Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:08

ps ik zou best graag een paar keer een ECHT goede ringtraining willen volgen, ik ben geen beginner dus wil ook echt wat leren
maar ik zou niet weten waar.. heb het in het begin een paar keer gedaan en vond er echt werkelijk niks aan, alles wat ze zei kwam ongeloofwaardig over of wist ik al :S
dus ideeen wie nou ECHT goed is?

LhinnOlijf

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:30

Ja ik ken iemand, woont richting Eindhoven en probeer met haar een workshop af te spreken voor de belgen mensen. Ook anderen zijn welkom hoor, maar per ras oefenen is vaak net wat makkelijker ;)

Bij KVN te Nieuwegein wordt er iedere donderdag ringtraining gegeven door een ex- junior handler. de beste man is ondertussen +/- 45 jaar en kan goed uit eigen ervaring vertellen. Ik al mede leek leer iedere week van hem nuttige tips. In Didam en Apeldoorn zitten ook KC's die het goed uitleggen.

Wat zijn je eigen eisen/ werkpunten als het gaat om ringtraining?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:20

Toppie dank je, hebben zij ook een site?
Mijn eissen zijn echt de kleine details leren hoe kan ik nOg beter voorbrengen en op welke manier laat mijn hond zich het beste zien
Zou fijn zijn als ze met video werken en daarna dus evalueren

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:33

jij zit dus in nieuwegein? dat is maar 40/45 min rijden voor mij.. zou het graag eens proberen daar!
wat voor tips geeft hij zoal? kan hij vertellen hoe je je hond beter voor kan brengen zodat ze beter gaan lopen bijv?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:36

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:43

in apeldoorn ben ik al vaker geweest, prachtige locatie!
hmz 5 x 4 is wel erg krap weer :(

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:46

essiesilly schreef:
in apeldoorn ben ik al vaker geweest, prachtige locatie!
hmz 5 x 4 is wel erg krap weer :(

Valt wel mee ... het kan ook 6x5 zijn. Helaas zijn de ringen vaak niet groter dan dat ;) Vanaf maart/ april trainen we weer op gras. Dan is er wel meer ruimte. Vaak komen er vlak voor een officiële show veel mensen om te trainen. tussendoor zijn er minder mensen aanwezig.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:51

ik kan natuurlijk altijd eerst ff kijken :)
en word je ook echt geholpen met het verbeteren van gangwerk of is het gewoon rondje lopen en dat er dan gezegd word ja zo is het goed, volgende..

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:13

Hij let er wel op of je hond goed loopt. Loopt je hond in telgang of jij belabberd, dan komt hij wel met tips ;) Je kan bij voorbaat al melden dat je daar extra aandacht op wil bij hem, hij er ook de nadruk op gaat leggen.

Bij mijn stuiter heeft hij een dozijn aan tips gegeven hoe het te verbeteren. Ik neem meestal alleen 2x voor een show ringtraining. Juist omdat het dan drukker is en mijn stuiter gaat stuiteren vanwege de drukte.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:16

ja snap m.. dat is idd erg fijn
zal is even alle tips op een rijtje zetten en uitzoeken

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:20

Ik ben nu wel benieuwd wat jij dan zo graag wil verbeteren?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:23

nou niet direkt iets heel erg verbeteren staan gaat goed lopen gaat goed. maar wil gewoon paar keer oefenen tussen andere honden lopen en nuttige tips krijgen hoe ik haar herdershondengangwerk ook op show kan laten zien.. snappie. thuis loopt ze mooier dan op show. en nu maakt het niet heel veel uit want de eerste keer in jeugd werd ze meteen 1 u EN beste teef ;) dus wat dat betreft zit het goed maar vind het wel leuk om extra s bij te leren.. gezien ik genoeg ervaring heb wil ik dus niet van zomaar mensen leren die een keer wat showtjes gelopen hebben maar echt ervaren mensen het liefst ervaring van rasgroep 1 :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:27

kohtje schreef:
Staart leerde ik thuis eigenlijk door te lopen met mijn hond en deze aan te raken als die te hoog was. (boven de rug) en ik zei staart. Na een tijdje zei ik staart en die ging omlaag.
Staart hoog is vaak opwinding en dat probeer ik te voorkomen.

Ik leer de staart lager dragen op dezelfde manier. Staart omhoog is bij mijn honden vaak een teken dat ze het erg naar de zin hebben. Tijdens het lopen vind ik het niet zo'n probleem, tijdens het staan wil ik graag een herdershondenstaart (ook een leuk scrabble woord :D )

Ik train bij Kynospirit, maar dat is in het noorden...

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:31

essiesilly schreef:
nou niet direkt iets heel erg verbeteren staan gaat goed lopen gaat goed. maar wil gewoon paar keer oefenen tussen andere honden lopen en nuttige tips krijgen hoe ik haar herdershondengangwerk ook op show kan laten zien.. snappie. thuis loopt ze mooier dan op show. en nu maakt het niet heel veel uit want de eerste keer in jeugd werd ze meteen 1 u EN beste teef ;) dus wat dat betreft zit het goed maar vind het wel leuk om extra s bij te leren.. gezien ik genoeg ervaring heb wil ik dus niet van zomaar mensen leren die een keer wat showtjes gelopen hebben maar echt ervaren mensen het liefst ervaring van rasgroep 1 :)

En anders in Eindhoven de keurmeester van de belgen aanspreken. Als is het juiste heb ge-googled dan heeft zijn een kennel vol belgen ;) Zij kan jou wellicht ook tips & tricks meegeven.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:34

ja maar daar ligt nu juist het "probleem" (zie foto op vorige pagina) dat is zo n prachtig herdershondengangwerk :P staan hebben ze altijd de staart laag en in een mooie j lopen gaan ze door de joligheid iets hoger, halverwege zeg maar. geen probleem maar zou het gaaf vinden als ik juist dat gangwerk ook in de ring kan laten zien, dan zou t echt perfect zijn :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:42

Aah :D En hoe loopt ze in drukke gebieden? Dan zou ik daar eens trainen totdat ze daar even relaxt loopt. Ik denk dat daar de clou in zit, maar ik kan het ook totaal mis hebben. Jij kent de situatie het beste.

Diegene die rond Eindhoven woont kan jou waarschijnlijk het beste helpen. Zij traint al jaren haar borders op ras typisch gangwerk. én is van mening dat iedere hond prima met zijn/ haar eigen handler in de ring kan verschijnen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:51

denk ik ook haha in drukke gebieden loopt ze keurig met staart laag, tenzij ze natuurlijk aan het spelen is met andere honden. maar ze vind het denk ik raar dat alle honden en mensen rennen dan denkt ze dat we gaan spelen (??)
en die uit eindhoven heb je een site oid van?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:58

Assendelft is zeker te ver weg he? Ik wil ringtraining vooral om haar te leren dat ze met andere mensen en dieren om haar heen nog steeds op let.
Vind de filmpjes van deze man wel duidelijk http://www.youtube.com/watch?v=CYM6qIlOUdM

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:01

cool kohtje die had ik nog nooit gezien! nu geen geluid maar kijk vanmiddag thuis even
ja dat is denk ik ook het grootste "struikelblok" van ons, andere mensen en honden negeren.. al kijkt ze op show gelukkig niet naar mensen om

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:50

Mja, die situatie is toch anders. Veel meer indrukken gecombineerd met jouw (onderbewuste) spanning/ zenuwen, heel veel honden, onrust rondom de ring. Heb je haar loopje ook bekeken in een lege ring? Dus op het einde van een show? Het is toch iets dat moet wennen ;)

Diegene ken ik via via... zal even kijken of ik een website oid van haar kan vinden. Ik ken haar alleen via fb := http://www.borderwell.nl/nl/overons/overons.php

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:08

ja daar heb je zeker gelijk in :j lege ring gaat vaker goed dan volle ring idd

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:13

essiesilly schreef:
ja daar heb je zeker gelijk in :j lege ring gaat vaker goed dan volle ring idd

Als jij naar Eindhoven gaat wil ik op het einde, in een lege ring, best voor stoorzender spelen :P Heb ik een mooi excuus om je andere mooie dame te ontmoeten, haha.

Die filmpjes van kothje zijn best nuttig :j Zo frustreren om te zien dat de hond de posities gewoon kent. Ik zou dat best willen aanleren, maar hoe precies :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:44

welke posities? heb ze nog niet bekeken ben op m n werk

ja is goed! doen we :) welke ring ik zit weet ik ff niet uit m n hoofd. waarschijnlijk moet ik ook de broer van bisou voorbrengen

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:51

essiesilly schreef:
welke posities? heb ze nog niet bekeken ben op m n werk

ja is goed! doen we :) welke ring ik zit weet ik ff niet uit m n hoofd. waarschijnlijk moet ik ook de broer van bisou voorbrengen

Direct goed in stand staan. hij zet de hond neer en het staat als een huis. Is trouwens deel 2 van de filmpjes. Deel 3 gaat alleen over de soorten riemen en de rest moet ik nog bekijken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:39

zie het idd. die hond is wel een doorgewinterde shower hoor :D maar met snoepje er in laten lopen kan bisou ook echt praaachtig staan, meteen zonder snoepje gaat het nog niet :)