Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:54

xDenies schreef:
punjab schreef:
Deniese lastig dat het uitlaten van Bohdi zo een pijn doet. Lukt het ook niet met DC tuig?

Kiwitje wanneer is de echo, duimen dat het gelukt is.

Cursebeaker geweldig die foto's van Arya en je man. Zo liggen ze hier ook vaak thuis samen en dan wie het hardst snurkt.

Van heb er geen verstand van maar is er kans op witte of zwarte puppy's bij je?

Ik heb even geen geld voor een DC tuig voor Bodhi. Met andete tuigen was het ook niet anders.

Ik ben zelf 5kg zwaarder dan jij en ik heb beide honden wel eens aan de heupgordel (zeroDc variant met onderrug ondersteuning, niet goedkoop). Soms wel 3 of 5 honden. Als ze écht aanzetten, krijgen ze me net niet mee. Omver ga je niet, maar je moet ze wel goed bij je kunnen houden anders ga je gewoon mee :').

AJ loopt gewoon keihard door z'n DC tuig heen, ondanks goed aangeleerd. Sommige honden zijn gewoon trekkers en dan moet je blijven zoeken naar de juiste methode. Bij AJ werkt 'cirkel, belonen bij je been' heel erg, maar je hebt nu even iets nodig dat je ontziet.

Trouwens, de korthaar bomproof? Staat bekend als een super nerveuze hond :'). Als ik eens iemand tegenkom die het ras wel kent, zeggen ze altijd: oh die van jou is wél stoer zeg. En AJ is ook nog wel wat nerveus :o . Misschien in combi met de border lijken ze minder nerveus? Mijn Pinscher is nml veeeel 'bomproofer', die geeft nergens om en dat past ook wel bij het ras.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:02

Kiwiwitje ik twijfelde of dat tape er vorige keer ook op zat dus het viel me wel op!
Oma gaat ook voor runderkophuid net haar,vraag me af hoe want die heeft nog in totaal 4 voortanden en 4 kiezen maar goed lekker laten sabbelen dan maar _O-

Afbeelding

Hier de hunter hilo binnen maar er is iets compleet fout gegaan bij de maten dus morgen een maatje kleiner proberen want nu zit hij op zn strakst.
Ik vind het zeker voor die naakies een heel interessant tuig.
Die wil ik voor die andere 2 mits ze goed zitten ook wel!
Afbeelding

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:09

Ik vind wel veel rassen mooi maar om zelf te hebben ... aussies all the way. zou zeggen border maar vind die te serieus :P en dan een beauceron <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:27

Nee hoor, de kortharen die ik ken zijn allemaal hartstikke bomproof. Die kan alles vrij weinig schelen, net zoals de sheltie. Ze is echt wel stoer! Niet agressief, wel brutaal.

Borders zijn ook niet nerveus overigens, ligt er maar net aan wat je ermee doet. Maar ze zijn sneller onder de indruk dan een ander ras, en gaan veel sneller in de verdediging.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:36

Ik ben echt een ras groep 1 mens. Borders en australian cattle dogs bovenaan. Dan de Belgische herders en Schotse collie korthaar.
Jachthonden en enkele terriërs en gezendschapshondjes vin dik heerlijk om te showen. Maar geef ik na een weekend net zo graag terug aan de eigenaars hahahaha.
Al moet ik zeggen de heidewachtel waar ik nu mee werk is echt een leuke hond die nog bij me zou passen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:37

Esplendido schreef:
De meeste gezelschapshondjes uit rasgroep 9 vallen al af.
De rassen waarvan de vacht veel onderhoud vergt vallen af, niet alleen voor het onderhoud maar ook omdat ik op langharige vachten wel allergisch op reageer, veel van die rassen vind ik wel leuk maar dat is gewoon echt niet handig voor ons om in huis te nemen. Dat zijn er dus al een heleboel. Veel terriërs vallen ook af. De honden die oorspronkelijk gefokt zijn als vechthond wil ik ook niet en ook geen kortsnuiten.

Heel herkenbaar. Al vind ik half lang haar zoals border en ook Stabij niet zo erg.

En ik zag ergens een opmerking over "domme" honden. Nou exact dat! Beetje intelligent dier die goed te trainen is is een must.

Grappig ik kende die rasgroepen idd niet. Wel als staande/jacht/water etc
Meteen ook mijn favo doelgroepen. Am zou ik van elke groep niet alles moeten hebben. Beagle is leuk maar komt er niet in.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:56

Grappig, mij maakt een ras niet zoveel uit maar het moet gewoon klikken :P En inderdaad, een hond moet wel gewoon slim en goed te trainen zijn, vind dat aan Mulan echt enorm fijn. Dat is 1 keer uitleggen en ze doet het, heerlijk.

Hahahaha Van ik moest echt om dat plaatje lachen :')

Vandaag aan het meer het tuigje ingewijd, hij zit nu lekker onder het zand <3 (En Mulan ook xD)
Mijn moeder was mee dus die heeft nog even een leuke foto van ons gemaakt :D

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:09

Staat Mulan echt goed die kleur.

Kiwitje spannend 2 spannende datums op komst.

Van zo een hondje zou ik wel echt geweldig vinden.

Snap je Deniese en ff steeds om wisselen met Mera is ook geen doen.

Cinniz wel ren leuke riem met die kleurtjes.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:15

punjab schreef:
.

Hoe bedoel je? Alle honden moeten gewoon meerdere keren op een dag gewandeld worden :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:10

Ik heb door mijn werk ook wel geleerd welke honden ik echt niet zou willen en dat zijn er VEEL :+
Alle herders en kleine gezelschapshondjes vallen eigenlijk af, beagles en de meeste jachthonden ook, evenals alle genetische drama's zoals kortsnuiten en honden waar veel allergie voorkomt zoals tegenwoordig de meeste labradors en daardoor ook de labradoodle. Zwaarder dan 30 kg hoeft van mij ook niet.
Wel vind ik veel windhonden leuk als ze een beetje aan de maat zijn (dus niet de italiaantjes bijv), waterhonden ook vaak wel, en sommige terriers zoals de wheaten en de border, maar absoluut geen JRT of zo.

Vanmiddag met Popo naar de osteo geweest, wat scheefheidjes in zijn rug gecorrigeerd, nu helaas een week lijnrust dus even niet spelen met andere honden. Hij mag gelukkig wel mee fietsen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:40

xDenies schreef:
punjab schreef:
.

Hoe bedoel je? Alle honden moeten gewoon meerdere keren op een dag gewandeld worden :)

Nee bedoel met het tuig te wisselen. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 19:32

Loopsheid kan daar zeker aan bijdragen hoor Curse. Hier heb ik er ook 2 die wat ''moeite'' kunnen hebben rondom de loopsheid.
Ik hoop dat de ringtraining vanavond bevalt. Dan zal ik in ieder geval een avondje per week een hondje hebben die KO ligt :') Die andere 2 krijg je nog wel redelijk de rust in. zeker Boellie. Dus ik heb goede hoop :P

Is nieuwe tape Cinniz! :D Ben er heel blij mee!
Hoe gaat t met de kophuid met vacht? :')

Heel spannend Punjab. Ik verwacht niks heel spannends bij de PL omdat ik Djes natuurlijk zie lopen en ik heb haar nog nooit een patella hupje oid zien maken en ze word natuurlijk gewoon mee gecheckt bij de fysio en die heeft er ook nog niks aan gemerkt. Dus dat is positief. Maar de test en het papiertje zijn toch even spannend :o

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:44

Ze waren er super lang mee bezig maar heel het huis stonk dus na een tijdje weggehaald.
Mn man kwam net thuis en zei gelijk dat het zo stonk.
Dus ik mag ze niet meer geven :x

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 19:54

Ja dat is een nadeel van kophuid. Zeker met haar of de grote platen. Vind de kleine stukjes minder ruiken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:17

punjab schreef:
Nee bedoel met het tuig te wisselen. :o

Hahahhaha Bodhi zijn kop past niet eens door Mera haar tuig *\%/* *\%/*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:32

Hier was laatst ook het hele huis ontevreden nadat ik gedroogde schol had gegeven _O- Ik ruik dat zelf niet zo, tuurlijk is de geur er wel maar echt stinken valt wel mee. Alleen hoefjes vind ik echt heel erg stinken.

Volgende keer maar weer meebestellen. Waar ik had verwacht dat zo'n schol hap slik weg zou zijn heeft Dexter er zeker 15 minuten op gekauwd. Alleen voor Dundy was het natuurlijk weer zo op :roll:

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:33

Ja vinden jullie die kophuid stinken? Heb dat hier niet. Wij vinden de hoefjes en stuk gedroogd vis stinken. :+

Haha zo een dikke kop dan Deniese. Maar wel jammer anders was het ff een tijdelijke oplossing.

Succes vanavond kiwitje.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:34

Kaus schreef:
Hier was laatst ook het hele huis ontevreden nadat ik gedroogde schol had gegeven _O- Ik ruik dat zelf niet zo, tuurlijk is de geur er wel maar echt stinken valt wel mee. Alleen hoefjes vind ik echt heel erg stinken.

Volgende keer maar weer meebestellen. Waar ik had verwacht dat zo'n schol hap slik weg zou zijn heeft Dexter er zeker 15 minuten op gekauwd. Alleen voor Dundy was het natuurlijk weer zo op :roll:

Ja die bedoel ik. Bah bah. Senna is ook zo grappig om het als een prooi in de lucht te gooien en zo op je schoot.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:54

Jullie zijn echt niet te volgen zo snel haha.

Ik ben hier vrij makkelijk met snacks maar die grote dikke kophuid platen vind ik ook echt wel stinken haha. En hoe het er dan uitziet brrrrr.

Vind het wel heel leuk om te lezen hoe verschillend iedereen is met favoriete en minst favoriete rassen.
Hier staat een bouvier nog wel hoog op het lijstje maar dan wel een ouderwets type en die zijn er veel te weinig.
Molossers vind ik echt zalig maar voor mijn leven niet handig dus daar geniet ik op mn werk wel van met twee boerboels, twee deense doggen en een bordeaux dog haha.

Afgelopen weekend naar de bordercollie wandeling geweest. Mega mazzel gehad met het weer en ZO onwijs trots hoe Skye zich daar gedragen heeft. Ook weer super gezellig met haar familie erbij. Ze was nu net zo hoog als haar papa :P oeps
Afbeelding

Afbeelding
En heel strak gepland want toen ik zondag wakker werd lag er her en der een druppel bloed! Ja hoor, met 14 maanden is ze eindelijk loops haha.
Nog wel even lekker met paard samen eroo uit geweest :D

Afbeelding
Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:24

Ziet er leuk uit, @Kimvicious!

Mijn pa heeft vandaag de hele tuin opgeruimd en alle struiken en alles bij gesnoeid zodat de tuin perfect netjes is als puppy vrijdag komt, super lief van hem! <3
Vrijdagochtend vroeg gaan we naar Duitsland om te kijken voor een tuigje en de laatste spulletjes, en dan zijn we er helemaal klaar voor! Wat voor voer zouden jullie me aanraden om voor hem te kopen? In de mail die ik kreeg van de stichting werd me aangeraden om in het begin goedkope brokken te voeren en langzaam over te schakelen naar het voer dat ik wil voeren omdat ze in Griekenland niet zo’n hoogwaardig voer gewend zijn. Wat voor goedkope brokken denken jullie dat ik het beste kan kopen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:41

Ik zou zelf voor middensegment gaan, dus niet het goedkoopste en slechtste, maar ook niet direct het beste voer.

Op die manier ga je wel al een stapje in de goede richting.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:07

KimD schreef:
Ik zou zelf voor middensegment gaan, dus niet het goedkoopste en slechtste, maar ook niet direct het beste voer.

Op die manier ga je wel al een stapje in de goede richting.

Ohja dat is een goeie! Thanks!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 23:20

Ik denk dat we volgende week naar ringtraining gaan om mee te doen!
Vriendelijke mensen daar en werden fijn welkom ontvangen. Ook door de meeste mensen die al langer mee deden. T is echt oefenen op lopen, beide kanten en verschillende manieren/figuren, langs de andere hondjes lopen, betasten, tandjes kijken, vrij neerzetten , geduldig wachten.. Dus niet specifiek hoe je je hondje moet neerzetten. Maar dat is voor ons prima. Ze staat opzich vrij goed thuis. Maar ze moet gewoon wat zekerheid krijgen en relaxt worden zo boven op elkaar staan enzo en ik zelf ook _O-
Denk dat we dan een heel eind al zijn. En kan gelukkig bij verschillende mensen terecht om specifiek het “zetten” te finetunen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:34

Ring training en een hond goed laten staan is ook echt wel een vak apart ! Vind honden die dat goed kunnen altijd wel heel tof, dat ze er zelfverzekerd en ontspannen bij staan en je precies ziet hoe het ras is. Vooral bij de staffords vind ik het altijd zoooo mooi <3

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:44

Klinkt goed Kiwiwitje! Het in stand staan perfectioneer ik ook thuis. Met koekjes en een clicker gaat dat al heel aardig. Bij de ringtraining vind ik het tussen/voor/achter/naast de andere honden lopen erg belangrijk en het oog van een ‘keurmeester’ dat heb ik thuis niet.