Leuke foto s allemaal! Training met Hazel ging vanmorgen watt minder. Had dan afgelopen week ook niet zo veel gedaan ivm mn moeder die in het ziekenhuis lag, dat kon ik wel merken. Vanmiddag nog even bezig geweest en toen had ik een perfect luisterende hond, haha
Gisteren had ik mijn eerste echte gehoorzaamheid met mijn hond (golden retriever). Ik was super zenuwachtig omdat ik wist dat ik natuurlijk niet kon tippen aan de toppers die naast mij stonden + mijn hond niet echt de goede ingesteldheid heeft om wedstrijden te spelen (liever lui dan moe). Toch was ik super trots dat ik het al zoveel bereikt had met haar, ze zeiden trouwens altijd dat ik mijn brevet nooit ging halen.
Toen ik aan het spelen was stonden er enkele mensen aan de kant die constant aan het roepen waren op mij (sla je hond, welke belachelijke hond heb je, kan het nog erger, geef een ruk,...) en mij super hard aan het uitlachen waren omdat mijn hond niet alles perfect deed... Heb echt met tranen in mijn ogen op dat veld gestaan... Doe je dit nu wel bij iemand die een eerste keer wedstrijd speelt en natuurlijk alles nog niet voor de volle 100% kent? Ben echt zo hard ontgoocheld in de mentaliteit van de wedstrijdspelers bij ons! Weet niet als ik ooit nog wedstrijden wil spelen...
Na de wedstrijd kreeg ik mijn punten (68/100, waar ik heel trots op ben aangezien het onze eerste keer was), kwam 1 van die mensen plots naar mij om te vragen hoeveel ik had. Begon ze me voor al die mensen uit te lachen en zei ze nog eens dat ik teveel punten heb gekregen...
Moet nu straks gaan trainen met mijn hond en heb er natuurlijk geen zin meer in. (Sorry voor mijn beklag, wou het even van me afschrijven en denk wel dat dit hier kon).
Jeetje wat een asociale mensen. Het gaat toch om de fun. Iig bij mij wel?
Ik zou je er niet te veel van aan trekken. Maar herken je gevoel hoor. Mijn retriever speelt altijd de clown met trainen. Terwijl hij thuis het gewoon super goed doet. Is niet altijd motiverend.
Dus gewoon veel oefenen en dan kun je ze de volgende keer uitlachen door het super goed te doen. Hond merkt natuurlijk ook dat je zenuwachtig bent.
Phooh, wat een rotopmerkingen! Welk ras hadden die 'pesters', borders of een ander herder ras? Biedt hun eens aan om een rondje met jouw hond te lopen. Kijken of hun jou punten totaal kunnen verbeteren. Waarschijnlijk zien ze duidelijk concurrentie in je.
Waarom zou jij je zo naar beneden laten halen, het is hun probleem die de jouwe Zo lang jij een super band hebt met je hond(en) dan zullen ze alles voor je doen. Dus lekker door trainen op jullie niveau en denkwijze. Er komen nog zoveel wedstrijden aan. En als je die onruststokers aangeeft bij het secretariaat?
Silence
Wij hebben net een super compliment gehad bij de doggydance
Ik vertelde laatst toch dat wij de GH cursus erbij zouden gaan doen omdat de gehoorzaamheid van Mecx nog weleens te wensen over liet met alle geurtjes, afleidingen op het veld enz.
Vandaag hebben ze (bleek achteraf speciaal voor ons te zijn als test) enkele gehoorzaamheid oefeningen toegepast in de les om te kijken hoe Mecx dat deed.
Na de les gaven ze aan dat ze de laatste tijd zoveel vooruitgang hebben gezien dat het niet meer nodig is Tijdens de doggydance gaan we gewoon de puntjes op de i zetten.
Ben daar toch wel heel trots op. Bevestigd dat al die training met Mecx toch niet voor niks is
mandje
Geplaatst: 09-03-14 12:40
Wat vreselijk deprimerend zeg. Dat is niet leuk. Trainen en wedstrijdjes zijn voor de fun. Probeer lekker door te gaan en boven de stokers te gaan staan. De band met je hond en het plezier is het belangrijkste.
Hhilde
Geplaatst: 09-03-14 13:00
mandje schreef:
Wat vreselijk deprimerend zeg. Dat is niet leuk. Trainen en wedstrijdjes zijn voor de fun. Probeer lekker door te gaan en boven de stokers te gaan staan. De band met je hond en het plezier is het belangrijkste.
Aco wat een vreselijke mentaliteit zeg, gatverdamme...... Maar wat mandje zegt hoor, ene oor in en de andere weer uit! bah!
Vanmorgen naar training geweest. Ben blij dat ik geweest ben maar mijn energie is op vandaag, erg drukke week geweest. Ik had na Aedan nog even mee willen doen met Bella omdat het super lekker weer is maar ben naar huis vertrokken. Gelukkig snapt iedereen in onze groep dat ik soms de energie op is en zijn ze allemaal super lief!
voor wie het leuk vind , ik was vorige week gast bij de radio waar ik ook wat verteld heb over psychiatrische hulphonden ( Bella is mijn hulphond) en over mijn hondenproject op de zorgboerderij.
Na de wedstrijd heb ik dit weest gaan melden aan de keurders. Bleek dus dat ik dit meteen moest gaan zeggen omdat ze dan een opmerking gingen krijgen en wanneer ze niet gingen ophouden gingen ze zelf gediskwalificeerd geraken met hun hond... Maar dat wist ik dus niet.
Zelf spelen ze inderdaad met borders, heel anders werken dan met mijn hond heb ik al gemerkt.
De training ging gelukkig wel weer goed, al voelde ik me toch niet echt op mijn gemak als ik 1 van die personen zag verschijnen op het veld. Zelf kan ze wel niets met haar hond (ze deed dan ook niet mee aan de wedstrijd) maar altijd commentaar op een ander en een grote mond opzetten.
Heb nu wel even genoeg van wedstrijden, ben enorm geschrokken op dat vlak... Ik wou het doen voor de fun, niet voor de punten maar blijkbaar kan dat niet volgens sommigen. Zal wel deze zomer met mijn andere hond (chihuahua) voor haar brevet gaan en dan misschien met beide honden wedstrijd spelen... Al ben ik me nu mentaal ook al aan het voorbereiden dat ik vaak uitgelachen zal worden met een chihuahua. Dit zie je hier nooit op wedstrijd verschijnen: altijd borders en herders.
uitgelachen worden met een chihuahua? je moet lekker andere mensen uitlachen dat jij het lekker wel doet. Ik doe GGB met mijn chi, en daar krijg ik hele leuke reacties op gelukkig, en een ieder die vind dat een chi dat niet kan die heeft gewoon lekker pech dat ie het verkeerd heeft. Aco, ik kan je 1 ding zeggen, Het maakt geen reet uit wat een ander ervan vind. Waar het om gaat is of jij en je hond plezier hebben, meer niet. en als een ander dat niet pleziert moet ie gewoon oprotten of de andere kant opkijken.
En nu weet je het, als ze zulk gedrag weer vertonen dan geef je het gewoon aan. dan kijken ze een volgende keer wel beter uit, zijn ze helemaal betoeterd (ik wordt daar dus echt heel vechtlustig van , als je het nog niet gemerkt had.. )
Nou ik had wedstrijdje vandaag. Onze score bij vast parcour 8 van de 9, bij de jumping 9 van de 9 hihi We bakte er dus niks van hihi, maar er zaten wel mooie stukjes tussen. Ach het was leuk om mee te doen.