Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:06

Haha ik geef d'r geen ongelijk _O-
Hier liggen ze heerlijk in de rust, Parker heeft inmiddels ook door hoe het werkt :))
Straks weer naar de spartelvijver. Dagelijks zwemmen in de koelere uurtjes is nu ons ding. Gezond voor ons allemaal, en volop genieten <3
Afbeelding

Ondertussen geniet ik van hoe Parker opgroeit. Voor mijn gevoel al zo'n flinke kerel (terwijl als ik over een paar jaar terugkijk, ik echt weer ga denken wth...dat was nog een puppy, wat dacht je wel niet _O- )
Hij groeit gelukkig minder slungelig op dan Jarvis destijds, dus ik zit iets minder in de "papieren zak erover, eraf halen als 'ie volgroeid is" modus _O-

fannetje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:18

Ik heb 2e hands een doggyride xl aangeschaft, maar behalve wennen eigenlijk nog niks mee gedaan. Was zoveel van plan, maar er komt momenteel nog niks van >;) Komt ook omdat we veel met de auto op pad gaan, denk ik. Dus er is geen noodzaak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:17

Bo_Y schreef:
Ik wil graag een hondenbuggy voor de pup, zodat hij/ zij mee kan met wandelen. Hij moet geschikt zijn voor bos/bergen ect

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heeft iemand tips

Hier is pasgeleden ook ober gesproken, even de zoekfunctie gebruiken in het topic en je komt op een pagina of twee aan antwoorden uit. :j

Ik moet onze uitgeleende kar eens terughalen, dan kan ik die ontsmetten en even in de vriezer leggen voordat er (hopelijk) puppy's komen. Kunnen we weer uren wandelen met het kleine grut. <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:52

Ja dan issie ook echt ideaal! Ik was ook heel blij dat de fokker van Jarv de kar heeft aangeleerd toen ze klein waren. Scheelt toch weer :j

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:51

Ik had er ook eentje aangeschaft voor de vakantie. Sebbie had er nog nooit ingezeten maar die vond het alleen maar geweldig :+

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:11

Heerlijk al die karren! *D
Mijn vriend verklaarde me eerst voor gek, maar is nu toch ook wel fan :P

Evi heeft is nu 2x mee geweest met de fiets en die vind het ook heerlijk, zit lekker om zich heen te kijken.
Gister stapte ze toen we terugkwamen bij de fiets zelf al de kar in toen ik hem open deed.

Maar voor vakantie is hij ook ideaal, kan ze mooi even bijkomen tussendoor.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:31

Hier geen kar. Maargoed 2 jonge honden die nu samen opgroeien. Lopen dus ook geen uren.

Maar jongens wat blijft het warm! Wilde rondje gaan maar werd een mini rondje schaduw. Blijft gewoon (overdag) te warm. Voor de hondjes mag het wel iets minder. Voor onszelf vind ik dit weer helemaal prima :Y)

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:28

Shaya_ schreef:
Hier geen kar. Maargoed 2 jonge honden die nu samen opgroeien. Lopen dus ook geen uren.

Maar jongens wat blijft het warm! Wilde rondje gaan maar werd een mini rondje schaduw. Blijft gewoon (overdag) te warm. Voor de hondjes mag het wel iets minder. Voor onszelf vind ik dit weer helemaal prima :Y)

[ [url=m/dfvbPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die weg ken ik, daar kom ik geregeld. ~~}>

Straks is er een puppy-moet-wennen-aan-grote-honden-date in mijn tuin. Je bent welkom. Heeft Maze meer honden om op te eten. }>

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:29

Van mij mag het ook wel een paar graden koeler of dat het in ieder geval ‘s ochtends vroeg en ‘s avonds laat wat meer afkoelt. :+ Wel een leuke foto van de twee jongens samen. Ik vind Nero echt knap! <3

Ik wil mijn twee lieve kanjers ook even showen. We hebben onlangs een mini-fotoshoot gehad. Helaas was het toen ook al erg warm, dus de tongen hingen heerlijk uit hun bekje, maar ik vind de foto’s toch echt heel leuk geworden. Ze staan er allebei echt op zoals ze zijn. :D

Afbeelding

Afbeelding

En ze waren heel blij vandaag, want de bestelling van Bark King was binnen! Dus ze hebben al lekker gesnackt. Je moet wat met die hitte hè.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:26

@Shaya, oh ja logisch inderdaad van de puntentelling! Nero en Tommy staan wel heel leuk bij elkaar :D

Goede hondenbuggys heb ik helaas niet echt verstand van. Wij hebben wel een fietskar, maar geen buggy.

@lugea mooie plaatjes van je leuke hondjes <3

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:23

KimD schreef:
Shaya_ schreef:

[ [url=m/dfvbPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die weg ken ik, daar kom ik geregeld. ~~}>

Straks is er een puppy-moet-wennen-aan-grote-honden-date in mijn tuin. Je bent welkom. Heeft Maze meer honden om op te eten. }>

Die weg ligt bijna letterlijk naast ons huis :')
Puppyparty gemist. Anders was ik wel even met die 2 langs gekomen.
Best knap dat we elkaar nog nooit zijn tegengekomen.

Larissajulia dankjewel. Het is ook een leuk duo. Passen goed bij elkaar <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:11

Ik heb wel een kar, gekocht toen Fitz geblesseerd raakte, maar geen vergelijk met andere karren. Deze beviel prima en kan 40 kg aan.
Afbeelding
Afbeelding

Gister weer wat leuks gedaan! Vorig jaar wonnen we een SUP les via insta maar kon dit niet doorgaan vanwege de breuk. Nu konden we eindelijk voor de herhaling en wat was het leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:36

Shaya; het is wel een leuk duo zo naast elkaar hoor <3

Lugea: mooie foto's, knappies!

En Leo; zoooo leuk! Lijkt me heel leuk om dat een keer te gaan doen ergens *D waar was jullie les?

Wij hadden weer les en moet toch zo om d'r lachen elke keer. Ze doet het hartstikke goed, maar ze is ook een mega flirt. Een magneet voor alle andere honden haha. Ze hadden het zwembadje opgezet om tussendoor lekker af te koelen, zie hier Evi in het middelpunt van haar Berner Senner harem _O-
(Oke en een appenzeller op de achtergrond)

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:49

Duidelijk niet bang voor grote honden :D
Wij zijn vanmorgen lekker nog het bos in geweest voor de warmte uit.
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:38

Ik had de les met @suppenmethonden.
Zij zit in Midden Delfland.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:39

Die Evi, die doet lekker haar ding.

Hier komende zondag eerste les met Bonne. Heel veel zin in.
Zitren nu midden in het tandenwisselen maar volgens mij heeft Bonne er niet heel veel last van. Twee keer een tandje getrokken zo los zaten die en dan is het meteen weer goed.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:48

Haha die Evi wat schattig

Fannetje ik ga ook altijd graag vroeg voor de lange rondes als het ook nog rustig is

StalMelyn is dat dan de pup cursus?

Is het heel raar om al bij een hondenschool bij de pup cursus te gaan kijken als de pup nog niet geboren is :o ? Mij lijkt het wel handig mijn man wacht liever tot hij een pup heeft uitgezocht maar dan is het natuurlijk nog maar een relatief korte tijd tot een pup komt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:28

Niet raar hoor Moonsparkle, juist handig, dan kun je nu rustig rondkijken en tegen de tijd dat je pup geboren is, kun je eventueel opgeven.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:31

moonsparkle schreef:
Haha die Evi wat schattig

Fannetje ik ga ook altijd graag vroeg voor de lange rondes als het ook nog rustig is

StalMelyn is dat dan de pup cursus?

Is het heel raar om al bij een hondenschool bij de pup cursus te gaan kijken als de pup nog niet geboren is :o ? Mij lijkt het wel handig mijn man wacht liever tot hij een pup heeft uitgezocht maar dan is het natuurlijk nog maar een relatief korte tijd tot een pup komt

Nee hoor, gewoon gaan. Is zelfs beter. Kun je rustig kijken of het bij je past.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:40

@moonsparkle, dat is helemaal niet raar hoor! Ik wist bij welke club ik wou trainen (omdat mijn ouders hier al trainde vanaf '94). Maar anders was ik ook zeker wel gaan kijken bij clubs hoe hun training(en) eruit zien.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:55

Nee hoor Moonsparkle, lekker doen! Wij zijn op zoek gegaan toen Evi 2 weken was en bij 3 scholen gaan kijken, maar prima om daarvoor al te gaan! Maakt natuurlijk niet uit welke pup van het nest het wordt *D
En hoort toch ook een beetje bij de voorpret.

We waren bij alle scholen van harte welkom om te komen kijken.

Fannetje; Evi is zeker niet onder de indruk van de grootte haha!

Leo: oh dat is wat uit de richting voor ons haha. Maar vast dichterbij ook te vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:40

Bedankt we gaan volgende week ergens kijken. Ik twijfel tussen twee opties dus daar wil ik beide gaan kijken. Het is toevallig een vuurwerkles waarbij het eigenlijk vooral om de theorie gaat maar dan kan ik wel gelijk horen of dat een beetje bij mij aansluit

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:09

xSannee schreef:
& Warboel! Ik kwam dit weekend een Otje 2.0 tegen! *D
Wel een mannelijke variant haha.
Was weg met het werk en op de locatie liep de hond dus gezellig rond! heel leuk dier, maar je komt ze natuurlijk niet vaak tegen dus moest meteen aan jullie denken! :)*

Oh wat leuk! :D je ziet ze idd niet vaak, al komen er wel steeds meer!
Ik heb Otje ook altijd mee naar werk, meer mensen weten haar naam dan mijn naam geloof ik :')

@moonsparkle zou gewoon lekker gaan kijken! Misschien van te voren even een berichtje doen dat je graag wil komen kijken. Ik had ook voor Otje geboren was al contact met de hondenschool hoor. Ik vond het belangrijk dat het klikt en dat je je in de trainingsmethode kan vinden. Was geen probleem om langs te komen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:10

Met een heb ik dus inmiddels afgesproken om langs te komen ;) de ander nog niks van terug gehad maar ook pas net een bericht gestuurd, haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 20:39

Als je de kans hebt, zeker eerder gaan kijken. Alleen maar handig goed voorbereid zijn