Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:47

Wat vervelend Vanillia.. Zou inderdaad niet zomaar AB geven.. Even ze goed in de gaten houden dat het niet verder uit de hand loopt. Denk ook dat het weer even opnieuw 'uitvechten' is wie nu de baas ook alweer is..

Niemand trouwens iets van advies/reactie wat jullie zouden doen met die ratjes...?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:49

Vanillia schreef:
!@#$%^&*!! ;(

Bella (de overgebleven oudere) en Pixie (2 maanden) waren net aan het vechten, snee in Pixie dr buik van ongeveer een centimeter.. Now what? Pixie apart? Bella apart? Afwachten? Heb nog antibiotica staan van Harley (Baytril), dat alvast geven aan Pixie uit voorzorg? -O-

Ohnee |( , ik zou ze nog even bij elkaar laten. Misschien dat ze er nu uit zijn wie de nieuwe baas is en dat alles vanzelf goed komt. Toen er bij mij een mannetje bij kwam heeft het ook heel lang geduurd voordat de strijd gestreden was. Maar inmiddels zijn ze alle 3 gek op elkaar.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:53

Yinthee schreef:
Zo, lang geleden dat ik hier nog is gepost heb :o Kom weer eens mee kletsen als ik nog welkom ben :D

Vanillia wat rot :(:) Sterkte!!

Hoe gaat het hier verder?

Hier gaat het met beide kerels goed.
Baxley is een anderhalve maand geleden ongeveer voor de 2e keer onder het mes gegaan.. Hij had een vetbult en een ontstoken talgklier. Hoefde beide niet weggehaald te worden, maar de vetbult bleef groeien en op een gegeven moment begon hij hem zelf kapot te bijten.. Dus toen maar weg laten halen voordat hij zichzelf helemaal zou opvreten en het een grote dikke ontsteking zou worden. Kleine bultje van het talgkliertje ook gelijk maar verwijderd. Alles weer helemaal goed gegaan! :D

Dexter plast ook veel alles onder.. Baxley doet het eigenlijk bijna nooit. :) Heb uit voorzorg inderdaad ook overal 'rattenkleedjes' op en zo, haha.

Pff... staan 2 jonge ratjes gratis op te halen hier in de buurt. Een mannetje en een vrouwtje.. Samen in één (totaal verkeerde) kooi uiteraard. Aan de ene kant wil ik ze heel graag 'redden', aan de andere kant weet ik niet of ik daar wel aan moet beginnen. Vrouwtje zal natuurlijk wel zwanger zijn.. Pff vind het zo sneu, maar kan ook niet alles maar redden.. En wat doe ik met ze na de geboorte.. Moeilijk!! Wat zouden jullie doen?

Vervelend van die vetbult, fijn dat het goed opgelost is!

Ahhgosh. Als jij zin heb om daar tijd en waarschijnlijk ook geld, in te steken dan zou ik het gewoon doen :D. Maar moet je je ook afvragen wat je ermee wil gaan doen? Zullen dan ongetwijfeld broer en zus zijn, en als daar weer een nestje uit gaat komen.. :+

(Ik heb aan zoiets wel mijn leukste rat te danken <3 <3 waar ik in totaal wel bijna €200,- door armer ben geworden haha )

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:37

RedPassion schreef:
Ratten druppelen nou eenmaal, mannetjes blijven dat ook nog gerust doen na castratie hoor. ;) Het hoort erbij. Hier hebben we een leren bank die ik gewoon elke keer af kan nemen en wat mijn kleding betreft heb ik geaccepteerd dat ik altijd naar rat ruik. :+ Ik probeerde wel altijd kleding gescheiden te houden maar ik knuffel veel te vaak tussendoor. <3

Dominantere ratten druppelen trouwens meestal wel meer, maar ook daar doe je niks aan. :)

Nou hier niet hoor!
4 mannen laten castreren, geen van allen plast nog over me heen.

Mijn vrouwen doen dat sowieso niet.

Zal ik wel geluk hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:45

Ik denk het. :)) Ik merk hier geen verschil bij de gecastreerde mannen, wie het voor de castratie deden doen het nog steeds. :+

Jorinda

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:54

Wat ontzettend balen Vanilia :(:) Zou ze inderdaad nog even bij elkaar laten en de wond goed schoonmaken en schoon houden.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:24

Lekker kussens kapot maken en dan in chillen en doorheen woelen...

Afbeelding

:+
Afbeelding

Bellenblaas vind hij echt fantastische :D :D
Afbeelding

Hij is echt dag en nacht wakker terwijl mijn vrouwtjes altijd slapen of nestjes aan het bouwen zijn :+ , schijnt dat mannetjes meestal rustiger zijn. Maar die van mij heeft energie voor 10 *\o/* :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:57

Bellenblaas ga ik ook een keer proberen, dat moet ik gewoon zien :')

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:57

Awwh wat een lieve foto's Ronnie! Mag ik vragen waar je dat leuke mini konijnenhok vandaan hebt? Vind die echt leuk :D

Hier zitten mijn dames trouwens weer allemaal bij elkaar nadat ik merkte dat Harley heel dominant werd over kale en ik het idee had dat het wel weer goed zou gaan en het gaat nu echt prima met de hele groep bij elkaar, gelukkig maar :)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:48

ppff kwamen gister mensen kijken voor mn 3 ratjes na dat ze ander half uur over hun geweldige ratten verteld hadden mochten deze hier blijven..

hij vond dat ze onvoldoende door het hok gingen...

dames lagen in een strookje zon te genieten...
pff en nu dus maar contact met een opvang of aziel gaan zoeken..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:08

Wat een schattige foto's Ronnie, met die kapotte kussens zou ik iets minder blij zijn denk ik :P

Lies_Miek; fijn dat het weer goed gaat! Mijn dames slapen ook weer bij elkaar alsof er nooit iets is gebeurd, Pixie heeft wel ineens een stuk meer respect voor Bella, die knauw zal wel nodig zijn geweest :=

Japielover, ik zou je graag helpen, maar 3 erbij is wel wat veel..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:37

Hetzelfde geldt voor mij, drie erbij is echt te gek.. Bovendien is mijn hok daar niet groot genoeg voor.

Schattige foto's Ronnie!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:45

ze mogen van mij appart ook weg hoor..
wil alleen niet dat ze alleen komen :)

had er net iemand die voor 10 euro alles hebben wilde incl kooi en de inrichtig van nog geen half jaar oud..
en dan boos zijn als je nee zegt.

die foto's zijn erg bekend dat doen mijne met hun hangmatjes

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:06

Ik had je graag geholpen Japielover, maar ook wij zitten vol :(
Sneu hoor, ik hoop dat je een goed plekje voor ze kunt vinden! En iemand die maar 10 euro voor zoiets wil bieden is in mijn ogen ook geen goed plekje nee :n sterkte :(:)

Vanilla, hoe issie met jou? :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:51

Had je ook graag geholpen, maar mijn kooi blijkt helaas al te klein te zijn voor 2...
Hoop dat je snel iemand vindt! Vind het wel fijn om te zien dat je zo erg je best doet. :(:)

edit; heb de witte weer eens gewogen en ze blijkt wel op een gezond gewicht te zitten.
In 1 maand is ze 50 gram aangekomen! Ze weegt nu 240 gram. Ik denk dat ze gewoon haar groeispurt moest krijgen.
Al vind ik haar nog steeds heel licht in vergelijking met de grijze van 280 gram...

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:13

Sinds gisteren is mijn rattenbestand uitgebreid.
Ik heb allemaal meiden, maar toen ik de advertentie zag staan wist ik gewoon, dat is MIJN rat.
Stond geen foto bij. Alleen dat deze vent woonde bij een jongen die in begeleid wonen woonde. Rattevent was ontsnapt en moest met SPOED weg.

Daar aangekomen, meneer rat is naamloos (zijn druk aan het brainstormen) plus ontzettend bang. Geen bijter, het enige wat hij wil is gewoon weg van al het enge waaronder de mens.
Mijn doel? Deze lieve vent eerst aan zijn nieuwe omgeving laten wennen, plus aan ons en zo gauw hij zich op zijn gemak voelt gaan we op zoek naar een kameraadje. Hij is al wel 8 maanden, maar we gaan ons best doen.
Ow ja, hij is een agouti Japanner ;)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:27

Lies_Miek schreef:
Awwh wat een lieve foto's Ronnie! Mag ik vragen waar je dat leuke mini konijnenhok vandaan hebt? Vind die echt leuk :D

Hier zitten mijn dames trouwens weer allemaal bij elkaar nadat ik merkte dat Harley heel dominant werd over kale en ik het idee had dat het wel weer goed zou gaan en het gaat nu echt prima met de hele groep bij elkaar, gelukkig maar :)

Had deze besteld van Zooplus geloof ik. Maar vorig jaar al :D. Haha ratten slapen er af en toe wel is in, ze vinden het wel leuk, ook al passen er maar 2 ratten in dan zit ie vol :+ :+ hahah

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:24

Vind het lastig om iets over gewicht te zeggen Kaus, heb die vraag zelf een tijdje geleden hier gesteld en uit m'n hoofd moet de staart mooi rond zijn, is ie hoekig dan is je rat te mager, is ie 'sponzig' als je er in knijpt dat is je rat te dik.

Voor mij geen houten accessoires, als ik zie hoe de plastic huisjes er hier af en toe uit zien moet ik er niet aan denken dat al die urine in dat hout trekt, dan ruikt mn kamer binnen de kortste keren helemaal naar rattenpis := Moet zeggen dat ik sowieso een hoekje heb nu wat dubieus ruikt, heb het idee dat ze met hun kont tegen de tralies gaan zitten en dan de kooi uit plassen, maar daar heb ik ze nog niet op kunnen betrappen :P

Met mij gaat het wel ok Saintelette, thanks for asking :) Kwam gisteren een filmpje tegen op m'n telefoon wat ik afgelopen dinsdagochtend (de ochtend voordat ik haar zien aantrof) had gemaakt toen ik de kooi dicht wilde maken, kreeg de kooi toen niet dicht omdat onder andere Harley continu op de rand van de kooi sprong. Was wel even een lastig moment en kan er nog steeds met m'n hoofd niet bij dat het beestje 's ochtends 100% in orde was en 's avonds doodziek.
De andere dametjes doen het goed, hoewel ik aan ze merk dat nu Harley weg is gevallen ze het schrikkerige gedrag van Bella wat over beginnen te nemen. Normaal liet Harley ze zien dat het echt allemaal niet zo eng was en nu die is weggevallen hebben de rittens alleen nog Bella om zich aan op te trekken en die is lang niet zo makkelijk.. Inmiddels lijken ze wel weer vriendinnetjes, vind ze de afgelopen dagen altijd met z'n 3en bij elkaar in een sputnik, dus ga er vanuit dat het incidentje van donderdag eenmalig was :) https://www.dropbox.com/s/7x0mlg27p1dsyo5/IMAG0328.jpg

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:23

Die van mij plassen volgens mij ook tegen de muur aan ja... :\
Heb altijd een heleboel spetters op de muur die daar zitten sinds ik mijn ratten heb. :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:03

Sarah plast ook uit de kooi... :') Lily die doet het netjes allemaal in het toilet.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:08

Dat plassen herken ik ook helaas, ook de bodembedekking en nestmateriaal vliegt de kooi uit hier. Wil uiteindelijk nog gaan kijken voor stripjes plexiglas voor onderverdieping een rand extra te maken en dan bij de verdiepingen ook aan de tralies te bevestigen. Dat scheelt denk ik ook heel wat kapot geknaagde stof := Beddengoed en gordijnen zijn voor grotendeels al mooi versierd met gaten :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:58

Uit de kooi gooien doen die van mij gelukkig niet!
Alhoewel ze af en toe nog wel eens hun poepjes expres van de plankjes willen gooien :')

Lies_Miek, daarom mogen die van mij dus niet in de woonkamer. Daar zou mijn moeder niet blij van worden!
Die van mij zijn trouwens zoals eerder al gezegd gelukkig helemaal geen knagers, alleen hun hangmat knagen ze wat kapot, heb toch maar eens een nieuwe gekocht.
Heb nu zo'n blauwe slaapzak ding, super schattig <3
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:15

Japielover: je kan contact opnemen met Ineke uit Leusden... die is het dichtst bij jou... of als je wat verder wilt reizen kan je ook contact opnemen met de ROLL... wij hebben opvanglocaties met momenteel voldoende capaciteit in Uithuizermeeden, Roden en Emmen... :)

Of Redpassion, zij zit in Apeldoorn... weet alleen niet of zij capaciteit heeft... maar dat zou je haar zelf kunnen vragen :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:05

Hoihoi!
Misschien herinneren jullie je nog wel aan mijn verhaal: er zouden ratjes komen voor de verjaardag van mijn dochter.

Inmiddels twee maanden verder is zij de trotse eigenaresse van twee mooie huskyrattenmeisjes; een donkergrijze en een lichtgrijze met de originele namen "choco" en "hagel". :+

Ik had tot daar geen enkele ervaring met ratten -haar papa wel- en was eerlijk gezegd wat sceptisch. Die naakte staarten, weet je wel. -O- En de stank.
Maar...
ze hebben mijn hart op twee maanden tijd helemaal veroverd!!! <3 <3 <3
Wat een prachtige diertjes zijn het!!! Als dochterlief naar school is ga ik vaak stiekem met ze knuffelen of breng een lekker hapje voorbij. :')

Bij the way: dochterlief (zeven jaar!) houdt binnenkort vrijwillig een spreekbeurt over tamme ratjes, omdat ze merkt dat veel juffen en klasgenootjes vooroordelen hebben. (Net als mama :)) ) Choco en hagel gaan dan mee en doen hopelijk nog wat harten smelten.

Ik hoop binnenkort een paar foto's te plaatsen van onze meisjes en lees in tussentijd vlijtig mee in jullie topic.

Bedankt voor al jullie informatieve posts en veel plezier met jullie lieve ratjes.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:09

Wat leuk Soesita! Ze zijn echt geweldig! :)

Vandaag helaas mn meisje in laten slapen. |(
Na de operatie van een kaakabces is het helaas binnen 2 weken dubbel terug gekomen.