Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 15:15

Kristie schreef:
50 tinten rozer klinkt behoorlijk spannend >;)

:')

Maandag op vakantie! Zin in, maar ook blij als 't volgende week dinsdag is <3

Kristie

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:17

Gaat helemaal goed komen Splash, een fijne vakantie!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 11:17

Dankjewel! De mannen zijn in super goede handen <3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:38

Fijne vakantie! Sterkte ook :D misschien skypen met ze? Of kan je het wel loslaten?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 02:01

Ik krijg elke dag foto's en filmpjes van ze en het gaat super! ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:15

En zo kom jij de vakantie ook wel door :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:31

En... hoe was de thuiskomst?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:47

Minder enthousiast dan verwacht :')

Knox draaide zich om en moest niks van mij weten. Wax had ik opgepakt maar bleef stug de andere kant op kijken, mijn vader bracht mij thuis en moest onwijs lachen. Dus toen maar even naar boven en daar lag Texas, die kwam wel meteen luid spinnend naar me toe <3 Op het moment dat ik met Texas stond te knuffelen kwam Wax toch even snuffelen en was hij weer ontdooit. Knox heeft het echt 2 uur volgehouden maar de volgende dag was alles weer zoals het was.

Heerlijk om weer thuis te zijn bij ze, ik heb ze wel gemist! En dat Knox er het meest moeite mee zou hebben had ik wel verwacht, maar het is super goed gegaan.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:57

Snobs :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:11

Hoe durf je ook op vakantie gaan zonder hun ;).
Heb je een leuke vakantie gehad?

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:54

Haha heerlijk dat ze zo eigenwijs kunnen door eerst niks van je te willen weten :')

@lilykashmir Hey Lianne dat is lang geleden! :) Leuk dat jij ook sphynxen hebt! Heb je al een foto van je nieuwe aanwinst?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 20:01

Kristie schreef:
Hoe durf je ook op vakantie gaan zonder hun ;).
Heb je een leuke vakantie gehad?

Ja was heerlijk! Even lekker bijgekomen en uitgerust van afgelopen tijd. Nu volgend project ; verhuizen! Dus druk opzoek naar een koophuisje en dan ook nog rekening houden met texas die veilig naar buiten moet kunnen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:23

Mooi dat je een leuke vakantie had Splash! En dat het met de katten goed gegaan is.

Spannend om een huisje te zoeken! Leuk hoor.

Hier iets minder leuk nieuws... ik heb al 10 jaar 2 parkieten , nou heb ik er niet zoveel aan want ze zijn niet tam (zijn hele speciale). Maar ik vind het altijd wel gezellig.
De katten vonden het al leuk om ze aan het schrikken te maken (dan gaan ze fladderen), dat is al niet leuk. Maar nu hebben ze ontdekt dat ze ze kunnen pakken als ze vlak naast het tralies zitten.
De ene was al geraakt aan zijn pootje (bloed!! :( ) en nu is hij zijn halve vleugel kwijt.
Ik heb allemaal bescherming rond de kooi gedaan, maar de katten gaan gewoon aan de kooi hangen..

Nu vond ik op Marktplaats een advertentie van een man die een enorme voliere heeft en papagaaien en parkieten opvangt, ik heb contact gehad en ik mag ze daarheen brengen.
Het voelt net of ik ze dump, dus ik voel me wel schuldig. Maar voor de vogeltjes is het veel fijner, ze hebben dan de ruimte en andere vogels en geen kattenstress meer.

Met de katten gaat het verder prima, alles wat ze eerst niet mochten mogen ze nu wel }:) dus ze zijn erg tevreden.
Ons huis is nog verbouwd (nieuwe kozijnen) dus ze moesten 2 dagen op de kamer van mijn zoon, maar dat ging gelukkig heel goed.

Tijger vindt het fantastisch om een rondje in de tuin te rennen in het donker. Gwynn vindt het te koud en te nat, die blijft gewoon in de deuropening zitten. En dan rent Tijger keihard weer naar binnen en dan gaan ze even een potje wild doen. Heel grappig <3

En hier moest en zou Tijger met zijn billen in een veel te klein doosje, maar na een kwartier wurmen zat ie hoor!

Afbeelding

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:41

wat een brutaal hoofd heerlijk!

sterkte met het afscheid, en je niet schuldig voelen dat je ze dumpt, dat doe je niet. Je denkt in het welzijn van de vogeltjes.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:26

Tijger is echt een schatje! Leuke foto :).
Voor de vogels is het idd beter, en anders is het wachten tot het verkeerd gaat. Dat neemt niet weg dat het vervelend is :(:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 17:03

Ik snap dat het zo voelt Tilmar, maar voor de vogels is het wel beter. Je hebt dus 2 killers in huis := Wel een lekker stel, en dat gekke uurtje dat ze door het huis racen dat herken ik wel.

Tijger ziet er goed uit <3

Hier net weer een huisje bekeken, maar zó lastig. Hopelijk komt er een huisje dat aan de meeste wensen voldoet.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:33

beste sphynx liefhebbers.
Wij zijn er hard over aan het nadenken om 2 sphynxen in huis te nemen als ons huis in September af is.
Nu hebbem wij ons best goed ingelezen maar maar jullie zijn de ervarings deskundige kunnen jullie wat vragen voor mij beantwoorden?
Ze moeten elke week in bad maar katten hebben een hekel aan water is dit niet een gevecht ?
Hoe zijn ze met kinderen?
En hoe is het karakter druk/rustig? Zijn het echte klimmers ?
Is er iemand hier in de buurt (noord holland - west friesland - hoorn) met wiens katten ik kennis mag maken ? Wij vinden ze erg leuk maar nog nooit in het echt gezien.

Alvast bedankt.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:45

xamberr schreef:
Wij zijn er hard over aan het nadenken om 2 sphynxen in huis te nemen als ons huis in September af is.
Nu hebbem wij ons best goed ingelezen maar maar jullie zijn de ervarings deskundige kunnen jullie wat vragen voor mij beantwoorden?
Ze moeten elke week in bad maar katten hebben een hekel aan water is dit niet een gevecht ?
Is er iemand hier in de buurt (noord holland - west friesland - hoorn) met wiens katten ik kennis mag maken ? Wij vinden ze erg leuk maar nog nooit in het echt gezien.

Alvast bedankt.

Ik stop ze bijna nooit in bad, hoe vaker ik ze was hoe viezer ze worden. Wel elke week de oortjes en de nageltjes bijhouden. Vega vindt het fijn in bad, Nex niet.
Karakter: Ze slapen veel maar als ze wakker zijn, zijn ze lekker aanwezig met kletsen, rennen, spelen enz. Nex is een klimmer, Vega niet. Ik woon helaas niet in de buurt om kennis te maken. Limburg :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 09:26

xamberr schreef:

Alvast bedankt.

Hoi!

Die van mij gaan 2/3x in het jaar in bad, hoe meer je ze wast hoe viezer ze inderdaad worden.

Oortjes en nageltjes doe ik elke 2/3 weken.

Met kinderen onwijs lief en kunnen ze uren mee spelen. Ze gaan ook echt naar de Kids toe.

Ik heb er 2 met een verschillend karakter, eentje druk en een ondeugende aap. De ander rustig. Beiden ontzettend lief en gek op aandacht, spelen en knuffelen.

2 is écht een must als er geen andere dieren zijn en orienteer je goed op een goede fokker.

En klimmers zijn het wel, grote krabpaal vinden ze geweldig en zijn gek op speeltjes.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:05

Wat leuk dat je Sphynxen wil!
Ik heb zelf Devons, maar die lijken wel veel op Sphynxen (iets meer haar :D )

Twee is inderdaad een must, mijne zijn onafscheidelijk. Ook hier een rustige die wat onhandig is en niet zoveel klimt en een aap die overal in hangt. Ik heb een grote krabpaal die echt heel veel gebruikt wordt, om te krabben, er in te springen, er uit te springen (soms bovenop een baas ~~}> ) en om gewoon in te liggen.
Ze zijn super aanhankelijk en heel gezellig.
Devons hoef je helemaal niet te wassen en het valt ook reuze mee hoe vies de oren worden.

Ik woon in het midden van het land, ook niet in de buurt. En mijn katten zijn natuurlijk niet kaal.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:34

xamberr schreef:

Alvast bedankt.

Leuk leuk leuk!
Wij doen Sushi zelden in bad (ik denk één keer in de drie maanden) hij vind het niet leuk maar het is geen gevecht. Er zijn wel mensen die ze iedere week wassen maar als je kat daar geen plezier in beleeft zie ik niet in waarom je dat zo vaak zou doen.
Sushi klimt alleen maar in de bank :Y), verder valt het wel mee. Hij slaapt veel, maar wil wel het liefst bij (of nog liever in) je zitten: altijd en overal :+

Wij wonen in Amsterdam en langskomen mag altijd hoor :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:46

wij hebben 2 sphynx katten, wij doen ze af en toe in bad, als ze echt te vet worden.
we hebben een kater van bijna 4 en een poes van 14
die van ons zijn geen echte kinder vrienden, maar ik denk dat dat komt omdat ze zeer zelden een kind zien.
die van ons zijn opzich rustig.(af en toe hebben ze een speel actie) super aanhankelijk en willen altijd bij je zijn. (ze slapen bij ons in bed, anders staan ze de hele nacht voor de deur, dus dat hebben we maar opgegeven).
die van ons klimmen niet ze hebben niks behalve hun krappaal om in te klimmen. ze komen overigens niet buiten.
wij wonen ook in amsterdam

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:02

xamberr schreef:

Alvast bedankt.

Leuk dat je ook shpynxen wilt :)!
Die van mij kan ik niet heel goed wassen het gaat wel maar hij vind het echt niet leuk ;) dus dat doen ik ook maar eens in de 2 -3 weken.
Ook kan hij heel druk zijn en plakt hij erg aan mij maar de laatste tijd word hij wel steeds rustiger en soms kan hij ook bezoek volkomen negeren andere keren is hij niet weg te slaan :p.
Maar hij is altijd erg lief, ook met kinderen.

Ik woon in Hoogwoud (west Friesland dus) je mag altijd een keer komen kijken ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:17

Leuk leuk. Zoals gzegd wordt, hoeven ze echt neit zo vaak in bad.

Hier nog een leuk artikel over Klaaz en ik in de Viva van komende week :D <3

Afbeelding

Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:23

Wauw super leuk Joolien!!!!!!