Stel ik wil eitjes van mijn kip uit laten broeden. Nu zie ik wel het moment zelf dat ze broeds is. Normaal gesproken haal ik altijd de eitjes weg. Vanaf wanneer moet ik ze nu laten liggen eigenlijk?
de eitjes die je al weggehaald hebt in de dagen ervoor, kun je gewoon terugschuiven onder je kip. Afhankelijk van de grootte van je hen, bekijk je hoeveel eronder passen. Kleine kip vaak 4, grote kip al gauw 10.
Misschien dat ik dan voor 1 friese kip en haan ga. Zijn friese hennen snel broeds ?
Anoniem
Geplaatst: 23-03-15 10:18
Ze worden broeds maar niet zo overdreven snel als sommige krielrassen
Er stond op marktplaats een blauwe haan laatst Bepaalde kleurslagen raken zeldzaam, oa blauw en zandgeel, staan hier ook op de verlanglijst. Ik heb rode in de broedmachine zitten
Ik zal mijne straks eens loslaten voor het eerst in de stal Neem ik wel een foto
Hoe weten mijn kippies dadelijk eigenlijk dat ze hun eitjes mogen gaan leggen in het legnest wat ik gemaakt heb? Denken ze oeh dat ziet er confortabel uit, laat ik daar m'n eerste eitje gaan leggen ?
Amaryllis
Geplaatst: 23-03-15 11:42
Leuk, een kippentopic!
Ik heb sinds vorige week 3 Wyandotte-kriel kippen! Annie, Bep en Conny!
Soms zat Bibi zo te mekkeren met het leggen van een ei, dat ik alsnog een gekookt eitje in het legnest legde, want dan ging ze tenminste zitten. Zij kon ooit wel aan de gang blijven met op het nest van het nest af, weer erin weer eraf en maar krijsen. Met een 'voorbeeld'ei was het meestal snel over. (en zij legde dan al een jaar he!)
vuurneon
Geplaatst: 23-03-15 13:57
Ik dacht dat het was om eierpikkende kippen een lesje te leren