Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
casperzazoe schreef:Wat leuk Kiwi, nu zijn het echt hondjes![]()
![]()
Wat is jullie mening over het hebben van een stamboom bij een risico ras?mij is vertelt dat dat eigenlijk normaal is, maar het valt me op hoeveel honden er geen hebben. Geteste ouders vind ik wel een must eigenlijk, maar ook dat zie je maar weinig..
KarmaChansy schreef:Sastaic schreef:Aah nu worden je wormpjes schattig kiwitje! Nog even en ze krijgen ook praatjes :p
Volgende week ga ik samen met de fokker trainen en 30 maart hebben we onze eerste wedstrijd
Dit najaar gaan we naar Zweden voor een workshop en daarna blijven we een paar dagen hangen om wat van het land te zien. Super veel zin aan
leuk! waar in zweden?
Seresto gebruik ik ook geen problemen mee, zonder met alleen bravecto is niet te doen. Wij zitten in een hoog risico gebied
edit: oh das jammer dan nynkster snap het wel! dan heb ik verder ook geen tips
casperzazoe schreef:Ho oeps sorry, had het verkeerd verwoord (iets met aan 2 dingen tegelijk denken). Ik bedoelde rassen die al niet erg gezond zijn, zoals de Berner Sennen, Pugs enzo.
KimD schreef:casperzazoe schreef:Ho oeps sorry, had het verkeerd verwoord (iets met aan 2 dingen tegelijk denken). Ik bedoelde rassen die al niet erg gezond zijn, zoals de Berner Sennen, Pugs enzo.
Hahahaha, maar ook daar zou ik zeker voor een goede fokker gaan! Met zo'n rassen is er al een groot gezondheidsrisico, dan is het dubbel zo belangrijk dat je weet wat er al speelde bij de familie.
kiwiwitje schreef:KimD schreef:
Hahahaha, maar ook daar zou ik zeker voor een goede fokker gaan! Met zo'n rassen is er al een groot gezondheidsrisico, dan is het dubbel zo belangrijk dat je weet wat er al speelde bij de familie.
Mee eens!
casperzazoe schreef:Maar fokt een 'goede fokker' altijd met stamboom? Lastige is dus dat wij een herplaatster zoeken, dus zelf een fokker kiezen kan niet (natuurlijk Google ik de fokker wel even). Met geteste ouders ben je ook al een eind toch? Ziektes uitsluiten kan natuurlijk nooit.
Bij onze vorige hond hebben we niet naar zulke dingen gekeken, ik was nog erg jong toen. Hondje opvoeden etc, prima maar op dit gebied ben ik echt een leek
candalisa schreef:Ik heb zelf een rottie met stamboom en een Stafford zonder (vriendlief gekocht voor wij elkaar leerde kennen) liefste Stafford ooit.
Ik vind stamboomloos geen probleem mits verantwoordelijk dus geteste dieren enz.
Kruisen ben ik geen fan van maar ja dat is persoonlijk.
Met stamboom geeft geen garantie ken namelijk stamboom fokkers die meerdere nestjes hebben en pups gewoon wisselen om er meer voor te kunnen vragen. Andere vader dieren registreren ivm inteelt dus ook dat geeft niet altijd zekerheid.