De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:57

Oh dat is handig!
Graag gedaan ;)

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:13

Transportbox is ook niet een plek waar ik zou koppelen. Inderdaad neutraal terrein of wellicht uitbesteden aan een koppelvakantie. :j

Hij is wel leuk hoor!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:58

Dit was ook niet koppelen. We wilden even kijken hoe ze reageren op elkaar. Het nieuwe konijntje hebben we nog niet mee namelijk.

Ik geloof dat de nieuwe ongeveer hetzelfde was als Millie. En Millie is nu 5 maanden ongeveer. Iets jonger.

Maar die vakantie is wel een goed idee! Ik ga contact opnemen met de opvang

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:49

Bij ons was even laten snuffelen geen optie, denk dat het voor heel veel wat meer dominante konijnen gewoon niet werkt.

We hebben eigenlijk heel dom 2 konijnen apart van elkaar gekocht zonder ernaar te kijken of ze een match zouden kunnen zijn, niet een werkwijze die ik achteraf gezien zou aanraden :+ Even bij elkaar zetten op terrein dat door een van de konijnen al geclaimd was (hok, maar ook een kamer waarin een van die twee los heeft gelopen) zorgde paar keer voor een flinke ruzie met haarplukjes in de lucht. Daarna wel volgens het boekje gekoppeld, op 100% neutraal terrein en inmiddels zijn ze gelukkig dikke vrienden, altijd aan het kroelen, samen aan het slapen, noem maar op. Het is heel gezellig met z'n allen op de bank :D

Afbeelding

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:24

Wat een lekkere bolletjes!

Hier wordt ook op een iets andere manier gekoppeld met Witje straks. Maar zowel NAIWHL en ik hebben er vol vertrouwen in dat dat werkt. Zeker omdat Nouri onderdanig is, Witje een pittige tante. We verwachten dat dat helemaal goed gaat.
En zo niet dan kan Witje weer naar NAIWHL, maar we gaan uit van een prima koppeling.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:05

Witje heeft ondertussen ook al 4 koppelingen hier meegemaakt. :j

Ik heb met konijnen voor de groep ook nooit echt gekeken of het allemaal past van te voren. Iedereen vindt wel bij elkaar aansluiting. Met een 1 op 1 relatie is dat toch anders vind ik.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:21

Dat denk ik ook, moeten wel vriendjes zijn anders is er voor niemand iets leuks aan :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:49

Fly_high schreef:
Bij ons was even laten snuffelen geen optie, denk dat het voor heel veel wat meer dominante konijnen gewoon niet werkt.

We hebben eigenlijk heel dom 2 konijnen apart van elkaar gekocht zonder ernaar te kijken of ze een match zouden kunnen zijn, niet een werkwijze die ik achteraf gezien zou aanraden :+ Even bij elkaar zetten op terrein dat door een van de konijnen al geclaimd was (hok, maar ook een kamer waarin een van die twee los heeft gelopen) zorgde paar keer voor een flinke ruzie met haarplukjes in de lucht. Daarna wel volgens het boekje gekoppeld, op 100% neutraal terrein en inmiddels zijn ze gelukkig dikke vrienden, altijd aan het kroelen, samen aan het slapen, noem maar op. Het is heel gezellig met z'n allen op de bank :D

[ [url=m/RQnkNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerds !

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:01

Fly_high schreef:

[ [url=m/RQnkNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk zo op de bank! :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:49

Zo leuk die foto op de bank!

Lilly hoeft sinds een kleine week haar druppels niet meer. Dus nu enkel nog de antibiotica. Ze heeft nog af en toe niesbuien maar wel al een stuk minder, en ze ademt ook al beter vind ik!
Maandag even de dierenarts bellen om te vragen of we de AB nog even door mogen geven. Ze krijgt het nu al 3 weken maar wil liefst haar snot echt helemaal weg voor ik stop. Vorige keer hebben we het verbeterd maar al gestopt toen het nog niet helemaal over was en toen was het binnen no time terug.

Vind het wel lastig dat Lilly nu binnen zit en Lou buiten. Toen ik Lou met de storm even binnen had zag hij er echt doodongelukkig uit :+ . Dat is echt een buitenkonijn in hart en nieren. Maar Lilly weer naar buiten durf ik ook nog niet aan met die vriestemperaturen 's nachts. Lou lijkt echt een vriendje te missen. Lilly kan ik wat dat betreft moeilijker inschatten, denk dat ze wel liever weer buiten zit met Lou. Bijkomend probleem is dat ik heb gemerkt nu ze alleen zit dat ze best goed groenten en kruiden eet, maar het duurt gemakkelijk een halve dag voor ze alles op heeft. Tegen die tijd heeft Lou alles al binnen. En ze kan het echt wel gebruiken, aangezien ze geen hooi eet. Moeilijk moeilijk... Ben ook al aan het denken geweest voor Lou een ander vriendje te halen en Lilly vanaf nu in de winter altijd binnen en in de zomer naar buiten, maar haar alleen laten zitten is voor haar ook niet leuk natuurlijk. En 2 konijnen erbij gaat hier niet in goede aarde vallen vrees ik :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:59

Het is wel koud buiten, maar het is wel een droge kou. Mocht dat wat uitmaken. Eventueel kun je ze met eten uit elkaar halen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:00

Afbeelding
Bestelling van Beestenplein binnengehad, konijnen weer blij :)).

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:16

_San87_ schreef:
[ [url=m/wubcGl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gezelligheid! Zoeken jouw cavia's en konijnen elkaar ook wel eens op?
Vandaag voor het eerst dat een van de reuzen samen met een cavia uren samen hebben gelegen tegen elkaar aan.

Weten jullie dat ik laatst vroeg over oormijt? Ik heb noromectin gebruikt, en dat werkte echt enorm goed en snel. Dus is een tip voor ook nog eens wat zoekt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:25

Ik heb geen cavia's. Ik zou ze wel willen, maar dat gaat niet :P.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:28

_San87_ schreef:
Ik heb geen cavia's. Ik zou ze wel willen, maar dat gaat niet :P.

Ah sorry, ik dacht dat het de konijnen van NAIWHL waren :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:35

_San87_ schreef:
Het is wel koud buiten, maar het is wel een droge kou. Mocht dat wat uitmaken. Eventueel kun je ze met eten uit elkaar halen?

Vochtigheid maakt het inderdaad nog erger. Maar het is meer dat ze al 3 weken binnenzit nu en dat ze al haar energie kan gebruiken om tegen dat snot te vechten. Ben bang dat het weer opflakkert als ik ze nu al weer naar buiten doe.

Qua eten heb ik dat ook al zitten denken inderdaad, heb het vroeger ook een tijdje gedaan, maar de dingen die het belangrijkste zijn (kruiden enzo) doet ze gerust een hele dag over voor dat op is. Dus dan zitten ze heel de dag apart eigenlijk.

Moeilijke klanten hoor :+

_San87_ schreef:

Dat is altijd feest he! :D Hebben ze daar veel keuze qua kruiden enzo? Ik bestel ze nu bij passion for rabbits, ontzettend veel keuze, ook qua gezonde snacks, en ik denk ook redelijk qua prijs, maar wel erg veel verzendkosten zeker als je het naar België moet laten verzenden.

Mjetterd schreef:
_San87_ schreef:

Wat een gezelligheid! Zoeken jouw cavia's en konijnen elkaar ook wel eens op?
Vandaag voor het eerst dat een van de reuzen samen met een cavia uren samen hebben gelegen tegen elkaar aan.

Weten jullie dat ik laatst vroeg over oormijt? Ik heb noromectin gebruikt, en dat werkte echt enorm goed en snel. Dus is een tip voor ook nog eens wat zoekt.

Ik hou het in mijn achterhoofd!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:40

Hmmm, ik snap je. Lastig idd. Misschien dan beter binnen houden.

Ik vind dat ze veel keuze hebben bij Beestenplein, maar ik heb geen referentiekader verder :P.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:30

fijn dat het beter gaat MoppieFilou. Het is snachts nog wel koud ja. :j

En lekker stel hoor San!

mjetterd: de cavia’s en twee reuzen kunnen heel goed met elkaar, maar heb nog niet gezien dat ze echt tegen elkaar aan liggen.

De groep mocht vandaag bij de Kippen zich uitleven en de kippen even door de wei van konijnen scharrelen.
Vooral Witje is erg blij met nieuw zand… die is op verschillende plekken de hele middag bezig geweest.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:30

_San87_ schreef:
Hmmm, ik snap je. Lastig idd. Misschien dan beter binnen houden.

Ik vind dat ze veel keuze hebben bij Beestenplein, maar ik heb geen referentiekader verder :P.

Ik ga er eens kijken!

NAIWHL schreef:
fijn dat het beter gaat MoppieFilou. Het is snachts nog wel koud ja. :j

En lekker stel hoor San!

mjetterd: de cavia’s en twee reuzen kunnen heel goed met elkaar, maar heb nog niet gezien dat ze echt tegen elkaar aan liggen.

De groep mocht vandaag bij de Kippen zich uitleven en de kippen even door de wei van konijnen scharrelen.
Vooral Witje is erg blij met nieuw zand… die is op verschillende plekken de hele middag bezig geweest.

[ Video ]

Zo grappig hoe ze dat zand naar voren schuift haha :D . Konijnen blijven toch echt nieuwsgierige beestjes ook he, iets nieuws is altijd interessant!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:09

Oh zo groef 1 van mijn vorige voedsters ook. Zo herkenbaar. En Nappie deed dat trouwens ook zo.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 06:29

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:54

Hihi ook al zo grappig om te zien inderdaad :D

Hier met graven is het eerst even wat zand naar achteren graven, dan eventjes omhoog springen met hun achterhand en met hun voorpootjes al het zand achter ze uit duwen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:34

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:40

Wat een mooierd! Snap dat je die graag wilt! Ben benieuwd naar de baby's dan!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:43

Hier gaat morgen sparrow onder het mes. Zijn oog is verloren. Waarschijnlijk tijdens de storm iets in zijn oog gehad. Week aan het zalven, druppelen enz maar het heeft niet gewerkt. Oog ziet er gruwelijk uit. Zijn er hier mensen met ervaring met konijnen die een oog missen of met deze operatie. Hij zou eigenlijk verkocht worden maar nu dus niet meer. Nu 2 rammetjes die forever blijven.