Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:50

Ja dat is zeker goed!! Effie heeft diarree, de ene dierenarts zegt dat je het dan wel moet geven en de andere zegt van niet. Als ik het wel geef stroomt het eruit, dus ik probeer het heel voorzichtig op te bouwen.. Vandaag heeft ze 1/8 paprika op en 2/3 blad andijvie en net zagen haar keutels er al weer wat minder goed uit -O-

MarjanB

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:09

Wat leuk melody! Effie die heeft t goed voor elkaar :D

Ik weet niet hoe snel novadox werkt? Maar Henk vreet weer zoals ik van hem gewend ben. Kwam vanmorgen z’n wortel ook weer halen, dus goede hoop dat ie snel de oude is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:31

Ooh jeetje dat is niet lekker. Enig idee wat de diareee veroorzaakt?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:41

melody7 schreef:
Ja dat is zeker goed!! Effie heeft diarree, de ene dierenarts zegt dat je het dan wel moet geven en de andere zegt van niet. Als ik het wel geef stroomt het eruit, dus ik probeer het heel voorzichtig op te bouwen.. Vandaag heeft ze 1/8 paprika op en 2/3 blad andijvie en net zagen haar keutels er al weer wat minder goed uit -O-

Mijn dierenarts zei altijd geef wortel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:59

Als ze reageert op vocht in het voer is wortel geen goed idee.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:51

Gelukkig eet Henk weer goed!! Ik geloof dat de meeste medicijnen vrij snel (kunnen) werken.

We weten niet goed waarom Effie het nog steeds regelmatig heeft, maar ook Nibbit is gevoelig gebleven. In de zomer zijn ze allebei ziek geweest door het warme weer, bij Effie was het echt bijna afgelopen. We zijn toen met haar bij Eva Stoffels geweest en die medicijnen hebben haar toch weer geholpen. Dat waren verstoppingen, maar sindsdien heeft ze regelmatig diarree. Dit keer houdt het weer erg lang aan, dus misschien gaan we toch maar weer een keer naar België want er lijkt toch nog een achterliggende oorzaak te zijn..

Wortel is inderdaad ook geen goed idee, daar zit veel vocht in. Ik geef haar dus wel veel kruiden, tarwegras en darm++. Dat laatste hebben we deze week gekocht en nu heeft ze net 3 dagen weer goede keutels :D Ik houd haar wel nog even apart, dan kan ik het goed in de gaten houden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:16

Afbeelding

Ja, dit is precies degene waar ik van had verwacht dat die als eerste naar boven zou gaan.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:43

Fijn dat Henk weer eet!

Arme Effie met haar gevoelige darmen, Sammie kan ook niet meer over bepaalde groenten. (Pony heeft hetzelfde met teveel wortels)

xDenies wat een heerlijk arrogant bekkie zit erop haha

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:45

Wat een gedoe Melody! Klinkt mij ook alsof er iets anders aan de hand is, anders zou het niet iedere keer weer zo terugkomen. Betere plek om het uit te laten sluiten dan bij Eva is er niet :D Hopelijk kan zij wat voor jullie betekenen.

Leuke foto Denise :) Vind het altijd mooi om te zien hoe verschillend die karakters altijd weer zijn.

Volgende week komen er nog twee misschien jonge cavia's bij. Twee wit california zwart en een wit donkeroog. De california's komen binnen, dus dat is ook wel weer gezellig. De rest zit allemaal buiten.

Ga straks proberen de meeste cavia's die ik heb op de foto te zetten. Wordt nog een klusje.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:50

Wat leuk Ilja! Heb ook een zwak voor Cali's, maar mijn borstels zijn ook van die heerlijke brutale apen

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:00

Ja ik vind ze zooo gaaf! Maar mijn rood witte borsteltje is een van grootste knuffels :) En een wat ouder creme beertje, hij is ook echt hondsbrutaal.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:11

Afbeelding
Ze zitten nu samen in de kooi en ze lagen net al tegen elkaar te slapen <3

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:15

Hij is echt nog heel klein :D

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:25

Ja ik wilde net zeggen, wat lijkt het een inimini muisje nog! Wel leuk zijn kleurtje!

Foto's maken is nog niet echt een succes, zon is weg en daardoor is het net iets te donker in de kamer helaas... :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:34

Die blik is fantastisch Denise :))

Hij is echt heel knap Pandameisje!

Cali vind ik ook mooi <3

Ilja_1997 schreef:
Wat een gedoe Melody! Klinkt mij ook alsof er iets anders aan de hand is, anders zou het niet iedere keer weer zo terugkomen. Betere plek om het uit te laten sluiten dan bij Eva is er niet :D Hopelijk kan zij wat voor jullie betekenen.

Ja er moet haast wel een onderliggend probleem zijn, anders komt het niet steeds terug. Als iemand het weet is het inderdaad wel Eva, maar ik ga niet echt alles uit de kast trekken. In de zomer wilde ze haar opnemen en aan een infuus leggen, dat ga ik een cavia niet aan doen. Dus ik hoop dat ze met orale medicatie komt. Dat darm++ spul is ook van haar en dat lijkt nu te helpen, dus wie weet..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:49

DubbelDun schreef:
Hij is echt nog heel klein :D

Hij is ook verdomd snel hij is al 3 x in de douche ontsnapt uit de ren vraag mij niet hoe

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:02

Dat snap ik heel goed Melody, ik zou daar persoonlijk ook niet al te ver in gaan. Moet voor het beestje ook nog aangenaam blijven... Dan inderdaad liever dan orale toediening van medicatie.

Hoeveel weegt hij Pandameisje? Dat vliegensvlugge herken ik ook wel van de kleintjes hier.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:18

Wat een knap vriendje heeft mowgli gekregen! Fijn dat hij niet meer alleen is.

Ik noem mijn caafjes heel vaak kliko’s :') knagen heel wat groenvoer weg. Kon van werk wat tomaten mee nemen die we moesten weggooien maar zijn nog prima voor de caafs die vreten ze wel op := . Sla ook elke dinsdag in op de markt voor zon 6-8 euro en eten ze bijna de hele week van.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:19

Ilja_1997 schreef:
Dat snap ik heel goed Melody, ik zou daar persoonlijk ook niet al te ver in gaan. Moet voor het beestje ook nog aangenaam blijven... Dan inderdaad liever dan orale toediening van medicatie.

Hoeveel weegt hij Pandameisje? Dat vliegensvlugge herken ik ook wel van de kleintjes hier.

Hij weegt 280 gram 20 gram te weinig we gaan hem goed bijvoeren

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:24

Naja 20 gram te weinig, als hij echt al wat ouder is dan zou ik hem zelf met 280 ook al bij de moeder (en eventueel zusjes) weggehaald hebben. Risico dat ze al dekken zou ik niet willen lopen. Havermout en banaan doet al heel veel :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:42

Ilja_1997 schreef:
Naja 20 gram te weinig, als hij echt al wat ouder is dan zou ik hem zelf met 280 ook al bij de moeder (en eventueel zusjes) weggehaald hebben. Risico dat ze al dekken zou ik niet willen lopen. Havermout en banaan doet al heel veel :)

Mowgli die weegt 930 gram die moet ook aan komen hij woog 810 gram toen die bij ons kwam.

We hebben de volgende namen op het lijstje.

Toby
Bliksem
Pluto
Pooh

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:46

Ooh je was er nog niet uit :') Pluto vind ik leuk.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:47

xDenies schreef:
Ooh je was er nog niet uit :') Pluto vind ik leuk.

Mowgli was nog erger die hadden we vrijdag gehaald en omdat die maandag naar de dierenarts moest hebben we hem maandag uur voor de dierenarts maar mowgli genoemd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:50

Ik ga voor Pooh :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:59

Mogen cavias rode biet?