Dankjewel allemaal. Kan het niet gewoon bevatten dat ze er niet meer is, amper 24 uur geleden was ze nog springlevend en dat het dan uitgerekend zij moet zijn.. Geef heel veel om alle 4 (3..) mn ratten, maar ze zijn gewoon geen Harley..
Bovenop Wit met een robijnrood en een zwart oogje. Qua looks misschien niet spectaculair, maar voor mij de mooiste die ik had.. Ze was de enige die altijd voor de deur stond te schooien om aandacht, altijd blij om me te zien, samen op de bank tv kijken, 'stiekem' mn eten stelen. Bah
Op het moment niet echt Bella (links op de foto) is altijd vrij schuw geweest, ondanks dat wel erg tam, maar als ze de keus heeft gaat ze liever terug de kooi in dan dat ze bij me op de bank blijft zitten. De 2 kleintjes zijn goed onderweg, maar nog niet echt heel tam. Op de bank zitten is nog heeeeul spannend, dus een avondje met die 2 relaxen op de bank zit er ook niet in helaas. Zit wel een beetje met Bella.. Die is nu 8 maanden en de 2 kleintjes zijn bijna 2 maanden oud.. Dat verschil is wel groot, dus eigenlijk moet er dan 1 bij als maatje voor Bella.. Ik wil best een opvanger, maar ik zie enorm op tegen het koppelen.. Aangezien ik net over m'n angst heen om in mn vingers gebeten te worden wil ik ook absoluut geen bijter, en dan daar bovenop is het eigenlijk ook wel een vereiste dag hij/zij wel knuffelig is/graag bij je is. Dat eisenpakket beperkt de keuze een beetje
Kun je anders niet eens gewoon langs het asiel of een opvang met je rat? Dan kunnen jullie samen kiezen
Kaus
Geplaatst: 12-06-13 20:03
Plassen jullie ratten trouwens ook overal op... Vind het zo vervelend Ze lopen echt over al mijn spullen heen om expres een klein plasje achter te laten! Leg ik mijn mobiel neer, rennen ze er even naar toe, plasje, en weer weg. Rennen ze over mijn arm, even stil, plasje, en weer door. Het zijn ook niet van die 'ik kan het niet meer ophouden' plasjes, het is gewoon expres. Ik veeg het er vaak maar wat af, ga ook niet echt mijn mobiel wassen met zeep elke keer... Voorbeeldje: Paar seconde geleden gedaan, ondertussen zitten er nog 2 op mijn armen, 1 op mijn laptop en 1 op mijn mobiel die net weer 10 seconde ligt... Wordt er gek van!
edit; overigens doet vooral de grijze dit, en vooral op mijn spullen. Mijn broek, telefoon, armen, shirt, handen, voeten en laptop. Als ik ze op tafel neerzet of op de grond doen ze het niet.
Yes dat doen alle ratten in meerdere of mindere mate; markeren is dat. Alles wat naar hun ruikt hoort bij hun, jij dus ook, en je telefoon, en je laptop
Nope. Ik trek als ik thuis kom tegenwoordig standaard een sweater aan en er ligt een fleecedeken over mn bank die ik iedere week uitwas. Oh the joy of having rats
Ja hier precies hetzelfde! En idd ook per rat verschillend (maar ook de combinatie van wie er samen gepakt zijn kan het door verschillen).. Wij hebben ook een fleece voor op de bank/ op ons .. En qua kleren, tsja ik pak ze meestal alleen laat op de dag (ivm school en stage eerder op de dag) en dan is het niet zo erg als ze er een piesje op doen, dat gaat toch in de was..
Oh nee, meen je niet Vanilia... Ontzettend veel sterkte!
Hier doen ze het ook weleens, maar niet zo extreem als bij jou Of het valt me gewoon niet op, haha.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 12-06-13 23:10
Zo, lang geleden dat ik hier nog is gepost heb Kom weer eens mee kletsen als ik nog welkom ben
Vanillia wat rot Sterkte!!
Hoe gaat het hier verder?
Hier gaat het met beide kerels goed. Baxley is een anderhalve maand geleden ongeveer voor de 2e keer onder het mes gegaan.. Hij had een vetbult en een ontstoken talgklier. Hoefde beide niet weggehaald te worden, maar de vetbult bleef groeien en op een gegeven moment begon hij hem zelf kapot te bijten.. Dus toen maar weg laten halen voordat hij zichzelf helemaal zou opvreten en het een grote dikke ontsteking zou worden. Kleine bultje van het talgkliertje ook gelijk maar verwijderd. Alles weer helemaal goed gegaan!
Dexter plast ook veel alles onder.. Baxley doet het eigenlijk bijna nooit. Heb uit voorzorg inderdaad ook overal 'rattenkleedjes' op en zo, haha.
Pff... staan 2 jonge ratjes gratis op te halen hier in de buurt. Een mannetje en een vrouwtje.. Samen in één (totaal verkeerde) kooi uiteraard. Aan de ene kant wil ik ze heel graag 'redden', aan de andere kant weet ik niet of ik daar wel aan moet beginnen. Vrouwtje zal natuurlijk wel zwanger zijn.. Pff vind het zo sneu, maar kan ook niet alles maar redden.. En wat doe ik met ze na de geboorte.. Moeilijk!! Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 12-06-13 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Vanillia: als je een ratje uit de opvang haalt, wil de opvang als het goed is ook wel helpen met de intro
Saintelette
Geplaatst: 13-06-13 14:55
_Dribbel schreef:
Kaus schreef:
Hmmm vervelend... Is er een manier om het minder te maken?
Castratie
Maarbij mij gaat t om dames
Anoniem
Geplaatst: 13-06-13 18:04
Ratten druppelen nou eenmaal, mannetjes blijven dat ook nog gerust doen na castratie hoor. Het hoort erbij. Hier hebben we een leren bank die ik gewoon elke keer af kan nemen en wat mijn kleding betreft heb ik geaccepteerd dat ik altijd naar rat ruik. Ik probeerde wel altijd kleding gescheiden te houden maar ik knuffel veel te vaak tussendoor.
Dominantere ratten druppelen trouwens meestal wel meer, maar ook daar doe je niks aan.
Veel sterkte Vanilia, het blijft altijd rot om een van je lieve diertjes te moeten missen
Druppelen doen ze hier ook wel eens, hoewel met de dames die ik nu heb me heel erg meevalt. Meestal is het gewoon plassen ipv paar druppels Kan ik weer lekker van shirt veranderen Ben wel zo slim als ze ergens mee naartoe gaan om schoon shirt mee te nemen
Vanillia
Geplaatst: 13-06-13 22:25
!@#$%^&*!!
Bella (de overgebleven oudere) en Pixie (2 maanden) waren net aan het vechten, snee in Pixie dr buik van ongeveer een centimeter.. Now what? Pixie apart? Bella apart? Afwachten? Heb nog antibiotica staan van Harley (Baytril), dat alvast geven aan Pixie uit voorzorg?
Vanillia, Ik zou niet zomaar antibiotica geven als ik jou was maar het wondje goed schoonmaken en ontsmetten. Wondjes kunnen vaak heel erg lijken vanwege het bloed maar met goed schoonmaken kan het soms meevallen weet ik uit ervaring. Ze moeten natuurlijk de rangorde opnieuw vastleggen.