Vandaag ben ik met Djoeke bij de orthopeed geweest. Ze blijkt lage rugklachten te hebben. De arts vermoedt degeneratie van een tussenwervelschijf. Maar de enige manier om dat vast te stellen is een MRI

Nou heb ik eigenlijk twee opties:
Optie 1: de MRI laten maken, afhankelijk van de uitslag kan ze misschien meedoen aan een onderzoek. Daarbij wordt de tussenwervelschijf ingespoten en zien ze hele mooie resultaten. Maar er is ook kans dat ze het placebo krijgt. Daarnaast werkt het middel 3-6 maanden, daarna moet het herhaald worden. Maar het is nog niet op de markt, waardoor we het nog niet kunnen herhalen dan. Dus ze kan misschien meedoen aan een onderzoek waarbij ze misschien de behandeling krijgt waarmee ze hopelijk 6 maanden geholpen is.
Optie 2: de MRI niet laten maken. Extra medicatie en 6 weken lijn rust in de hoop dat ze daar voldoende van opknapt om weer los te kunnen lopen. Als uit de MRI zou blijken dat ze niet mee kan doen aan het onderzoek zou dat ook de volgende stap zijn.
Ik moet zeggen dat ik naar optie 2 neig. MRI is hartstikke duur, en of we er echt iets mee opschieten weten we dus niet van te voren. Maar ik vind het zo lastig