Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:12

Ik herken het :p

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:15

Aah nu worden je wormpjes schattig kiwitje! Nog even en ze krijgen ook praatjes :p
Volgende week ga ik samen met de fokker trainen en 30 maart hebben we onze eerste wedstrijd :):)

Dit najaar gaan we naar Zweden voor een workshop en daarna blijven we een paar dagen hangen om wat van het land te zien. Super veel zin aan :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:18

Kiwiwitje pyppyspam nooit erg <<)

Spannend sastaic, dat is het voor je het weet. Waar heb je wedstrijd in?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:24

punjab schreef:
Kiwiwitje pyppyspam nooit erg <<)

Spannend sastaic, dat is het voor je het weet. Waar heb je wedstrijd in?

In de jacht, ze moet verschillende onderdelen doen en als ze overal een 6 of hoger voor haalt krijgt ze een diploma.
Los en aangelijnd volgen
2 minuten blijven op de plaats uit zicht
Apporten op het land
30 meter vooruit sturen en terug laten komen op de fluit.
Apport uit diep water.

Ik heb op de uitslagen van eerdere wedstrijden gezien dat de meeste het niet halen. Gemiddeld 5 van de 30 krijgen een diploma. Dus we gaan mee doen voor de ervaring :+ ze is dan 11 maand oud dus we hebben ook nog de tijd.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:30

Oeh puppy spam love it <3

Wat leuk sastaic heel veel succes met trainen

Ik ga zo naar de informatie avond van de puppycurses en vrijdag is onze eerste les !

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:32

Wie van jullie heeft ervaring met de ceresto vlooien/tekenband? Is dat ongevaarlijk voor kinderen?

Hoe doen jullie dat met vakantie als je bijvoorbeeld ergens naartoe wil waar de hond niet toegestaan is. Laten jullie hem dan bijvoorbeeld even alleen in een vakantie huisje in bench? Ik zit er wat over na te denken hoe we dat praktisch gaan doen, bijvoorbeeld even naar het zwembad met dochterlief.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:03

Anna79 schreef:
Wie van jullie heeft ervaring met de ceresto vlooien/tekenband? Is dat ongevaarlijk voor kinderen?

Hoe doen jullie dat met vakantie als je bijvoorbeeld ergens naartoe wil waar de hond niet toegestaan is. Laten jullie hem dan bijvoorbeeld even alleen in een vakantie huisje in bench? Ik zit er wat over na te denken hoe we dat praktisch gaan doen, bijvoorbeeld even naar het zwembad met dochterlief.

Seresto band gaf bij 1 vd 6 honden hier heftige wonden in de nek. Was bizar na 4 dagen ontdekte ik een wondje. Gelijk band af gedaan maar binnen 3 dagen lag zijn hele nek open. Genezen duurde enorm lang.

Wij laten de oudsten net als thuis los in huis alleen al de 2de dag. De jongsten gaan mee in auto kennel en zijn gewend om daar tot max 4 uren in te liggen. Als dat door warmte niet kan dan doen we enkel iets ondernemen waarbij ze mee kunnen. Maar wij denken beiden er hetzelfde over en geen kinderen oid om rekening mee te houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:15

Sastaic schreef:
Aah nu worden je wormpjes schattig kiwitje! Nog even en ze krijgen ook praatjes :p
Volgende week ga ik samen met de fokker trainen en 30 maart hebben we onze eerste wedstrijd :):)

Dit najaar gaan we naar Zweden voor een workshop en daarna blijven we een paar dagen hangen om wat van het land te zien. Super veel zin aan :D

Ik heb al een filmpje dat een van mijn puppybeesten mn broek vastpakt en trekt.. En dat zonder tandjes _O-
Heel foei natuurlijk maar ik moest het even filmen! Ik zal eens een paar foto's uploaden van het eerste speelkwartier in de ren! Ze leren zo snel lopen. echt bizar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:17

Och zo heerlijk …. kom niet eens op het woord :') Gewoon schattig en zich nog nergens van bewust! Ik kan niet wachten tot ik hier foto's kan delen ….

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:18

haha ja heerlijk onschuldig. Zou je zeggen :P Draakjes
Ook al leuk om nu die karaktertjes te zien ontwikkelen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:18

Heerlijk de pups.

Denise wanneer weet je of het gelukt is?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:23

punjab schreef:
Heerlijk de pups.

Denise wanneer weet je of het gelukt is?

Volgens mij na 3 of 4 weken? Als er gescand gaat worden. Dus voorlopig moet ik nog even geduld hebben. Zaterdag was ze weer gedekt, daarna heb ik daar niets meer over gehoord trouwens.

Had vandaag nog wel een succesverhaal met Bodhi. In principe komen wij hier dus geen andere honden tegen, maar nu liepen er ineens twee grote honden aan de 'overkant'. Maar bij ons zit er een hek tussen dus ik hecht er weinig waarde aan. En ook een sloot .. dacht ik :')
Staat ineens een grote hond (denk visla of ridgeback) naast ons wandelpad, die is twee sloten over gekomen. Dus Bodhi ging daar nieuwsgierig op af en ik dacht echt van k*t k*t k*t …. Ze stonden neus aan neus en die persoon kreeg ze niet terug geroepen. Ondertussen aan de andere kant va nhet hek (ze stonden in een hoek) stond er een berner achtig iets. Ik zag echt al een rampenplan voor me …. Dus ik zeg,'Bodhi, ga je mee vent?'.. en hij kijkt op naar mij en komt zo aangerend. Ja zijn vacht stond wel helemaal omhoog maar hij kwam gewoon met mij mee, hij is niet uitgevallen tegen die honden en in principe bleef ie continu bij mij. *\o/* *\o/* Echt het word nog eens wat met ons.
Tweede keer liep er een jack russel en Bo miepte alleen maar wat maar bleef wel bij mij op het pad en ging niet naar het hek of iets toe.
Trots <3 <3 <3

Dat geloof ik kiwiwitje, lijkt me heel bijzonder!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:27

dat is een heel goed succes verhaal! Goed voor hem en voor jou dit, zo krijgen jullie op dat vlak ook weer wat meer vertrouwen in elkaar! Dat helpt enorm!

Het is zo bijzonder om dit mee te maken <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:29

Is ook maar weer een mooi voorbeeld wat die looplijn allemaal teweeg brengt. Mijn hond is niet vals, dat is voor mij ook weer de bevestiging (niet dat ik dit dacht, maar hee). Nou waren deze honden ook niet echt aan het blaffen, maar kwamen natuurlijk wel op hem af.

Dat geloof ik! Lijkt me ook super tof! Al zou ik de pups nooit weg kunnen doen..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:33

Ik heb dat met chick ook gehad na die incidenten met andere honden. Maar het ging heel snel beter nadat wij ook zo'n succes situatie hadden en ik haar begon te vertrouwen dat ze het kon. Daardoor werd ik relaxter en dat hielp haar weer!

Ik heb mij echt bij de dekking en alles al ''voorbereid'' op het idee dat ze weg gaan. Dus ik ben wel anders met ze bezig. Maar het gaat sowieso heel lastig zijn straks

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:42

Wij hebben ook de Seresto, maar wij gebruiken twee Seresto banden voor vijf honden en laten ze eerst een week luchten, dan pas doe ik ze om. Nooit problemen mee!

En schattige puppies! Nu begin ze ook wel echt vorm te krijgen hoor! :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:42

KimD schreef:
Wij hebben ook de Seresto, maar wij gebruiken twee Seresto banden voor vijf honden en laten ze eerst een week luchten, dan pas doe ik ze om. Nooit problemen mee!

En schattige puppies! Nu begin ze ook wel echt vorm te krijgen hoor! :oo

grappig he hoe snel dat gaat? :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:44

Onlangs was er een artikel met video over een (brood)fokker uit nederland dat de politie het sloot en de honden meenam. Echt triestige video. Heeft iemand nog de link?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:44

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:07

Wat erg zeg die video....
En ik zit er wel eens over in of ik wel het goede doe voor mn dieren :+

Nog even over tip van wat karma volgens mij zei gister. Hij zou evt wel mee naar boven kunnen maar hij begint redelijk zwaar te worden en we hebben een ontzettend steile en gevaarlijke trap. Dus om pup heen en weer te tillen is niet ideaal..

Hij is net meegeweest in de auto op schoot wat wel goed ging gelukkig. Hopen dat vannacht ook goed gaat en dan zitten we weer in de positieve sferen hoop ik :')

Kiwi wat ontzettend schattig die hummeltjes

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:08

Wauw Kiwi, ze groeien zo snel!

Geen ervaring met Seresto. Hier gebruiken we Bravecto.

Kleine man is vandaag niet zo lekker.. heeft net 2 keer overgegeven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 22:15

Galaika schreef:
Wauw Kiwi, ze groeien zo snel!

Geen ervaring met Seresto. Hier gebruiken we Bravecto.

Kleine man is vandaag niet zo lekker.. heeft net 2 keer overgegeven.

Beterschap!

En thnx allemaal! Super leuk jullie reacties! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:20

Wij zijn weer lekker aan het trainen, alhoewel we ontzettend melig zijn met onze groep, gevolg, slordig handelen. :')

Puk maakt het niet uit, die is ALTIJD blij! *\%/*

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:30

Sastaic schreef:

leuk! waar in zweden? :D

Seresto gebruik ik ook geen problemen mee, zonder met alleen bravecto is niet te doen. Wij zitten in een hoog risico gebied

edit: oh das jammer dan nynkster snap het wel! dan heb ik verder ook geen tips :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:33

Ja kim die laatste video was het !

Mijn bc had vroeger altijd een seresto band. Nooit problemen mee gehad. Zijn krijg was wel een wat grijzig hierdoor denk ik.