Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:33

Hier zou ik nog heel graag heen willen: http://www.dogglywood.nl/ . Maar vind het eigenlijk een beetje van de zotte om een dure vakantie te betalen en vervolgens ook nog een paar tientjes per activiteit neer te moeten leggen 8)7

Ik wil eigenlijk heel graag een work-away doen bij een schaapherder in Engeland/Ierland/Schotland met Dexter. Australië zou ultiem zijn maar daar ga je niet heen voor twee weekjes met je hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:40

dit was het meer aan onze camping afgelopen jaar.

Afbeelding

En dit in een National Park 30min verderop. Stuk of 10 verschillende wandelroutes van makkelijk tot zeer moeilijk. Handig om te weten wat je aan kan. Ik hou van bos met water <3

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:41

Met Pasen gaan we naar Landal Twenhaarsveld, speciaal een honden bungalow geboekt.

In oktober mag ik met mijn ouders mee naar de Canarische eilanden, dan kan Skip dus echt niet mee. Hopelijk kan een kennis oppassen of anders moet hij naar een penson. Ben nu al aan het zoeken naar een plekje waarvan ik denk dat Skip het er ook naar zn zin gaat hebben. Liefst een huiskamer opvang en geen kennel.

Vandaag heeft hij lekker een zelfgemaakte honden taart op. Hij mag officiëel 1 kaarsje uitblazen vandaag! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:43

gefeliciteerd met Skip!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:51

KimD : laat je dan de honden los buiten slapen?

Wij zijn met Naya vorig jaar 10 dagen naar bretagne geweest. Zalig. We hebben zo’n tent met 1 slaapkamer rechts, dan een middenstuk en dan een slaapkamer links. Dus in 1 van de “kamers” zetten we naya haar bench en de kleren enz. Al nemen we dit jaar waarschijnlijk de bench niet meer mee.
En weekendjes naar de ardennen <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:55

xLaraaj schreef:
KimD : laat je dan de honden los buiten slapen?

Wij zijn met Naya vorig jaar 10 dagen naar bretagne geweest. Zalig. We hebben zo’n tent met 1 slaapkamer rechts, dan een middenstuk en dan een slaapkamer links. Dus in 1 van de “kamers” zetten we naya haar bench en de kleren enz. Al nemen we dit jaar waarschijnlijk de bench niet meer mee.
En weekendjes naar de ardennen <3

Zeker, ze kunnen in en uit lopen. Thuis ook, in de zomer kunnen ze binnen en buiten slapen. Soms wil ik er buiten bij gaan liggen, lekker koel. Maar dan denk ik aan de muggen. :+

Kaus schreef:
Hier zou ik nog heel graag heen willen: http://www.dogglywood.nl/ . Maar vind het eigenlijk een beetje van de zotte om een dure vakantie te betalen en vervolgens ook nog een paar tientjes per activiteit neer te moeten leggen 8)7

Ik wil eigenlijk heel graag een work-away doen bij een schaapherder in Engeland/Ierland/Schotland met Dexter. Australië zou ultiem zijn maar daar ga je niet heen voor twee weekjes met je hond.

Volgens mij is een vriendin hier geweest in Italië, moet inderdaad erg duur zijn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 21:14

Gefeliciteerd met Skip!

Ik vind haar ook leuk Suze <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:41

Ouh Naya zou echt op haar eigen een wandelingetje doen en naar alle mensen en honden gaan :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:41

Afbeelding

Hoe langer ik er naar blijf kijken ….. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:47

xLaraaj schreef:
Ouh Naya zou echt op haar eigen een wandelingetje doen en naar alle mensen en honden gaan :+

Er staat wel een omheining he! Die hebben we bij ons. :P

Die drie borders zouden nog braaf bij ons blijven, maar de Sheltie zou op zoek gaan naar vreten en de collie zou iedereen aanblaffen. :+ :')

xDenies schreef:
[ [url=m/i5AqXR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe langer ik er naar blijf kijken ….. :')

Ze zijn nou eenmaal niet altijd even charmant, kunnen ze niks aan doen haha!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:10

Wij zijn met 6 honden naar Duitsland geweest en daar super tijd gehad. Huis en tuin zeer geschikt voor ons.

Met 9 honden in NL op vakantie geweest. Wat afgelegen huis met omheinde bostuin. Fantastische grote tuin voor de honden. Het huis heeft geen luxe maar wij gaan ook niet voor luxe op vakantie.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:36

KimD schreef:
xLaraaj schreef:

Er staat wel een omheining he! Die hebben we bij ons. :P

Die drie borders zouden nog braaf bij ons blijven, maar de Sheltie zou op zoek gaan naar vreten en de collie zou iedereen aanblaffen. :+ :')

!

Aaaaahn ok :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:40

Kim, nou zeg je me wat. Volgende keer zet ik de honden gewoon buiten in de bench als wij slapen in de auto. Vorige keren dat we waren regende het steeds. Dan is het toch wat sneu _O-

Hoe voorkom je dat ze gaan blaffen? Of zijn ze niet territoriaal?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:57

Kaus schreef:
Kim, nou zeg je me wat. Volgende keer zet ik de honden gewoon buiten in de bench als wij slapen in de auto. Vorige keren dat we waren regende het steeds. Dan is het toch wat sneu _O-

Hoe voorkom je dat ze gaan blaffen? Of zijn ze niet territoriaal?

Alleen Puk, die waakt. Maar dan moet iemand ook al zowat in de tent staan.

Maar aangezien er 's nachts niet veel activiteit is zijn ze eigenlijk vrij rustig. En ik ben weer op zodra het licht begint te worden.

Puk is thuis ook onze waakhond, die laat echt niemand naar binnen! Daarom vrees ik ook niet voor onze hondenluiken, voordat iemand binnen is heeft Puk de kop al eraf. :')

De honden in de regen zetten is ook zowat. _O- Je hebt trouwens ook van die tenten die je kunt verbinden met de auto.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:53

Iemand nog een pup hebben :+
Nu de zoveelste keer savonds dat ik m uitlaat. Vervolgens in zn ren omdat we gaan douchen en op bed. En dan kom ik in de kamer heeft ie de hele bench eronder gescheten. Terwijl ik die keer uitlaten een kwartier gelopen heb inclusief extra lang bij zn poep plekjes gestaan. Echt :r

Ik heb zo ontzettend veel geduld en neem hem dan mee naar buiten om alsnog keer te plassen en maak de hele bende weer schoon maar je wordt er wel chagrijnig van hoor :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:05

Nynkstee doet hij dat ook als je er bij bent? Kan het uit stress zijn? Vindt hij het misschien vervelend alleen te zijn? Snap dat je er niet blij van wordt! %)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:07

Oh vréselijk is dat hè Nynke... Ik heb ook weinig genoten van puppytijd _O- Nu Dexter volwassen begint te worden word ik elke trainingssessie meer verliefd.

Kim, hmm ik denk dat Dundy daarvoor toch te waaks is. Hier komt maandelijks controle in huis (jippie antikraak) en heb hen wel heel duidelijk gemaakt dat ze niet binnen moeten komen als wij er niet zijn. Dan heb je Dexter in je gezicht van blijdschap en Dundy in je kuiten. Gelukkig respecteren ze dat :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:09

Oh dat is vervelend zeg! Doet die het altijd of soms?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:12

Ja zou kunnen finnens. Maar als ik hem sochtends of smiddags alleen laat en boodschappen oid ga doen is er niks aan de hand en doet hij zn behoefte keurig buiten. Maar savonds steeds mis.... het is gewoon smerig dat als je net schoon onder de douche weg komt dan de schijt geur weer inloopt om alles weer schoon te maken..

Kaus het mag van mij snel over zijn, en volgens Mn vriend helemaal. Die wil echt nooit weer een pup op zon manier :+

Ben blij dat ik niet de enige ben die dit haat := bij sommige mensen klinkt het alsof alles zo voor de wind gaat, en heb ik weer van die portretten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:13

Vervelend dat hij* het alleen in de avond doet, als je iets van afleiding geeft? Bv een kong met pindakaas oid

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:15

Heeft ie allemaal in zn bench liggen. Geef hem ook altijd wat lekker als hij erin gaat. Hij vind de bench/ren ook niet erg volgens mij. Als de ren open staat gaat hij er ook in liggen. Maar alleen als ie weet dat we gaan slapen ofzo..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:16

Kan je een patroon geven in het eten geven? Dexter móet s avonds poepen na het eten. Direct. Maakt niet uit wanneer je het eten geeft. Als je naar bed gaat en hij krijgt eten gaat ie poepen. Nu houdt hij het op en gaat hij piepen. Maar als pup poepte hij gewoon direct. Zonder enige waarschuwing.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:16

Monster :+ mee naar boven/slaapkamer in de bench is geen optie?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:21

Als het normaal wel goed gaat lijkt het me inderdaad gek dat het stress zou zijn. Smerig is het zeker. Je bent vast niet de enigste met zulke puppyproblemen, wij hebben ook wel een paar in ieder geval :') heb soms ook wel dat ik denk met bijvoorbeeld zindelijk maken van jeetje, sommige mensen zeggen mijn pup was met een week zindelijk, gaat hier iets moeizamer. Maarja zo heeft iedereen wat. En ooit worden ze volwassen :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:48

Vorig jaar zijn we naar twenhaarsveld geweest, maar die vond ik vrij saai. Binnenkort gaan we even wat leuke parken zoeken, we gaan eigenlijk nooit zonder honden op vakantie en camperen doen we niet want ik háat camperen :').

Ik ben wel blij dat AJ ouder is, we kunnen/mogen steeds meer en zijn focus en werkdrive begint echt te komen. Maar als puppy was hij ook wel erg leuk. Nu heb ik wel geluk met mn insta-zindelijke en alleenthuiskunnende puppy. Volgens mij schrik ik me kapot bij een volgende puppy :').

Als ik mijn honden buiten een tent zou zetten, zou dat niks worden. Zijn ze veel te wakerig voor.