gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:44

Yv_ schreef:
Even ter duidelijkheid: hoeveel konijnen heb je en wat kan er bij elkaar? En hoeveel ruimte heb je?

Optie is om een ren voor de flat te zetten. Kunnen ze dag en nacht kiezen waar ze zitten en hoef je ze ook niet elke dag naar de buitenrennen te brengen.

Alleen zit je dan met de konijnen die niet bij elkaar kunnen, vandaar mijn bovenste vraag.

Ze heeft net aangegeven dat ze de konijnen niet dag en nacht buiten durft te laten ivm roofdieren. Een ren eraan zou dan helaas niet mogelijk zijn

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:48

Yv_ schreef:
Even ter duidelijkheid: hoeveel konijnen heb je en wat kan er bij elkaar? En hoeveel ruimte heb je?

Optie is om een ren voor de flat te zetten. Kunnen ze dag en nacht kiezen waar ze zitten en hoef je ze ook niet elke dag naar de buitenrennen te brengen.

Alleen zit je dan met de konijnen die niet bij elkaar kunnen, vandaar mijn bovenste vraag.

Ik zit met 7 konijnen waarvan 4 bij elkaar kunnen een Buitenren ervoor zetten is geen optie
Laatst bijgewerkt door iris_relente op 03-01-16 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:49

Er bestaan ook gewoon rennen met dak hoor, of zelf een dak maken. Maar nvm :).

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:50

spookyskippy schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ichSnippet
Deze lijkt erop.
En eerlijk? Ik vind het te klein voor 2 konijnen.

Ik moet toch nog even naar geschikte maten kijken, als ik mijn konijnen die nu bij elkaar zit bekijk dan toon ik niet uit hun gedrag dat ze te klein zitten groter zou natuurlijk mooi zijn

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:51

Yv_ schreef:

Ook met dak is het niet mogelijk om ze dag en nacht buiten te laten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:57

Jawel, dat kan wel. Gewoon je boel op orde hebben, castreren, koppelen, veilige ren en hok, je konijnen de ruimte geven die ze nodig hebben, hoppakee.

Sorry, maar je kunt ook proberen iets van advies aan te nemen ipv blijven hameren op wat JIJ wil. Het gaat erom wat jouw konijnen nodig hebben, en ik krijg niet echt het idee dat dat zo is.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:00

Eoweyn_x schreef:
Jawel, dat kan wel. Gewoon je boel op orde hebben, castreren, koppelen, veilige ren en hok, je konijnen de ruimte geven die ze nodig hebben, hoppakee.

Sorry, maar je kunt ook proberen iets van advies aan te nemen ipv blijven hameren op wat JIJ wil. Het gaat erom wat jouw konijnen nodig hebben, en ik krijg niet echt het idee dat dat zo is.

_/-\o_

Precies, ik heb het idee dat er niks word gedaan met tips/adviezen en voorbeelden.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:24

Heeft iemand ervaringen met hokken van dierenverblijf? :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:35

Ja!
Ik heb er 1 hok van. Bevalt goed, stevig en mooi hout.
Nu moet ik wel zeggen dat het hok maar 1,5jaar echt buiten heeft gestaan. Nu staat het hok in een overdekte ren.
In mei hebben we het hok 5 jaar, er zijn natuurlijk genoeg knaagsporen te zien, maar dat is logisch met konijnen. Het voordeel van dat hok is dat er 2 lades inzitten die met kunststof bedekt zijn. Zo kan er minder makkelijk urine in het hout trekken.
Deze: http://www.dierenverblijf.nl/konijnenho ... k-kp5.html

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:46

iris_relente schreef:
Yv_ schreef:

Ook met dak is het niet mogelijk om ze dag en nacht buiten te laten

Waarom kunnen ze dan niet naar buiten als er een dak op de ren zit?
Wij wonen buitenaf op een boerderij en hier zitten ze ook 24/7 in een ruim hok met een grote ren er aan vast die altijd toegankelijk is.

Ik vind die flats echt veel en veel te klein. Qua oppervlakte vind ik het voor 1 konijn al te klein, laat staan voor 2. Ze kunnen er onmogelijk is rennen. Een paar keer hupsen en ze staan aan de overkant.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:47

Ik heb dat hok ook gehad, was snel gesloopt eigenlijk..

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:00

spookyskippy schreef:
Eoweyn_x schreef:

_/-\o_

Ik luister wel en neem ook wel adviezen aan maar sommige dingen kunnen hier nu gewoon niet, en dat kunnen jullie ook niet allemaal weten wat wel of niet kan, net als met dat naar buiten dag en nacht dat zou ik wel willen maar het kan gewoon niet als je niet wil dat ze worden opgegeten

Precies, ik heb het idee dat er niks word gedaan met tips/adviezen en voorbeelden.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:02

Ook met dak is het niet mogelijk om ze dag en nacht buiten te laten[/quote]

Waarom kunnen ze dan niet naar buiten als er een dak op de ren zit?
Wij wonen buitenaf op een boerderij en hier zitten ze ook 24/7 in een ruim hok met een grote ren er aan vast die altijd toegankelijk is.

Ik vind die flats echt veel en veel te klein. Qua oppervlakte vind ik het voor 1 konijn al te klein, laat staan voor 2. Ze kunnen er onmogelijk is rennen. Een paar keer hupsen en ze staan aan de overkant.[/quote]

Omdat ze de dieren hier Snachts gewoon uit het hok halen

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:05

Alles wat wij voostellen kan niet...

Zo'n dubbel hok kan niet, want daar heb je er dan te veel van nodig.
Een ren kan niet, hoezo? Zat manieren om die veilig te maken.
Er zitten konijnen alleen? Castreren en bij elkaar zetten.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:10

spookyskippy schreef:
Alles wat wij voostellen kan niet...

Zo'n dubbel hok kan niet, want daar heb je er dan te veel van nodig.
Een ren kan niet, hoezo? Zat manieren om die veilig te maken.
Er zitten konijnen alleen? Castreren en bij elkaar zetten.

Een ren ervoor kan inderdaad niet

Ik vroeg hulp voor jet zoeken van een goeie flat, en niet die andere hokjes want als het kan had ik het wel gedaan

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:37

Goedemorgen!
Ik heb even een vraagje, een tijdje geleden poste ik hier een foto van mijn konijnen hun nieuwe ren. Nu met al die regen ligt er best veel water en is het een grote modderbende..

Nu vroeg ik mij af mijn vriend werkt in de bomensnoei gebeuren en versnipperd dus takken en bomen, zou ik die snippers in de ren kunnen doen dat het niet zo nat is? Of is dit giftig?

En nog een vraagje mijn konijnen eten vind ik weinig hooi, heb al meerdere soorten geprobeerd. Hebben jullie hier tips voor?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:43

Ligt eraan welke bomen.
Snippers kunnen werken. Hier hebben er ook snippers gelegen. Wel een nadeel is dat ze het al snel verplaatst hebben en je er uiteindelijk niks aan hebt.
Zijn stenen een optie?

Hoeveel biks geef je? Het kan ook zijn dat ze al teveel ander voer krijgen.
Wat je eventueel kan doen is eerst hooi geven en daarna pas het biks geven.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:44

Meisje, zolang je niet-giftige takken versnipperd zou je dat goed kunnen doen!

Krijgen ze misschien te veel brokjes? Dan kunnen ze ook minder hooi eten.. Misschien heeft nog iemand anders een goeie tip!

Ik ben blij als het nieuwe ren klaar is want dat betekend geen modder meer en kan ik wat makkelijker bij m'n konijntjes :D
Ik ga de hokken nog wat aanpassen zodat de konijnen ze hopelijk goed kunnen gebruiken in de winter :) ik zal meteen foto's maken als het klaar is :D (ik kan echt niet wachten op het eindresultaat!!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:48

Het hok staat op stenen derest is modder.. Tja hij versnipperd een week tot de wagen vol is dus dat is dan geen optie.. Meer betegelen vind ik jammer want ze graven graag, al kan ik natuurlijk voor de nattere periodes tegels inleggen en als het droger is tegels uithalen!

Ik voer eigenlijk gewoon 1 vol bakje elke dag :o is meestal dag ernw 24 uur later niet helemaal op. Mss toch wat minder brokjes dan!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:50

Dat is onzin Iris. Je hebt gaas wat dik genoeg is tegen roofdieren. Hoe kan het anders dat wij al onze konijnen buiten hebben?

Niet kunnen, of niet willen. Groot verschil. Snap niet dat je zoveel konijnen hebt als je ze niet kunt bieden wat ze nodig hebben.

Als jij flats wil, dan neem je die. Begrijp niet waarom je advies vraagt als je toch je eigen zin door wil drijven. Wij vinden een flat te klein, punt.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:53

Hier krijgen ze ongeveer 40 gram per dag per konijn. 20 gram per kilo is genoeg.
Ik zou dus fors minder voer gaan geven.

Dat stenen zonde zijn heb je helemaal gelijk in, het is wel praktischer.
Je zou een aparte zandbak kunnen zetten.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:55

Ze wegen ong 1,5 kg als t goed is.. Dus kom ik idd uit op ook +/- 40gr! Dan krijgen ze vanaf vandaag veel minder!

Ik kan wel nu betegelen in de zomer uithalen. Want de grond is erg klei achtig dus veel te graven is er met dit natte weer niet!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:56

Als dat mogelijk is zou ik dat doen.:)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:58

Bedankt voor de tips!
Ben ook nog op zoek naar een nieuw nachthok.
Vanaf volgende week heb ik een net voor over de ren en kunnen ze dus 24/7 buiten.
Volstaat een kippen/hondenhok dan ook? Komt hier dan niet teveel wind in?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:02

Wil je hout of kunststof?
Honden/kippenhok voldoet prima.