[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:25

Ohh wat is Mika knap!
En een stukje nagel onder het 3e ooglid, arme pup, fijn dat het nu is opgelost!

En ja, poep moeten we idd gewoon opruimen zeker nu het niet meer vriest. Het is het gezeur over het plassen wat ik vervelend vind maar nog meer, de manier waarop ze er over zeuren. Heel superieur en aanvallend. En ik doe onwijs mn best om overlast te voorkomen. Heb ook al paar keer gevraagt of milo blaft als hij alleen thuis is (ze horen hem helemaal niet).

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:23

Airborn schreef:
Ohh wat is Mika knap!
En een stukje nagel onder het 3e ooglid, arme pup, fijn dat het nu is opgelost!

En ja, poep moeten we idd gewoon opruimen zeker nu het niet meer vriest. Het is het gezeur over het plassen wat ik vervelend vind maar nog meer, de manier waarop ze er over zeuren. Heel superieur en aanvallend. En ik doe onwijs mn best om overlast te voorkomen. Heb ook al paar keer gevraagt of milo blaft als hij alleen thuis is (ze horen hem helemaal niet).

Ik vind dat ook wel een beetje aanstellen hoor.. Bentley die moet ook wel eens heel nodig plassen en dan plast hij in de tuin maar je ruikt niks. Poepen in de tuin laten we dan niet toe maar mocht hij het echt niet kunnen ophouden dan is het niet anders en valt het ook allemaal wel mee als je het meteen op ruimt. Katten plas ruik je nog veel erger dan honden plas. Wel vervelend dat soort buren, gelukkig is mijn buurman nou echt niet zo :o .

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:51

Tara wil nog steeds niks van haar brokjes weten, ik heb al geprobeerd om haar spelender wijs wat te voeren. Dan is ze eerst heel enthousiast omdat ze denkt dat ze een koekje krijgt, maar zodra ze doorheeft dat het een brokje is, dan spuugt ze het meteen weer uit. Ook laten weken in warm water al geprobeerd. Maar niks, ze moet er niks van weten.
Iemand nog een tip om haar toch aan haar brokjes te krijgen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:39

Wat kreeg ze voorheen? soms helpt oud met nieuw voer mengen en anders laten vasten. Honger is de beste saus. Maar sommige brokken worden nu eenmaal beter gegeten dan anderen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:43

Het voer wat we hebben kreeg ze bij de vorige eigenaar ook. De afgelopen drie weken heeft ze er ook gewoon van gegeten, tot eergisteren. Als ze het ruikt dan loopt ze al weg..
Dat vind ik dus zo vreemd, ze eet het al maanden..

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:06

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:08

xXLiekeXx schreef:
Classic: helpt het om er wat vlees doorheen te mengen?

Ik zou het nog kunnen proberen, maar ik denk dat ze het vlees er dan gewoon tussen uit zoekt

Edit: typfout

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:10

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:17

heeft ze tussendoor iets anders gehad?

ken intussen enkele pups en zelf 1 gehad die alleen wou eten wat wij hadden EN uit de hand, alels in haar kom was "vies" niet de moeite waar om te bekijken of besnuffelen. Veel brokken en vleesoorten later, gewoon laten vasten ook geen snoepjes meer etc dag 2 slechts een fractie van haar normale portie en dag 3 vrat ze ze terug.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:27

Nee tussendoor heeft ze niks anders qua brokken gehad. Ik heb even een zakje voer bij de supermarkt gehaald om te kijken of ze dat wel wou, maar daar nam ze wel een paar happen van..
Al ben ik niet zo'n voorstander van supermarkt voer..

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:45

Vandaag met evi naar Amsterdam waar ze haar hebben onderzocht, waar ze de foto's van mijn eigen dierenarts hebben onderzocht en een CT-scan hebben gemaakt, waar ik vrijdag de uitslag en plan van aanpak krijg te horen. Ze heeft sowieso een breuk in haar bovenarmbeen wat deels komt doordat ze over de kop is gegaan over die poot heen en erfelijkheid. Ze zal sowieso geopereerd moeten worden ik hoor vrijdag wat het plan wordt ivm ge groeischijven in het gebied is het ingewikkeld. Er moeten schroeven in, maar de vraag is of ze door de breuk al beschadigd zijn waardoor ze een iets kortere voorpoot zal krijgen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:00

Noah heel veel sterkte met Evi.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:01

Veel sterkte met Evi!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:16

Ach jee, toch wel heel wat aan de hand met Evi. :(:)

Classic, geen idee wat je kunt doen, heb het zelf niet meegemaakt, Kiko is nogal op eten gesteld. Wat ik wel hoor is na een kwartier de bak weghalen en pas bij de volgende voerbeurt weer een bak eten aan bieden. Geen idee of het werkt.

Vanmiddag met Kiko weer naar de dierenarts voor de puppybegeleiding. Ik ben benieuwd of ze wat beter op gewicht is nu, vorige keer begon ze wat te dik te worden, dus nu gerantsoeneerd. ~~}> Ze is wel afgevallen, maar het is zo moeilijk te zien als je haar iedere dag ziet. En ben bang dat ik dadelijk weer net te lang door ga met rantsoeneren zodat ze weer te dun gaat worden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:33

oh bah Noah, wat vreselijk nieuws. Hoe houdt Evi zich?

Naar de DA voor puppybegeleiding? Mijn DA zei na de laatste herhalingsvaccin en kennelhoest "tot volgend jaar" :D

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:34

Vast iets waar je voor kan kiezen, dat je wat vaker op controle komt.

Maar ik hou het altijd gewoon zelf in de gaten, na een tijdje weet je wel hoeveel je ongeveer moet voeren.
Mijn honden zijn nooit te dik, echt te dun ook niet,maar mooi slank.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:53

wat naar noa!

Hier goed nieuws gekregen. daeva haar rus, ellebogen en heupen op de foto laten zetten. rug en ellebogen zijn nagenoeg perfect. heupen zijn B, die als ze zo voort evolueren A worden (de groeischijven waren nog niet dicht). Had ditt helemaal niet verwacht van mijn popje uit de broodfok. Had gedacht C of D heupen en nog hier of daar een aandoening. Dit is ene erg goede meevaller

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:23

petitparis schreef:
oh bah Noah, wat vreselijk nieuws. Hoe houdt Evi zich?

Naar de DA voor puppybegeleiding? Mijn DA zei na de laatste herhalingsvaccin en kennelhoest "tot volgend jaar" :D

Mijn dierenarts zei dat ook :P, die zei na de laatste vaccin en als het goed is tot volgend jaar :') .

En heel veel sterkte met Evi Noah!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:47

Bak weghalen heb ik inderdaad geprobeerd en dan s'avonds weer terug zetten, maar dat maakt haar niks uit.. Nu heeft ze sinds gisteravond laat ook iets meer moeite met het ontlasten. Dus ik denk dat ze wat verstopt zit..

Even iets anders, ik heb een account op de doggy dating app gemaakt. Het lijkt me leuk voor Tara als ze wat meer met andere honden in contact komt en echt kan spelen. De eigenaren van de honden in de buurt vinden Tara wat 'eng' omdat ze zo groot en enthousiast is.
Dus wie in friesland woont en eens op doggy date wil O:)

Edit: Noah heel veel sterkte met Evi, ik hoop dat jullie met de dierenartsen een goed plan kunnen bedenken!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:49

Waar in frl zit je?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:51

Avelienvd schreef:
Waar in frl zit je?

Ik woon in Damwoude, echt in het Noord oosten dus. We gaan altijd graag naar Lauwersoog :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:53

Ik woon in Drogeham. Mijn Husky wil met iedereen spelen, maar mijn border collie vind niet elke andere hond leuk, dus wil wel eens mee maar ff kijken of ik alle honden dan wel mee neem ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:55

Fijn dat Deava dus niets lichamelijks aan de broodfok heeft overgehouden!

Hier hebben ze een gratis puppybegeleiding, wordt door de assistente gedaan. Ze worden gewogen, ogen, oren, gebit, nagels en vacht worden nagekeken, en eventueel anaalklieren. Het is vooral bedoelt om de honden wijs te maken bij de dierenarts zodat ze onderzoeken normaal vinden en het vooral heel leuk vinden (met heel veel snoepjes :)) ).
En dat laatste is zeker zo, de honden vinden het eigenlijk te leuk, ze zijn dolenthousiast en daardoor ook lastig hanteerbaar. :')

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:16

Neonlight schreef:
Fijn dat Deava dus niets lichamelijks aan de broodfok heeft overgehouden!

Hier hebben ze een gratis puppybegeleiding, wordt door de assistente gedaan. Ze worden gewogen, ogen, oren, gebit, nagels en vacht worden nagekeken, en eventueel anaalklieren. Het is vooral bedoelt om de honden wijs te maken bij de dierenarts zodat ze onderzoeken normaal vinden en het vooral heel leuk vinden (met heel veel snoepjes :)) ).
En dat laatste is zeker zo, de honden vinden het eigenlijk te leuk, ze zijn dolenthousiast en daardoor ook lastig hanteerbaar. :')

Dat is wel ideaal!
Wij hebben met onze vorige hond een hele fijne dierenarts gehad alleen had de hond een trauma waardoor hij met een muilkorf naar de dierenarts moest want anders dan greep hij iedereen daar.
Met Bentley zijn we ook bij die dierenarts gebleven en ook hij werd steeds gewogen kreeg hij veel snoepjes en mocht hij los lopen. Ze vinden Bentley ook heel leuk maar wel vervelend :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:52

Dat hebben ze bij ons ook Neonlight. Gewoon eenmalig. Wordt het gewisselde gebit gecontroleerd en gewicht enzo. Is ook gratis. Ik woon niet in friesland maar in twente. Als iemand daar een keer zin heeft om te meeten lijkt me dat leuk. Friesland is me iets te ver.