Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:00

Levita schreef:
Gaaf! Hoe heet de fokker? :)

Fokker is Sunlight Aussies in Zwitserland

Blinnii

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:00

Maijuri is een Nederlands gefokte hond, knappe teef! Ben benieuwd hoe alles voor je gaat lopen Nicky :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:06

Blinnii schreef:
Maijuri is een Nederlands gefokte hond, knappe teef! Ben benieuwd hoe alles voor je gaat lopen Nicky :D

Klopt inderdaad, zij komt bij Zippenzo vandaan, ik heb via Brenda mijn optie aangegeven voor Maijuri. *\o/*
De fokster waar Maijuri nu zit, die spreekt geen engels en ik geen duits :') Dus.. Dat was wat lastig, vandaar ik dit even via Brenda heb geregeld.

Ik duim echt dat zij later loops word :+

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:19

Weet ik, ik ben groot fan van Rollo 8-) . Spannend hoor!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:24

Blinnii schreef:
Weet ik, ik ben groot fan van Rollo 8-) . Spannend hoor!

Ja rollo staat bij mij ook nog keer ter bezichtigen voor eventueel een dekking maar hij is nog te jong.ik vond hem heel erg leuk heel leuk hoofd heel allert en hoop dat hij in echt ook zal bevallen en hij bij een van mijn teven aan sluit natuurlijk

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:16

Gaan er van jullie nog mensen kijken bij t nk frisbee?

Ik ga waarschijnlijk morgen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:33

Nicky91 schreef:

Nope ,er zijn wel mensen van onze club

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:59

keona schreef:
Nicky91 schreef:

Nope ,er zijn wel mensen van onze club

Oke! Jammer, had leuk geweest om even te meeten :Y)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:32

Net 2dagen show in Kortrijk er op zitten. Naya heeft 2x Veel belovend gekregen :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:13

xLaraaj schreef:
Net 2dagen show in Kortrijk er op zitten. Naya heeft 2x Veel belovend gekregen :D

Gefeliciteerd

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:14

Hier staat de werpkist opAfbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:17

spannend!!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:34

Oooh hoe lang nog ? :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:37

Spannend keona!
Leuke fokker die sunlight.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:42

Sinterklaas ongeveer

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:53

xLaraaj schreef:

Netjes hoor :D

Keona, spannend, ben erg benieuwd wat voor een toverballen er straks uit komen :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:06

Cilla_Bo schreef:
xLaraaj schreef:

Netjes hoor :D

Keona, spannend, ben erg benieuwd wat voor een toverballen er straks uit komen :D

Zo spannend word het niet
Black bi
Blacktri
Blue merle wit
Blue merle wit tan

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:40

Ah niet rood dragend dus! Wel een zwak voor blue merle zonder tan :D , terwijl ik voor een aantal jaar terug merle echt de lelijkste kleur vond die er bestond :Y)

Ga je zelf nog een aanhouden?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:26

Keona wat was de combi weer? Vind het ook niet meteen op jullie site.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:23

xLaraaj schreef:
Keona wat was de combi weer? Vind het ook niet meteen op jullie site.

Staat er toch op

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:24

Dubbel klikken op nest planning op de site

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:32

Nicky wat leuk dat alles wat concreter wordt! En wanneer de pups komen blijft idd altijd een verrassing haha! Mooi hondje de moeder die je op het oog hebt!

Keona: dat wordt alweer aftellen voor jou, eerste keer een nestje van een door jou zelf gefokt hondje toch? Spannend!

Laraaj: wat een mooie resultaten! Heb je ook fokplannen?

Fellow is 6 maanden *\o/* en ja het puberen begint. Net effe niet komen, net wat langer doorgaan met wat nou niet de bedoeling was.... maar ook weer een stukje aanhankelijker naar mij.

Ik had vorige week een situatie waarvan ik benieuwd ben hoe jullie hier mee om zouden gaan.
Ik liep in een losloopgebied, wat smaller pad waarop je niet tever vooruit kon kijken. Ineens staan er 3 honden en een vrouw voor me. Gezellige berner, wat pittiger border collie en een border collie aan een lange flexlijn. Fellow was intussen met de 2 eersten aan het dollen dus die komt dan niet even netjes, is helemaal dol. De flexhond bleef aan de lange lijn e ze zei dat dit niet ging. Ja en dan?
Voorroepen gaat dan even niet en ik vind het ook niet eerlijk om Fellow aan te lijnen terwijl hij wordt belaagd door 2 andere loslopende honden. De sfeer sloeg even om (fellow onderdanig) dus Fellow rende pal langs de nog steeds langgelijnde border die hem greep. Nou kan ik hard boos worden dus het liep met een sisser af maar ik ga deze persoon vaker tegenkomen. Nu vermijd ik dus het hele gebied maar dat vind ik eigenlijk ook bijzonder....

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:06

MirK schreef:
Nicky wat leuk dat alles wat concreter wordt! En wanneer de pups komen blijft idd altijd een verrassing haha! Mooi hondje de moeder die je op het oog hebt!

Fellow is 6 maanden *\o/* en ja het puberen begint. Net effe niet komen, net wat langer doorgaan met wat nou niet de bedoeling was.... maar ook weer een stukje aanhankelijker naar mij.

Ik had vorige week een situatie waarvan ik benieuwd ben hoe jullie hier mee om zouden gaan.
Ik liep in een losloopgebied, wat smaller pad waarop je niet tever vooruit kon kijken. Ineens staan er 3 honden en een vrouw voor me. Gezellige berner, wat pittiger border collie en een border collie aan een lange flexlijn. Fellow was intussen met de 2 eersten aan het dollen dus die komt dan niet even netjes, is helemaal dol. De flexhond bleef aan de lange lijn e ze zei dat dit niet ging. Ja en dan?
Voorroepen gaat dan even niet en ik vind het ook niet eerlijk om Fellow aan te lijnen terwijl hij wordt belaagd door 2 andere loslopende honden. De sfeer sloeg even om (fellow onderdanig) dus Fellow rende pal langs de nog steeds langgelijnde border die hem greep. Nou kan ik hard boos worden dus het liep met een sisser af maar ik ga deze persoon vaker tegenkomen. Nu vermijd ik dus het hele gebied maar dat vind ik eigenlijk ook bijzonder....

Ja daarom is t ook spannend! Ik hoop echt dat ze later loops word :Y)

Heb je gevraagd aan die vrouw waarom zij haar andere 2 honden dan niet even aanlijn zodat jij de jouwe ook kan aanlijnen?

Ik zou t allerminst grappig vinden als zij een hond aan een flexlijn heeft en 2 losse en dan soort van boos/geirriteerd omdat de jouwe losloopt.. Ik snap jou ook dat je Fellow dan niet aanlijnt aangezien die andere 2 ook los lopen..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:05

Ik zou het gebied ook vermijden. Want jou hond komt niet als hij eenmaal aan de ren gaat, als hij dan gepakt word is jou verantwoording. Want ze heeft die hond niet voor niks aan de lijn. Ik zelf zou het niet op zoeken. Wel zou ik er melding van maken, zodat het op staat dat daar hond loopt die bijt, gebeurt er echt iets dan zien ze dat die vaker voor problemen zorgt. We moeten niet alleen meldingen maken van staffords of pitbull achtige.

Dit is niet eerste nest van hondje dat door mij gefokt is, haar broer heeft nest gehad, die pups/honden zijn nu 7/8mnd

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:29

MirK schreef:

Keona: dat wordt alweer aftellen voor jou, eerste keer een nestje van een door jou zelf gefokt hondje toch? Spannend!

Laraaj: wat een mooie resultaten! Heb je ook fokplannen?

Niet leuk! Ik zou als ik jou was toch je hondje aanlijnen als je die honden ziet dan kan hij iig niet door de felle honden worden gegrepen. Jong honden zijn ook nog drukker wat het bij zulke honden nog sneller uit lokt. Of vaak nog opdringerig naar de andere hond. Maar het is wel heel vervelend dat zulle mensen in een losloopgebied lopen.. Ik lijn of roep sowieso bij me als andere mensen hun hond aan de lijn hebben voorkomt veel ;)

Mijn hond is in deze 2 maanden al 4 keer g egrepen door een de zelfde mechelse herder.. En de andere hond 1 keer. Die man laat hem gewoon vrij in het plaatselijk parkje, neemt totaal geen verantwoordelijkheid... en is zelf slecht te been. Met dat gevolg dat we nu met de auto verder op moeten. De laatste keer heeft de hond zelfs mij gebeten, ik heb nu nog 5 tanden in me been staan die aan het genezen zijn, en helemaal bont en blauw.
Voor je hond ook niet leuk als zo iets gebeurt, merkt dat mijne logischer wijs meer op der hoeden is opeens en wantrouwer naar honden terwijl dit voorheen niet was! Dus wel uitkijken