Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:55

hier merk ik niets van storm. Vanmiddag 2 uur op speelweide gestaan tussen asielhonden en vanavond nog een klein uurtje gelopen. Ze liggen heel gek beiden in coma ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:57

MyWishMax schreef:
Lief :+:

Hier thuis is het te merken dat er storm voorspeld is. Tay heeft de hele dag straaljagertje gespeeld en toen heb ik hem nog een keer extra meegenomen en expres dwars door het dorp heen (zaterdag dus druk). Vriend zei dat hij de laatste tijd soms ineens blaft naar andere honden, mensen of eigenlijk naar van alles. Maar ik merk er al weken niks van, zelfs vandaag met die drukte niet. Het zal toch niet zo zijn dat hij met Tay krijgt wat ik met Tessa heb? := Bij mij is Tessa veel heftiger qua uitvallen, bij hem is Tay dus veel vervelender?

Er ging al eerder een belletje rinkelen bij de naam Tay en nu je Tessa noemt valt het kwartje :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:05

:D Bij mij viel het kwartje ook pas bij het filmpje hoor :o

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:16

Ook hier valt een kwartje :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:18

:') Dat krijg je met die invoering van de euro, die kwartjes moeten van ver komen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:42

ja merel ook hier valt een kwartje :P (ok ok geintje haha)

ik heb heeeerlijk getraind vandaag, hadden een lesje impuls control, super aandacht, super voer wijgeren en netjes aan een slappe lijn mee lopen :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:58

Vandaag fotomeeting gehad.

Wat een puber had ik mee. Had hem eerst los. Tot dat hij er opeens vandoor stoof en nergens op reageerde. Spelen met honden die voorbij kwamen. Toen ze die uiteindelijk aan de lijn deden kwam hij ook eindelijk weer bij mij. Toen uit nood maar aan de lijn gehouden. Moet daar nog meer mee trainen bij andere honden.

Verder met speelkwartiertje nog wel even los gelaten. Hij is zo'n waterrat. Hier ff 2 voorproefjes

Afbeelding

Afbeelding

actie
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:09

Haha ik liep vandaag ook al tegen die problemen aan. Ik was diegene met die zwarte labrador. Zijn concentratie op mij was helemaal weg. Terwijl hij normaal altijd op mij gefocust is.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:15

Zullen wel te veel prikkels geweest zijn. Ook het water was hij niet bij weg te houden.
Gaan we weer lekker trainen. Ook dat hij niet overal het water in mag moet getraind worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:28

Ja denk ik ook. Train wel veel met hem in drukke ruimtes. Maar daar zijn niet zoveel honden haha.

En deze is ook veelste gek op water.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:32

JesdaPower schreef:
Ik wil Jinn graag laten röntgen wanneer hij ouder is. Alleen is dat erg duur? Op dt moment heb ik daar 't geld niet voor

Moet het officieel voor aan keuring fok, of enkel als sportkeuring?
Sportkeuring doen ze in Budel voor een 70 euro, dan worden er foto's genomen (met roesje) van rug, heupen en elle bogen. Die mensen zijn daar echt goed in!

En voor de officiële heupfoto's (met inofficiële ED, OCD en rug) heb ik daar een maand geleden een 150 euro betaald.
Nogmaals, echt goede foto's.
Mijn teefje had gelukkig A1 heupen (komt nog wel 35 euro bij voor de beoordeling), goeie rug, niks van spondylose o.d. te zien, ED en OCD vrij, alles prima in orde :)
Beetje O.T. :+

Btw hier ook border collies waarmee aan de schapen getraind wordt.
Deze zomer helaas geen wedstrijden gelopen, beetje erg pech jaar, een hond met epilepsie door de medische mallemolen, eentje had er een spierscheur met langdurige revalidatie, de derde een nood-op waarbij ze met meer als 30 hechtingen dichtgenaaid moest worden...pfff. En deze week het 4e exemplaar een verstuikte poot :(
Onze herplaatser doet het goed, en is fit en heel gebleven gelukkig *\o/*
Ik hoop dan deze winter wel nog te kunnen trainen, en volgend jaar toch zeker 1 of 2 honden wedstrijd klaar te hebben...

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:16

Ik mag zometeen weer naar de training met mn hondje kenny :)
En over een paar weken een behendigheidproefles :p

Even een vraagje: wat doen jullie als jullie hond opeens zn halsbamd afdoet met wandelen? Gewoon wandelen aan de lijn, maar zodra hij zich ook maar een beetje in het nauw gedreven voelt is ie gelijk weg. Halsband zit al best straks, soms zijn t wel situaties die je uit de weg kan gaan, maar vaak ook niet.

Ik heb een keer een fotomeeting gedaan met kenny, toen had ik m alleen nog niet zo lang, ik zou graag nog een keer een fotomeeting doen om te vergelijken hoe die nu is. (Dat was de moeilijke honden meeting die

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:34

Dan zou ik 'm een tuig om doen, in plaats van een halsband. Mijn hond wil alleen rennen met vuurwerk, dus dan heeft hij twee halsbanden aan twee lijnen en twee jachtlijnen om als we gaan wandelen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:35

Oke, tuig daar doet ie vaak ook zn kop uit, maar dan is ie nog niet los

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:51

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:48

Gisteren weer lekker met ze wezen wandelen. Zijn bij het water geweest en daar vermaken ze zich prima :) Zaterdag ochtend nog even naar behendigheid geweest, even paar keer door de tunnel/slurf laten racen en toen weer lekker naar huis. Echter was hij niet moe dus ben een uurtje/1.5 later nog even wezen wandelen.

Vrijdag examen GG1 met Jesda!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:23

Sassy schreef:
Btw hier ook border collies waarmee aan de schapen getraind wordt.
Deze zomer helaas geen wedstrijden gelopen, beetje erg pech jaar, een hond met epilepsie door de medische mallemolen, eentje had er een spierscheur met langdurige revalidatie, de derde een nood-op waarbij ze met meer als 30 hechtingen dichtgenaaid moest worden...pfff. En deze week het 4e exemplaar een verstuikte poot :(
Onze herplaatser doet het goed, en is fit en heel gebleven gelukkig *\o/*
Ik hoop dan deze winter wel nog te kunnen trainen, en volgend jaar toch zeker 1 of 2 honden wedstrijd klaar te hebben...

Wat een ellende Sassy, ik hoop dat ze er allemaal snel bovenop komen.
Ik ben de nationale trial hier misgelopen, door tijdgebrek, en het werd (wéér :( ) aan de andere kant van IJsland gehouden.
Hopelijk wordt er een lokale (mwoah, 200km hier vandaan) gehouden in november, zijn vage plannen voor. Als die doorgaat wordt dat de eerste keer voor mij en Gláma.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:27

Mag ik mij hier melden? :D

Ik doe op dit moment 'sociale huishond' met mijn border collie x friese stabij Siepie!
30 november heb ik examen en als we geslaagd zijn starten we met behendigheid!

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:31

Leuke hond zeg!
Sassy, wat een ellende zeg, jij hebt je portie voor de komende jaren weer gehad!

Leuk dat herfst weer, ik waaide bijna weg. Eerst speuren in storm en keiharde regen. Gelukkig werd het daarna even droog (na een uur opwarmen en opdrogen in de kantine) Met appel alleen nog storm, wat ervoor zorgde dat Tay al dartelend over het veld ging.
We hoeven nu met bijna geen enkel commando nog een groot handgebaar, enkel nog een stemcommando. Maar vandaag deed hij vanalles uit zichzelf. _O- Ik had vandaag dus een hond die elke keer aan de voet ging, om de stoel heen rende, voor me ging zitten en dan ging het riedeltje weer opnieuw. Houdt dan je lach maar eens in :D Vandaag is hij alweer 6 maanden!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:10

Ach, de uk <3 Heb je recente foto's van Tay?

Wij hebben vanochtend kort behendigheid getraind, moest eerder weg ivm werk. Boefje deed het goed! Vooral 2x2 methode paaltjes met clicker vindt hij tof!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:17

Ja, ik vind ook dat we wel ellende genoeg voor de komende jaren gehad hebben ;)

We hebben begin volgend jaar evt. fokplannen met ons teefje, maar dan moet ik ze wel heel kunnen houden tot dan O:)

Easy (de herplaatser) doet het boven verwachting goed, zo goed dat ik erover aan het denken ben hem dan maar mee te nemen naar de clinic van Derek S. over 2 weken :D

@Kuggur, dan hoop ik echt voor jullie dat het weer eens meezit, en dat het dit keer wel door kan gaan!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:21

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:10

Oh, lekker ding hoor!! En hij kan al come bye zie ik, haha!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:03

Wij sijn weer terug van de vakantie, heerlijke wandeligen gemaakt en Bodhi deed het echt bovenverwachting goed! Ben benieuwd of het frisbeeen vanavond doorgaat haha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:08

Deze wil ik jullie niet onthouden, mijn manneke <3:

Afbeelding