Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:41

Eske welkom :) Mooie gerbils heb je :)

Mijn deksel is bijna klaar, morgen nog even de finishing touch! Ik zal zo even alvast een foto laten zien!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:54

Ontdekking gedaan! die van mij hebben een grote hekel aan peterselie tenzei je het droogt! haha ze zaten net lekker te smikkelen van gedroogde peterselie jumm! :~

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:42

Zo, het heeft even geduurd maar het is gelukt ;)

Zo heb ik het aquarium gekocht:
Afbeelding

En met de nieuwe deksel (die dus nog niet helemaal af is!
Afbeelding

Van de bovenkant:
Afbeelding

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:44

Fase 1 van mijn project is dus bijna klaar :D Volgende is glasplateaus bestellen en monteren :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:23

Zoooo hee, mooi gemaakt!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:09

Bedankt iedereen :D

Ziet er mooi uit :).
Ik heb een handgemaakt terrarium met plateaus, kostte wat, maar ze hebben er veel plezier aan :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:20

@ boempats, ingeplakt? Ik mag hopen zonder plakband? :')

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:54

Die van mij zijn momenteel bezig een nest te bouwen van wc-papier :P

Voor het geval mensen vinden dat ik te weinig strooisel in mijn bak heb, dat klopt ;) Ik hoop van de week mijn glasplateaus te krijgen en dan moet alles er weer uit, dus ik wacht even tot mijn gerbilarium compleet is :D

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 11:59

Ik bedoel ingepakt! _O-
Het ding is inmiddels aan flarden gescheurd en de rozijntjes zijn verstopt in hun kokosnoothuis :')
Browny's bult is trouwens gekrompen *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:00

Ik ga kijken of ik vanmiddag ook een leuke verassing voor de dames kan maken met snoepjes, papier en een keukenrol :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:52

Ziet er super uit joh die deksel! Ook handig dat je een apart deurtje er in hebt zodat je niet telkens die hele deksel er af hoeft te halen :) Mijn vader is gisteravond teruggekomen van vakantie, hij heeft de meiden dus nog niet gezien. Ik ben nu bij m'n vriend dus kreeg gister avond een smsje dat hij ze heel leuk vindt :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:07

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:16

Ellabella, mooi dat je vader de dames leuk vind!! Kan hij ze mooi af en toe voeren als jij even niet kunt :P

Eske: Dat ziet er goed uit :D

Ik ga binnenkort ook maar eens proberen wat leuke foto's van mijn dames te maken :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:25

Leuk joh van die verrassings rollen waar iets lekkers in zit! Dat ga ik ook eens doen :j Maar geef ze absoluut niet van die drops, daar zit yoghurt oid in en daar kunnen gerbils niet tegen in verband met koemelk allergie wat alle gerbils hebben. Als je ze iets lekkers wilt geven kijk dan even hier tussen, wat hier op staat mogen ze allemaal hebben. Het ene kan je ze dagelijks geven, het andere een paar keer per week.
http://www.gerbil.nl/winkel.php?id=69&cid=5

Hahaha noouuuu dat wordt wel erg lastig hoor, dat gaat hij sowieso vergeten :P Een weekend, zoals nu, kunnen ze best alleen, heb ze gister ochtend vers water gegeven, een bakje vol voer, een pluk hooi en een knaagstokje verstopt. Als ik langer weg ben gaan ze waarschijnlijk met bak en al naar mijn moeder.

Had ik trouwens al verteld dat Zoefje vrijdag voor het eerst een zonnebloem pitje aanpakte :D?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:35

Ja die verassingsrollen doen ze vaak even over voor de het door hebben :+
Ook leuk: een eierdoos doormidden knippen (het stuk waar de eieren in zitten)(wel opletten dat er geen resten van kapot ei in zitten!), in de ene kant in de bakjes voer/kruiden oid doen, en dan de ander erop, zodat ze een soort van in elkaar passen. Dan keukenpapier eromheen, en touw. Daar is uw verassingspakket :D
Jullie weten trouwens toch welk touw je kan gebruiken? Van dat vezeltouw, zo heet dat geloof ik

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:43

Ja zo kan ja natuurlijk vanalles bedenken :) Of gewoon heel simpel hooi in een wcrol met daartussen wat lekkers. Ik zag ook iemand die hing snacks aan een touwtje aan het deksel, op een zodanige hoogte dat ze er wel even wat moeite voor moeten doen. Ik denk niet dat die van mij al toe zijn aan zulke dingen, ze zijn nu net pas gewend in hun hok dus moet niet gelijk zulke dingen gaan doen denk ik. Het is lekker rustig in m'n bak zeg...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:18

EllaBellaah schreef:
Leuk joh van die verrassings rollen waar iets lekkers in zit! Dat ga ik ook eens doen :j Maar geef ze absoluut niet van die drops, daar zit yoghurt oid in en daar kunnen gerbils niet tegen in verband met koemelk allergie wat alle gerbils hebben. Als je ze iets lekkers wilt geven kijk dan even hier tussen, wat hier op staat mogen ze allemaal hebben. Het ene kan je ze dagelijks geven, het andere een paar keer per week.
http://www.gerbil.nl/winkel.php?id=69&cid=5

Hahaha noouuuu dat wordt wel erg lastig hoor, dat gaat hij sowieso vergeten :P Een weekend, zoals nu, kunnen ze best alleen, heb ze gister ochtend vers water gegeven, een bakje vol voer, een pluk hooi en een knaagstokje verstopt. Als ik langer weg ben gaan ze waarschijnlijk met bak en al naar mijn moeder.

Had ik trouwens al verteld dat Zoefje vrijdag voor het eerst een zonnebloem pitje aanpakte :D?

Ze krijgen deze al best een tijdje, en ze zijn er nog niet ziek van :=. Maar ik zal voortaan andere kopen :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:04

Nee dat snap ik, maar dit is mij echt op m'n hart gedrukt op het gerbil forum := beter voorkomen dan genezen :) ik geef ze hier dagelijks een zonnebloempitje, Zoefje pakt hem al netjes aan, Amy nog niet dus jat Zoefje die ook altijd :+ geven jullie ze wel eens een rozijntje oid? Zoja, wat dan?
Ik heb knabbelsticks (ongeveer 7cm groot) en die mogen ze een paar keer per week hebben, hoevaak zal ik ze dan eentje geven? En kan dat ook naast dat ze een zonnebloempitje krijgen? Ik heb al ontdekt dat de meisjes nogal selectief eten dus ik doe heel weinig voer in het bakje en na 2dagen krijgen ze pas nieuwe.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 18:20

Browny's zwelling is echt heel hard aan het krimpen *\o/*
Hopelijk is ze snel weer zoals het hoort *\o/*

@Ella
Die van mij krijgen altijd pijnboompitjes, rozijntjes en peterselie door hun voer heen :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:00

Voer je ze elke dag? Of om de dag?? Of iets anders?

Hier hebben ze voor het eerst een wc rol gekregen, hij is al half verdwenen :+

We hebben hier een hond in huis en zo af en toe moeten we spuiten tegen de vlooien op de banken en onder de hondenmand. Nou bedacht ik me ineens dat de gerbils beneden zitten en ik weet niet of die dat wel zo fijn vinden. Het is natuurlijk gewoon een gif en je kan het beter niet inademen, maar dringt het ook in die bak door? Is het dan gevaarlijk voor de meisjes? Om nou die bak de verplaatsen is niet zo handig, of kan ik het beter wel doen? Of misschien die nacht een theedoek over het gaas heen?
Zijn er meer mensen met honden die dit probleem hebben en hoe lossen jullie het dan op?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:07

Je kan het beste de kooi even ergens anders zetten, desnoods bij de buren. Hoeft maar voor 1-2 daagjes dan is het wel opgelost.Maar je moet sowieso luchten dus dan zit het wel goed.
Als je de kooi kan verplaatsen zou ik dat absoluut doen dus!

Ik had trouwens dit probleem met tamme ratten en katten :+

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 19:09

Met het laatste kan ik je niet helpen want ik heb alleen een kat, maar ik voer ze om de dag tenzei het op is en als er nog veel inzit om de twee dagen. Die van mij zijn echt het toppunt van selectieve eters dus ik geef ze altijd weinig en doe het in bijvoorbeeld een wc-rol met hooi en keukenpapier zodat ze moeite moeten doen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:10

Ik hou trouwens 15 gram eten per gerbil per dag aan, aan jou de keus hoe je dat voert. Ik voer meestal 1-2x per dag

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 19:12

Ik hou dat ook wel aan hoor, die van mij krijgen gewoon rond de 60 gram brokjes en als het binnen minder dan 2 dagen op is krijgen ze een beetje extra om de dag mee door te komen. Maar dat doe ik bewust omdat die van mij heel erg selectief eten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:14

haha die van mij niet. Eten alles wat je voor hun neus legt :+