Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:48

Bij zooplus is t toch meer slurf dan tunnel?
Of lijkt dat maar zo op de fotos?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:56

Ik vind de meeste dingen van zooplus niet echt waaw. Met de sprongen kan je wel trainen meer dr slurf en tunnel vindt ik niet echt wat.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:57

Slurf die ik heb is ook veel slurf weinig tunnel hoor.

Ik vind tunnel ook wel goed van zooplus heb ik toen een workshop mee gedaan.
Voor mijn formaat hond prima

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:06

Ik heb een slurf die ze niet meer verkopen bij zooplus haha.
Voor Csiva voldoet het prima. Maar dat is een hondje die niet zo groot is :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:08

Ja nouja, voor thuis oefenen liever wat goedkoper maar wel veilig.
Tunnel kijk ik wel even, kenny is toch best groot

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:28

JesdaPower schreef:
yentlekyda schreef:
hoihoi. ik zit nog niet in deze topic mag ik erbij komen?? :p

Alleen als je je voorstelt en een foto van je hond(en) plaatst :P

haha oke dat zal ik dan effekes doen he haha :p

ik ben marissa. ik heb 3border lollies.
ik doe met mijn 2 borders Yentle en Kyda agility.
ik train bij S.W.A.T.
ik vind het geweldig om met de honden te trainen en wedstrijden te lopen.
we hebben internationale wedstrijden gelopen in het junioren team :)
sinds eind 2013 heb ik een geweldig pupje erbij gekregen. ze heet At Your Service Djara. ze is nu 18weken.
ik ga met haar naar de puppy training bij S.W.A.T. daar doen we allemaal truckjes. ook ga ik met djara naar de puppycursus bij kc-scheldezoom.
met Djara wil ik natuurlijk ook agility gaan doen maar ik wil misschien ook met haar gaan schapendrijven. :P
in de toekomst wil ik heeeeel graag met de crufts meedoen :p en met de WK en EK voor volwassenen enzo. meedoen hihihi :P

Djara
Afbeelding
Yentle
Afbeelding
Kyda
Afbeelding

verder weet ik niet wat ik moet vertellen haha. :P

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:47

Welkom Yenthle :) Heb je bij de junioren al de crufts gelopen?

Ik ben nu naar de Crufts aan het kijken en krijg weer inspiratie voor nieuwe kunstjes. En ooit, ooit wil ik ook aanwezig zijn bij de crufts met een hond. Misschien de Winner proberen :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:10

Ik heb geen ambities om naar se Crufts te gaan. Stiekem wel maar heb geen hond waar ik iets mee kan. Jinn is naar mijn broer en Jesda heeft ongeluk gehad, dus kan niet zo veel :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:06

JesdaPower schreef:
Ik heb geen ambities om naar se Crufts te gaan. Stiekem wel maar heb geen hond waar ik iets mee kan. Jinn is naar mijn broer en Jesda heeft ongeluk gehad, dus kan niet zo veel :=

Huh?
Jinn naar je broer?
Wat heb ik gemist?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:12

watskebeurt jp?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:14

Machie schreef:

Ook zo'n blauwe toevallig?

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:24

LhinnOlijf schreef:
Welkom Yenthle :) Heb je bij de junioren al de crufts gelopen?

Ik ben nu naar de Crufts aan het kijken en krijg weer inspiratie voor nieuwe kunstjes. En ooit, ooit wil ik ook aanwezig zijn bij de crufts met een hond. Misschien de Winner proberen :=

ja ik ben ook aan het kijken. nee helaas ben ik daar nu te oud voor :(
mn engelse vrienden lopen daar nu wel. :)
maar misschien dat ik volgend jaar wel daar heen ga voor te supporten haha :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:28

Ik zal het even vertellen en probeer het kort te houden.

Toen Jesda het ongeluk had gehad wisten we meteen dat de behendigheid niet meer kon. Op een gegeven moment miste ik de behendigheid zo erg dat ik vroeg om een nieuwe hond. Dat mocht niet. Mijn broer zit sùper veel op de computer en komt alleen beneden om wat eten/drinken te pakken. Geen haar op mijn ouders hoofd om er nog een hond bij te nemen :Y) Geef ze eens ongelijk. Op een gegeven moment kregen mijn ouders dikke ruzie met mijn broer en hebben de computer en tv naar zolder gebracht. (Hij had geen werk en ging niet achter werk aan) Meneer kreeg werk en ging met mij mee naar de HS. Goh, dat was toch eigenlijk best wel gezellig. Ongeveer 2 maanden (weet niet exact) was hij fanatiek met de hondenschool en ging elke keer mee en hij ging zelfs af en toe met Jesda lopen. Gewoon voor de fun en tot Jesda aangaf te willen stoppen. M'n broer vond het geweldig. Op een gegeven moment zaten mijn broer en ik achter de pc te kijken naar hondjes. Gewoon voor de fun. Ging elke weken overheen en op een gegeven moment zei G (voor het gemak) dat hij het wel erg gaaf zou vinden om met een hond te trainen. Ouders gevraagd en binnen enkele maanden kwam Jinn. Ook in de hoop dat hij de pc met rust liet.

Ik vond het aan de ene kant geweldig dat er een werkhond kwam maar aan de andere kant ik was bang voor een terugval van mijn broer. Je haalt een werkhond in huis maar zit zelf hele dagen op de pc? Dat zou een rothond (sorry :=) worden. 2 maanden lekker fanatiek getraind en toen begon het gedonder. De pc/tv werd weer van zolder gehaald en hij zat weer hele dagen boven. Heb Jinn toen een tijd links laten liggen met de gedachten dat zal G wel leren. Maar nee hoor, hij bleef boven en mijn ouders kregen er last van. Hij begon te graven. Nouja hoef je niet te vertellen welke vervelende dingen een Border zelf verzint. Heb toen Jinn opgepakt en ben gaan trainen. Voordat Jinn naar de puppycursus ging kon hij al zit, staan en af. Gewoon goed bevestigd. Dat heb ik hem getraind, maar dat maakt niet uit. Gewoon even jullie laten zien dat ik met Jinn vèèl meer deed dan G. Ook op de hondenschool waren ze G zat (hij zat in opleiding om instructeur te worden) want hij kwam opdagen wanneer het hem uitkwam en wanneer hij een 'wedstrijd' had bij het spelletje op de pc dan melde hij zich ziek of wat dan ook.

Ik ben toen begonnen met behendigheid en van de baas van de hs zou G eigenlijk niet meer welkom zijn want ze kon niet op hem bouwen. Dat vond ik ook. Ik had al helemaal bedacht lekker te kunnen trainen en voglens de FHN wedstrijd te lopen en noem alles maar op. Helaas viel het anders voor mij.

De baas van de HS is een gesprek met hem aan gegeven en hij baalde wel dat hij zo deed. Oké, nog 1 kans.

Ik heb àl die tijd geroepen dat G alles zou verpesten en wanneer Jinn oud genoeg is dat hij de behendigheid doodleuk oppakt en dan begint met wedstrijden lopen. Had zelf verwacht dat het duurder totdat Jinn een jaar 1 maar het gebeurde dus iets eerder.

Ging weer enkele maanden goed en wanneer hij deze kans zou verpesten zou het einde verhaal zijn. Maar nee, G presteert het weer om met zijn goeie woorden nog een kans te krijgen. Dus vanaf nu traint G met Jinn terwijl ik àltijd heb gezegd dat het zo zou gaan zoals het nu ging.

Dus in het kort.
G doet 2 maand fanatiek met Jinn trainen en kruipt weer achter de pc. Ik neem Jinn over en na een gesprek met de HS gaat hij weer. Hij traint weer 4 maand fanatiek (maanden kloppen niet precies, maar weet het ook niet meer) en kruipt weer achter de pc. Ik dacht dat ik nu een licentie kreeg voor behendigheid maar nee hoor. G neemt het stokje zo weer over en ik zit met lege handen.

Simpel weg is Jinn van mij afgenomen en G neemt hem doodleuk over.

Natuurlijk heb ik Jesda wel en daar doe ik ook nog wel leuke dingen mee, maar mijn hart ligt bij behendigheid en Jesda kan dat gewoon niet meer. In ieder geval niet zo fanatiek dat ik zou willen.

Vanaf nu doe ik ook helemaal niks meer met Jinn. Geef hem zelfs geen eten meer en koop eigen brokken voor Jesda. G zorgt helemaal voor Jinn. Afgelopen week vergat hij brokken te halen. Hond geen eten. Toen G naar boven is gegaan heb ik Jinn wat van Jesda der voer gegeven, hebben toch zelfde brok. Maar G denkt nog steeds dat hij die dag (was zondags) geen eten heeft gehad.

Kort gezegd weer ik gewoon nìet wat ik moet doen. Jinn trekt nog erg veel naar mij toe (omdat ik in de leer periode hem alles heb geleerd en met hem heb gedaan) en wanneer G en ik samen beneden zijn springt Jinn bij mij op de bank en negeert G volkomen.

Volgens de HS zou dit ècht zijn alles laatste kans zijn, maar ik geloof er niet in. Zie wel waar het schip strand.
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 07-03-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:28

KarinW86 schreef:
Machie schreef:

Ook zo'n blauwe toevallig?

Jep :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:32

JP, waar zijn jou ouders in dit verhaal dan?
En een bc.. Die kan toch met 2 handlers lopen? Waarom kunnen jullie geen hond delen?
Al met al een triest verhaal...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:36

Mijn ouders doen natuurlijk wel wat in het verhaal. Ze hebben toestemming gegeven om Jinn te kopen, ook heeft G hem deels betaald en ik ook een deel. Eigenlijk precies zoals met Jesda en hij zou ook alle trainingen lopen maar wanneer hij het zou verpesten zou ik het overnemen.

Mijn broer is iemand met een gebruiksaanwijzing. Heeft vroeger erg veel problemen gegeven en mijn ouders hebben zelfs overwogen om hem in een kindertehuis te stoppen. Mijn ouders doen erg veel moeite maar G trekt zich nergens wat van aan. Dat is zijn karakter nou eenmaal.

Heb al direct gevraagd hoe dat zit met 2 handlers op 1 hond. Dit mag wel, maar niet in het zelfde weekend. Dus 16 maart is Balkbrug dat doet G. (Jinn is nog maar 9 maand maar als voorbeeld) in dat weekend van 16 maart mag ik niet starten met Jinn. 30 maart is Dalen. Dat zou ik dan bijvoorbeeld moeten doen en mag G niet.

Dat gaat niet werken want je krijgt geheid ruzie over de wedstrijden.

Edit;
Hoe zou dat moeten gaan met trainen dan? Ik heb al 'ervaring' met Jesda opgedaan dus ik handling (?) heel anders als G. Lijkt me voor die hond ook niet prettig.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:16

TIjd om een eigen hond te kopen dan ;)
Wel lastig allemaal en sneu voor jou.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:18

Machie schreef:
Jep :)

Ja dan heb ik dezelfde inderdaad. Maar die ze nu hebben zit de slurf los van de tunnel

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:46

Machie schreef:
TIjd om een eigen hond te kopen dan ;)
Wel lastig allemaal en sneu voor jou.

Woon nog thuis, krijg ik echt nooit voor elkaar bij mijn ouders.
Ja, erg leuk vond ik het niet

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:58

Ah lastig dan allemaal. Dan is t tijd om op jezelf te gaan ;)
Ik heb alleen maar een vriend die ik moet overhalen haha :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:19

Machie schreef:
Ah lastig dan allemaal. Dan is t tijd om op jezelf te gaan ;)
Ik heb alleen maar een vriend die ik moet overhalen haha :P

Heb mijn vriend leren kennen op de hs dus als wij op ons zelf wonen komen er sws honden. 1 herder voor hem. 2 hondjes voor mij voor agility en hij wil ook 1 agility hond. Tuurlijk wachten we af. In een appartement oid kan dat natuurlijk niet maar als het even kan dan hebben we genoeg honden :=

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:28

Haha drukke boel dan jesdapower

Pff hier moet de club dus 'weg' van de huidige locatie. Snap niet helemaal hoe of wat , maar ze hebben wel een plan van iets met velden samenvoegen ofzo. Achja ik zie t wel

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:30

Ik vind 3 voorlopig meer dan genoeg :) Over een jaar of 4 komt er pas weer eentje bij. Mss zelfs pas over 6 a 7 jaar :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:36

Ik heb er okk genoeg aan 1. Iver een paar jaar komt de opvolger

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:37

Wij hebben er thuis 3 nu, maar alleen kenny is van mij en doe ik ook veel mee