Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 20:54

Kaus schreef:
Ik ben ook niet specifiek fan van Carnis hoor. Ik durf alleen niet weer van brok te veranderen voor Dundy. Wat een drama was dat toen we dat een paar maanden terug probeerden. Alles kwam er voor of achter praktisch vloeibaar uit. Zelfs hypoallergene brok.

Riverwood wil ik later voor Dexter wel eventueel proberen als hij het op Carnis niet goed doet. Maar voor Dundy is het of Carnis of kvv.

DLG is de hond van mijn moeder groot fan van maar ook daar deed Dundy het niet goed op. WoW zou ik eventueel ook nog wel een interessante vinden :j

Ik keek zonet even naar de prijs van Orijen, 107€ voor 17kg :wow: :oo

Soms zou ik willen dat ik chihuahuas had, dan is dat voer toch allemaal wat minder duur :')

Haha het voer word niet minder duur. Je doet er alleen nog langer mee :P
Als je een Petsplace in de buurt hebt kun je ook eens kijken naar Sam's Field

petitparis

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:39

tja, ik heb hier omgerekend dat mijn honden mij aan voer en snacks gemiddeld 65€/maand kosten. Maar ik heb 2 grote en 1 jackRussel, dus eigenlijk kan je waarschijnlijk eerder stellen dat de grote mij elk 75€/maand kosten...
ik voer Wolfsblut brokken en kvv van meerdere merken en mijn allergisch exemplaar doet het hier echt goed op (tenzij hij bij mijn moeder brood gepikt heeft, dan zijn we enkele dagen bij af). Vroeger genoeg problemen gehad (roodheid, ontstekingen, geen eetlust, overgeven, diarree, mager, weinig bespiering en oorontstekingen waarbij hij zijn oren stuk sloeg en gedoemd was als een moslima rond te lopen)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:23

Heb jij een idee waar je hond allergisch voor is? Daar lopen wij dus namelijk volledig op vast. Farmfood doet Dundy het ook wel redelijk op maar werd zijn vacht erg dof van en ik vond er veel graan in zitten. Maar zelfs dure merken zoals dus hier ook aangeraden Sam's Field gaan gewoon niet goed.

Een hele stomme vraag waarschijnlijk, maar zit er in KVV conserveringsmiddelen? Omdat dat eigenlijk het enige variabele is in brokken waar hij dus niet tegen lijkt te kunnen gokken we dus dat het probleem daar ligt.

Al met al is het gewoon k*t, want alles maar dan ook echt alles gaat goed qua voer, behalve de brokken. 'Mensen'eten (kaas, frikandel, brood, pasta, aardappel, groente) en alle snacks gaan allemaal goed. Maar die verrekte brokken dus... -O-

Wij voeren van Carnis namelijk ook ver boven de ADH en er lijkt het dubbele uit te komen. Overduidelijk dus niet de meest optimale brok, maar wat kies je dan... 8)7

Kiwi, ja dat bedoelde ik inderdaad :Y) Waar de honden hier samen meer dan een halve kilo per dag eten doet een Chi daar toch bijna een week mee.

Vind het overigens wel heel fijn dat jullie zo met me meedenken :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:27

Haha Kaus, chihuahuas zijn zeker goedkoper in onderhoud maar aan de andere kant, gelukkig heb je geen Spaanse mastiffs ofzo :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:36

Ik voer optilife. Ik koop aan breeders tarief. 40 euro voor 20kg. In de winkel zijn ze stukken duurder.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 22:40

In principe zit er in kvv geen conserveermiddelen. Maar je hebt 3 soorten kvv;
Enkelvoudig.
Volledig dmv premix(synthetisch)
Volledig dmv natuurlijke vitamines en mineralen.

Als je dus zo’n gevoelige hebt kan ik een kvv met premix niet aanraden. Maar neem anders eens contact op met Mizora. Die heef ons ook top geholpen. Ze heeft ook een website
http://www.mizora.nl

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:52

ik weet in grote lijnen waar mijn hond allergisch voor is. Er waren al enkele zaken die ik had achterhaald alvorens mijn dierenarts aandrong om toch voor een eliminatiedieet (aardappel en witte vis) te gaan. (als sommige zaken er onverteerd uitkomen, dan is dat toch geen goed teken). Maar uiteindelijk klok ik af op volgende zaken: (tarwe)gluten, maïs, rijst, kip, kalkoen en eend. Maar veiligheidshalve mijd ik alles wat pluimen heeft zoals kwartel en fazant. Bij kvv is het dus goed opletten gezien soms karkas van gevogelte gebruikt wordt als botaandeel. Helemaal in het begin leek er ook reactie te zijn op paard, hert, haas, konijn en geit. Maar inmiddels eet hij geregeld konijn en soms haas zonder probleem.
Weet eigenlijk niet zeker of er bewaarmiddelen in kvv zitten, maar ga er eigenlijk van uit van niet gezien het bevrozen is... Op de zak brokken die ik voer, staat niets vermeld van bewaarmiddelen, echter is dat geen garantie dat het er totaal niet inzit. Maar ja mijn zin om alles uit te pluizen houdt ook wel eens op.
Kaas en frikandel bevat volgens mij ook bewaarmiddelen, maar mss wel andere dan sommige brokken...

@zoe: ik dacht dat jij Naturis voerde...

edit: @kaus: waarom ga je dan niet koken voor Dunde, hier eentje gehad dat tijdelijk geen vlees en brok meer mocht. Die kreeg gekookte aardappelen, groenten en eieren met lijnzaadolie, kwark en een vitaminen/mineralensupplement. Nu eet die ook nog altijd relatief veel groenten en aardappelen bij haar vlees om op gewicht te blijven.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:06

Hier was ik eerst op naturis maar hier werden ze er loperig van. Overgegaan op farmfood en zeer tevreden. Ook een collega van mij met werkhond is daar zeer tevreden van (Brok)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:10

Ik voerde ook naturis. Ik was er qua poep heel tevreden van. Maar na een tijd (half jaar ofzo) begon door het hoge kopergehalte in het voer hun vacht te verkleuren. Daeva werd bruinig en Kenai werd meer blonder.
Toen op optilife over gegaan en hier oden ze het super op. En vachten zijn weer mooi de normale kleur.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 05:48

Grappig. Ik heb ook naturis gevoerd. Maar tot begin 2016 volgens mij. Toen wilde de katten het ineens niet meer eten.. (kvv)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:25

ik heb ook lang kvv van Naturis gegeven, deels omdat het hier in de buurt makkelijk verkrijgbaar was en daarna omdat ze zoveel "enkelvoudige" varianten hadden (wel compleet door zeewier en zalmolietoevoeging, maar vlees en bot van hetzelfde dier) wat heel handig was om na het eliminatiedieet terug diersoorten te introduceren. Maar de rollen werden steeds of meer paté achtig of mousse... En de honden begonnen het minder graag te eten en al helemaal toen ik ene paar keer een ander merk geprobeerd had. Dus nu sinds een 2 jaar ook andere merken en alleen per uitzondering eens enkele rollen Naturis.
Ook hun hypo-allergene lijn vind ik niet echt top. Er zit nog steeds wilde rijst is, wat ik bv echt niet ga uit testen en 2 diersoorten (ook geen echt ideal uitgangspunt).

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:09

Wat betreft prijzen voor brok: Op Brekz.nl is het goedkoper als in de gemiddelde dierenwinkel.
Ik heb er nog niets besteld, maar als de Orijen bevalt, dan wil ik die daar gaan bestellen, want dan betaal ik voor 2 x 11,4 kg 134.95 en dat scheelt 7 euro per zak. Best de moeite waard dacht ik.
Als ze volwassen is, wil ik misschien ook wel naar Acana, maar daar is het Ca gehalte net wat hoger als in de Orijen, dus voor de puppytijd wil ik dan toch graag hierop overgaan straks.

Wel lastig zo Kaus met die onbekende allergieën, maar het zal dan niet op alle conserveringsmiddelen zijn, want in frikandel etc zitten die ook. En dat vele poepen, dat heb ik nu met Roetsje ook. Er gaat 4 x dgs brok in en het komt er in 5-7 x uit. Je vraagt je af wat ze er van opnemen :+ Ach nog een paar kilo en dan kan ik overschakelen. Ben benieuwd hoe het dan gaat. Lekker vindt ze haar voer wel hoor, maar ja het is een retriever, wat vinden die nou niet lekker :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:12

Ik ga voor Spip denk ik juist terug van KVV naar brok om te kijken of haar poep dan weer wat zachter word. Olie of ander vlees lijkt niet te werken. Wil wel echt goede kwaliteit brok.
Pup krijgt waarschijnlijk KVV maar als die brok bij Spip werkt is het misschien wel zo handig om de pup daar ook op te zetten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 10:22

Azmay schreef:
Ik ga voor Spip denk ik juist terug van KVV naar brok om te kijken of haar poep dan weer wat zachter word. Olie of ander vlees lijkt niet te werken. Wil wel echt goede kwaliteit brok.
Pup krijgt waarschijnlijk KVV maar als die brok bij Spip werkt is het misschien wel zo handig om de pup daar ook op te zetten.

ook al extra orgaan geprobeerd?

wij bestellen trouwens altijd bij zooplus. Voer en julius tuigjes zijn bijv een stuk goedkoper daar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:27

kiwiwitje schreef:
Azmay schreef:

ook al extra orgaan geprobeerd?

wij bestellen trouwens altijd bij zooplus. Voer en julius tuigjes zijn bijv een stuk goedkoper daar.

Ik heb altijd ander vlees, momenteel lotgering maar daarvoor een ander merk. Spip is ook de enige die last heeft van de 8 honden die het krijgen via ons.

Was inderdaad van plan het via Zooplus te doen. Zie nu wel dat het waarschijnlijk 2x zo duur is om die brok te geven als ik goed reken :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:30

@azmay: idd extra orgaanvlees of wat sperzieboontjes. Vlees zorgt idd voor "steentjes"

Zooplus.de is ook vaak goedkoper als je per 2 zakken bestelt. De poolse site voor sommige merken nog voordeliger, maar mijn pools is niet zo goed :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 10:34

Lotgering ben ik dus geen fan van... Maar als de honden het er verder goed op doen en je tevreden bent dan is dat t belangrijkste! :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:36

petitparis schreef:
@azmay: idd extra orgaanvlees of wat sperzieboontjes. Vlees zorgt idd voor "steentjes"

Zooplus.de is ook vaak goedkoper als je per 2 zakken bestelt. De poolse site voor sommige merken nog voordeliger, maar mijn pools is niet zo goed :+

Zelfs als ik de grootst mogelijke hoeveelheid kies kom ik 2 keer zo duur uit -O-
Mijn moeder bestelt voor 2 volle vriezers tegelijk, dat scheelt vast ook.
Lam moet ik eigenlijk zeker vermeiden, daar krijgt ze geel zand van als poep.

Denk dat ze ook gewoon te weinig beweegt, beest ligt de hele dag op haar luie rug :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:38

Ik was bij net Nederlands kringgroep kampioenschap van de Duitse Herder, dan strijden verenigingen tegen elkaar wie de beste is van dat jaar (beste 2 resultaten tellen, dus de 2 beste honden op 3 onderdelen) Ik word trouwens niet verliefd op uiterlijk, zitten wel honden bij die ik erg mooi vind, maar die teef die ik zo gaaf vind is juist karakter en manier van werken. :')

Qua allergie, de reu hier kan ook tegen maar 1 brok (hoewel hij daar diarree van krijgt als hij het vaker eet dan een paar keer per maand), de rest krijgt hij binnen no time last van. Dus er zit een toevoeging in brok waar hij niet tegen kan, naast rijst en granen. Gekookte aardappel kan hij maar hele kleine beetjes van hebben, dus vermijd ik ook. KVV/Barf gaat weer goed, maar dan wel zonder toegevoegde premixen en geen calcium preparaat. Tegen diersoorten kan hij wel weer allemaal gelukkig, dus ik kan hem redelijk makkelijk voeren. Goedkoop is het niet, hoewel ik merken afwissel en ook niet de duurste merken voer. Ik vind Tammenga bijvoorbeeld erg fijn, die komen in grootverbruik verpakkingen van blokken van 1250 gram, dus 1 dag eten voor hem als ik er wat bij doe. :')

Bij een pup vind ik meerdere keren per dag poepen niet zo heel raar, maar bij volwassen honden vind ik het wel een reden om wat anders te zoeken. Net als heel veel moeten voeren of geen goede ontlasting.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 10:39

Haha dat beweging is herkenbaar. Als ik boellie alleen hier voor de nodige plasjes en poepjes uit laat gaan dan poept ie ook wat lastig soms. Maar als we wandelen is het prima, soms eerder wat dun :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:54

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:09

Ahh pittig ding!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:03

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:19

petitparis schreef:
even iets anders ik heb een topic geopend voor ervaringen met steentapijt. Maar andere ervaringen met onderhoudsvriendelijke vloeren in combi met honden zijn ook welkom.
petitparis @ [HTT] Steentapijt of andere vloerafwerking?

Wij overwegen nu pvc. Laminaat vinden we te glad tenzij je 4 kanten v groef en echt structuur hebt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:22

Kim, is idd een pittig ding. In het begin was ze onder de indruk van blaffende honden, maar dat wordt ook al een stuk minder. Harde vreemde geluiden vindt ze nog wel een beetje spannend.

Petitparis, geen ervaring met zulke vloeren, maar neem aan dat als je voor zo'n giervloer gaat je hem wel dicht laat gieten. Anders lijkt het me geen doen.
Ik heb zelf alleen ervaring met plavuizen en laminaat. Het eerste is natuurlijk duurzamer, maar wel veel kouder. Ik vind laminaat dan toch fijner. Is een pvc of vinylvloer niet evt wat?