Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:24

Ik kan me hier ook aanmelden!

Wij zijn reeds in het bezit van een Border Collie van 2016 en hebben na lang nadenken toch besloten een pup erbij te nemen.

Wij zijn beide ervaren honden ‘houders’, sinds kind af aan.

In oktober gaan we onze nieuwe vriend ophalen, nu alleen nog een passende naam.

Onze Jack
Afbeelding

Nader te noemen, nieuwe pup.
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:55

@Hennos, wat zijn ze ontzettend leuk uitgegroeid zeg! En fijne huisjes <3

@Balou_k welkom! Wat voor ras is de pup?

Afbeelding
Hier gaat alles goed. We proberen Vidar zijn wereld steeds meer te vergroten. Als pup hebben we dat te weinig kunnen doen (onder andere vanwege giardia). Inmiddels gaat hij vaak mee naar mijn schoonouders als we daar gaan bbq-en. Afgelopen weekend hebben we zijn broer aangemoedigd bij de Vizsla clubshow. Gisteren hebben we hem meegenomen naar Jacht & Buitenleven, een evenement voor jagers en buitenlui. We dachten het na een uurtje wel gezien te hebben, maar zijn uiteindelijk dik 4 uur gebleven. Het was ontzettend gezellig en Vidar trok ontzettend veel bekijks. Zo grappig. Veel complimenten dat het een mooie hond is, maar vooral veel vraag wat voor ras het was. In het begin was hij nog wat onstuimig, maar hij paste zich snel aan. Kijken bij het hagelschieten deed hem niks, zo fijn een schotvaste hond. Hij heeft zelfs even meegedaan aan de terrier workshop, waar hij kennis mocht maken met een dood wild zwijn. }:0
Afbeelding

Inmiddels is het ook echt geen pup meer, maar een heuse puber. Voorheen toonde hij nooit interesse in (loopse) teven, maar thuis was enkele weken geleden één van de buurhonden loops. Daar is hij toch wel erg van slag van geweest. Huilen voor het raam, niet willen eten. Buiten de kolder in z'n kop met uitlaten. :') Gelukkig is dat nu over. Hoort erbij hè als je puber bent! Buiten die ene week, merken we bijna niet dat hij pubert. Tuurlijk af en toe bananen in de oren, maar dat heeft elke jonge hond.
Over 2 weken gaan we voor het eerst met de gerenoveerde camper een weekend weg, ben zo benieuwd hoe hij dat gaat beleven! *\o/*

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:27

Even een berichtje hier, omdat we zo ontzettend trots zijn op onze Beer!
Naast dat hij zich ontzettend goed heeft aangepast aan het leven hier, is hij ook een echte berg geit geworden! Gisteren heeft hij boulder field, 1400m klauteren en 2 stukken waar een touw voor mensen hangt omdat het zo stijl is overwonnen! En vandaag is hij volledig zichzelf en lijkt totaal geen spierpijn of iets te hebben.

Wij zijn echt zo trots op hem :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn nog wel zoekende naar balans te vinden tussen zijn activiteitsniveau en genoeg eten. Hij is duidelijk aardig wat afgevallen (wat oke is, hij had over ;) ), maar nu moeten we hem vooral op dit gewicht houden. Ben al aan het kijken naar honden energybars om mee te nemen tijdens hikes en naar andere manieren om hem zo gezond en sterk mogelijk te houden!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:08

Puppybezoek gedaan <3 Ik ben verliefd <3
Voorkeur doorgegeven (of nouja, gewoon gezegd waar mijn oog op viel _O- Beetje onderbuikgevoel) en nu afwachten of het ook onze match is. Dat weten we met een paar weekjes natuurlijk pas :D Wat ze kunnen zien (voor zover het te zien is met 3 weekjes jong :+ ) lijkt degene die ik op het oog heb voor nu iets rustiger te zijn dan een aantal broertjes. Een fijne combi met Jarvis wellicht mits dat ook zo blijft := Ook hoop ik dat hij qua bouw gaat hebben waar ik op hoop, gezien ik er wel shows mee wil lopen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:43

Doe mij die laatste <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 22:10

oh wat snoezig <3

Hier weer rust in huis :o
en wat hebben ze toch heerlijke huisjes :+:

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:08

Wat een leuke avonturen weer!

En die puppies! <3 Vooral die met gekleurde wenkbrauwen <<)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:29

Tigress schreef:
Puppybezoek gedaan <3 Ik ben verliefd <3
Voorkeur doorgegeven (of nouja, gewoon gezegd waar mijn oog op viel _O- Beetje onderbuikgevoel) en nu afwachten of het ook onze match is. Dat weten we met een paar weekjes natuurlijk pas :D Wat ze kunnen zien (voor zover het te zien is met 3 weekjes jong :+ ) lijkt degene die ik op het oog heb voor nu iets rustiger te zijn dan een aantal broertjes. Een fijne combi met Jarvis wellicht mits dat ook zo blijft := Ook hoop ik dat hij qua bouw gaat hebben waar ik op hoop, gezien ik er wel shows mee wil lopen :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een dotjes zeg!
Verder sta ik in meeleesstand.
Ik moet nogsteeds geduld hebben :o

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:38

Wij genieten vol op van onze vakantie. Ondanks dat wij dagelijks updates en foto's krijgen van Cody die het overduidelijk naar zijn zin heeft missen we hem toch veel meer dan gedacht :+ Over 2 dagen zien we hem weer :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 17:09

Ik zou t ook zo niet kunnen _O-

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:48

Ooh geef me al die corgiees <3 <3 ik denk helemaal niet dat het een geschikt ras voor mij zou zijn maar omg ze zijn zo leuk te zien!!

Kiimm, waar waren jullie nog maar heen? Fijn dat jullie genieten maar snap dat je Cody graag weer ziet! Ik zou Ves niet zo goed achter kunnen laten denk ik :o

Vesper heeft vanochtend een privé lesje Body Awareness gehad! Was echt onwijs leuk om te doen en een ontzettend leuk mens als trainster. We kwamen daar voor een kennismaking en intake en Ves mocht gewoon even los de ruimtes verkennen. Ging ze na een rondje snuffelen direct met een bal spelen die ze ergens vond. Helemaal niet onder de indruk van de nieuwe omgeving. Ontzettend open en flexibel hondje, heel trots op haar!

De trainster zelf doet ook showtraining en vond Ves ook heel showwaardig. Ware het niet dat ze een lichte overbeet heeft en het mij niet zo boeit :+ Maar wel mooie complimenten gekregen over haar bouw en karakter :P

Wat shows betreft: anderhalf week geleden ben ik met haar naar de Smooth Collie familiedag gegaan en een leuk rapportje van de keurmeester gekregen. Had niks aan voorbereiding gedaan ofzo dus ze was een stuiterbal maar toch trots op haar voorkomen <3 Haar moeder en oma waren er ook en ze heeft zelfs nog met wat hondjes uit Kim haar nest gespeeld, vooral Sadie was favoriet haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:14

@Flux, we zitten in Spanje. Vorige week maandag aangekomen en woensdagavond laat weer terug. Het is dat Cody bij mijn ouders kon logeren want anders waren we niet gegaan :+ Het is fijn om te zien dat hij het zo naar zijn zin heeft, maar ik kan niet wachten om weer met hem te knuffelen <3

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:50

Roxy heeft wat nieuws bedacht.,,.. ik de schoenen bijten van de kinderen. Maar ook op het moment dat ze aan het lopen zijn. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan afleren? Haar dan proberen af te leiden werkt af en toe en dan moet ik net wat in de buurt hebben

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:24

Ik zou inderdaad afleiden en alternatief geven op dat moment, geen tijd/zicht op dan even in een ren bijvoorbeeld zodat ze geen succes boekt.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:48

Wescha schreef:
Roxy heeft wat nieuws bedacht.,,.. ik de schoenen bijten van de kinderen. Maar ook op het moment dat ze aan het lopen zijn. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan afleren? Haar dan proberen af te leiden werkt af en toe en dan moet ik net wat in de buurt hebben

Dat is vervelend!

Onderstaande werkt niet bij elke hond, maar was bij onze pup erg effectief:
Je kunt proberen om de hond compleet te negeren en de rug toe te draaien. Want negatieve aandacht in vorm van een stemcorrectie of afleiding is ook aandacht. Zorg dan ook dat je geen oogcontact maakt, dat is namelijk ook een vorm van aandacht. :j Zo maak je het schoenen pakken zo saai mogelijk.
Mocht de pup nou echt helemaal wild worden en echt niks helpt, dan gewoon zonder iets te zeggen weg lopen naar de bijkeuken of wc. Deur dicht en tot 20 tellen. Pas terug komen als de pup rustig is. Zo maak je jezelf zo saai mogelijk om in te bijten.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je hierin consistent en duidelijk bent. Heel veel succes!

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:05

Bedankt voor de antwoorden. Hij doet het alleen bij mijn zoon (en af en toe dochter). Bij mij niet. Mijn zoon vind het vervelend en het doet pijn. Dus hij gaat rennen waardoor het natuurlijk bevestigd wordt.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 23:19

Afbeelding
Afbeelding
Mijn pup Hessel is nu al weer 10 maanden en ik kan nu eigenlijk pas zeggen dat ik hem echt leuk begin te vinden, de puppy tijd is mij bij deze hond behoorlijk zwaar tegen gevallen. Maar nu hopelijk op de goede weg en de komende jaren veel plezier samen.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:02

Tijd die vliegt he! Fijn dat het nu beter gaat en lekker kan genieten van je ventje!

Hier afgelopen week toch besloten verzekering af te sluiten, als ik zie voor hoeveel kleine dingen we al bij de da hebben gezeten en afentoe ontzettend lomp. Heel lang getwijfeld ivm de sportclausule, maar na navraag is alleen bij wedstrijdsport. En frisbee is bij ons geen enkele wedstrijdpunten met hoopers durf ik risico wel te nemen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:45

Even een balletje opgooien hier, gezien Jipperd zijn sloopfases wel aardig achter de rug heeft is het tijd voor een goed en fatsoenlijk kussen. Maar gezien het monster niet op een 110 cm kussen past, ben ik op zoek naar een groter kussen. Ik twijfel nog wel enigszins tussen een kussen en orthopedisch kussen.

Kom maar door met die merken, ervaringen etc.

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:03

Wij hebben een 120cm kussen van Knuffelwuff, ze hebben ook nog grotere maten geloof ik. Ik vind alleen de hoes lastig af te halen om te wassen maar dat kan aan het soort kussen liggen die we hebben (met opstaande rand)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:39

meisie94 schreef:
Tijd die vliegt he! Fijn dat het nu beter gaat en lekker kan genieten van je ventje!

Hier afgelopen week toch besloten verzekering af te sluiten, als ik zie voor hoeveel kleine dingen we al bij de da hebben gezeten en afentoe ontzettend lomp. Heel lang getwijfeld ivm de sportclausule, maar na navraag is alleen bij wedstrijdsport. En frisbee is bij ons geen enkele wedstrijdpunten met hoopers durf ik risico wel te nemen.

Hahaha grappig, ik heb ze juist allemaal opgezegd deze maand. :')

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:28

Hier een ledikant matras. Waterdichte hoes eromheen en daaroverheen leuke overtrek
Kun je makkelijk wassen en groot zat voor onze labrador. En is die op dan zoek je op marktplaats weer een goedkope om op te halen. Heb er laatst 2 voor 10 euro gekocht dus kunnen er weer even mee vooruit

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:21

maras schreef:
[ [url=m/Ge23g9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ot3cq3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn pup Hessel is nu al weer 10 maanden en ik kan nu eigenlijk pas zeggen dat ik hem echt leuk begin te vinden, de puppy tijd is mij bij deze hond behoorlijk zwaar tegen gevallen. Maar nu hopelijk op de goede weg en de komende jaren veel plezier samen.

Ooh zo herkenbaar, wij hadden ook een pittige puppytijd. Gelukkig kun je nu een beetje genieten, dan zul je zien dat het vanaf hier alleen nog maar meevalt :j . En wat een leuk koppie heeft Hessel, wat voor ras is het eigenlijk?

CupCakes_ schreef:
Even een balletje opgooien hier, gezien Jipperd zijn sloopfases wel aardig achter de rug heeft is het tijd voor een goed en fatsoenlijk kussen. Maar gezien het monster niet op een 110 cm kussen past, ben ik op zoek naar een groter kussen. Ik twijfel nog wel enigszins tussen een kussen en orthopedisch kussen.

Kom maar door met die merken, ervaringen etc.

[ [url=m/fVhMiM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook een grote hond, maar die ligt graag opgerold en heeft graag een opstaande rand. We hebben 1 mand in de keuken en 1 mand (volgens mij van de welkoop) in ons kantoor. Beide manden hebben wasbare hoezen en zijn al vaker gewassen zonder problemen. :j

Deze van Trixie (homevital):
Afbeelding

En deze dus ook:
Afbeelding

Volgens Vidar zijn beide erg comfortabel voor een grote hond 8-)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:41

Jip ligt voornamelijk zo _O-

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga eens kijken naar de opties die genoemd zijn!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:41

Hier dol op de mand die we hebben van snobbs. Lekker stevig, houdt Jarv wel van :D goeie kwaliteit ook, gaat inmiddels al jaren mee :j

Morgen ga ik op bezoek bij een hondenschool in de buurt, eens even kijken of die bevalt voor de puppylessen :D Eerste concrete stappen in de voorbereiding. Rustig aan zoekende naar een (leen)bench, de geschikte brokken, en de rest waar ik nog achter kom dat ik dat weer moet hebben straks. Tuig en halsband hebben we nog van Jarv, dus daar past Parker straks wel in :P