Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:29

Ok ik voel het schaamrood al opkomen bij het antwoord :o
* plavuizen/tegels: of ik vind het spuuglelijk of ik kies varianten waarop elk pootje en haartje te zien is en dan wordt mijn vriend knettergek
* laminaat: vind het te glad en maakt best veel lawaai
* vinyl: de versie op rol is hier niet slijtvast genoeg gebleken (beschadigd na nog geen 3 jaar)

(ik ben gewoon moeilijk :+ )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:33

petitparis schreef:
Ok ik voel het schaamrood al opkomen bij het antwoord :o
* plavuizen/tegels: of ik vind het spuuglelijk of ik kies varianten waarop elk pootje en haartje te zien is en dan wordt mijn vriend knettergek
* laminaat: vind het te glad en maakt best veel lawaai
* vinyl: de versie op rol is hier niet slijtvast genoeg gebleken (beschadigd na nog geen 3 jaar)

(ik ben gewoon moeilijk :+ )

Maar je hebt ook PVC. Das iets anders dan vinyl.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:36

Vinyl, de slijtlaag is heel verschillend lees ik net, is in verschillende diktes te verkrijgen.
PVC is harder en kan dus meer hebben.
Ik heb alles van het lezen en niet uit ervaring hoor, maar misschien dat er anderen zijn.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:45

Even over het KVV.
Wij gaven Tammenga compleet en waren daar alsnog minder aan kwijt dan we kwijt geweest waren als we brokken gegeven hadden. Hij at op een gegeven moment wel veel, 1250 gram op een dag. Maar dat was uiteindelijk minder geworden.

Tammenga was overigens ook het enige wat hij goed kon hebben plus duur is het niet.

Smuldier en Lotgering ben ik geen fan van. Te vaak negatieve ervaringen over gelezen en gezien.

Qua vloer. Hier ligt industrieel Vinyl wat het al 10 jaar goed volhoud en er nog steeds goed uit ziet. Ik vind het zelf alleen niet zo mooi. :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:58

Zelf nooit Lotgering in huis gehad, maar ik heb er echt gore verhalen over gelezen, dus ik zou het zelf niet overwegen :n Hier staat Kivo als voornaamste optie, gecombineerd met brokken van Vol Voeding. Simpelweg omdat ik veel onderweg zou zijn met de hond, en dan is het makkelijker om sommige dagen een zakje brokken mee te kunnen nemen.

Heb je ook nog een foto fannetje? :D Er is nog iets te weinig puppyspam hier!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:24

Zoiets ;) Zijn van gisteren...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:47

Bedankt voor al jullie antwoorden :D Ik ga de merken die jullie hebben genoemd later vandaag even nazoeken en berekenen hoe en wat. Er zitten hier twee dierenwinkels en anders kan ik altijd bestellen. Dus dat wordt niet zo'n probleem. En mocht het toch KVV worden maak ik wel ergens ruimte voor een vriezertje :P Vooral nu ik met Dundy echt wekelijks wil gaan trainen (en dan natuurlijk de dagelijkse trainingen) vind ik een goed dieet belangrijk.

Zelf koken ben ik niet zo'n fan van. Dan ben ik toch bang essentiële dingen te missen en al helemaal met Dexter. Die hou ik tot +-8 maanden sowieso op een vertrouwd dieet totdat ik ga puzzelen met iets nieuws.

Petitparis, steentapijt had ik echt nog nooit van gehoord :Y) Lijkt mij persoonlijk niet mooi. Komt een beetje gymzaal/peuterzaal achtig over.

Hier hebben wij laminaat oid liggen. Dat neppe hout zeg maar. Dat is wel erg glad dus daarom hebben we een groot vloerkleed in de woonkamer. Vloer heeft totaal geen beschadigen en makkelijk schoon te maken. Het vloerkleed is eigenlijk ook een drama, maar is ook half hoogpolig. Nooit weer. Binnenkort komt er een nieuwe.

Bij de trappen hebben wij linoleum, dat mogen we helaas niet veranderen :') Het ziet er niet uit maar is wel erg praktisch! Ook niet glad. Misschien is dat, of marmoleum, het overwegen waard?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:07

Hier een heerlijke wandeling gemaakt met 4 geleiders, 11 borders en een stoere chihuahua.
Afbeelding

Hier zusjes Pixar en Zoë, mama Ziva en broer Kenai.

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:28

Ik ben vandaag bij Ron Baltus geweest voor een fotoshoot van Elin en Kenai en ik heb daar al fotos gezien.. *\o/*

Nu nog twee weekjes wachten tot ik ze binnen heb.. -O-

Gisteren beide dus even in bad en daarna even drogen met een badjas aan en als laatste droog blazen met de waterblazer. Ze is weer een hele ervaring rijker!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:29

Ahh ik vind haar zo schattig!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:47

Wat een dotje is het toch ook <3
Zoe: mooi koppel en die chihuahua ertussen, geweldig :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:05

Van dat stel borders vind ik Zoë echt prachtig <3 Leuk ook om dat verschil in grootte te zien van reu en teef. Valt meestal niet op totdat je ze letterlijk naast elkaar zet.

En die arme, dappere chi _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:28

Hihi. Lore is niet als chi opgevoed. Heeft ook agility gelopen en als je haar opfokt met een bal en je de bal wegneemt wordt ze spontaan een pakwerkhond ;) Normaal gaat ze nooit mee. Maar blijft ze liever in de zetel liggen. Daarstraks waren we de honden aan het aanlijnen en ze lag in mijn nek. En weigerde eruit te gaan. Dan maar lijn om de nek en gaan, eens in het veld pootjes gebruiken en ze rent vrolijk tussen de borders. De meeste borders staan ook echt onder haar en luisteren ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:33

Mag ik je chi even lenen om Dexter op te voeden :Y)

Dundy geeft zijn grenzen echt niet aan. Ondertussen heeft hij al best wat wondjes in zijn nek maar wij zien niet wanneer dat gebeurt. Het spel komt namelijk helemaal niet zo heftig over, gewoon spel. Wondjes zijn natuurlijk niet fijn maar wij gaan er ook niet steeds tussen springen, dat moeten ze zelf maar oplossen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:36

Hihihi. Lore is van de zoon van Kenai zijn fokker. Ik heb ook al gezegd dat ik ze in mijn handtas ga meesmokkelen Hihihi. Normaal kan Kenai echt niet goed met kleine hondjes (ik vermoed omdat die meestal erg druk zijn). Maar naar lore luisterd hij gewoon.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:02

Kaus, die wondjes vindt ik niet zo gek hoor, je wil mijn handen nu ook niet zien ;)
En Roetsj heeft nu al vrienden gemaakt hier in de buurt, die trekken allemaal naar haar toe, zodra ze haar zien. Even gedag zeggen en weer verder.
Vannacht voor het eerst in de bench laten slapen naast mijn bed en dat ging na 5 minuten prima (tja, je moet toch eerst even commentaar geven als pup zijnde)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:04

Jaa, wat schattig fannetje <3 Fijn dat de bench ook goed ging! Gaat hij op een gegeven moment naar beneden of niet?

Stoer Zoë :D Ze hebben ook bijna allemaal dezelfde lijn, of niet? :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:29

die puppytandjes zijn verschrikkelijk Cita stond ook vol krasjes en korstjes van haar vriendinnetje. Eenmaal ze gewisseld hebben is dat voorbij. Ik heb trouwens het idee dat weinig honden echt "strenge" grenzen opleggen aan pups. In onze gemengde roedel van 8 was er maar 1 die van in begin grenzen stelde. Nu Dolce 8-9maanden is, zijn er intussen nog 3 anderen die haar corrigeren als ze het te bont maakt.

Knap die familie reünie.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:32

Lotte, ik heb geen beneden, dus dat wordt lastig :+ Maar op een gegeven moment mag ze naar de kamer. Daar staat de kamerkennel, maar dan moet ze wel de nacht kunnen doorslapen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:05

Loolotte schreef:
Jaa, wat schattig fannetje <3 Fijn dat de bench ook goed ging! Gaat hij op een gegeven moment naar beneden of niet?

Stoer Zoë :D Ze hebben ook bijna allemaal dezelfde lijn, of niet? :P

Jup de bruine honden de bruine versie en de zwarte honden dezwarte versie. En lore een roze jachtlijntje :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:22

Ik vind het altijd een beetje eenzaam voor de hond als ze in een andere kamer moeten slapen :') Maar dat had je mij vijf jaar geleden niet horen zeggen hoor. Dat is bij mij allemaal mis gegaan toen ik in een studio ben gaan wonen en ik dus geen andere optie had met Dundy. Die sliep altijd aan de andere helft van mijn twijfelaar.

Die puppytandjes, drama. Gisteren sprong hij enthousiast op schoot bij iemand (bezoek) en zo een hele kras bloed op diegene zijn wang :oo Gelukkig een groot hondenliefhebber en kenner dus was geen probleem. Maar soms mag dat onbehouwen, drukke gedrag wel even wat minder.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:32

Kaus, staat ook mag, ze heeft daar meer ruimte, maar misschien blijft ze liever in de bench. Voorlopig nog niet aan de orde. Uiteindelijk mag ze gewoon los (als ze niets sloopt, etc.) en kan ze zelf haar plek kiezen, behalve op bed, want ik wil ook nog wel een beetje lekker slapen ;)

En idd die puppytandjes, is weer fijn als ze gewisseld zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:37

Huisdieren op de slaapkamer mag hier echt niet, vreselijk vind ik dat :o
Spip slaapt nu beneden met de gerbils, die is altijd al braaf geweest alleen eigenlijk.

De pup nu zou 8 weken zijn als mijn ouders op vakantie gaan, dus zelfs als het nest daar zou liggen komt pup hierheen met beide ouders en "tantes" want ik ben de oppas. Verwacht dat de overgang niet veel idealer kan :Y)
Moet wel in de bench, maar die kent ze dan al als nestruimte dus daar verwacht ik ook geen problemen mee.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:41

fannetje schreef:
Lotte, ik heb geen beneden, dus dat wordt lastig :+ Maar op een gegeven moment mag ze naar de kamer. Daar staat de kamerkennel, maar dan moet ze wel de nacht kunnen doorslapen.

Haha ja dan wordt het lastig :') Hier hebben we een aantal nachten op een matras geslapen direct naast de bench die in de keuken stond. Maar ze sliep vanaf nacht 1 al door (tot een uur of 6), dus al vrij snel zijn we daarmee gestopt. Nu ik er zo over nadenk hebben we daar wel geluk mee gehad!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:44

Mijn maltesertje sliep altijd bij mij in bed. Toen Daeva kwam was snuffie er nog dus Daeva sliep dan beneden. Toen snuf stierf was Daeva zo gewend beneden te slapen dat ze niet naar boven wilde. Kenai sliep dan bij Daeva beneden.
Ik denk als mijn nieuw pupje komt dat die mee het bed terug in neem.