Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:41

Hoi allemaal.
Ik was Zoefje sinds gisteren kwijt... was inmiddels wel gewend dat ze wat meer en vaster sliep sinds ze zo oud is, maar toen ze net niet kwam toen ik eten gaf begon ik me wel zorgen te maken. Dus ik de hele bak overhoop getrokken en daar vond ik de levenloze Zoefje diep in haar nestje... Ze is ruim 4.5 jaar geworden. Zoefje was mijn aller eerste gerbil, ze kwam samen met Amy, maar na een aantal herkoppelingen die niet slaagden kwam Puk erbij. Helaas overleed Puk na een jaar op twee jarige leeftijd. Aangezien Zoefje toen al op leeftijd was heb ik besloten om twee gerbils bij haar te zetten. Als Zoefje zou overlijden had ik weer een tweetal over. Zo kwamen Luna en Nala er afgelopen najaar bij, mijn aller eerste pups. Ze hebben een hele tijd lekker met zijn drietjes gezeten wat super goed ging. Sinds vandaag zijn ze dus met zijn tweeën nog over.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:43

EllaBellaah schreef:
Hoi allemaal.
Ik was Zoefje sinds gisteren kwijt... was inmiddels wel gewend dat ze wat meer en vaster sliep sinds ze zo oud is, maar toen ze net niet kwam toen ik eten gaf begon ik me wel zorgen te maken. Dus ik de hele bak overhoop getrokken en daar vond ik de levenloze Zoefje diep in haar nestje... Ze is ruim 4.5 jaar geworden. Zoefje was mijn aller eerste gerbil, ze kwam samen met Amy, maar na een aantal herkoppelingen die niet slaagden kwam Puk erbij. Helaas overleed Puk na een jaar op twee jarige leeftijd. Aangezien Zoefje toen al op leeftijd was heb ik besloten om twee gerbils bij haar te zetten. Als Zoefje zou overlijden had ik weer een tweetal over. Zo kwamen Luna en Nala er afgelopen najaar bij, mijn aller eerste pups. Ze hebben een hele tijd lekker met zijn drietjes gezeten wat super goed ging. Sinds vandaag zijn ze dus met zijn tweeën nog over.

Sterkte, je krijgt toch een band met zo'n beestje :(:)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:43

Sterkte.

Klokjes

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:53

wat verdrietig, sterkte. 4,5 is een hele mooie leeftijd.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:30

Sterkte met zoefje zo 4,5 jaar oud wat een mooie leeftijd, sterkte

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:32

Sterkte! :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:16

Sterkte :(:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:31

Sterkte!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:53

Sterkte! 4,5 is een mooie leeftijd ik hoop dat Pan Nyx en Smaug ook zo oud worden :3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:05

Aaaah.. Wat sneu..

Sterkte :(:)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:52

Aw sterkte, is toch een verlies zo he :(:) Mooie leeftijd hoor dat wel!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:04

EskeGirl schreef:
Jellybeans schreef:
Hoi,

Weet iemand toevallig waar je van die losse plateautjes voor in een gerbilarium kan kopen?
En dan niet eentje voor in de hoek maar eentje voor aan het midden van de glazen rand. :)
Alvast bedankt!

http://www.gerbil.nl/webshop/17-glazen-plateaus

Astu :)

Die had ik ook gevonden maar die zijn voor in de hoek en ik zoek er een voor in het midden van de kooi zeg maar.

Dat met hout en die zuignappen lijkt me ook zeker wat! Heeft iemand daar misschien een linkje van? Alvast bedankt.:)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:06

En ach lees net het bericht van Zoef. Wat naar! :(

Maar wel een mooie leeftijd.
Heel veel sterkte gewenst. :(:)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:36

Bedankt allemaal!
Vind het ook echt super jammer dat ze er niet meer is, maar ik heb er wel vrede mee. Ik weet gewoon dat ze een goed leventje heeft gehad, vooral het afgelopen jaar met haar twee nieuwe vriendinnen. Volgens mij heeft ze het heel erg naar haar zin gehad met hun, behalve dat ze soms op haar oude dagje een beetje gestoord kon worden van die twee druktemakers :') ze heeft ook een hele mooie leeftijd behaald, denk dat veel gerbils dat niet eens redden... Ze zal altijd net iets specialer zijn dan een andere gerbil omdat ze mijn eerste was, maar volgens mij geldt dat voor elk soort dier dat je voor het eerst hebt.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:30

Sterkte ze heeft gelukkig nog 2 hele lieve vriendinnetjes gehad!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:47

zo .. heb nog maar 1 vrouwtjes pup en 1 mannetjes pup beschikbaar, de rest heeft allemaal een baasje gevonden!
het mannetjes pupje heb ik vandaag apart gezet en omdat ik hem niet alleen wilde laten zitten heb ik een leuke zwarte mannetjes gerbil gevonden van een half jaar welke ook alleen zat en zitten vanaf vandaag in koppeling.
als ze gekoppeld zijn zoek ik een baas voor ze.
ze hebben al wel even samen los gerend en likten elkaars bek, maar vervolgens gingen ze iets kibbelen maar ach dat gaat wel goedkomen

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:01

het gerbil ventje wat ik heb opgevangen en nu gekoppeld word met mijn pupje, hij is zo super tam en rustig, blijft super lief op mn hand zitten
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:48

Lief <3

Ik ben heel blij met mijn twee leuke kerels, maar ik word toch altijd wel een beetje jaloers als ik jullie leuke kleutjes zie :D

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:29

Hoihoi!
Hoe gaat het hier met alle gerrie's?
Leuk mannetje heb je er nu bij Stalmilagro!
@Karlijn, ach ik heb ook altijd gerbils met verschillende kleurtjes gehad. Nu twee dames met dezelfde kleur. Nala is wat donkerder dan Luna en volledig effen. Luna is wat lichter met een witte vlek op dr kop. Moet soms nog steeds goed kijken wie wie is :+

Ik merk dat Luna en Nala een stuk rustiger zijn nu Zoefje er niet meer is. Ze worden wakker om hun bakje voer in hoge snelheid leeg te vreten, wat te drinken en een rondje in het rad rennen en dan is het weer genoeg geweest. Normaal waren ze heel erg actief en druk. Zullen zulke beestjes een andere gerbil na een week nog steeds missen?
Ik probeer ze maar wat af te leiden door ze elke iets te geven. Een wc rol, pluk hooi, een doosje enz. Zal vast wel weer goed komen met ze.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:49

Met mijn gerbils gaat het heel goed. Ik heb ze vandaag alweer 3 weken en ze komen allebei best makkelijk op mijn hand zitten als ik die in de bak leg. Ik heb ze er beide ook al een paar keer uit gehad en over mijn arm en borst laten lopen. Zippo is behoorlijk snel en iets schrikkeriger dus daar ben ik heel voorzichtig mee. Yoeka lijkt het wel leuk vinden, die klimt gelijk weer op mijn hand als ik hem even uit de bak heb gehad :). Zippo is echt al een heel stuk gegroeid, maar nog steeds een stuk kleiner dan Yoeka (scheelt 4 weken). Ik vermoed dat Yoeka ook een een beetje gegroeid is al valt dat iets minder op. De tunnels die ze bouwen zijn echt bewonderenswaardig en lopen gelukkig ook een heel stuk langs het glas *\o/* . Volgens mijn vriend (die thuis werkt), weten ze precies wanneer ik thuis kom. Heeft hij ze de hele dag niet gezien en zodra ik thuis kom en de woonkamer in loop komen er 2 koppies naar boven <3.

Vraagje, welke attributen zijn bij jullie gerbils favoriet?
Hier doet wijntak L heb super goed, een simpel huisje en de tunnels worden ook veel gebruikt. Het rad gebruiken ze alleen om onder te graven en op te klimmen om naar de plateau's te komen, ik heb hem even op een plateau gehad, maar klimmen ze er via de achterkant ook op en vielen een heel eind naar beneden :n . Het luxere huisje gebruiken ze ook alleen maar om naar een ander plateau te komen en de kokosnoten worden haast niet gebruikt.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:56

Favoriete speeltje zijn gewoon wc rollen hier :+
Daarna het rad. Ik heb ook meerdere huisjes, maar die gebruiken ze alleen om in te eten. Het doolhof gebruiken ze ook om in te eten en te schuilen maar daar wordt geen nest in gemaakt. Ze hebben altijd best veel in de bak maar ze worden het meest blij van een wc rol en wc papier. Er gaat niets boven een verse on aangevreten wc rol :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:03

Ja hier zijn ze ook gek op lege wc rollen en doosjes die moeten gelijk versnipperd :') . Denk dat ik morge de bak weer is leeg ga halen en opnieuw inrichten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:44

Heb net de kooi verschoond, voor het eerst suprasoft en hennep ipv zaagsel. Heb er niet te veel in gedaan om even te kijken hoe het uit pakt. inclusief wc-rollen :Y)

Before
Afbeelding
After :7
Afbeelding

Ze lopen nu alle 3 met een sprietje suprasoft te zeulen, super cute <3

Jamira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:57

Hoi hoi, ik lees al een tijd mee! Heb vandaag mijn nieuwe gerbils opgehaald, mijn andere 2 zijn helaas vlak na elkaar overleden :( maar heb dus nu 2 nieuwe! :D ze zijn lekker actief en zijn niet bang voor de hand. Ze komen allebei uit een ander nest maar zijn al snel aan elkaar gekoppeld. Ze zijn ongeveer tussen de 12 en 14 weken oud. De burmees heet Chocolate en de bruin wit gevlekte Garfield :')
Afbeelding
<3
Afbeelding
al lekker aan het knabbelen <3

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:00

Leuk dat je ook een berichtje post, gefeliciteerd met je nieuwe gerbils! Heel veel plezier met ze