Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:01

Ik had 1,80 voor mezelf en de hond, heerlijk alle ruimte. En toen trok mijn vriend bij ons in en is het wat krapper geworden... :)
Ik lig wel vaak 's ochtends helemaal op het randje. Vriend is dan al het bed uit, die staat eerder op, Maple kruipt dan lekker tegen me aan en in mijn slaap schuif ik steeds een stukje verder op richting de rand.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:48

Hier een 180 bij 220 voor twee + Beertje ;). Het is soms een beetje krap, maar Beer slaapt 's nachts niet bij ons. Als we gaan slapen ligt hij er even bij, maar daarna vertrekt hij zelf naar zijn bedje in de zitkamer. Als je alleen in bed ligt, is hij er wel bij, dus helemaal prima ;).

Hier is er iemand blij dat het niet regent! Beer zit al de hele ochtend buiten in de tuin een beetje te zitten. Ik snap echt waarom ze zeggen dat voor een Wetterhoun een tuin een must is - niet om te bewegen, maar omdat ze er zo graag gewoon in zitten. Krijg hem met geen mogelijkheid naar binnen (nou ja, als ik hem eten geef dan wel, maar hij mag lekker buiten blijven zitten). Volgens mij is hij naar honden tv aan het kijken (vogels, eekhoorn en al ht andere dat beweegt buiten). Met bureau is voor het raam dus ik kan lekker naar hem kijken :)

Het is zowiezo echt een pretletter, of het nou regent of zonnig is, nat of droog. Gelukkig is zijn dryup vandaag binnen gekomen, want het werd echt een te natte bedoeling binnen!

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:48

Gefeliciteerd met je verjaardag!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:25

Oshaa gefeliciteerd! En fijn dat Beer zich zo kan vermaken in de tuin. Roetsj is er altijd snel klaar mee. Kwartier is wel de max, tenzij ik ook buiten kim zitten, dan vindt ze het wel gezellig, maar zonder mij toch minder.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:30

Gefeliciteerd Osha! *\o/* Leuke foto van Beer :o

Vandaag is de Border Collie van mijn buurvrouw hier. Toen wij net de deur uit gingen voor een wandelingen kwam mijn andere buurvrouw ook net naar buiten met haar Friese Stabij. De hondjes mochten met zijn drietjes in het weiland sprintjes trekken en stoeien :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:58

Oshaa schreef:
Hier een 180 bij 220 voor twee + Beertje ;). Het is soms een beetje krap, maar Beer slaapt 's nachts niet bij ons. Als we gaan slapen ligt hij er even bij, maar daarna vertrekt hij zelf naar zijn bedje in de zitkamer. Als je alleen in bed ligt, is hij er wel bij, dus helemaal prima ;).

Hier is er iemand blij dat het niet regent! Beer zit al de hele ochtend buiten in de tuin een beetje te zitten. Ik snap echt waarom ze zeggen dat voor een Wetterhoun een tuin een must is - niet om te bewegen, maar omdat ze er zo graag gewoon in zitten. Krijg hem met geen mogelijkheid naar binnen (nou ja, als ik hem eten geef dan wel, maar hij mag lekker buiten blijven zitten). Volgens mij is hij naar honden tv aan het kijken (vogels, eekhoorn en al ht andere dat beweegt buiten). Met bureau is voor het raam dus ik kan lekker naar hem kijken :)

Het is zowiezo echt een pretletter, of het nou regent of zonnig is, nat of droog. Gelukkig is zijn dryup vandaag binnen gekomen, want het werd echt een te natte bedoeling binnen!

[ [url=m/PpoYd0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Skip is ook echt verzot op de tuin. Maar......eigenlijk alléén als ik er óók bij ben. Zeker nu in de winter komt dat niet vaak voor. Dan moet hij ook echt kiezen, òf binnen òf buiten want ik ga niet de achterdeur open laten staan....

Zodra het weer goed genoeg is dat de achterdeur wél open kan blijven, dan is Skip toch wel vaak buiten te vinden, ook alleen. Maar dan kan hij natuurlijk zélf kiezen en komt hij regelmatig even naar binnen als ik daar bezig ben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:43

mvdende schreef:
Oshaa schreef:

[ [url=m/PpoYd0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Skip is ook echt verzot op de tuin. Maar......eigenlijk alléén als ik er óók bij ben. Zeker nu in de winter komt dat niet vaak voor. Dan moet hij ook echt kiezen, òf binnen òf buiten want ik ga niet de achterdeur open laten staan....

Zodra het weer goed genoeg is dat de achterdeur wél open kan blijven, dan is Skip toch wel vaak buiten te vinden, ook alleen. Maar dan kan hij natuurlijk zélf kiezen en komt hij regelmatig even naar binnen als ik daar bezig ben.

Hondenluik. :)*

Bij ons zijn er maar een paar deuren waar geen luik in te vinden is. Ik zou echt niet meer zonder hondenluiken willlen. **\O/**

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:56

KimD schreef:
mvdende schreef:

Hondenluik. :)*

Bij ons zijn er maar een paar deuren waar geen luik in te vinden is. Ik zou echt niet meer zonder hondenluiken willlen. **\O/**

Afbeelding

Niet echt de juiste deuren voor een hondenluik.

En ik weet zeker dat Skip er niet echt gebruik van gaat maken, zeker in de winter niet.

Daarnaast mag hij absoluut niet plassen of poepen in de tuin en dat is met zn luik niet te controleren.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ego post :D

En corona proof playdate gehad met Nicky en Mezzy... Al hielden die 2 apen geen anderhalve meter :+

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:24

Misschien een rare vraag maar we hebben nieuwe brokken voor Ollie gekocht en weten eigenlijk niet of de afweging geldt voor het verwachte gewicht of het huidige gewicht. Zijn vorige brokken waren voor het verwachtte gewicht en daarbij mocht hij echt veel meer eten dan nu met deze brokken lijkt.

We hebben nu de Yami puppy mini brokken. Ollie is nu zo'n 2kg en 3 maanden oud, hij zal zo'n 8kg worden. Iemand die weet hoe het zit met deze brokken?
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:40

Bij normale brok ga je uit van volwassen gewicht.
Maar wat een vreemde brok is dit. T is een brok voor mini rassen;
HOE kunnen daar zulke gewichten in genoemd worden....
Afbeelding
Afbeelding

Zo’n brok blijft dus ver uit de buurt van mijn honden(los van t graan deel, want t is niet 6% graan. Maar 6% rijst van het deel graan.)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:52

kiwiwitje schreef:
Bij normale brok ga je uit van volwassen gewicht.
Maar wat een vreemde brok is dit. T is een brok voor mini rassen;
HOE kunnen daar zulke gewichten in genoemd worden....
[ [url=m/rcHxkA.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RKa1JC.png]Afbeelding[/url] ]

Zo’n brok blijft dus ver uit de buurt van mijn honden(los van t graan deel, want t is niet 6% graan. Maar 6% rijst van het deel graan.)

Die gewichten staan op alle zakken, ook de gewone volwassenen. De brokjes zijn uiteraard wel veel kleiner dan die van de anderen.

We hebben voor deze brok gekozen omdat hij de andere brokjes (zowel die van de fokker als degene waar we naar wilden overstappen) niet goed at. Deze waren beide wel echt groot voor hem, ondanks puppy formaat. Deze brokjes zijn zeer klein en onze volwassen hond heeft brokken van hetzelfde merk waar hij het goed op doet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 23:19

Dat is nog veel krommer. Want de voedingsbehoefte voor een kleine hond ligt gewoon heel anders dan voor een grotere hond. Dat kan niet in dezelfde brok zitten met alleen verschil in formaat brok.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:37

kiwiwitje schreef:
Dat is nog veel krommer. Want de voedingsbehoefte voor een kleine hond ligt gewoon heel anders dan voor een grotere hond. Dat kan niet in dezelfde brok zitten met alleen verschil in formaat brok.

De hoeveelheid en voedingsstoffen zijn wel anders, maar het soort tabelletje is wel hetzelfde.

Mogelijk dat ze die gewoon hergebruikt hebben. Ik denk echter dat de hoeveelheid voor de mini, normale en maxi puppybrokken wel exact hetzelfde zijn qua samenstelling maar dus verschillen in formaat. Hier heb ik echter niet naar gekeken aangezien de normale brokken nog te groot voor onze puppy zijn.

Van voer zullen we nu alleen wisselen wanneer hij het er niet goed op zou doen. Hij eet deze brok in iedergeval veel beter dan de brok van zijn fokker en de andere die we hiervoor geprobeerd hebben. Onze volwassen doodle heeft vele brokken geprobeerd en at alleen deze goed. Het handigst is uiteraard dat ze later dezelfde brok gaan eten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 08:29

Maar ik neem aan dat je zelf wel snapt dat in deze tabel een voedingsadvies voor een hond van zelfs 60! Kg staat terwijl de brok voor mini rassen is of niet? Dat klopt toch niet? Op geen enkele manier?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:39

Waarschijnlijk is dat gewoon opmaak technisch. Het is makkelijker en goedkoper om overal dezelfde tabel en opmaak te gebruiken dan om het per product helemaal op maat aan te passen.
Nu hoeven ze alleen de inhoud aan te passen, maar blijft het raamwerk hetzelfde. Ik zou er niet teveel achter zoeken.

Ik durf nog bijna niet te geloven dat het echt is, maar dit mupke komt waarschijnlijk naar ons <3
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:45

Dorus <3 <3 wat een dotje!

Hier staat de afspraak! Maandag om 11.30 mogen we Lexi ophalen. Zo veel zin in :D .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 09:47

Dorus schreef:
Waarschijnlijk is dat gewoon opmaak technisch. Het is makkelijker en goedkoper om overal dezelfde tabel en opmaak te gebruiken dan om het per product helemaal op maat aan te passen.
Nu hoeven ze alleen de inhoud aan te passen, maar blijft het raamwerk hetzelfde. Ik zou er niet teveel achter zoeken.

Ik durf nog bijna niet te geloven dat het echt is, maar dit mupke komt waarschijnlijk naar ons <3
[ [url=m/Ie6Kke.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie je dan echt niet dat er voor een hond van 60 kg een voedingshoeveelheid word aangegeven? :o? In een brok die voor mini rassen is zoals ze zelf zeggen?!
Dat heeft echt 0,0 met opmaaktechnisch te maken.
Voor een mini brok had er boven de 10 kg al geen voedingshoeveelheid horen te staan.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 06-02-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:49

Dorus, oh gefeliciteerd! Dat is wel heel snel zeg!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 09:50

Gefeliciteerd Dorus!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:52

Ahh Dorus, gefeliciteerd! <3
Ik had na je intro bericht niet verwacht dat een pup al zo snel kwam. Heel erg leuk zeg! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:53

Wat een schatje Dorus, gefeliciteerd! :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:06

Gefeliciteerd Dorus <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:07

Wat gaat dit topic hard :o
Ik heb me hier wel voorgesteld, maar kan het niet bijhouden. Ik geniet dus in stilte van alle leuke pups die voorbijkomen <3

De moeder van onze toekomstige pup is drachtig gescand gisteren *\o/* we zijn helemaal blij!

*gaat weer terug onder meeleessteen

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:43

kiwiwitje schreef:
Dorus schreef:

Zie je dan echt niet dat er voor een hond van 60 kg een voedingshoeveelheid word aangegeven? :o? In een brok die voor mini rassen is zoals ze zelf zeggen?!
Dat heeft echt 0,0 met opmaaktechnisch te maken.
Voor een mini brok had er boven de 10 kg al geen voedingshoeveelheid horen te staan.

Het aanpassen van de hele opmaak van de tabel is waarschijnlijk meer werk dan de inhoud van de tabel aanpassen van de tabel. In dat opzicht denk ik ook dat het opmaak technisch is.

Mijn vraag was ook niet waarom deze tabel zo is, dat zullen we niet weten. Ik neem aan dat mensen geen mini puppy brokken kopen wanneer ze een hond die 60kg wordt hebben. Mijn vraag was ook niet of de brokken goed of slecht waren. De enige vraag was of dat de hoeveelheid moet afgewogen worden op zijn huidige of verwachtte gewicht. Zoals ik het nu begrijp gaat het dus om zijn verwachtte gewicht.

Dorus schreef:

Gefeliciteerd!