Heerlijk afkoelen in de prut die Charley

Hier hebben we het zwembadje staan maar momenteel ligt hij het liefste binnen. Vanmorgen vroeg was hij mee naar stal en daar heeft hij nog even rustig gezwommen.
Wij zijn al vroeg begonnen met enrichment bij Fitz als pup. Hij ging met zijn gewone voerbakje smijten zonder te eten, maar uit een voerspeeltje ging hij wel eten.
Wij zijn dus eenvoudig begonnen met brokjes in een Topple (wiebelt) of snuffelmat en KVV in een Lickimat of Wobble. Hij heeft nooit enige frustratie gehad op het voer. Hij eet altijd uit een voerspeeltje of slowfeeder nu.
Ik laat de voerspeeltjes nooit onbeheerd bij hem, hij bijt er dus ook niet op. Is het op, gaat het in de afwas.Kong vond hij minder leuk, die heb ik uiteindelijk weggegeven.
Kortom, ik vind eenvoudige enrichment absoluut een toevoeging op de pup uitzetlijst. Het is wel per pup afhankelijk hoe ze er op reageren en hoe je het in kunt zetten. Maar een likmat is al snel goed en leuk.
Met dit weer gooi ik likmatjes in de vriezer met appelmoes, puur kokoswater, geblenderd fruit, bottenbouillon, kefir etc. Vindt hij heerlijk!