Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urbanus schreef:Hoi meiden, ik hoop dat ik mag mee praten hier? In april/mei krijgen wij 2 Vlaamse reuzen, toch wel spannend want ik heb voor het laatst een konijn gehad toen er nog geen internet was.
Heel veel heb ik natuurlijk al opgezocht en met de fokker besproken maar wat hadden jullie graag geweten voordat je konijnen nam?

. Als je ze buiten wil houden kan je best gaas ingraven of tegels leggen zodat ze niet kunnen ontsnappen maar dat wist je misschien al. Urbanus schreef:Hoi meiden, ik hoop dat ik mag mee praten hier? In april/mei krijgen wij 2 Vlaamse reuzen, toch wel spannend want ik heb voor het laatst een konijn gehad toen er nog geen internet was.
Heel veel heb ik natuurlijk al opgezocht en met de fokker besproken maar wat hadden jullie graag geweten voordat je konijnen nam?
Komen ze binnen of buiten te wonen?
Toos had het vanaf dag 1 al door, nooit een plasje buiten de bak gedaan, maar Henk... maanden zwaar werk was dat beest
wel een opluchting toen het uiteindelijk 100% goed ging.
en dan is juist Toos de knuffeligste terwijl ze in een buitenhok is opgegroeid en in het begin nauwelijks mensen in dezelfde kamer kon verdragen, laat staan aangeraakt worden. Inmiddels loopt ze elke ochtend aan mijn sokken te bijten totdat ze een aai over de bol krijgt
NAIWHL schreef:En bij die handdoek zijn soms stevige tuinhandschoenen ook geen overbodige luxe, want Ziva houdt ook niet van zulke dingen. En zo’n reus heeft toch behoorlijke tanden
ik maak altijd een dikke kraag van de handdoek onder hun kin zodat ze niet zomaar met een hap bij mijn vingers kunnen + als het iets is waar nijntjes echt 0,0 behoefte aan hebben vraag ik iemand om te helpen.

NAIWHL schreef:Volgens google een konijnenopvang.
En die kleintjes zijn inderdaad ook onhandig soms Fly_high… we doen hier in alle maten van 1 tot ca 8 kilo. En ze zijn soms gewoon allemaal vervelend
Voorpootjes vasthouden, uitgebreid borstelen, in hun bek kijken, oppakken, if you're happy and you know it clap your ears mee spelen
alleen achterpoten zijn off limits
1 Japanner en die is zo relax, heerlijk dier! 1 mix met een franse en die is ook zo relax! Ik wil in de toekomst toch graag weer een franse erbij, die zijn zo leuk he
heel relaxed, liever lui dan moe en met 200% focus op eten.