gekocht had!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:18

Wat moet ik me bij zo'n show voorstellen eigenlijk?
Ben ooit als kind eens met mn vader mee geweest, katten kijken, hihi..maar was nogal onder de indruk destijds van de herrie en chaos en al die katten in kleine beches..en vooral veel 'arrogante' mensen, die ik toen als bozig omschreef :P..dus heb er echt een totaal verkeerd beeld bij denk ik :P Maarja, als je kind bent, zie je de dingen vaak heel anders he, haha.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:24

Nou ik ben een jaar geleden geweest, maar idd katten hele dag een kleine beches, veel geleur met katten en idd aparte mensen :+

Ik vond het niets :') diegene met wie ik was ook niet (zij heeft zelf 11 coons)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:26

Wauw wt een mooiert amy <3

Liara is ook echt een mooi poesje <3

Myla (zo ga ik haar noemen) heeft een stamboom. Dus dan zou je mee moeten doen met de stambomen show? Maar dat mag gewoon. Of moet ik dat vragen aan de fokker. (Niet dat ik mee zou doen mar misschien voor in de toekomst)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:26

Sjo, 11 Coons.. :D :D Dat is vast een gezellige, drukke bende.

Fluf van ons miauwde ons luid wakker vannacht. Dacht eerst dat ze voor het eerst krols was geworden, maar het blijkt gewoon niet echt een slim poesje te zijn.. :(:)
Ze slapen al sinds het begin bij ons op de kamer, maar ze was ons + de andere kat kwijt vannacht.. ik ben haar gaan zoeken nadat ze me wakker miauwde.. wat blijkt.. ze zat tegen de gesloten logeerkamerdeur te miauwen in de veronderstelling dat we zoooomaar die deur dicht hadden gedaan.
En maar miauwen.. Tsja, onze andere kat is ook doof dus die sliep er gewoon doorheen, beetje jammer dat ze vrouwtje wel wakker had. :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:27

:') hahaha

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:29

Och dus nog steeds zo :P Ik was een jaar of 10, hooguit en daarna nooit meer geweest.
Ben nooit zo van de 'kliekjes' en je ziet toch vaak dat er veel jaloezie om de hoek komt kijken bij dergelijke dingen. Nu ben ik totaal niet op de hoogte van kattenshows ed, puur gebaseerd op wat ik als kind ervaren heb..maar zo te horen is het nog steeds niet echt mijn ding'.
Hoe werkt zoiets? Als je wilt fokken, dan wil je een lijn opzetten en dan moet je denk ik die shows wel afgaan vermoed ik? Om je kat goedgekeurd te krijgen en cijfers etc?

Dank je Annemiek :) Zij ook erg blij met haar..vind dr vooral nóg leuker, dan ze mooi is :) (uh je snapt me wel he, vind dr erg mooi, maar vind dr nóg leuker, haha)..

Hoe oud is ze Roosch? Hoorde in de wandelgangen dat met een maand of 6 de krolsheid al wel kan beginnen (ok jouwe is wat knullig dus hihi)...ben benieuwd bij ons scheetje, ahum..tis een loedertje, dus dat zal me wat gaan worden haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:31

Liara is van 17 mei, maand of 8 als ik goed geteld heb.
Onze andere poes is van 23 maart en die is rond de kerst voor het eerst krols geworden. Direct afspraak gemaakt voor 3 weken daarna om te laten helpen, drie keer raden.. weer krols.. :') En dat was me een operazangeres kan ik je vertellen.. :') Normaal een heel stil poesje, in tegenstelling tot Liara, dus ik houd m'n hart vast..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:33

hihi, oh oh..dat beloofd wat..en hier ook :P
Haar moeder was erg stil bijdr krolsheid, haast niets te merken..dus ik doe aan wishfull thinking haha

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:35

Ik snap je.

Dat heb ik met onze htk ook. Het was een leuk eigenaardig poesje. Toevallig ook wel mooi maar haar eiganaardigheid trekt mij heel erg. Ze is gewoon raar :')

Bij Myla... Tja wat zou ik zeggen. We wilde een maatje en meeste netjes waren ver weg of allemaal verkocht. Dus we waren blij dat ze nog over was. Karakter moeten we dan nog maar zien.
Je gaat dan kijken naar een kitten die meer oog voor dr broertjes heeft dan voor jou.
Dus blijft lastig inschatten.
Maar we werden wel heel vriendelijk ontvangen door de volwassen coons die er liepen :)

Roosch oorpluggen kopen :=

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:12

Wat leuk een MC topic <3
Heb al een paar mooie exemplaren voorbij zien komen!!

Wij hebben van huis uit een aantal MC gehad. En vindt het persoonlijke ook prachtige beesten.
Dus toen ik uit huis ging wou ik ook graag een MC. Echter is mijn vriend helemaal geen kattenmens haha :Y) Maar uiteindelijk ging die toch akkoord. Dus toen heb ik via internet 2 katten gevonden (1 kruising britse korthaar en de MC).

De MC was niet goed verzorgd. Was erg mager en had gigantische knopen in zijn vacht. Ondertussen is zijn we nu een half jaartje verder. Paar bezoekjes aan de trimster gehad, goed voer, ontwormd en ontvlooid en hij ziet er al stukken beter uit.
Hij is nu bijna 2 jaar dus ook nog lang niet uitgegroeid.

Afbeelding
Ze moesten in het begin heeeeel erg wennen aan de hond. Dat waren ze niet gewend. Maar ondertussen zijn het dikke vriendjes <3

Afbeelding
Zelfs mijn vriend ins inmiddels helemaal om haha.... En de katten liggen ook altijd het liefste bij hem :+